bc

أنتقام أحفاد عمدة الصعيد

book_age16+
22
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

رجلاً مستبد.. ظالم.. قاتل.. ماذا لو تحالفوا عليه أحفاده لينتقموا منه.

حرق أبنه ويتم أحفاده بعدما أكتشف حقيقةُ، ليأتي حفيدة ناويًا الأنتقام منه، فهل سينجح أمام سطوة جده

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
انتقام ? ( أحفاد عمدة الصعيد ) ? (الفصل الاول) ندخل احدي منازل الصعيد ، المشيدة بالطوب الأحمر ، منزل ذو طابقين فقط...بسيط للغايه ، نجد شاب يرتدي جلباب صعيدي وهو يدير مقباض الباب ويدفعه للخلف مفسحاً الطريق وهو يقول بغبطه ياسر : -اتفضلوا ادخلوا عارف مش جد المجام بس احتياطي لحد ما اشوف بيت احسن وهتكونوا إهنا في امان محدش يجدر يجرب منيكم مليكه : ( بطلة الروايه بنوته بيضاء البشره نحيفة شعرها اشقر وطويل عيونها عسليه طيبة القلب خفيفة الظل جاءت إلي الصعيد لاسباب سنعرفها فيما بعد ) خطت للداخل وعيناها تجول الأرجاء بإمتعاض وقالت بمضض:- يااااايي احنا هنقعد هنا أمل : (والدة مليكه ) حدقت بها بغيظٍ جليّ وهي تهتف من بين اسنانه :- بت اسكتي وادخلي جؤ أنتي وندي يلا مليكه طيب : وبتمسك ايد ندي تعالي نطلع فوق نشوف اوضه نقعد فيها ندي : بطلة الروايه وعمياء طيبه ورقيقه وهاديه يتيمه وهي صديقة مليكه وسنعرف ما حكايتها فيما بعد ) بابتسامه اهدي يا بنتي بس مالك متعصبه ليه كل حاجه هتتحل وعمو هيرجع بخير مليكه : يارب يا نودي أنا خايفه عليه ندي : متخافيش مليكه : تعالي ندخل الاوضه دي نشوفها اممم كويسه تعالي اقعدي هنا لحد ما ارتب الدنيا ندي : ماشي أمل : متزعلش يا ابني من مليكه ? ياسر : ?انا مستحيل ازعل منيها أنا همشي دلوق في وحده هتيجي قريبتي عشان لو عوزتوا حاجه أمل : شكرا يا ابني من غيرك مش عارفه كنا هنعمل اي كان زمنا في الشوارع ياسر : لا عاد متقوليش كدا دا كله من خير عمي محمد ياما ساعدني همشي اني وكل ما الاقي فرصه هاجي اطل عليكم وان شاء الله عمي هثبت برائته متقلقيش امل : طمني عليه يا ابني اول ما توصل ياسر : هخلي يكلمكم بس مش دلوق بعد فتره كدا تكون الشرطه هديت وقفت تدوير عليه أمل : ماشي يا ابني اللي تشوفوا ياسر : بالاذن انئ سلام عليكم أمل وعليكم السلام وبترد الباب وبتطلع يوووه نسيت اسئله اسم البلد اللي احنا فيها أي يلا مره تاني هشوف في اكل اي زمان البنات جعانين وبتحضر اللي بتلاقيه في التلاجه ، يا مليكه يا ندي يلا تعالوا عشان تاكلوا مليكه : تعالي نشوف الست اموله هتاكلنا اي ندي : تعالي لتقف مليكه انا مستحيل اكل من الاكل ده ? أمل : اللي موجود تكليه وخلاص متتعبنيش معاكي بقا مليكه : ندي اقعدي هنا واستني متكليش هنزل اجيب اكل من تحت واجئ أمل : مش هتنزلي مليكه : هنزل ? أمل : قولت مش هتنزلي مكان غريب مش هامن اسيبك تنزلي وحدك مليكه : بعدم اهتمام باي وبتنزل أمل : ياربي البت دي مش هت**ت غير لما تموتني ندي : يا عمتو متقلقيش عليها دلوقتي تيجي امل : يا نودي انا بس خايفه عليها احنا وسط ناس غريبه منعرفهمش ولا نعرف طبعهم ندي : متقلقيش بنتك قويه يا حجه لتنزل مليكه وهي لابسه بجامه عباره عن منطلون وبلوزه بحملات بتبص حاوليها اي المكان ده غريب كدا وبتفضل امشي وبتلاقي ان مفيش حد غير شباب فقط وكانت الدنيا ليل لياتي احدي الشباب الشاب 1 : واين رايحه عاد انتي مش من اهنا اكيد مليكه : هه يا خفيف صح انا مش من هنا فعلا واسع من طريقي كدا الشاب 2 : اي وانا بقول اهنا مفيش زي القمر مليكه : ليه انشاء الله هما البنات هنا مش حلوين الشاب : انتي الجمر كله وبيقرب منه و .... الشاب : ياتي ان يمسك ايد مليكه ... ليجد ايد فولازيه منعته من الاقتراب الشاب : بتهتها سراج بيه الشباب اللي كانوا معاه : سراج بيه وبيجروا من قدامه بسرعة البرق سراج : ( بطل الروايه شاب جاد الطبع عصبي بيغضب بسرعه ذكي لابعد الحدود جسمه رياضي طويل عريض ذو عيون عسلي وابيض وملامح جميله ) بعصبيه بيلف ايد الشاب ... بتمد ايدك علي حرمه ياض ها انطق وهو بيضغط علي ايد الشاب الشاب : سامح يا سراج بيه مهتتعادش تاني سراج : بيض*به غور من هنا يكشي اشوف وشك وبكرا ليا حساب معاك عشان هربيك من جديد ... ليفلت ايد الشاب وبيطلع يجري من امامه .... بينظر الي الواقفه جنيه سراج : انتي زينه مليكه : اه سراج : بغضب في وحده تطلع من البيت بلبس ده وكمان باليل مليكه : بخوف من نظراته التي كادت ان تفتك بها ... انا معرفش وانا م مش من هنا وانا بلبس كدا علي طول سراج : تعرفي يابت انتي هشوفك بلبس ده تاني وربي تكوني مقتوله في مكانك مليكه : وانت مين اصلا عشان تقولي كدا سراج : صوتك ميعلش عليا فاهمه مليكه : اه عايزه امشي سراج : هوصلك تعالي ورايا ودليني ع الطريق ... ليمشي هو امامها وهي في الخلف مليكه : ايوه هنا انا ساكنه هنا سراج : طيب بصي عاد هتدخلي بيتكم يا بنت الناس ... اياكي اشوف رجلك برا عتبة الباب دي بلبس ده فاهمه مليكه : حاضر سراج : لساتك واقفه متدخلي عاد مليكه : حاضر وبتدخل أمل : بلهفه يا بنتي اتاخرتي ليه قلقتيني عليكي ندي : انتي كويسه ها طمنيني مليكه : متقلقوش انا كويسه بس حصل معايا ................. وبتحكي لهم ما حدث وعن سراج أمل : الحمد لله ربنا ستر ابن حلال والله الواد ده يلا قومي نامي مليكه : ندود يلا بينا وبتمسك ايده ويدخلوا غرفتهم اااااه يا بنت يا ندي لو شغتي الولد ده الشباب خافوا منوا ازاي عامل دي الابطال الخارقين كدا قمر يابت ندي : انتي وقعتي ولا اي مليكه : لا مش نوعي المفضل انتي عارفه ندي : طيب تعالي ننام بقا وبيناموا ~~~~~~~~~~ عند سراج كان سيذهب الي النوم لتاتي في مخيلته مليكه ويبتسم علي خوفها منه وبيقول واه يا سراج عاد شكلك هتحبها ولا اي بس هي حلوه جوي وبينام ليمر الليل سريعا وبحل الصباح يفيق سراج علي صوت الحجه صفيه صفيه ( ام سراج ) : سراج يا ولدي يلا قوم عاد سراج : يوووه يا امه سيبني شوي عاد صفيه : يا ابني قوم جدك عايزك سراج : بيقوم حدي نعمان صفيه : ايوه من بدري قاعد هو مالك سراج : طيب طيب انا نازل دلوج اهو لياخذ شور وينزل تحت ... جدي حبيبي صباح الخير قالها وهو بيقبل ايد جده نعمان ( كبير العيله او كبير الصعيد العمده نخلي الاحداث هي تعرفنا عنه للعلم هو مشلول ) صباح الخير يا وادي مالك : سراج كيفك ياولد عمي سراج : زين انت كيفك مالك : زين نعمان : سراج عايزك تهتم بالارض وتباشر انت ع المحصول سراج : امرك يا جدي نعمان : من دلوج يا ولدي روح سراج : بيقف سلام اني وبيذهب نعمان : مالك تعال معايا جؤ في المنضدره عايزك لحد يسمعنا مالك : ماشي يلا وبيخلوا المنضدره نعمان : شوف يا ولدي في ظابط جاي جديد وشكله مش ناوي يعديها وصاحب ضمير وشغله اهم شئ وعمال يلف حاولينا ويعرف اخيارنا ولو وصل لحاجه انت عارف ممكن يحصل اي مالك : والمطلوب نعمان : تخلص عليه ~~~~~~~~~~~ أمل : يا ندي يا مليكه اصحوا يلا ندي : صباح الفل يا اموله امل : صباح الورد علي احلي ورده ليرن جرس الباب ... امل استر يارب هيكون مين هروح افتخ وانتي صحي مليكه امل : بتفتح الباب وبفرحه ملك عامله اي يابنتي وحشتيني قالتها وهي بتحضنها ملك : ( اخت مليكه الصغره ) بتبادله الحضن بفرحه وانتي كمان يا مامي فين ملوكه وندي أمل : جؤ ادخلي يلا ملك : يا ماما فهد حي عشان ياخد ندي أمل : ليه خليها قاعدها معانا ملك : بيقول عايزينها تسافر ضروري في مشاكل في الملجأ امل : طيب بص تعالي سلمي عليهم الاول ملك : مليكه ندي مليكه : ملك وبيسلموا علي بعض بفرحه هما الثلاثه وبعد وقت ترحل ندي مع ذلك فهد بعد بكاء مليكه وزعلها الشديد عليها بعد مرور من الوقت شويه كانت مليكه جالسه ليرن موبايلها مليكه : ماما ياسر بيرن امل : ردي يا بنتي يمكن عرفوا حاجه جديده بخصوص القضيه مليكه : الو أسر ياسر : ............ مليكه : طيب طيب انا هنزلك دلوقتي امل : في اي مليكه : ياسر تحت امل : يلا ننزل ليه وبينزلوا ياسر : كيفكم اهنا انتوا زنيين امل : الحمد لله يا ابني بس طمتي في اخبار ياسر : مليكه عاملين يدوروا عليكي في كل حته خلي بالك وعمي محمد هو زين الحمد لله ومستخبي في حته محدش يعرف طريقها ابدا متقلقوش عليه وخدوا الفلوس دي عمي محمد بعتهالكم وكمان الخط ده بس متشغلهوش علي طول غير كل جمعه امل : طيب يا ابني خلي بالك منه ياسر : متقلقيش يلا هتستاءذن انا وبيمشي مليكه : شكلنا هنفضل هنا كتير ربنا يثبت برئتك يا بابا في اسرع وقت امل : يارب يا بنتي مليكه : بتفتكر بباه وتبكي وتقف في الشباك لتجد ذلك الشاب وكان سراج ومالك قاعدين غ القهوه سراج : ياتري زعلانه ليه مالك : مين دي سراج : بس اسكت انت مسمعتش صوتك واصل لياتي الغفير : الحق يا سراج بيه سراج : في اي الغفير : عتمان بيه طايح في الكل ومخدش يعرف يهديه غيرك سراج : طيب طيب جاي وبيذهب هو ومالك ليجدوا جدهم بيزعق مع العمال نعمان : سراج تعال عايزك وانتوا يا بهايم كملوا شغلكم زين سراج : خير يا جدي نعمان : عايزك تطلع الجبل وتطمن ان الشغل ماشي زين سراج : هروح دلوج نعمان : روح ~~~~~~~~~~~ مليكه : ماما هنزل اشتري طلبات من تحت البيت وهاجي امل : ماشي متتاخرش مليكه : حاضر وبتنزل مليكه ولكنها تفضل تبحث عن احد لتضل الطريق وتجد نفسها في مكان غريب وبتشوف نار جي من المكان ده وبتذهب هناك .... مليكه : يارب الاقي حد يساعدني وبتقف مصدومه لما تسمع الراجل : انت هتدفن اهنا والاثار دي هتتهرب برا اليلد وهنعيشوا مبسوطين كان لازم تعمل كدا اد*ك هتترمي للتعابين تاكلك دي مقابر الباشا للي بيخالف اوامره الراجل : مش هبلغ بس سبوني في حالي دا انا عندي عيال وبيبكي الراجل ويترجاهم لكن لا حياه لمن تنادي ليصرخ الرجل عندما يرموه في المقبره ويقفلوا عليه مليكه : تصرخ من الخوف الراجل : في خد برا شوفوا مين الراجل : دي بنت الراجل 2 : اتجبوها ليا مقتوله قبل ما حد يغرف ويركضوا ورا مليكه و ....... البارت الثالث : انتقام احفاد عندة الصعيد مليكه : بتفضل تجري في ذلك المكان دون وجهه وبتكون خايفه جدااا وهما بيجروا وراها الي ان يضلوا طريقها ولكن بيفضلوا يبحثوا عنها سراج : كان نازل من الجبل وسايق العربيه لتقف فجاءه .... يووه عاد مش وقتك تتعطلي في مكان مقطوع اروح فين انا دلوج وبيفضل يمشي مليكه : كانت بتجري بخوف ورعب الي ان تتصدم باءحد لتاتي ان تقع ليمسكها شخص ..... بتبص بخوف انت سراج : انتي انتي بتعملي اي عاد اهنا مليكه : بدموع انا خايفه سراج : مالك عاد اتعيطي ليه مليكه : خليني معاك انا خايف لتسمع صوت ذئب لتحضن سراج بطريقه مفجاءه وبتصرخ .... عاااااااا صوت اي ده لترفع نفسها وتلف رجلها حول سراج سراج : انتي مجنونه اياك اتطلعتي اكدا ازاي انزلي مليكه : لا اي الصوت ده عاااااا هو هو الصوت قريب سراج : خليه يجي ياكلك لو منزلتيش مليكه : بتنزل امممممممم انا اسفه سراج : طيب تعالي نمشي من اهنا وبيمشي ... تعالي ورايا مليكه : بتجري خلفه وبتسمع صوت الذئب تاني لتجري وتمسك ايده سراج : ينظر الي عينها يجد خوف ليضغط علي ايدها يمدها بالامان ... طول ما انا وياكي متخافيش واصل مش هخلي ايتوها حاجه تازيكي مليكه : تبتسم له وتمشي معه دون كلام كانوا بمشوا وفجاءه يقطع طريقهم الرجاله اللي كانوا بيجروا وراهم سراج : يا يوم اسود انتوا مين عاد احد الاشخاص : ادينا االبت اللي جنبك يا بيه تلزمنا وابعد عنينا سراج : لا يا راجل عايزها اكدا تعالي خدها هو انا حايشك عنيها مليكه : بتقف خلفه ... لا لا هيموتوني متعملش كدا لتمسك جامد فيه وتبكي الراجل بيقرب منها وقبل ان ياتي يمسكها سراج : يمسك ايده جامد ويتنيها لتن**ر ايده ويصرخ الراجل ... سراج يا راجل قرب خدها اهوومش بقولك خدها اهووو لينزل ض*ب فيه وكل اللي معاه وفجاءه بيطلع شخص مطوه من جيبه نليكه : انتبه وبتحط ايدها علي عينها بخوف سراج : لينزل للخلف وبيمسك ايد الشخص ده ويض*بها ليخلص عليهم جميعا .... خلاص خلصوا مليكه : بتشيل ايدها من علي عنيها وبتجري علي سراج وبتلف ايدها حاولين رقبته وتنزل دموعها .... انا خايفه خدني من هنا سراج : خلاص عاد متخافيش تعالي نمشوا من الاتجاه ده مليكه : بتمسك ايده وتمشي معاه ليفضلوا مشيين كثيرا .... بتقف بس بس انا رجلي وجعتني كفايه كدا سراج : طب استني اكد ليمشي الي الامام كم خطوه وينظر حوليه في كل اتجاه ليجد زي كوخ ... تعالي نقعدوا اهناك مليكه : فين سراج : تعالي بس يلا مليكه : بتذهب معاه سراج : ادخلي مليكه : بتدخل وتفعد وسراج يقغد بعيد عنها سراج : مين دول اللي كانوا بيجروا وراكي مليكه : .انا معرفهمش هما ............... وتحكي له كل ما سمعته وشفته سراج : لا مستحيل خلاص انا هشوف الموضوع ده لما انزل البلد انتي اسمك اي مليكه : بابتسامه مليكه وانت سراج : واني سراج مليكه : اسمك حلو سراج : تشكري انتي اي اللي جايبك الصعيد طالما انتي مش من هنا ومن القاهره مليكه : انا بتفكير اها اصل يعني احنا جيين ... وفي نفسها ياربي اقوله اي ده .... لاني هاربه من ناس هبقي احكيلك بعدين بس احنا جيينا هنا عشان الحمايه سراج : محدش يقدر يقرب منيكي انتي في حمايتي طول ما انتي اهنا نامي دلوج عشان بكرا نشوف هنعمل اي مليكه : حاضر وانت سراج : لا هفضل صاحي نامي انتي ~~~~~~~~~~~~~~~ في بيت مليكه أمل : يارب اختك اتاخرت ليه ملك : مش عارفه ان شاء الله هتيجي دلوقتي متقلقيش أمل : يارب يا بنتي وبتقف في الشباك تنتظرها ... ملك انا مش هستني انا هنزل ادور عليها ملك : هتنزلي فين بس أمل : هدور عليها في اي حته ملك : خليكي انتي انا هنزل اسئل عليها امل : متغ*يش طيب ملك : متخافيش عليا وبتنزل لتفضل تدور دون اي جدوي لتجلس امام دكانه وتبكي ليراها شاب وكان مالك مالك : مالك اتعيطي ليه اقدر اساعدك في حاجه ملك : مفيش مالك : قولي بس ومتخافيش هساعدك ملك : اختي نزلت ولحد الان مرجعتش مالك : كيف ده ملك : زي ما بقولك مالك : اختك اسميها اي ملك : مليكه . مالك : طيب ارجعي علي بيتك انتي واني هدور عليها وهلاقيها متقلقيش تعالي اوصلك ملك : ماشي وبتمشي معاه الي ان توصل الي البيت امل : فين مليكه لقتيها ملك : بتحرك راسها ب لا وتنزل دموعها امل : يارب يارب رجعلي بنتي مليش غيرك ليعدي كم من الوقت ملك : انا هنزل اشوفها تاني امل : هنزل معاكي استني ملك : لا يا ماما متنزليش وبتنزل ملك وبتقابل ست بين عليها الطيبه الست : مالك يا بتي اتعيطي ليه وشكلك مش من اهنا ملك : اه فعلا انا مش من هنا اختي امبارح نزلت ومرجعتش الست : يا ساتر يارب روحي للحج نعمان وهو يلاقيها ليكي ملك : نعمان مين الست : دا كبير البلد روحي يا بتي واحكيله وهو الوحيد اللي يقدر يساعدك ملك : طيب الاقيه فين انا معرفش حاجه هنا الست : تعالي انا هود*كي ليه ملك : بسرعه معلش لتذهب بها الست وتدلها علي بيت نعمان لتدخل ملك البيت وبتنبهر ب جماله وبينزل نعمان نعمان : بيشوف ملك و ............ ~~~~~~~~~~~~~ عند سراج ومليكه مليكه : بتروح في النوم سراج : بيلاخظ انها بردانه وكان معاه جاكت احتياطي ليغطي به مليكه ويجلس بعيد عنها ولكنه هو كمان يذهب في النوم ليفيق سراج غلي صوت مليكه وهي بتصرح جامدددد ..... لينظر الي مليكه وبيقف بصدمه وبيصرخ باسمها و ........... ~~~~~~~~~~~~ مالك كان ماشي ليذهب الي البحر وبتكون في بنت اية من الجمال قاعده ..... اتاخرت عليكي البنت : بتبص عليه وبتقف وبزعل ... انا ماشيه مالك : بيمسك ايدها لا يا فروحه متمشيش انا اسف يا ستي فرحه : هووووف طيب مالك : اتوحشتك فرحه : لا لتقجد حنبه وبترش عليه مياه ليقف ويجري وراها في حو مليئ من الضحك والهزار والحب فرحه : ه ههههههههه بس بقا خلاص انا تعبت بجد مالك : قطعتي نفسي الله يحرقك روحي فرحه : همشي انا زمان يحي رجع من الشغل مالك : طيب ماشي هنتقابل بكرا فرحه : هشوف مالك : خلي بالك من نفسك في امان الله فرحه : في حفظ الله باي وبتذهب و ......... البارت الرابع : أنتقام أحفاد عمدة الصعيد : بقلم : ندي ممدوح : سراج : بيشوف حيه جنب مليكه ولدغتها من ايدها ومليكه بتغمض ف عنيها ليركض سراج اليها وهومصدوم تماما وبيدور بعنيه عن اي حاجه بيلاقي حجر بيمسكه ويض*ب بيه راس الحيه ( تعبان ) وبيمسكه يرميه بعيد ليجري بلهفه وخوف علي مليكه سراج : مليكه مليكه وبيفضل يض*ب علي خدها مش بتفوق ليمسك ايدها وبيع**ها بايده وبيفضل يسحب السم من ايدها سراج : انا لازم اخدك بعيد عن هنا مش هتموتي لا ، وبيحملها ويفضل ماشي بها دون وجهه وهو خائف وقلق عليها ،، ليقف ويجد عربيه اتيه من بعيد وتقترب منه سراج : بيوقف العربيه ، متعرفش حكيم قريب من هنا الشخص : بيبص في وش مليكه وبقلق ياربي دي مسمومه اركب سراج : بيركب .. والشخص بيسوق يسرعه ويوصل عند قريه صغيره وبيوتها بسيطه لينزل سراح وهو حامل مليكه سعد : يا ام احمد يا ام احمد ام احمد : ايوه يا سعد سعد : الحقينا بسرعه تنادمي الدكتوره تيجي تشوف المدام مسمومه ام احمد : حاضر حاضر سعد : تعالي حطها هنا لتاتي الدكتورة وبتعتي ادويه لمليكه سراج بلهفه : طمنيني هتبقي زينه الدكتوره : ايوه هي كويسه دلوقتي بس لازم تفضل جنبها طول الربعه وعشرين ساعه الجايين سراج : اي ماشي سعد : هي دي مراتك خوفك عليها بيقول انك بتحبها متقلقش هتبقي زينه سراج : ربنا يخليك سعد : تعال ناكلنا لقمه واقعد جنب مراتك سراج : لا شكرا مليش نفس للاكل ويعد فتره سراج يقعد جنب مليكه مليكه : يا بابا متقلقش انت مش هتتحبس بتتكلم وهي نايمه سراج : شكلك موالك موال يا مليكه ليقيس حرارتها ... واه واه دانتي مولعه وبيطلع يجيب مياه ويرجع يفضل يعملها كمدات الليل كله الي ان يغلب عليه النوم وبيصحي سراج : ببيشوف حرارة مليكه ، الحمد لله حرارتك نزلت وبيقوم طالع من الاوضه وبيقف برا علي بحيره صغيره مليكه : بتصحي وهي راسها وجعها جامد ، اه ياربي انا فين وبتبص جنبها هو راح فين وسبني وانا فين وبتبكي ، ليدخل سراج في تلك اللحظه سراج : اتعيطي ليه تاني من اول ما شفتك وانتي تبكي مفيش مره اشوفك اتضحكي مليكه : سراج انت ممشيتش سراج : امشي وسيبك ازاي مليكه : حسبتك سبتني لوحدي سراج : لا متقلقيش بس انتي زينه حاسه ب حاجه مليكه : لا انا كويسه هو حصل اي سراج : كنتي هتموتي امبارح بس مموتيش اهوت مليكه : هههههههههه انت عاوزني اموت سراج : بيسرح في ضحكتها ، عالي عالي صوتك كمان خلي الرجاله اللي برا تسمع مليكه : بتحط ايدها علي بقها ، سكت اهووو سراج : عالم مديش غير كدا و ....... ~~~~~~~~~~~~~~~~~ ملك بتدخل بيت عتمان وبتنبهر بجماله صفيه : خير يا بتي انتي مين ملك : انا انا عايزه ااقابل الحج عتمان صفيه : تعالي يا بتي اتفضلي الاول انتي اسمك اي وبت مين انتي مش من هنا صح ملك : لا انا مش من هنا اسمي ملك صفيه : ملك تعالي اقعدي تشربي اي ملك : ولا حاجه شكرا بس عاوزه اشوف الحج عتمان صفيه : هو دلوج يجي مالك وانتي احكيله اللي عايزه او هو يوصلك لجده بعد وقت ليس ببعبد ياتي مالك صفيه : مالك ملك جايه تشوف جدك مالك : انتي ملك ؛ انت مالك : اختك لسه مرجعتش ملك : لا مالك : تعالي صفيه : مالك يابتي روحي معاه متخافيش منه هيود*كي عند جده ملك : بتمشي ورا مالك وهي ساكته بيوصله عند الحج عتمان وكان في المنضدره مالك : جدي الانسه دي ومحتجاك في خدمه عتمان : بيبص عليها فتره وفي نفسه ... ملامحك مش غريبه عليا ملك : هو في حاجه عتمان : اقعدي الاول خير في اي يابتي ملك : انا اختي مرجعتش البيت من امبارح عتمان : كيف ده اختك اسمها اي ملك : مليكه محمد عتمان : مالك اتروح مع البنيه وبتشوف صورة اختها والليله تكون راجعه بيتها مالك : امرك يا جدي اتفضلي ملك : شكرا مش عارفه اشكرك ازاي بعد وقت يوصل مالك وملك عند اابيت وبتخبط وتفتح امل امل : بدموع ملك عرفتي حاجه عن مليكه ملك : متقلقيش يا ماما مالك هيرجعها انهارده أ مل : عند ذكر اسم مالك بتسرح وبتفكير ... مالك مالك : انتي تعرفيني أمل : واقفه بتنظر اليه وسرحانه ملك : بتدخل تجيب الصوره مالك : حضرتك في حاجه ( للعلم مالك وسراج اصل صعيدي بس بيعرفوا يتكلموا مصري ) أمل : بدموع بتقرب منه وبتملس علي وشه ، انت ايني مالك نفس ملامح ابوك مالك : حضرتك كويسه أ مل : هااا اه اه كويسه بس اتخيلتك حد تاني ملك : مالك دي صورة مليكه مالك : بيمسك الصورة ويبص فيها شويه ... تمام وعد مني اختك الليله هتكون في البيت. ما الذي سيحدث الآن وهل يجد مالك مليكة؟

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عشق تحدى الصعاب

read
1K
bc

رواية ادم.. لـ زينب سمير

read
1K
bc

عشق صقر الصعيد

read
2.1K
bc

نور الصعيد

read
1K
bc

( عشق العاصم )

read
1K
bc

رجل المهام الصعبة.. للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

read
1K
bc

نورٌ على نور

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook