bc

كيرفي( مكتمله)

book_age4+
110
FOLLOW
1K
READ
like
intro-logo
Blurb

لا تسمح لاحد ان يش*هك نفسيا

حبي نفسك في اي شكل .... انتي تستحقي هذا الحب

القصه الثانيه من كوني قويه

chap-preview
Free preview
١
#كيرفي كوني قويه ..الحكايه التانيه البارت الاول ?الله اكبر عدد ما كان وعدد مايكون وعدد الحركات وعدد السكون ? كانت تقف امام المرآه لتطلع الي نفسها وجسدها. ارتدت ملابسها للذهاب الي العمل. لتتذكر ايامها قديما وكيف كان شكلها كانت تضحك من قلبها .. ..... قبلا كانت لاتهتم بنفسها فوالديها كانو يحرمون عليها ان تتجمل مثل البنات. ..فكانت تلاقي الكثير من المضايقات في المدرسه وخارج المدرسه .. هي سجده مختار? بنت روحها طيبه وجميله سنها الان ٢٥سنه. .. ?????? Flash back فلاش بااااك ?? عندما كانت في اخر سنه من الثانوي... مرحله المراهقه كانت بالنسبلها عذاب... كانت تمر يوميا بالتنمر من الفتيات. لزياده وزنها. كنت تجهل بكل شئ عن الاهتمام بنفسها وبجمالها . حتي زمايلها الولاد بالدروس كانو يضحكون عليها لسذجتها . لها صديقه واحده وهي شروق سعيد شروق : سجده اتاخرتي ليه انهارده سجده : معلش يا بنتي . ماما صحتني متاخر شروق : عندنا محاضره انهارده بعد المدرسه .الامتحانات قربت سجده : اه فاكره وقولت لماما .. بعد انتهاء اليوم الدراسي. راحت سجده وشروق المحاضره. سمر بصتلها باحتقار : معفنه . طيب كنتي غيري الاول . دي المحاضره فيها ولاد .مش كفايه مستحملينك في المدرسه بمنظرك ده شروق: المظاهر مش كل حاجه. وبعدين بطلي ترخمي عليها سمر: وانتي المحامي بتاعها شروق: اه عندك مشكله سجده: يا بنتي سيبك منها . كفايه هي غيرت هدومها وظبطت نفسها. . جلست البنات والولاد عندما دخل المدرس وابتدي يشرح الدرس. . لكن هناك عيون مكنتش متابعه الدرس كانت متابعه سجده عاطف: واد يا مصطفي يا خربيتك ركز يابني في الدرس مصطفي: ها. ما انا مركز اهو عاطف: انت ذوقك غريب . ايه اللي عجبك في سجده دي. ما البت سمر اهي قدمك . بطل تفكر في القفل دي. مصطفي : علي فاكره سجده روحها حلوه جدا ونقيه. اما سمر دي بحس انها شايفه نفسها كده ومتكبره عاطف: سجده دي شبهه ابويا يا راجل مصطفي: عاطف لم نفسك عشان متغباش عليك عاطف : لميت ياعم . ركز في الدرس خلينا نخلص من ام السنه دي بعد انتهاء المحاضره. سجده كانت بتضحك وبتتكلم مع شروق وخارجه . مصطفي: سجده . سجده وقفت سجده وشروق. سجده: نعم يا مصطفي مصطفي بابستامه: بصراحه في حاجه كنت عايز اسالك عليها شروق: اسال يابني مصطفي: ممكن اوصلك سجده وشها احمر ?.. وبصت لشروق تنجدها شروق: معلش يا مصطفي . بس لوحد شافها من اهلها هيزعلها وانت مش يرضيك يعني مصطفي: لا ميرضنيش. . خلي بالكم من نفسكم مشيت سجده هي وشروق وهما بيضحكو . شروق: انا بحس ان مصطفي بيحبك بجد سجده : شروق انا بحترمه بس حب لا . مش بفكر في الحب . انتي عارفه بابا وماما لو عرفو حاجه زي كده هيدبحوني شروق: الاحسن نركز في الدراسه . مصطفي رجع لعاطف اللي كان مش عاجبه اللي بيعمله مصطفي .. سمر كانت واقفه : مصطفي مصطفي: نعم سمر: عايزاك في كلمه لوحدنا مصطفي: قولي في ايه سمر: انا بحبك مصطفي: انا بحبك بس زي اختي. سمر اضيقت : بس انت مش زي اخويا مصطفي: متزعليش مني. بس انا بحب حد تاني سمر: مين هي بقي مصطفي: دي حاجه تخصني. بس بقولك عشان متشغليش نفسك بيا سمر : ماشي مشي مصطفي مع عاطف صحبه. وسمر كانت واقفه هطق. كلمت ولاء صحبتها تعيط وتشتكي من مصطفي ولاء: متزعليش انا هعرف هو بيحب مين وقولك سمر بدموع: هتعرفي ازاي بقي ولاء: من عاطف يا بت. انتي ناسيه انه جاري. وهدحرجه في الكلام لحد اما يقول سمر : وبعد اما نعرف ولاء: هنحط خطه حلوه نخرب بيها الموضوع سمر: ماشي . ... ...... ......... . رجعت سجده البيت بعد اما ودعت صديقتها شروق ووصلتها في طريقها للبيتها . سجده: ماما ... ماما. انتي فين ام سجده : في المطبخ سجده: جعانه اوي ام سجده : ادخلي غيري هدومك واغسلي ايدك ورجلك وتعالي سجده : حاضر. بعد ان فعلت سجده كل ده رجعت وقعدت هي ومامتها تاكل سجده: ماما انا عايزه اروح الكوافير زي البنات ام سجده شهقت : عيب. انتي عايزه ابوكي يقطع رقابتك سجده: يا ماما انا مش صغيره . وايه اللي عيب. انتي لوشفتي البنات بيعملو ايه ام سجده : ملناش دعوه بحد وعيب البنت تدخل الكوافير قبل ما تتخطب او تتجوز. عشان يوم فرحها تظهر زي الورده سجده : ورده ايه. يا ماما انا هعمل وشي بس ام سجده : قولت لا . سجده بزعل : البنات والولاد بيتريقو عليا ام سجده : سيبك منهم. هو في حد زيك في ادبك سجده : وايه قلت الادب في الموضوع. والنبي يا ماما. اروح الكوافير اعمل وشي وحتي انضف حواجبي من بعيد. عشان خطري ام سجده : هستأذن ابوكي الاول سجده بصدمه : ايه ييا ماما. مش هينفع ات**ف ام سجده : عايزه تنزلي من وراه. ده كان قطع رقابتك سجده بدموع : خلاص يا ماما . مش عايزه حاجه . بس انا مش عايزه اعمل حاجه وحشه. انا كنت هعمل وشي. ولو الحواجب حرام مش هعملها. بس البنات بتتريق عليا دخلت سجده تعيط في اوضتها . .. باااااك Back? ضحكت سجده علي ذكريتها . وصلت الشركه اللي بتشتغل فيها .. دخلت مكتبها مديره العلاقات العامه ? ??اكمل ونشوف حصل ايه بين سجده ومصطفي وسمر وشروق وعاطف

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

رواية أحببت الوريث

read
1K
bc

انين القلوب ... للكاتبة رباب عبد الصمد

read
1K
bc

فلك

read
1K
bc

حبيبي الجني

read
1K
bc

الملكة والإمبراطور مكتملة

read
1K
bc

رواية عاشقان الروح

read
1.4K
bc

#غريمي#

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook