الفصل 10&11&12

1982 Words
لهيب الانتقام الحلقه 10 نزلت جميله فوجدت ابيها وعمها ويوسف فنادي عليها ابيها ان تاتي المكتب فهو يريدها في شيء هام وفعلا دخلو جميعا واغلق الباب عليهم ليتحدثو في سريه تامه ولكن هاشم كان ينزل السلم وسمع اصواتهم داخل المكتب نوح:شوف يايوسف ياولدي منعا ياولدي للمشاكل مع ولاد عمك لازمن تتزوج راويه بت عمك يوسف:وااه بت الخدامه اخرتها اتزوج بت خدامه ده عمي هرب عشان يتزوجها تاجي انت وتزوجني بتها اتجنيت عاد ولا ايه لاااه طبعا ماموافقش عليها نوح:احترم نفسك ياولد ماتنساش ياولدي انها بنت عمك وكمان لها زي اختك ف كل شيء مش بدل ماتتجوز حد غريب والارض تتفكك وتروح للغريب يوسف:ملعون ابوالارض ع اللي رايدها نوح:وانتي ياجميله هتتجوزي هاشم جميله:واااه هاشم مين ده اللي عاوزني اتجوزه البهيم ده كيف التور الهايج مش شايف جتته داني كيف البرص جمبه وهاشم يرد في نفسه بقي اني بهيم يابهيمه والله لاربيكي علي قله ادبك دي ثم يضحك علي تشبيهها لنفسها كالبرص كويس انك عارفه نفسك جميله:ده بيهددني امال لما ابقي مرته ده هينفخني نفخ وينفضني لاااه يابوي اني مابخالفش اوامرك يابوي بس ده بالذات لاااه والف لاه مارايدهوش مابحبوش يوسف:مين ده اللي يستجري يمد يده عليكي ماحداكيش رجاله دااحنا نلبس طرح عاد والله لو هوب ناحيتك لاجتلهولك نوح:اني ماليزمنيش الكلام الفارغ ده حب ايه وكلام فارغ ايه ماهو واد زين وطول بعرض اهو ماله مافيش ف الناحيه زييه وطالع كيف بوه وهبه كان زينه الرجال جميله:لااه يابوي احب علي يدك اني انفذلك اي شيءالا اكده فامسك نوح قلبه وبمسكنه انتو عاوزين تقضوا عليا عاوزين تموتوني فجرت جميله اليه لا يابوي خلاص احنا موافقين ماتعملش اكده يوسف :موافقين ايه اكلمي عن نفسك هو هيشتغلنا عشان ياثرعلينا جميله:بس يايوسف بوك.مريض قلب وممكن يجراله حاجه وعمل نوح نفسه مغمي عليه جميله :واااه بوي فوق يابوي هم ياعمي انت ويوسف احملوه يريح ف اوضته وخرجت وجدت هاشم هم معاهم شيل عمك لفوق فحمله هاشم ويوسف لان همام كبير ف السن ووضعوه علي سريره وجميله تبكي هجيب الشنطه حالا واكشف عليه واحضرت شنطتها لتقيس الضغط وتطمان عليه واعتطه حبه تحت ل**نه وبدات في افاقته وبدا يستعيد وعيه خلاص يابوي كلنا موافقين واحتضنته وهي تبكي ونوح يغمز لهمام ان خطته الشيطانيه نفعت نوح :خلاص نعمل فرحكو كلكو مع بعض كمان شهر جميله ؛ واااه علي طول اكده نوح:هنستنو ايه عاد هتكونو نفسكو خير ربنا كتير والقصر كبير هتعيشو فيه ويمسك قلبه جميله:خلاص يابوي االي تشوفه وتنظر لهاشم بغضب وهو ينظر لها بشماته وبابتسامه ساخره وجاءت راويه تجري علي عمها خير ياعمي في ايه بيجولو تعبت خير حوصل ايه نوح:خير يابنيتي بجيت زين مبرووك فرحكو كمان شهر راويه :لااااه وتضع يدها علي فمها وتنظر ليوسف بقهر وليه السرعه دي ياعمي احنا لسه ماعملناش شيء همام:اللي ريداه اشري عليه ويكون عندك غرفه يوسف وغرفه جميله هندهنهم ونغير العفش تشتروه علي كيفكو وانتي هتبقي مع يوسف وجميله مع هاشم وكادت البنتان تموتان قهرا ويوسف متضايق اما هاشم فلا يعجبه ف الموضوع الا قهرتها ورضوخها للامر وبدات راويه وجميله يوطدان صداقتهما واخوتهما وينزلان يوميا لشراء لوازم الفرح وكل منهم غير سعيده بهذه الزيجه وكانت راويه تذهب يوم فقط ف الاسبوع لعملها فقد تحملها اصدقاءها لمعرفتهم بانتقالها من البلد وحاولت عدم الاحتكاك بزميلها تذهب لحصصها وتعود مسرعه وقبل الفرح اخذت اجازه ولم تفصح الا للقليل بهذه الزيجه وانها ستعود بعد الزواج لتعمل اجراءات نقلها وهكذا كان حال جميله تذهب للمشفي ف المدينه وايضا للوحده الصحيه واخذت اجازه لايام الفرح علي امل العوده بعد الزواج لهيب الانتقام الحلقه11 جاء يوم الفرح والجميع سعداء لانهم انجزو مايخططون له ماعدا العرايس والعرسان لم يكونوا سعداء بل منهم من يعاني قهرا ومنهم من هو مغضوب علي ذلك وكانت العروستان جميلتان حقا ي**وهما الحزن فجميله حقا جميله اما راويه مع انها قمحيه اللون ولكنها ذات شعر ناعم بني اللون طويل وملامح جميله جذابه واخذ كل عريس عروسه علي حجرتهم فاقترب هاشم من جميله جميله:وااه عاوز ايه هاشم :مش اني اللي عاوز يابنت الكبير الناس منتظره عرض بنت الكبير عشان يف*جعولك كام طلقه ف الهوا ولا عاوزه تجيبي العار لبوكي ويقولو مش بنته ودخل بها ليخرج لهم فيطلقوا الطلقات ف الهواء فخرا وفرحا ببنت الكبير ثم يدخل لها لينام بجانبها جميله:وسع اكده بعيد عني ماتجربليش هاشم :وبعدين وياكي ماتتلمي بدل مااغشلقها عليكي اباي واعطاها ظهره لينام مره تخنق جميله:والله انت اللي تخنق هاشم:هااا هااا ماعيزهاش تفوت عاد والتفت لها لتصبح راسه فوق راسها ويديه تمسكان يديها ويفعلها ثانيه علي الله تهمدي ف ليلتك دي فاعتطه ظهرها وهي متغاظه منه وتقوقعت علي نفسها وغطت نفسها لينظر لها ثم يعطي لها ظهره ويقول كويس ان في حاجه بتأثرمعاكي فتلتفت بقهر ثم تعود ادراجها مره اخري وتنام ........___________......... اما يوسف فدخل مع راويه حجرتهم فانتفضت لقربه منها راويه :بعد عني لاجتلك يوسف:واااه انتي اللي ماعوزاش اجي نواحيكي عاد خير وبركه انها جات منيكي واطلع اجولهم مالقتهاش بنته فاتفلت بجانبها واطي فلم يمهلها واعطاها كف والقاها ع السرير وبعدها تفل بجانبه اما ربيتك عشان تعرفي بتتحدتي مع مين مابجاش الا الخدامين كمان اللي يعلو صوتهم علينا وهي تلم نفسها وتبكي وخرج القي لهم بالعرض ليفرحو ويطلقوا الرصاص بالهواء كعاده متوارثه في بعض قري الصعيد والارياف ولا زالت ربنا يرحمنا منها ورجع لينام بفراشه بعدي هناك ماعاوزكيش جاري راويه:وااه ماني بعيده اهو اني الي ماعاوزاكش تلمسني واصل يوسف:ابمزاجي عاد مش انتي اللي تقرري راويه:ربنا ياخدك يوسف:اكتمي يابت بدل ماهخليها ليله مطينه بطين فوق نفوخك راويه:كتمنا اهه وحطت يدها علي فمها بطريقه مضحكه لم يستطع مقاومه الضحك والله لو ماتلميتي معاي واتعدلتي ماهيحصلكيش كويس اتقي شري راويه:اعملك ايه عاد عشان ترتاح ف ليلتك وتهملني اخنقلك نفسي عاد يوسف : نامي نامي يابنت الناس خلينا نعديها علي خير بدل ماني اللي اخنقك فنامت واعتطه ظهرها وهو كذلك ......._____............... وف الصباح يذهب هاشم وجميله لصابحه لتقبلهم وتبارك لهم وايضا راويه لتسالها صابحه فين زوجك يابتي راويه:ماخبراش مع عمي اهتيالي فاحست صابحه بانه لايريد ملاقاتها او السلام عليها جميله:تلتقي بوي ناداه يتحدت معاه ف الشغل ولا حاجه ولما يخلص ياجيكي ياخاله فنظر لها هاشم ومشي وهو يقول عاوزه حاجه ياماي صابحه :عوزاك طيب ياولدي هاشم :انا نازل ويا اعمامي واحست جميله بتاثره لان يوسف لم يعير امه اهتمام وهي اغلي مالديه ونزل هاشم وجد عمه مع ولده يحدثه انه يجب ان يأخد باله من الارض وحسابتها فقد اصبح له شركاء ويجب ان يراعي مصالحه بنفسه ورأي نوح هاشم نوح:تعال ياولدي انت لك حالا ولاخواتك كيف اللي ليوسف وخيته ولازمن تراعو الارض انت اي مشاكل قانونيه وهو الحسابات ماتنسوش انتو اللي هتراعو ورث حريمكو كومان ولازمن تاخدو بالكو من كل حاجه احنا ماعايشينش لكوا اني وهمام طول العمر وفي ولاد عمومتنا في شركه معاهم ف اراضي ماعاوزينش يكلوكم عاوزينكم يد واحده كيف ماكنت اني وهمام يوسف لوحده ماهيقدرش عليهم ولاانت لوحدك ياهاشم حاولو تبقوا جوه مع بضيانكوا عشان يخافوا منيكو ويعملولكو حساب بس اني عاوز اسالك سؤال ياهاشم بوك مات من زمان ليه ماطالبتش بحقك غير حالا هاشم:لاني ماكنتش اعرف ياعمي واماي ماكانتش راضيه تقولي وخايفه علي كيف مابوي كان خايف من جدي ومنكو نوح:واااه امال عرفت منين هاشم:من ولد عمك هجرس جاني المكتب لقضيه والكلام جاب بعضه وعرفت وواجهت امي مانكرتش ومنعتني اجي اطالب بحقي نوح:اكده صوح هو هجرس حرسو منيه انتو التنين وماتسلموش ودانكو ليه عشان مايفرقش بناتكو ويبقي هو الكل ف الكل ده طماع واني عارفه ونفسه يبقي الكبير بعدينا هاشم :حاضر ياعمي يوسف:ماشي يابوي نوح:امال العرايس فين مانزلوش يسلمو علي هاشم:عند اماي وينظر ليوسف الذي يضع ساق علي ساق ونازلين حالا لهيب الانتقام الحلقه 12 نزلت الفتاتان تسلمان جميله علي ابيها الذي احتضنها وبارك لها زيجتها مبارك عليكي يابنيتي ربنا يرزقك بالخلف الصالح ف*نظر لهاشم الذي ينظر لها جميله:المهم انت كيفك بخير يابوي نوح:اني بخير طول مانتو بخير تعالي ياراويه يابنت الغالي واختضنها لو الولد ده زعلك ف شيء تاجي فورا لبوكي انتي فاهمه ماحدش هيوقفله غيري راويه:متشكره ياعمي نوح:هااا جلنا ايه اني بوكي روايه:حاضر يابوي كنت عاوزاك ف شيء اكده فينظر لها يوسف فتشيح ناظرها عنه نوح:تعال يابنيتي واخذها ف المكتب ويوسف سيجن جنونه ماذا تريد من والده راويه:انت عارف ان شغلي ف بلدنا واني ماجدراش ع السفر اكده وكنت عاوزه تشوفلي حد كبير ينقلني لهنه نوح:شغل ايه يابتي ده اللي عوزاه ويجيب ملاليم انتي مامحتجاش الشغل يابنيتي عندك ورث يكفيكي العمر راويه:معلش يابوي لو ليا خاطر عند*ك تساعدني نوح:بسيطه يابنيتي هكلملك واحد مسؤول كبير روحي خدي ورقك باكر وتجيبيه وياكي وتعاودي تلاجي مكانك اهنه محجوز فاحتضنته متشكره جوي جوي يابوي وخرجت لتذهب لحجرتها وتجد يوسف بانتظارها كنتي عاوزه ايه من بوي راويه:مالكش صالح يجذبها من يدها كيف ماليش صالح راويه:حاجه ماتخصكش يوسف:كيف يعني ماهتخصنيش انتي كلياتك تخصيني واي حاجه تخصك تخصني واياكي حاجه توحصل بناتنا وتروحي تجوليها هقطع خبرك انتي هبله اياك وماعتفهميش انك مرتي راويه:عارقه اني مصيبتك وماتخافش مابقولش حاجه من اللي بتحصول يوسف:كويس انك عارفه انك مصيبه واتبليت بيها راويه:ماهاردش عليك خليك بنارك وخرجت ورزعت الباب وهو يض*ب كف علي كف يابنت الفرطوس ماشي ياراويه والله لاربيكي من اول وجديد .............._______............ ف اليوم التالي وجد يوسف راويه مستيقظه من باكر يوسف :خير ايه مصحيكي من النجمه اكده هتوزعي لبن ع البلد راويه :لا ياناصح راحه الشغل يوسف قام منتور من علي فراشه نعم ياختي شغل ايه ياام شغل اللي ريحاه مافيش شغل خلاص راويه :لااه الا دي واني ماريحاش الشغل اني كلمت عمي امبارح عشان ينجلني وهو اللي قالي اروح اجيب الورق وهيكلم مسؤول كبير وينجلني هنا عشان ماتبهدلش ف السفر يوسف:واااه ياحلوتك يابت والزوج اخر من يعلم قرطاس لب اني متجوزاه راويه:لااه مش القصد بس عمي يعرف ناس كبرات ويقدر ينقلني ويجذبها بغيظ مقربا اياها منه وماجلتليش ليه لما سالتك امبارح راويه :جلت حاجه ماتهمكش يوسف:اني اللي احدد ايه يهمني وايه لااا ه راويه:طب خلاص عاد هملني عشان البس والحق وقتي مش عاوزه اصغر عمي بعد.ماقال للراجل يوسف:ماشي ياراويه بتلوي دراعي وتشتغلي من ورا ظهري همي البسي عشان اوصلك راويه:لااه اني راحه لحالي يوسغ:اباااي عليكي لما اقول الكلمه تتسمع ماعاوزاش تنسي شغل الخدامين ده انتي دلوقيت مرات يوسف الاسيوطي كيف تتنطتي ف المواصلات يلا البسي وزقها وذهب للحمام مره تحرق الدم راويه:والله ماحد يحرق الدم غيرك يابعيد ونزلو ليجدهم نوح علي فين العزم ان شاء الله يوسف :رايح اوصلها تجيب اوراقها من مدرستها نوح:ماشي ياولدي واني كلمت باشا كبير وقال تجيبه وتاجي اهنه ف المدرسه اللي حدانا يوسف:ماشي يابوي ماعاوزش مني حاجه نوح:عاوزك بعافيه ياولدي ربنا يسلملك طريقك وذهب يوسف وراويه وعندما وصلت هتاجي معايا يوسف:لااه خلصي وانا واجف جمب الباب اهنه ادخن سيجاره علي ماتخلصي ودخلت انهت مالديها من اوراق وعند قربها من الباب استوقفها زميلها زميلها :بقي ده الوعد اللي وعدتهولي ده اللي جلتي هستناك راويه:اني ماوعدتكش بشيء انت جلتلي ماعندكش امكانيات واني جلتلك واني ماهقدرش اجهز حالا واكده ولا اكده كنا قاعدين يعني ماقعدتكش جاري وخليت بيك لكن مافيش حاجه بناتنا وكل شيء نصيب زميلها :وحتي ماتجوليش انك.اتزوجتي وماشيه اكده لا سلام ولا كلام راويه :مافيش كلام بناتنا اصلا انت زي اي حد اتقدمت ومافيش نصيب لا قرينا فاتحه ولا شابكه زميلها :بس انتي كنتي رايداني زي ماني رايدك ولو ماكانوش موافقين عليا كنا طفشنا زي بوكي وامك راويه:اخرس امي وبوي اشرف من الشرف امي جات اهنه ويا ستي وابوي مارضيش يهملهم لحالهم واتزوجها من اهلها فيمسكها من يدها بس اني كنت رايدك راويه:هملني وبعد يدك عني لتجد من يظهر من العدم فقد كان يوسف يقف خلف الباب ويستمع للحوار وحرر يدها من قبضته وامسك يده بقوه ما تمسكش حاجه ماتخصكش زميلها :وانت مين انت كمان فلم يجد غير لكمه قويه ارقدته يوسف :واللي بتتكلم عليهم دول مايستعنوكش تمسح جزمتهم انت فاهم ولكمه لكمه قويه اوقعته مره اخري ثم امسك به من تلابيبه ليرفعه له لو عنت تهوب نواحيها تاني ماهاخليش الدبان الازرق يعرفلك طريق جره وامسك يدها وجذبها لخارج المدرسه وهي تتاوه بيده راويه :افهم بس يايوسف انت فاهم غلط والله مافي بناتنا شيء واصل ويوسف كالا** فتح السياره والقاها بها واغلق الباب وهي طوال الطريق تحاول ان تفهمه الحقيقه وهو كالا** الابكم ويسوق بسرعه جنونيه وهي تصرخ افهمني بقي ليوقف السياره فجاه ويصفعها كف وينظر لها شذرا ويكمل السواقه للبيت وتدخل لتجدها جميله بهذا الانهيار جميله :في ايه يا راويه وتاخذها لحجره راويه لتقص لها ماحدث والله مافي بيني وبينه حاجه هو جالي رايدني جلتله ماعنديش امكانيات اتزوج حالا جالي واني كمان وخلاص وجفلنا لما يبقي في امكانيات ماغلطش معاه ف حاجه والله فاحتضنتها جميله طب اهدي بس ماتعمليش ف نفسك اكده واغسلي وشك وفتح يوسف الباب ليجد جميله يوسف :اطلعي بره جميله في ايه بس ياخوي يوسف بصوت عصبي وجهوري مالكيش صالح باللي يحصل بناتنا قلت اخرجي بره وزقها اخرجها وراويه تدعوها الا تتركها وتمسك بها الا تتركها وهي تبكي ولكن يوسف اخرج جميله واغلق الباب
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD