بارت ٤

1155 Words
طارق: بس عندى شغل تانى هتنفعى فية اوى. نون سين بلهفة: اية هو يا فندم؟ طارق بخبث وهو يعض شفته السفلية: السرير. نون سين بدهشة:نعم!!! طارق: اية يا قطة هنقضي كام ليلة حلوين مع بعض وتاخدى مقابل ليهم كويس. نظرت لة بصدمة عدت لحظات قبل ان تقوم مسرعة وتجرى خارج مكتبة ولم تلتفت الى ذلك الرجل العجوز الذي اصتدمت بيه.... واكملت جرياً لتخرج خارج الشركة.... خرجت وابتدت دموعها تنزل ب**ت وهى تسير فى الشارع بلا هوادة قبل ان تتشدق. .... العون يارب..... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ استيقظ أدهم مُتكاسلاً.. آخذ دشاً بارداً سريعاً لينعشة ثم أرتدى ملابسة ونزل الدرج ليجد جدتة وعمتة وابنتها منتظرينة لتناول الفطار سوياً.. أدهم: صباح الخير يا قوم. الكل:صباح النور. مى : احم أبية كنت عاوزة اطلب من حضرتك طلب. أدهم: قولى يا مى. مى: كنت عاوزة انزل اشتغل. أدهم بأستقطاب: تشتغلى!! هو انا قصرت معاكى فى حاجة. ردت آمها ميادة بسرعة : لا واللهى يا حبيبي ربنا اللى يعلم من ساعة ما أمجد ابنى سافر وسبنا وانت مأثرتش.. بس يا حبيبي هى زهقت من القعدة. مى مؤكدة :اه واللهى يا أبيه انا بس زهقت من قاعدة البيت.. وكمان انا خريجة تجارة ومعايا اكتر من لغة. يعنى هقدر اشتغل. أدهم: حاضر هشوف الموضوع دة... اية رائيك تشتغلى سكرتيرة خاصة لأرسلان. مى بلهفة وفرحة واضحة : بجد هشتغل مع أرسلان. أدهم متعجباً : هو فى حاجة؟ مى بلغبطة: لا لا مفيش انا بس يعنى فرحت عشان هشتغل بس. أدهم مشككاً :اه طيب ماشي عالعموم فى عندنا اكتر من وظيفة فاضية فى الحسابات ودة اظن انه تخصصك اكتر يعنى.... واكمل بشك.... ولا اية رائيك؟ مى بخيبة امل: اه اه مفيش مشكلة.. المهم ان اشتغل. أدهم وكان قد نهض: اه طيب هشوف وارد عليكى... بعد آذنكوا يا جماعة. مجيدة صارخة:استنى يا ادهم... أدهم: ايوة يا مجيدة. مجيدة بتذمر: الكيكة يا أدهم انت مكلتش منها الله. أدهم بعصبية وهو يقترب منها تشدق: اهو الكيكة اهى.... الكيكة الكيكة الكيكة ادينى كلتها حاجة تانى..... كان يقول ذلك وهو يملئ فمة بقطع الكيكة... ولم يرعى انتباهة ضحكهم علية... ما اتم جملتة وكلامة حتى خرج متذمراً بشدة.... ركب سيارتة وساقها بسرعة حتى وصل الى شركتة.. نزل سريعا دخلها وصعد الى مكتبة دخل وما فات عدة دقائق حتى دخل أرسلان. أرسلان مازحاً:قالولى بيطلع نار من ودنة قلت أشوف... أدهم: انجز قول اللى عندك. أرسلان: مالك يا كبير بس؟ أدهم: الكيكة طلعالى فى الحظ كيكة كيكة كيكة... امبارح يتصلوا بيا وانزل اجرى اروح القيها تقولى عشان تاكل معايا كيكة.. اصحي اصبح كذلك.. اوف اكونش خلفت الكيكة ونسيتها. أرسلان ضاحكاً بصوت عالى: هههههههههههههه جميلة تيتا دى. أدهم: هرزعك بالطفاية فى مناخيرك لو مسكتش. أرسلان وهو يتمالك ضحكتة: لا لا خلاص هسكت وهو والواحد اية غير مناخير يعنى. أدهم: اه.. ابقي شوفلى وظيفة فى الحسابات تحت عشان مى عايزة تشتغل.. أرسلان: مى بنت عمتك؟ أدهم: اه هى. أرسلان: خلاص تمام خليها تيجى من بكرة وانا هظبط الدنيا. أدهم: خلاص ماشي. أرسلان: قولى اية نظام الصفقة الجديدة؟ أدهم: شهاب المحمدي صاحب شركة المحمدى للسياحة. عارفها؟ أرسلان: ايوة عارفها اية النظام. أدهم:عايز يعمل كمبوند سياحى كبير... ببحيرات صناعية واوتيلات ومطاعم والذي منه بقي... هو جاب الارض هننزل نعاين ونبدا ن**م ونشوف. أرسلان:خلاص تمام انا فهمتك. أدهم : لو تمت الصفقة دى هنتنقل لفوق خالص...اللى ممكن يعطلنا هو اننا محتاجين مهندسين د*كور بسرعة. أرسلان:مش مشكلة ادينا بكرة المقابلة وان شاء الله ربنا يوفق. أدهم: خلاص تمام كدة الاجتماع كمان ساعة ونشوف. أرسلان:تمام. وفى تمام السادسة مساءً كانوا يجلسون بسيارتهم. أرسلان: يااااااه رجلى اى اى. أدهم: اخرس بقي محسسنى انى معايا ابن اختى. أرسلان :يا قاسي الكلب انت. أدهم: اسمة قلب يا ساقط اعدادية انت. أرسلان:لا اللى زيك معندهومش قلب ابدا... من الساعه تسعة واحنا نازلين لوك لوك لوك لوك ونروح هنا ونيجى من هنا ونشوف هنا ونعاين هنا. دة انا خلاص هفرقع منك. أدهم:بس بقي صدعتنى. أرسلان:اسكت وروحنى وانت ساكت بقي. أدهم: سواق اهلك انا. أرسلان: لا لا روحنى وانا اللى هسكت. أدهم: هتعمل اية لما تروح؟ أرسلان: هنام يا بابا انا كدة خلاص خلِصت. أدهم:ماشي نام وتصحي الصبح بدرى عشان تقابل اللى هيقدموا للوظيفة. أرسلان:حاضر. أدهم:يلا انزل وصلنا. أرسلان:سلام قالها ثم توجهة الى شقتة ومن ثم الى سريرة وغرق فى نومة. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ :كنتى فين يا حيلة امك؟ هذا ما تشدق به والدها عندما رآها تدلف من باب الشقة ليلاً. نون سين:كنت بدور على شغل. محمد بجشع:يا حبيبتى يا بنتى. نون سين بسخرية: حبيبتي وبنتى كمان.... لا لا قلبي ينصهر. محمد بجشع :طب يلا قوليلي هتنزلى امتى وهتقبضي امتى وكام؟ نون سين: لسة لما الاقي شغل الاول. محمد بغضب : اه طب اعملى حسابك خطيبك جاى بكرة... وتقعدى معاه وتلمى نفسك لاحسن واللهى همسك امك وهموتها من الض*ب. نون سين :لا مفيش داعى... اللى انت عاوزة انا هعملة.... ثم اكملت بتهديد... ويكون فى علمك لو مديت ايدك على امى تانى انا هحطلك سم فى الاكل... واظن دة مش صعب عليا. محمد بصوت عالى :هتسمي ابوكى يا بنت ال*** اه صحيح ما انتى **** مطمرش فيكى التربية. لم ترد علية ودخلت الى غرفتها.. لتجد ولدتها تجلس على الفراش تنتظرها. سمر بلهفة:ها يا حببتى عملتى اية؟ نون سين:لسة يا ماما.. روحت شركة انهردا ومنفعش وان شاء اللة هاروح بكرة.وقعدت ادور شوية كمان فى اى محل ولا مطعم بس ملقتش...ماما عاوزة انام فى حضنك انهردا. سمر بحنو:تعالى يا حببتى. نامت بأحضان والدتها... لتمسح ولدتها على رأسها بهدوء وحنو. نون سين:ماما. سمر :هممم. نون سين:لية مصلحتوش اسمى وانا صغيرة.. يرضيكى بنتك تبقي حروف ابجدية. سمر ضاحكة: لا يا حببتى كل الحكاية اننا كنا هنسميكى نور... امى بقي الله يرحمها كانت سمعت آسمك فى مسلسل مش عارفة كان اية كدا.. المهم قالت لا هى نورسين.. ابوكى قعد يتخانق شوية وبعد كدة وافق.... لما راح عشان يسجلك فى الشهر ال*قارى الموظف مراتو كانت منكدة عليه ووخده منه النضارة ف اتلغبط وكتبك نون سين بدل نورسين... وبعد كدة لما عرفنا ومن بُخل أبوكى و**لة مرضيش يروح يغير الاسم فبقيتى نون سين... وبع..... انتى نمتى يقلبي.... قبلت راسها ثم اغلقت عينيها لتنام وهى تردد بدعاء ربنا يكرمك بأبن الحلال اللى يصونك ويرحمك من ابوكى يارب. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ "اثناء حلم أرسلان" تسير بدون حذاء بفستانها الابيض الضيق الذي يصل الى ركبتيها وله ذ*ل طويل يتطاير خلفها وهو يقف يتن*د بعشق قبل ان يتشدق. أرسلان: يا صباح القشطة بالمهلبية البيضة. ردت:عامل اية يا أرسلان؟ أرسلان: أرسلان بقي بيحب النوم مخصوص عشان يشوفك. ردت:متشوق اوى كدة عشان تشوفنى. أرسلان:اوى اوى اوى. ردت:متقلقش قريب. أرسلان بلهفة: وحياة امك... بجد هشوفك قريب. ردت بخبث:او يمكن بعيد. أرسلان بعصبية:طب اسكتى عشان متتاكليش دلوقتى هه. ردت:خلاص متتعصبش اوى كدة. أرسلان:خلاص يا مهلبية مش هتعصب. ردت:طب مش هتحكيلى عنك اكتر بقي. أرسلان:عاوزة تعرفى عنى اية؟ ردت:كل حاجة عنك. أرسلان بعبث:لا يا ماما عشان تاخدينى لحم وترمينى عضم.... عندى شرط الاول. ردت:واية هو بقي. أرسلان:عاوز اعرف أسمك. ردت:طب قول كدة من الاول. أرسلان:ماشي يا ستى ها اسمك اية؟ ردت:ماشي أسمى....... ترن ترن ترن ترن ترن ترن ترن. نهض بعصبية على صوت هاتفه وهو يسب من يتصل بسباب لاذع فتح الخط ليجد الاخر يتشدق :مى بكرة هتجيلك الصبح تخلى بالك منها. قالها ببساطة ثم أغلق وترك الاخر يتحول وجهة الى الاحمر القاتم من عصبيتة قبل ان يقول:لو جت هشنقها هخنقها هاكُلها . _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ خلاص كفاية كدة بقي. رائيكم والڤوت وكومنت. .•♫•Donia •♫•.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD