bc

أنثى من عالم أخر (مكتملة) بقلمي آلاء محمود

book_age16+
44
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
serious
like
intro-logo
Blurb

ماذا سيحدث أن جعلنا الأنثي هي من تمتلك النفوذ .. وأن تكون صاحبة الأملاك وأن جميع الرجال يرتعبون من شخصيتها القوية .. ماذا أن جعلنها هي من تقع ف حب رجل متوسط المستوي وتتغير من أجله ونجعل هذا الرجل يحطم اسوار هذه الأنثي .. ماذا سيحدث ان جعلنها أنثي من عالم أخر

chap-preview
Free preview
الفصل الأول
خارج احد المطارات .. تخرُج فتاة ليست بجميلة قامتها متوسطة لكن كل من يراها يري سيدة راشدة جذابة تُخ*ف الأنظار تتزين بلونها الخمري والعيون الذي يحددها الكحل لتزين عينيها الحادة .. من ينظر اليها يخ*فهُ هذا الجمال المصري الأصيل عم محمد جري عليها عشان ياخد الشنط : حمدلله ع سلامتك نيران هانم نيران : اكتفت بهز راسها .. وبهدوء نيرة ف البيت ولا ف الجامعة محمد : ف البيت منتظرة حضرتك ياهانم ____________________ ف بيت المنياوي .. دادة فاطمة : نيرة يابنتي نيرة : نعم يا بطتي دادة فاطمة : محمد لسه مكلمني وقالي اني طيارة نيران وصلت نيرة : استر يارب دادة فاطمة : طلما بتخافي منها كده بتعملي شقاوة لية !؟ نيرة : اللي حصل بقا يا دادة .. دادة فاطمة : خير ان شاء الله ومش هيحصل حاجة نيرة : مش هيحصل حاجة! نيران مبيهمهاش حد ..مبتسامحش دادة فاطمة : بس انتي غير أي حد ليها يا نيرة .. انتي بنتها مش بس أختها فهماني نيرة بأبتسامة : فاهمة يا دادة ____________________ في أحد الأحياء الشعبية .. ف منزل بسيط رغم بساطتة مميز عن منازل الأغنياء يوجد بداخلة دفء أسري .. هذا فقط يجعله مميز بالقدر الكافي عن اي منزل يدلف داخل المنزل شاب طويل القامة ملامحه رجولية طاغية من ينظر إلية يعلم انة رجل شرقي بكل مابه من معني رجل ي**و عليه التعب والأرهاق من كثرة العمل لكن رغم ذلك ملامحة جذابة .. تم فتح باب احد الشقق ليخرج صوت انثوي منار بخجل : أدهم التفت أدهم لمص*ر الصوت : نعم يا منار منار بقلق : شكلك باين عليه التعب .. أنت كويس ؟ أدهم : الحمدلله ع كل شىء .. خير ف حاجة .. عم محمد ف حاجة منار : لالا بابا بخير الحمدلله هو ف شغله اصلاً.. انا بس كنت هسألك عامل ايه ف شغلك .. أصل طنط هدي قالتلي أني انت عندك مشاكل ف شغلك يارب تكون أتحلت أدهم : يارب تتحل ادعيلي منار بأندفاع : والله من غير ماتقول .. انا مبنسكش ف دعائي أبداً يا أدهم .. وبخجل قصدي يعني انا بحب أدعي لكل الناس ربنا أكيد هيجازيني خير أدهم بأبتسامة : شكراً ليكي ولسؤالك يا منار وسلميلي ع عم محمد منار بأبتسامة رقيقة : حاضر يوصل ______________________ ف منزل المنياوي .. تدلف سيارة فاخرة من اخر صيحات السيارات وتخرج منها نيران المنياوي نيران : عم محمد .. ممكن تروح أنت أنا مش هخرج من البيت النهاردة هشتغل النهاردة ف البيت بس بكرة تكون عندي ع ٧ الصبح عشان عندي اجتماع ولازم اوصله ع معاده محمد : حاضر يا هانم أي أوامر تانية نيران : لا أتفضل يا عم محمد تدلف نيران داخل منزلها لتستقبلها دادة فاطمة دادة فاطمة : حمدلله ع سلامتك يا بنتي نيران : الله يسلمك يا دادة .. عاملة اية وصحتك عاملة اية دلوقتي دادة فاطمة : نحمد ربنا يابنتي ع كل شىء نيرة : نيران حبيبتي نيران : والله حبيبتك .. انا المفروض بقي كده متكلمش عن طردك من الجامعة صح نيرة انزلت راسها بخجل : أنا اسفة يا نيران بس كان ف ولد ضايقني فعلمت عليه .. مكنش ينفع اسكتله ابداً يعني نيران : علمتي عليه ؟ أيه الألفاظ البيئة دي يا نيرة نيرة : احم اسفة يا نيران نيران : بطلي تعتذري .. انا بكرة هكلم العميد واشوف أيه اللي حصل بظبط دادة فاطمة : نيران اطلعي يا بنتي غيري هدومك عقبال ماحضرلكو الغدا تلاقيكي جعانة نيرة : اه ياريت يا دادة عشان انا بطني بتصوصو نيران بتنهيدة : بتصوصو ؟ انتي بتقعدي مع مين نيرة : مع يوسف وملك بس والله نيران : ماشي يا نيرة واعدلي ل**نك شوية ف الألفاظ الغريبة دي نيرة بضحك : عملتلها تحية الظباط .. أوامرك نيران هانم نيران بأبتسامة : مجنونة بس وحشتيني يا نيرو والله نيرة : وانتي كمان والله وعايزة أقعد كتير أوي معاكي نيران : حاضر هظبط الشغل اللي هنا وهفضالك يا ستي نيرة بحب : ايوة بقي أخيراً هنقعد مع بعض انا بغير من شغلك ده والله تعرفي كدة نيران : جوزي انتي اووي ع فكرة نيرة : نيران حبيبتي جوزك هتسمعي كلامه وهيتحكم ف كل حاجة برغم أنك مبتسمعيش كلام حد ولا بتخلي حد يأمرك او يتحكم فيكي دلوقتي لكن هتسمعيه بعد كده وهيبقا ع قلبك زي العسل نيران بحدة : ممكن منكلمش ف الموضوع ده تاني نيرة : حست انها عكت الدنيا .. طب انا بقول أمشي بقى نيران : وأنا كمان بقول كدة برضو اتفضلي يلا __________________ دلف أدهم داخل الشقة فتخرج له سيدة في العقد الخامس اي عمرها في الخمسينيات هدي : ها يابني حمدلله ع سلامتك أدهم : تمدد ع احد الكراسي.. الله يسلمك يا أمي هدي : انا كنت مستنياك ف البلكونة .. هو انت روحت فين .. اصل انت دخلت البيت بقالك شويه أدهم : شوفت منار وكانت واقفه معايا .. مش كل حاجه تروحي تحكيهالها عني يا أمي ها مش كل حاجه ماشي هدي : أدهم يا أبني البت الله اكبر عليها زينه البنات حرام تضيعها من أيدك وابوها راجل طيب أدهم : وانا مقولتش حاجة يا أمي بس منار زي اسما بظبط أختي وحطي تحتها مليون خط هدي : دايماً تاعب قلبي أدهم : حرام عليكي يا أمي والله .. كل ده عشان منار .. يا أمي بقولك زي اسما اختي احنا متربين مع بعض مش عارف اشوفها اكتر من كدة .. وبصي يا ستي لو ربنا كتبلنا الخير لبعض يبقا هنبقي مع بعض خلاص هدي : انتي بتهاودني صح .. عامل زي ابوك الله يرحمه أدهم ضحك : هو أنا أطول أبقي زي الحج احمد هدي : تطول ونص يا حبيبي وهتكون احسن منه كمان .. ربنا يخليك ليا يا بني ويفك ضيقتك يابني ياررب أدهم : ياررب يا أمي ياررب انا هدخل اصلي واجي اساعدك ف تحضير الغدا هدي : ماشي يا حبيبي .. ربنا يتقبل وادعي كده وانت بتصلي ربنا بيحب عبده الحوح ف الدعاء أدهم بأبتسامة عذبة : حاضر يا أمي ________________ داخل مكتب نيران ف المنزل .. نيران تجري مكالمة هاتفية .. نيران : سليم جهزتلي ورق المناقصة سليم : أكيد طبعاً نيران : تمام أنا عايزة كل حاجة تكون جاهزة بكرة يا سليم ٧ بالدقيقة تبقي جوا الشركة ومستنيني ماشي سليم : حاضر يا بشمهندسة نيران لتغلق نيران الهاتف وف داخلها : المناقصة دي ليا يعني ليا لتدلف دادة فاطمة لتخرجها من شتات تفكيرها دادة فاطمة : نيران نيران : نعم يا دادة دادة فاطمة : مالك يا بنتي نيران : عندي مناقصة مهمة جداً ادعيلي دادة فاطمة : والله يا بنتي دايماً بدعيلك أنتي وأختك ربنا يبعد عنكو ولاد الحرام نيران : ايوة فعلا وخصوصاً ولاد الحرام دول دادة فاطمة بقلق : هو نازل المناقصة دي ؟ نيران : طبعا ده ميضيعهاش ابداً وخصوصاً عشان انا داخلة فيها بس ورحمة أمي ماهياخدها ابداً وبكرهه بقي يبقي يوريني هياخدها ازاي .. ________________ ع احد القهوي ادهم : عم محمد ايه اللي مقعدك كده محمد : قولت اشربلي حاجه واطلع انام عشان ابقي مع الهانم بكره ادهم : ربنا يقويك ياررب محمد : انت كنت فين كده ؟ ادهم : كنت بصلي العشا محمد : عملت ايه مع مديرك ؟ ادهم : ق*فت يا عم محمد .. مافيش تقدير المدير اتغير وهيغير كل المهندسين يعني بجد ربنا ينتقم منه محمد : ادهم يا ابني ربنا اكيد شايلك الاحسن صدقني متقلقش ادهم : ياررب يا عم محمد ياررب .. اديني بكره هروح واشوف ايه اللي هيحصل وربنا يكرم بقا _________________ ف اوضه نيران .. وقفه قدام المرايا وكلام مامتها بيتردد ف ودنها " متأمنيش لراجل ابدا اوعي تسلمي قلبك لحد هي**رك ويفتت قلبك ومش هتشوفي منه غير الخيانه " نيران بغل : عمري ماهسلم قلبي لحد انا حياتي شغلي وبس دي الاول والاخير بنسبالي ومحدش هيشاركني فيها ابدا ابدا

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

الطاغيَة النّاسِكْ

read
1K
bc

أسير هوسك

read
8.9K
bc

The half night

read
1.3K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

Heart Beat Mind

read
1.5K
bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.9K
bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.2K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook