الفصل الثاني

1555 Words
البارت الثاني اللهم لك الحمد حمدا كثيرا كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك ملك اقعد امجد دخل امجد و جلس بالكرسي المقابل لها امجد نعم يا ملك اؤمريني ملك الامر لله شوفي يا امجد انا ما ليش في اللف والدوران بس في الاول عاوزه اسالك سؤال انا لما قابلتكم اول مره كانت فين امجد وهو يشعر بالاحراج في السجن كنت جايبه محامي كل واحد فينا وفضلت معنا لحد ما نخرج ملك :ولما خرجتم امجد احم ساعتين عشان ناخذ حقنا من اللي ظلمنا ملك وانت امن السواء وانت قمت لكم من اللي ظلمتكم من غير ما اعرفهم صح امجد ايوه صح بس ملك من غير بس لما خلصت وقلت لكم عاوزين تكملوا معي ولا لا قلت نكمل قلت لكم ايه ها فاكر ولا لا امجد قلت لنا هتشتغلوا معي من غير ما تسالوا ليه وازاي بس الوضع اختلف احنا الاول ما كناش بنقتل حد دلوقت شغلنا ما بيخلش من القتل انا مش عارف انام مش كفايه الم**رات والسلاح لا وجاءت لك كمان بقى لنا ثلاث سنين مع بعض ما اعرفش عنك حاجه ملك وهي تقف امجد احنا قتلنا كم واحد لحد دلوقت امجد .يجي عشرين واحد ملك انت مش هتروح العمليه الجديده امجد ليه ياملك انا مش هسيبك انا اه معترض على القتل بس عمري ما هاسيبك حتى لو هاموت ملك امجد انا ما كملتش كلامي انت هتدور وراء الناس اللي قتلناهم وساعتها يا اما تكمل معي من غير ما تسال يا اما تبعد وانا مستحيل المسك او اخلي احد يجي جنبك سلام وتركته وذهبت لغرفتها ..... عند زين ذهب ل منزله حتي يرا شقيقته قبل ان يذهب الي مهمته الجديده فيروز زوزو انتي يا حاجه فيروز من المطبخ زيزو حبيبي انا هنا زين اي ياروحي بتعملي اي فيروز بعمل لك الاكل الي بتحبه ياقلبي تعالي يلا كل انا خلاص خلصت . زين . الله يخليكي ليا يا روحي انا فعلا هموت من الجوع يلا وانا هساعدك علشان عاوزك في موضوع .فيروز خير يارب اوعي يكون مهمه جديده زين تعالي ناكل بس وانا اقولك فيروز . ماشي استر يارب بعد انتها طعامها . فيروز ها ياسيدي خير زين .انا هغيب كام شهر كده في مهمة و هتصل بيكي كل مده علشان اطمئن عليكي متخافيش عليا انا هابقي بخير بس عوذك تروحي عند عمتي الكام شهر دول علشان ابقي مطمئن عليكي ماشي يا روحي . فيروز ببكاء هتمشي امتي زين وهو يمسح دموعها يدوب أحضر شنطتي فيروز ببكاء اكتر بسرعة كده .زين متخافيش ياروحي باذن الله هرجعلك و هاخد اجازة و افسحك وعوضك علي الشهور دي بس مش عاوزك تعيطي كده ت زعليني منك دي ترجع بالسلامه بتاعتك . فيروز تروح و ترجع بالسلامه ياروحي زين. حبيبتي ياناس الساعة الثانيه كانو جاهزين للذهاب اسر اي هو امجد مش هيجي معانا . ملك لا هو قدامه مهمة تانيه ربنا يوفقه فيها يلا بينا ولا عاوز تدلع دلوقتي اسر وهو بيجري لا ياستي مش عاوز وصلو عند المكان الي هيسلمو فيه البضاعه الشيخ زاهر يا هلا والله ب الملكه ورجالها ملك اهلا يا شيخ زاهر ها جهزت فلوسك الشيخ زاهر طول عمرك جد يا ملكه المصاري جاهزه وين بضاعتكم نظرت لاحمد راح احمد يسلمه البضاعه انض*ب عليهم نار ملك وهي تنظر بغضب الشيخ زاهر والله ما لنا دخل يا ملكه. رصاصه في جبينه ملك . وهي بتض*ب بالنار كل الي يقا**ها جت رصاصه في....لا احمد اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد ملك بعد مض*بت الموجودين كلهم بالنار ملك معروف عنها ان ايديها سريعة في ض*ب النار أصحابها بيقول لها انها مدفع رشاش في ثانيه بتكون مخلصه علي الموجودين هي ما بتقتلش من فراغ هي عندها سبب قوي و دافع للانتقام ودا الي هانعرفه في الحلقات الي جايه ان شاء الرحمن .نرجع ليهم وهي بتض*ب بالنار جت رصاصه في احمد الي كان رايح يسلم الشنطه ملك.ببكاء.احمد لا اي ارجوك متسبنيش زي ماهو سابني لا ارجوك آسر . اهدي ياملك الرصاصه جت في ذراعه خالد. ايوه ياحبيبتي متخافيش هو كويس يلا بينا ناخده بسرعة اتصل علي الدكتور يا اسر خليه ي حصلنا علي الفيلا يلا ياملك احمد. متخافيش يا برنسيسه انا كويس واللهي جرح بسيط ملك بيوجعك .احمد بسيط متخافيش وصلو الفلا.والدكتور عالجه وملك لم تقبل ان تركه ابدا وطول الليل تعمل كمدات عند زين بعد ان اوصا عمته علي اخته زين علي الهاتف مش هوصيكي ياعمتي خلي بالك منها انا هغيب كام شهر وارجع ان شاء الله عمته .ترجع بالسلامه حبيبي ربنا معاك يا بطل خلي بالك من نفسك .فيروز لسه مرجعتش من الكلية . زين كمان شويه هاكلمك اطمئن عليها علشان هقفل التليفون ومش هعرف اكلمكم بعدها غير لما ربنا يسهل عمته .ماشي ياحبيبي سلام . زين . مع السلامه زين راح المكان الي حمدي قال له عليه ودخل مكان زي الحلبه كده وتقاتل مع واحد ضخم وغلبه في الوقت ده كان وصل عدنان علشان ي ختار الأقوى يشتغل معاه و طبعا لم شاف زين اختارو . عدنان.وشاور لواحد من رجالته علشان يقول ل زين .الراجل.ازايك يا وحش انا كنت جاي علشان أختار سيد بس انت من بو** واحد هزمته انت الحظ خدمك النهارده و عدنان باشا انت عجبته و عاوزك تشتغل معاه . زين . واللهي الي عاوزني يجي ليا انا ما بروحش لحد . الراجل انت اتجننت عاوز الباشا يجيلك لحد عندك و... عدنان واديني جتلك ياسيدي زين . كدا اشتغل مزبوط اصل بسراحه انا مبحبش اتكلم مع صبيان المعلم انا اتكلم مع الكبير وبس الراجل .انت بتقول اي ياجدع انت . عدنان .خلاص يامجدي خلصنا وقال لزين يعجبني ثقتك في نفسك بس يارب ميكونش علي الفاضي زين .وانا مبقولش كلام وخلاص انا بفعل علي طول عدنان .ماشي هجربك تعالي معايا مجدي ياباشا ازاي عدنان . ازاي اي ياغ*ي انت مش شايف جسمه عامل ازاي دا ض*ب الواد بو** لسه مفقش منه وبعدين لو تعبنا نشيله ليله من بتوعنا ونخلص منه . كل ده بهمس لكن زين كان سامع كل حاجه وابتسم وقال في نفسه .دا انا الي هشيلك من علي وش الارض يازباله. عند فيروز كانت ماشيه بعد مطلعت من الكليه لحد عربيتها لقت شباب بيع**وها الشاب الاول للثاني .شوف الفرسه الي ماشيه اودامنا دي . التاني . دي لو خ*فناها وودناها للباشا هيفرح اوي بيها وانت عارفه بيحب الصنف ده الاول طاب يلا اجهز علشان ننفذ زين بعد مخرج من عند عدنان كان قلقان علي اخته واتصل بعمته .ها ياعمتي فين فيروز الحق اكلمها قبل مابدا شغل عمته بقلق مش عارفه يازين لسه مرجعتش مش عارفه اتاخرت كدا ليه. زين .ايه لسه مجتش ازاي المفروض كانت توصل من ساعتين شفيها ياعمتي وطمنيني ربنا يستر عمته .ماشي ياحبيبي اول متوصل هكلمك لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين في الصباح دخل امجد وخالد واسر وحمزه عند احمد.امجد بلهفه سلمتك ياصحبي الف سلامه احمد .الله يسلمك ياحبيبي اسر .ها يامدلع عامل اي يابختك ياعم البرنسيسه بذات نفسها بتدلعك وبتهتم بيك دي من الصبح بتعملك الاكل وطول اليل سهرانه جنبك مرضيتش حد فينا يجي جنبك حمزه ياخي مع انها تحسها شديده ومعندهاش قلب بس الي شفناه امبارح ده غريب خالد . ايوه انا حسيت كانه جبل وانهار دي مبطلتش عياط طول مالدكتور عندك . امجد. دي غريبه جدا امال لو عرفتو الي انا عرفته . كلهم .عرفت اي دخلت ملك ومعاها اكل كل ما لذ وطاب اسر وهو عنيه هطتلع علي الاكل .الله ايه الاكل ده وبيقرب علشان ياكل ملك . اياك تفكر بس تلمسه لا انت ولا غيرك فاهمين دا اكل احمد بس امجد . وانا ياملك دا انت كنت في سفر وعاوز اتغذي حمزه. وانا والنبي ياملك انا بطني وجعتني من اكل اسر خالد .ايوه واللهي حني علينا اسر . يسلام علي اساس انكم الشيف شربيني دا انا جالي قرحه من اكلكم ملك هي كلمه واحده الاكل دا بتاع احمد وبس احمد وهو ماسك نفسه بالعافيه علشان ميضحكش سبيهم ياملك الاكل كتير اهو يكفينا كلنا . ملك واللهي ابدا وهي كلمه ومش هتنيها الاكل كله يخلص يااحمد فاهم . احمد .حاضر انا اصلان جعان وهفتان اكلهم كان هيموتني وقاعد ياكل باستمتاع وكلهم بيبصوله بقهر اسر بانفجار .انتي اي يشيخه حرام عليكي بقي ياشيخه لا دلفري راضيه تخلينا نطلب ولا خدامه راضيه تجيبي ومخليانا شبه الخدمات بنمسح ونكنس ونطبخ وياريت عرفين امال احنا الفلوس دي هنستمتع بيها امتي هه انا بطني وجعتني وحرمانا من متع الدنيا ارحمي بقا انتي معندكيش ولايا انا عاوز خدامه مش عاوزه تدفعي فلوس ادفع انا ولا لزم اتصاب انا كمان علشان تعبرينا . ملك بزعيق اسر اسر .مين ملك .دا انا ياحبيبي اي مش واخد بالك اسر ملك انتي هنا من امتي اصحابه وهما بيضحكو عليه .خالد .ياعيني دا اتصدم.امجد.الله يرحمه ..حمزه كان طيب واللهي هيوحشنا احمد.كان صغير يعيني يلا في داهيه ملك كنت بتقول اي بقا يااسر اسر .انا لا ولا حاجه دا انا بشكر فيكي بس هو ل**ني الي بيغلط احيانا يعني يقول ال س.م كده يعني ملك عاوز خدامه علشان تقعد تغمزلها وتفضحنا امجد . هو بيغمز بس دا انتي طيبه اسر الله يخربيتك ابدا يابرنسيسه دا انا ملاك ملك .عموما انا وصيت علي خدامه وجايه في الطريق متخافيش بس دلوقت تعالي معايا اسر .مين اه خالد كلم ملك عوزاك خالد . بخضه مين انا واللهي قالتلك انت مش انا . ملك .يلا يااسر بدل ميبقا اضعاف مضعفه خرجت واسر ض*ب نفسه بالقلم يلهوووي علي هيجرالك ياسر منك لله ياملك يابنت ام ملك يشيل ويحط عليكي يابعيده.اسررر حاضر جاي اهو.(الله يكون في عونك يااسر دي هتعمل فيه عمايل) اسر وهو بيمسح السلالم اه يضهري ياما منك لله ياملك ملك بتقول حاجه ياسوره اسر مين انا ابدا مبقولش حاجه خالص هو صحيح ياملوكه مش انتي قولتي انك هتجيبي شغاله . ملك .ايوه وانا من امتي رجعت في كلمتي اسر .امال تعبه الي خلفوني ليه علي الصبح كنيس وتنضيف وطبيخ . ملك ورضاعه لو حابب اخلص علشان تشوف الجنينه انت عارف اني بحب الورد اسر ربنا علي المفتري
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD