Story By Islam Mohamed
author-avatar

Islam Mohamed

bc
انا لا انت
Updated at Nov 16, 2021, 13:15
قصتنا تحكي عن بطلين بينهم مشاكسة حرة عاطف ومروة بيتعرفوا علي بعض في حدثة وتجمع بينهم قصة حب كبيىرة مع مشكستهم الخفيفة مع المواقف الي بدور بينهم فا عاطف دكتور بطري ومروة محامية فا كل وا حد منهم له شخصية خفيفة ولذيذة نحكيها في قصتنا
like
bc
شقة خالتوا
Updated at Oct 31, 2021, 09:10
عندما بعقبك ولدك غلي دلعوا لك يتوقف الحياة عندما تشعر انك توقفت عن الإحساس بالآخرين تتوقف الحياة وعندما تشعر بالأهمال من كل ما حولك تتوقف الحياة وعندما تشعر انك مازلت وحيدا تتوقف الحياة وعندما لم يشعر بيك أحد بفعل تتوقف الحياة عن الإحساس والحب حكايتي انا معتز عندي ٣٠ سنه كنت عايش مع بابا وماما في القصر بتعنا . . اقصد الي كان بتعنا كنت غني اوي تصل بابا كان غني مش أنا طبعا بس للاسف صحيت غلي مفاجئة كبيرة غيرت كل حياتي وغيرت كل حاجة فيا مرمطتني بمعني كلمة حولت كتير أن أن أقف علي رجلي بصوا انا هحكلكم كل حاجة والحكم ليكم
like
bc
عم رمضان
Updated at Oct 24, 2021, 10:36
نرجع بزمن سانتين فاتوا لما اتعرفت علي محمد من خلال واحدة معرفة قربتنا .. اتعرفت عليه وحسين منه اد ايه هو طيب وغلبنان وحنين وبيحبني ومعجب بيا كنت بشوف عنيه عليا وفرحته بيا متتوصفش . . كنت معفاة مكنتش اعرف ان كل ده وهم حبيته وحبيت اهتمامة بيا وحبه وكل شغف الي بشوفة معاه مكنتش اعرف ان كل ده سراب مع الوقت بدأ يتغير الاهتمام بقي معدوم والحب وشغف انقلب لجليد وبرود ميتوصفش كلام الي كنت بسمعه منه خلاص كانت احلام وسراب للاسف ... عشت معاه اصعب ايام حياتي وكانت فعلا اصعب ايام عليا مرت عليا ... لما ااتخطبنا وبدأ يتغير من تحيتي معرفش ليه سعتها شكيت أن في حد تاني بس للاسف حرصة أو بحلة خلاني اشك في كده اه كان بخيل أو اقول بدقة شوية حريص حريص اوي معايا .. اه كان بتخرج بس اخري معاه اعص علي كافيه أو ناكل اكلت بسيطة وانا ممكن اكون جاية من سفر اه بالحق
like
bc
حزن القلب
Updated at Oct 24, 2021, 07:37
حزن القلب الي جوة الفلب عمره ما حد يقدر يدويه الا الايام الايام هيا الس بداوي جرحنا وجرح عمرو بطل قصتنا جرح كبير تعالوا نقرء ونعرف ايه الي حصل ليه مع زوجته وحبيته واهلوا والعالم التي تخلي عنه بسبب تغيره عليهم
like
bc
مجنون رسمي
Updated at Oct 24, 2021, 07:29
وقف عبد الظاهر امام المنزل يسأل البواب علي عامر ابءي غايب من اسبوع رد عليه البواب وهو يضحك فعلا با دكتور هو غايب بقالوا اسبوع دكتزر غبد الظاهر: ايوة يعني في الاسبوع ده منزلش مرحش حتي با حيوان رد عليه البواب ونو مزال يضحك: لا يا دكتور نظر له دكتور زنو يثول كده يبقي لاظم نكسر الباب لازم
like
bc
نادي اندرية
Updated at Oct 12, 2021, 17:04
كان يقف امام هذا الرجل وهو يفكر ماذا يفعل في اختراعة الذي يبحث عنه الجميع الجميه يعلم ان هذا اللختراع يغير البشرية الي عالم اخر اندرية هو صاحب الاختراع من رغم انه هو متربي في الارياف ويشتغل عند خالوا يصلح تليفونات
like
bc
زمن علاء الدين
Updated at Oct 12, 2021, 09:20
زمن يوجد بيه الكثير زمن الجميل وهو علاء الدين قصص كثيرة تروينا مع غلاء الدين الذي أحبه الملايين نقرأ ونسمع حكايات واصطير في هذا زمن
like
bc
حدثة
Updated at Sep 21, 2021, 07:53
كان يغنون مع الاغاني التي شغالا بي كاست مع الاندماج الشديد وقفت الكاست ياسمين وهيا ترد : الو .نظرت لها فريدة وهيا تسألها : هو يا سمين ‏هزت ياسمين رائعا لفريدة : أيوة. . معاك يا ماجد ‏انت وصلت ‏ماجد : ومستنيكي يا ياسمين ‏كان ماجد بتمشي في المكان وهو يضع الهاتف علي ازنيه ‏بينمي كانت تضحك ياسمين معه الهاتف وهيا تقول : لا لا انا خلاص قربت اهو دقتين بظبط . . قفلت ياسمين معه وبدأت تشغل الكاست مرة وهيا ترقص مع الأغنية وهيا فريدة ولاكن صرخت فريدة بعد ‏خبطت هذا الرجل الذي كان أمامها ‏صرخةالاثنين وهم يقفون السيارة ‏نزلت ياسمين تنظر الرجل الذي واقع علي الارض ‏سهقت بصدمة وهيا تضع يداها علي فمها : ‏يا نهااااار اسود . . . . .
like
bc
عيناه مغرمة
Updated at Sep 15, 2021, 08:15
وقف عزوزو أمام شركة وهو مبتسم بمرح : يعني أنا تستغل هنا يا بابا * * * حسين : أيوة محاسب في مجالك يبني يارب تفلح * * بقي * * عزوزو : هفلح بأذن الله بس انت ادعيلي يا ابو عزوز. ادعيلي * * حسين : ربنا معاك يبني ويوفق . . يارب ادخل وروح الراجل الي قولتلك عليه . . فهمه انك ابني * * * ارفع راسي يا عزوز * * * عزوزو : حاضر يا بابا . . روح انت بقي يلا * * * * نظر له حسين بحزن ثم ذهب وهو خايف من ابنه الوحيد الذي خايب املوا بسبب دلع ولدته الزايد .بيه وسبب هذا تم طلاق بينهم لأنها امرأه غير مسؤولة مثل ابنها لا تعرف ماذا تفعل ولا حقوق زوجها * * طلقها حسين بعد صرعات كبيرة بينهم انتهت بطلاق وعيش عزوزو معاها سنوات ثم بدأ عزوز. يتنقل بينهم حتي أصبح عزوزو نسخة مصغرة من ولدته الغير * * مسؤولة . . . .
like