Story By شيماء ابو طه
author-avatar

شيماء ابو طه

ABOUTquote
كاتبه روائيه مصريه شابه
bc
زوجتي الذهبية الجزء الثاني
Updated at Sep 29, 2021, 21:05
(انت بتعمل ايه ابعد عني)... لا مش هبعد انتي مراتي وده المفروض كان يحصل من أول يوم... صرخت..ريم. بكرهك ابعد عني... قاسم..اكرهيني زي ما انتي عايزة بس انتي مراتي.. وقرب منها بغضب وقال ما بين اسنانه.... ولا في حد تاني عايزة تحفظي نفسك ليه... انت بتقول ايه... قالت ريم بذهول... قاسم وهو ماسك شعر ريم.... ايوه ياهانم ولا فاكراني مش واخد بالي من اللي. حصل ما بينك وبين أيمن... ريم.وهي بتذقه.. ابعد عني.. شالهاقاسم وهي بتضربه... انسي مش هبعد تاني.... واعتلاها على الفراش وقطع فستنها وهي بتحاول تهرب منه. كتفها برجلية ورفع ايديها فوق راسها وبص لها بعنف ترجمتها شفتيه.وهي تطبق على شفتيها... سبها عشان ياخد نفسه... وبعنف املاك قاسم محدش يقرب منها وانتي ملكي...وبس
like
bc
الشهد المر
Updated at Nov 24, 2021, 11:22
إن اخلاقك لا تعجبني ولكن تملكين الشكل الحسن والعقل الذكي وهما ما أبحث عنه في امرأة .. يالها من طريقه رومانسيه لطلب الزواج.. ولكن؟؟ لم تتوقع شهد كلاما معسولا من رجل تعرف أنه يحتقرها.. فبعدما تخلي عنها حبيبها طوت صفحه الحب غير راجعه إليه .. هكذا وافقت علي الزواج من عادل.. ولكن؟؟ لا يمكن لزواج قائم علي الاحتقار وعدم الثقه ان يحيا.. وعندما تسلل أحاسيس ومشاعر اخري الي قلب شهد تجد نفسها أمام قرارين.، إما إن ترحل أو تبقي لتواجه المذيد من الألم والاذلال من زوجها.. عادل فهمي مصرفي ناجح يمتلك العديد من الشركات يمتلك جسد رياضي ووسيما للغايه وترتسم العجرفه علي ملامحه في منتصف العمر.. شهد تعمل مساعده لحسام في شركه يمتلكها ولدها مع صديق له.. وتحب حسام تمتلك قدر كبير من الجمال والرقه حسام مدير المبيعات في الشركه التي تعمل بها شهد، رجل ذكي وطموح لبعد حد ويريد الوصول الي مبتغاه مهما كأن الثمن وسيم.. خطيب نورهان ابنت صديق والد شهد وشريكه فيها.. نورهان خطيبه حسام وتكره شهد وتغار منها بدون سبب مغروره وتحب التملك للاشياء قاسم والد شهد لا تعرف سبب عدم حب والدها لها وتفضيله نورهان عليها الدائم من صغرها مع أنه ابنته.. ايه صديقه شهد وتعمل معها في المكتب سكرتيره لحسام تعتبرها مثل اختها جميله بملامحها الشرقيه..
like
bc
احتضنني اللهب
Updated at Oct 31, 2021, 00:35
بكرا "كررتها كما لو كانت يتحدث بلغه غير معروفه؟. " ايوه بكرا فى الفرح اكيد هتكوني موجوده صح "؟.. " ايوه. ايوه. هكون موجوده " ابتسم وقال: هنقضي اليوم مع بعض.. كاننا اول مره بتقابل؟. ونتكلم ونضحك.. "بكرا" قالت: "بسمه" بيأس: ارجوك. اسمعني انا... احكم ذراعيه حولها، وضمها إليه وقال: لو قولتي وقتها "لا" هبعد عنك ومش هتشوفيني تاني خالص... واضاف بهمس امام وجهها.. بس انا عارف انك مش هتعمل كده..  " "انت مش فاهم حاجه.. بكرا.." سمعا صوت باب يصفق. ثم صوت صفير يشقى سكون الليل... "هااا. فينك يا حبيبتي" مصيبة. انه "مجدي" بدا قلب "بسمه" ينتفض وقالت بصوت هامس.. "لازم تجرج دلوقتي من هنا.. ارجوك، " بسمه "فينك يا حبيبتي؟" مش سامع؟ مصيبة.. ده خطيبي " اظلمت عيني الرجل، وضاقت يداه على كتفها، حتى شهقت من الالم.. وهمست: حاولت اقولك اني... " اسكتها نظراته. وقال بفحيح "ان لازم اقتلك.. يالله.. عايز اخنقك لحد ما..." كانت هناك صوت تقترب.. وانزلقت ذراعه حول خصرها.. "انت هنا يا حبيبتي" جحظت عيني "بسمه" عندما رأت "مجدي" يبتسم. ويلقي بذراعه حول عنق الرجل الغريب، وقال بسعادة "كويس انكم اتقابلتم.. ايه رأيك يا" ادهم ". اخويا الكبير هتقولي ايه علي عروستي الجميله؟ **************************
like
bc
رواية زوجتى ذهبيه
Updated at Aug 31, 2021, 14:50
هل انتي نادمه لذلك؟ قال ذلك وقد أصبح أمامها بحركه مفاجئة، ليرفع ذقنها باصابعه الفولاذيه. وأجابته هي (كلا بالطبع. وكيف أندم لكوني أصبحت زوجتك؟) (لا أدري يا ريم) وبعث جواب قاسم الهادئ موجه من التوتر فى جسدها. بعدئذ لم يعد فى استطاعتها احتمال تأثير اقتراب جسده الطافح بالرجولة. منها وتابع هو قائلاً:(ولكنني أحذرك من مغبه ذلك لأنني لن أدعك ترحلين أبدا فأنا شديد التمسك بما املك)...
like