bc

روايه حارستى

book_age18+
95
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

قصه تدور على فتاه من أب مصرى وانا لبنانيه تعيش مع امها فى باريس والدها متوفى تعشق المصارعه والكراتيه والاعب القوى وحاصله على جوائز عده متخرجه من كليه الطب حديثا تواجه مشكله ويتم رفدها من المستشفى وتعمل فى مطعم وتقابل صاحب المشكله يجلس بجوار صاحبه ويذهب وتسخر منه ثم تترك العمل قبل أن يتم طردها ولاكن البطل الثانى يامور المدير باعدتها للعمل مره اخرى ليامر المدير بالبحث عنها وتعود للعمل ونتعرف على جاسم وتحدث بينهم صداقه ويتم نشر اشاعه عن ارتباطهم ولاكن عاصى تنكر ذالك وأقسم يطلب من الارتباط وعاصى ترفض ويهديدها جاسم. فتضر للهرب إلى وتقرر السفر لمصر الى صديق والدها القديم ليرحل بها ويستقبلها بترحاب ونتعرف على اخت البطل صدفه كان بعض الشباب يحاولون التحرش بها وتنقذها عاصى ونتعرف عليها ويصبحوا اصدقاء وتقابل البطل وتبداء المغامرات

chap-preview
Free preview
روايه حارستى روايه رومنسيه دينيه
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين ونبداء الروايه الجديده البارت الاول من روايه حارستى اولا :كل سنه وانتو طيبين وحشتووووونى جداااا فى بيت صغير فى أحد شوارع باريس فى المساء تقف دراجه ناريه أمام المنزل وينزل من شخص مجهول ويرفع الخوذه لتظهر لنا ملامح فتاه شديده الجمال والبرائه وتفتح الجاكيت الاسود ونقلت الكفازات وتعديل من شعرها الصفر المموج وتتجه للباب وتفتحه بهدوء شديد خوفا من استيقاظ امها وتغلقه براحه ثم تتن*د براحه وتخلع حذائها وتمشى على أطراف أصابعها لتجد أحد اضاء النور فجاء وتسمع صوت والدتها تنادينا ياسمين بنزعاج:عاااصى عاصى تغمض عينيها :الف اكفشت يااارب استر وتستدير لها بابتسامه كذبه عاصى باندهاش مصتنع:ماما انتى ايه إلى مصحيكى لغايه دلوقتى الوقت اتاخر ياسمين:الحمد لله انك عارفه أن الوقت اتاخر ممكن اعرف ايه إلى اخرك لغايه دلوقتى عاصى بكذب:ابدا كنت فى المستشفى كان فيه حالات حرجه خلتنى اتاخر ياسمين بعدم اقتناع:والله عاصى :والله ياسمين:طيب وايش الى فى وشك ده كان حدا ضاربك عاصى بتوتر وتضع يدها على وجهها:ايه لا ابدا ده كان فيه المريض كان عصبى شويه وكان رافض ياخد الاحقنه وأيده بالغلطت جات فى وشى ياسمين بعدم تصديق:باالله وشو صار بعدين عاصى:ابدا قدرنا نسيطر عليه وخد الاحقنه بعد مرار طافح ياسمين :بدى اعرف ليش بتتكلمى بهيدى الطريقه بالكلام انتى بتعرف المانى وعبرى وكمان كورى وصينى ليش بتتكلمى بالعربى وكمان مصرى عاصى بفخر:لانى مصريه وافتخر بكده وبعدين أنا دائما فريده من نوعى وبحب كل حاجه فيه تكون مختلفه ياسمين :اى اى مميزه عرفت طيب اسويلك اكل اكيد جوعانه عاصى بتعب:لا أنا جوعانه نوم الواحد خد ضرب لما سبع ياسمين:ايش ضرب شو عاصى بتوتر من كشف أمرها:أنا بقصد المريض إلى حكتلك عنه من شويه ياسمين:بسوى حالى مصدقاكى تصبحى على خير عاصى بتثاوب:وانتى من أهله يا ست الكل ياسمين بحب:حبيبتى قلبى انتى يابرنى قلبك تذهب عاصى الغرفه نومها وتستلقى على فراشها الصغير بتعب وتنام فورا فى الخارج تجلس ياسمين ياسمين:أنا بدرى انك كنتى بتتصارعى علشان ت**بى مصارى وتساعدينى فى العيشه دى يارب يا بنتى ربى يوفقك يارب انا خايفه عليها الطريق الى ماشيه فيه مش سهل ودى مهما كانت قوتها فى الاخر بنت يارب احفظها ثم تمسك صوره زوجها وتبكى وحشتى يا حبيبى اكتير اكتير بنتا كبرت وصارت عروس هيا صحيح تشبهنى فى الشكل ولاكن طبعها متل طبعك تماما عنيده وقويه ومو تستسلم بالساهل ابدا ************************* فى مصر فى أحد القصور الفاخر فى غرفه بطلنا يرن المنبه ليد بطلنا يده ويوقف رنينه المزعج لينهض من على سريره وهوا مرتدى شرت فقط ويتحه إلى حمامه ويشغل الدش مياه ساقعه ويقلع ويدخل تحت المياه ليشهق بقوه من ثلوج المياه التى تتدافق عليه بشده ثم يتأقلم جسده على درجه حراره المياه البارده ثم يغسل شعره بى افخم انواع الشامبو ثم بعد مده يخرج ويغلق المياه ويرتدى البورنس و يخرج ويتجه إلى غرفه ثيابه لنجد جميع انواع البدل العالميه ليختار بدله سوداء ويختار ساعه يد غاليه من مجموعه ساعاته الغاليه بشده ثم يدتدى ويتجه إلى المرائه ويرش جسده بمعطر جسم ويرتدى حذاء جلد طبيعى وينشط شعره الغزير وينظر لنفسه فى المراه ثم يرتدى نظارته السوداء لون بدلته ثم يخرج ويتجه إلى أسفل ليجد الفطار جاهز الخدامه بجديه :الفطار جاهز يا فندم قاسم بجديه شديده:الهانم الصغيره صحيت الخدامه:لا يفندم قاسم :أنا قولت قبل كده الهانم تصحى علشان تفطر الخدامه بخوف من نبرته :أنا صح يقطع كلامه صوت فتاه فى عقدها الثانى من العمر شمس بابتسامه:أنا صحيت اهو يا حبيبى قاسم بحب:صباح النور عليكى شمس:صباح النور يا قلبى قاسم بجديه للخدامه:اتفضلى انتى على شغلك الخدامه بهمس:نفسى اعرف بيقدر يتحول كده اوى من قاااااسى لحنين ومن حنين لقااااسى قاسم بابتسامه جعلته جذاب :عامله ايه يا حبيبتى شمس الحمد لله بخير انت مش ناوى تاخد اجازه بقى وتيجى نتفسح شويه قاسم :اوعدك اخلص شغل وتسافر أنا وانتى رحله شمس بتزمر: يبقى موت ياحمار قاسم بضحكه :ليه بس شمس:يعنى قال أنت بتخلص شغل انت بتشتغل ٢٤ساعه فى٢٤ قاسم:ههههه ليه مش بنام ولا باكل ولا بشرب انسان إلى شمس:اينعم انت انسان إلى قاسم برفع حاجب:تصدقى أن مفيش حد يستجرى يقول الجمله ده من اتخنها راجل واجدعها شنب شمس:يوضع سره فى اضعف خلقه قاسم :طيب انا هروح الشركه عاوزه حاجه شمس:تو عاوزه سلامتك قاسم:متاكده شمس:ايه امال مثلا مثلا هقولك انى عاوزه امشى براحتى من غير حرس ولا بود جارد قاسم بجديه:أنا قولت ممتع الخروج من غيرهم شمس:هو أنا قولت حاجه قاسم ينحنى ليقبل رأسها بحنيه قاسم :أنا همشى خلى بالك من نفسك شمس:فى رعايه الله يركب سيارته احدث موديل قاسم للسائق:اتحرك السائق:حاضر يا فندم ويذهب بها إلى طريق الشركه ويذهب ورائه الحرس ينزل قاسم بهيبته المعهوده التى لا تليق الا به يدخل قاسم الشركه رافعه رأسه لسموك مثل الأسد ليسمع تهامس الموظفين على وسامته وثقته أحد الموظفات نهار ابيض على الحلاوه موظفه أخرى:ده عليه هيبه وجمال ملهمش مثيل يمشى قاسم بغرور وثقه ويدخل مكتبه ****************************** فى باريس تستيقظ بطلنا على صوت امها تنادينا ياسمين:عاصى اصحى يا عاصى يا بنتى قومى علشان شغلك عاصى بنوم :شغل ايه بس ياريت الكل سبينى انام ياسمين :يا بنتى اصحى الساعه ٧صباحا عاصى :حاضر يا ماما أنا قومت اهو ياسمين:الله يخليلك اياكى. يا بنتى قومى انتى روحى هدى شور عبال محضرك فطار عاصى بنفخه زهق:اااف وانا هقولها ازى انى اترفدت من المستشفى لتعود بذاكرتها الماضى فلاش بالألم كنت تجلس فى المستشفى ليدخل عليها رجال أقوياء البنيه يحملون رجلا مصاب ويتشاجرا مع الممرض يريد دكتورة فى الحال لتذهب إليه عاصى :نعم فيه ايه انا دكتوره الرجل الضخم :أنا عاوز دكتور انتوا متنفعوش غير للبيت وبس المصاب:ابعدوا الحشره دى عن طريقى بدال منازل واقفين كده مغير فائده عاصى :أنا أو مكانك كنت اتكلمت بأدب باين ليه أن جرحك صعب وبعد عده دقائق سوف تهلوس بكلمه طبيب يتجه أحد الرجال الى عاصى ويمسك يدها بقوه ويقول لها الرجل :هيا الذهبى من هنا عاصى تلوى يده بقوه ليصرخ من الالم الرجل :ايه إلى بيحصل ده ثم يغمز لرجل اخر رجل :أحسبك متجدليش معانا ثم يصرخ من تلك الحركه المفاجئه فقامت بلوى اصابع يديه وتقوم بدفعه ويتجه إليها رجل آخر لتقوم بضربه بشده وتربحهم ضربا إلى أن ياتى مدير المستشفى المدير:ماذا يحدث هنا المصاب بالم :أنامار** رجل الأعمال واريد منك معالجتى فورا لاننى اتالم ولا قبل ذالك اريد منك طرد تلك المجنونه من هذه المستشفى المدير بخوف منه فهو رجل اعمال صخم:حاضر ياسيدى مثل ما تريد عاصى تعود بذاكرتها إلى الحاضر عاصى بضجر:اكيد لما تعرف هتعمل مشكله ياسمين من الخارج عاااصى الفطار جاهز تقوم عاصى الحمام لتأخذ شور سريع وتخرج وارتدى منطلون اسود جلد كوتشر اسود وبدى بجماله وجاكت جنز اسود وتلك شعرها على هيئه كحكه غير منظمه وتخرج والدتها ياسمين: ليش اتاخرتى كده يابنت. وراكى شغل عاصى وهيا تاكل: ولا اتاخرتى ولا حاجه الساعه لسه٩ ياسمين:معاد شغلك الساعه ٧يعنى متاخره ساعتين عاصى :مانا امبارح خت ورديه زياده علشان كده اتاخرتى النهارده ياسمين: خلى بالك من شغلك ده إلى عايشين منه عاصى بتوتر:حاضر بعد اذنك همشى علشان متاخرش اكتر من كده تخرج عاصى من المنزل لتجد الرجل صاحب المنزل قادم إليها صاحب المنزل بابتسامه:صباح الخير يا عاصى عاصى بابتسامه:صباح النور يا مستر مارتن ماذا تريد مارتن:جاءت لأخذ ايجار هذا الشهر عاصي:أليس مبكرا هذا الشهر مارتن:اعلم هذا ولاكن انا بحاجه ماسه للمال لهذا جاءت باكرا عاصى :تخرج له المال خذ هذا ايجار المنزل تفضل مارتن:تسلمى يا ابنتى فاتنة نعم المستاجرين ويذهب عاصى بتفكير:أنا لازم اشتغل قريب أنا بحاجه ماسه للمال وتركب الدراجه الناريه وارتدت الخوذه وتذهب به مسرعه لتبحث عن عمل *************************** فى شركه رجل العمال جاسم يجلس مع صديقه ماركس ويقص عليه مافعلت به عاصى وبرجاله جاسم بغموض:يعنى هزمت رجالك الأقوياء بسهوله مار**:نعم أنا فى حياتى لم ارى فتاه فى قوتها رغم أنها مجرد ماتنظر لها تقول ملاك ولاكن لديها لسان. سليط وقوه غريبه ف*جالى اكبر منها وأضخم ولاكن هزمتهم بسهوله جاسم باستمتاع:والبنت دى في اى مستشفى مار**: لا مانا خلت المدير يرفدها من المستشفى جاسم بغضب:ليه مار** باستغراب من غضبه المفاجأة:لانها اخطاءت بوقوفها إماما ومستعصيه جاسم :طيب اسمها ايه مار**:لا اعلم جاسم :كيف ذالك مار**:أنا لا احيانا لافهمك يا صديقى جاسم بمكر:أنا هعرف كل حاجه عنها بطريقتى مار**:هل تعجبك تلك الفتاه ولم تراها بعد جاسم :أفعالها جذبتنى إليها مار**:وهيا حقا جميله جده تمتلك عيون زرقاء مميزه وشعرها مموج مثل طبعها وفم مغرى وبشده وأنف حاد وبشره ناعم جداااا جاسم:انت لمستها مار**:لا ولاكن بشرتها بتوحى بكده جاسم يرجع بظهره لورا :أنا لازم تلقيها وشوف وصفك ليها صحيح ولا كلام مبالغ فيه ******"""**************** بعد تعب من بحثها عن عمل اخيرا وجد عمل فى مطعم فاخر المدير:انتى هتشتغلى جرسونه بتمنا انك متعمليش مشاكل ده مطعم معروف ومشهور زى مانت عارفه عاصى بتظر إليه بتفهم:اوك المدير:اتفضلى شوفى شغلك تذهب عاصى لإبداء عملها بهمه ونشاط فى نفس المطعم يجلس جاسم ومار** يتحدثن فى أمور الشغل لتاتى عاصى بدون ماتنظر لهم عاصى بهدوء:تامرو بحاجه يا فندم جاسم بدون نظر:لا بعدين ويامرها بالانصراف مار** بزهول:انتى انتى تانى عاصى تنظر له:انت ثم تكمل بهتزاء :انت لسه عايش مار** ينظر له بكره:وانتى مالك جاسم يتابع الموضوع باهتمام عاصى بابتسامه سخريه: اخبار رجالتك ايه اصلى أنا عارفه نفسى ساعه مبضرب حد بيقعد أقل حاجه سبوع في المستشفى مار** بغضب من استهزاءها به:انتى مش دكتوره فى المستشفى ايه الى شغلك جارسونه عاصى تزم شفتيها بقوه:اصلى فيه واحد كده غبى أمر برفدى مار** بغضب:انتى بتقولى ايه جاسم بيراقب كل حركه بتص*ر من عاصى. وينظر لها برغبه عاصى بذكاء حاد:انت سمعت ايه مار** بغباء:انى غبى عاصى بضحكه:ههه والله انت راجل صريح مار**:أنا هخلى المدير يرفدك عاصى برفع حاجب:وعلى ايه انا مستقيله وتقلع المريله وترميها بوجهه بقوه وتذهب مار** بغضب من فعلتها: انتى ازى تتجراى وتعملى كده المدير:فيه ايه يا فندم ايه إلى حصل مار**:أنا لا زم ترف ويقطع كلامه جاسم جاسم : انت لازم تكافاء البنت إلى كانت من هنا منذ قليل مار** زهول:ماذا ماذا تقول المدير:عفوا ماذا قولت جاسم:أنا لا اعيد كلامى مرتين وذا حدث لم تكن حيا لتسمعه مره اخرى ويذهب ********"""""""***""******** بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين ونبداء البارت الثاني من روايه حارستى عاصى بغضب وتقوم بلعن ذالك المعتوه عاصى:ااه ياابن الكلب تانى مره اسيب الشغل بسببك المدير :جورج بسرعه هاتلى تلك العاصى جورج:حسنا سيدى جورج ينادى على عاصى عاصى : ماشى يا ستاذ مار** اشوفك بس مره كمان جورج بتعب:عاصى عاصى وقفى عاصى :ماذا تريد يا جورج جورج:أنا لا أريد شياء المدير هو من يريدك فى الحال عاصى:ماذا يريد منى جورج:لا اعلم عاصى:أنا لم أعد اشتغل عنده جورج:ارجوك تعالى معى عاصى :اوك انى اتيه ترجع عاصى للمطعم مره اخرى المدير :اخيرا اتيتى عاصى :ماذا تريد يا سيدى المدير:, لماذا ذهبتى قبل انتهاء دوامك عاصى باستغراب:مشيت حتى لا تسبب لك الاخراج وتقوم برفدى المدير:ولماذا اقوم برفدك فانتى اول يوم لكى فى هذا المطعم ولم تفعلى شى خطاء لأقوم برفدك عاصى:يعنى انت مكنتش هترفدنى علشان ذالك الغبى المدير:لا وهيا على العمل عاصى بابتسامه:أجل سوف اذهب المدير:انسه عاصى ممكن طلب بسيط عاصى:اتفضل ماذا تريد المدير:ممكن لا تلقبيه بالغبى مره اخرى رجاء عاصى:هحاول بعد اذنك المدير:تفضلى تخرج عاصى للعمل المدير يكلم نفسه:الحمد لله انها رجعت الشغل تانى إلى وكان مستر جاسم قفل المطعم وخرب بيتى عاصى تتنقل بين الزبائن بخفه شديده وسرعه وتبتسم الزبائن بمجامله لتبدو جميله جدااا تراقبها زوجا من العيون جاسم بإعجاب بها:دائما القى البنت الجميله والبنت القويه بس المره دى البنت فيها الصفين جميله جداااا وقويه جداااا فأصبحت انثى لا مثيل لها ولابد أن أجربها انى واثق انها رائعه مثل ما اتخيلها تماما ثم يقوم بجلب الهاتف ويرن على شخص ما جاسم :اريد منك معلومات عن شخص شخص ما:ومن هو هذه المره جاسم:اسمها عاصى كامل الدمنهوري شخص ما:اوووه فتاه جديده كنت اتوقع هذا جاسم:اريد المعلومات عنها منذ ولادتها إلى الآن شخص ما:اوك ولاكن هذا يستغرق وقت جاسم :سوف ازيد لك المال هذه المره شخص:متى تريد المعلومات جاسم :اليوم شخص:ماذا هذا مستحيل جاسم:إذا بكرا ولا يوجد مده اخرى ماذا قولت شخص:سوف احاول جاسم :إن لم تستطيع اخلف الأمر لأحد اخر شخص:لا لا سوف تجلب لك المعلومات غدا جاسم :هكذا هو الكلام ثم يغلق الهاتف ويرميه على كرسى السياره جاسم ينظر العاصى :امل نشوف حياتك عامله ازى ******************** فى الكافتيريا تجلس شمس على الطربيزه بزهق تنظر للناس شمس:نفسى اكون زيهم امشى بحريه واقعد مع إلى أنا عوزاه وصاحب واعيش حياتى بس ازى بالحراسة دى إلى بسم الله تخوف اى حد وتنفخ بزهق وبعدين فى حياتى دى حياه ممله سبحان الله عندى تقريبا كل حاجه بس لوحدى على رأى المثل جنه من غير ناس متنداس أنا لازم أقنع قاسم يمشى الحراسه دى وامشى لوحدى وبحريه النادل :بعد اذن حضرتك انا بقالى ربع ساعه بحاول افهم انت وزمايلك انى لازم اوصل الطلب ده الحارس:الطلب ده لمين النادل بزهق:تانى والله العظيم الهانم إلى حضراتكم بتحرصوها إلى هناك دى الحارس :امممم طيب دوق العصير الاول النادل:نعم ليه هكون مثلا حاطت فيه سم الحارس:اد*ك اعترفت اه النادل :يعم بقولك مثلا مثلا افتراض يعنى الحارس:اثبتلى واشرب منه النادل :ااف استغفر الله العظيم ااهو ويقوم برشف القيل منه النادل:هاا كده تمام ولا لسه فيه حاجه تانى الحارس:اتفضل النادل:اشهد ان لا اله الا الله اخير ليه هو انا شغال فى السفاره الاسرائيليه الحارس :بتقول حاجه النادل:لا مبقولش وتذهب ويضع العصير امام شمس شمس:اخيرا حضرتك افتكرت انى طالبه عصير النادل: والله يا فندم مليا اى ذنب انا بقالى ربع ساعه بحاول افهم حرس جمالك بس هو مكنش راضى يدخلنى غير لما حققو معايا وخلونى اشرب من العصير شمس باحراج:اوبس انا اسفه على البهدله دى النادل بزهق:ولا يهم معليكى تطلبى حاجه تانى سياتك شمس:خد دول ليك النادل:خيرك سابق يا هانم شمس تمشى ويوقفها الحرس الحارس:معاليكى رايحه فين شمس بتزمر:رايحه جهنم تيجى معيا الحارس :اى مكان هتروحيه احنا معاكى شمس:اااف منكم أنا مروحه فيه اعتراض الحارس :لا ابدا اتفضلى حضرتك اركبى العربيه تركب شمس العربيه وتتجه إلى قصرها ************* فى شركه قاسم نجده يجلس على مكتبه يتابع عمله وتطرق السكرتيره الباب قاسم ينظر للورق إلى بيده : ادخل السكرتيره:اتفضل حضرتك ده ورق ارض الصحراوى ناقص امضه سعاتك قاسم يتناول الاوراق ويقوم بل المضى على الأوراق بقلمه الذهبى قاسم :فيه حاجه تانى السكرتيره:عاوزه افكر حضرتك أن النهارده الحفله تبع مناقصه الحديد قاسم:الغيها انهارده عيد مش فاضى السكرتيره :بس حضرتك دى من أهم الحفالات وهيحضرها رؤساء ووزراء ورجال أعمال من كل حته قاسم بنظره ارعبتها السكرتيره بخوف :أنا اااسفه قاسم بحده:اتفضلى على شغلك السكرتيره تهرول للخارج السكرتيره:نهار اسود ده كان هيكولنى بعنيه السكرتيره:أنا مالى يروح ولا ميروحش هو ادرى بمصلحته قاسم:اهلا مستر ايمن ايمن:اهلا مستر. قاسم قاسم:ها عمل إلى طلبته منك ايمن: ايوه عملت إلى قولت عليه بالحرف الواحد قاسم:عاوز كله حاجه مظبوطه بالملى مش عاوز اى غلط حتى لو كان صغير انت فاهم ايمن:متخفش كل حاجه تمام زى ما انت عاوز قاسم :أنا ٤ساعات وتوصل مصر ايمن:تنور قاسم: سلام معطلكش أنا قاسم:بتمنى ان المفاجاه تعجبك يا حبيبتى ***************""""""******** فى قصر قاسم الاسيوطى تحديدا فى غرفه شمس نجدها تحدث نفسها وهيا تجلس على السرير شمس:الناس كلها فى يوم زى ده بتكون فرحانه ومبسوطه وبتعزم حبيبها واصدقاءها واقربها ما عدا أنا قاعده فى اوضتى وعلا سريرى والاهم انى لوحدى تذهب شمس لتاخذ دش وتخرج شمس:أنا مش هقضى يوم عيد ميلادى فى النوم أنا هلبس واتشيك وانزل اجيب لنفسى هديه واحتفل بعيد ميلاد تذهب الى دولابها لإخراج فستان أ**د لامع ضيق لغايه الركبه وبكتف واحد تمسكه وتضعه على جسمها أمام المريا شمس:اممم حلو اجربه بقى شمس ترتدى الفستان وتنظر لانعكاس صورتها فى المريا شمس:ونحط شويه ميكب شمس:ايوه كده امممم اختار جذمه بكعب ولا أرضى شمس:اممم بكعب طبعا هو انا ناقصه قصر اكتر من كده ثم ترش عطرها المفضل وتترك لشعرها العنان وتذهب الخدامه:إلى أين تذهبين الان شمس :سوف اقوم بإحضار حفله عيد ميلاد الخدامه:عيد ميلاد من . شمس بحزن:عيد ميلادى أنا يعنى من برايك الخادمه: الساعه التاسعه الان وانتى تعلمين اوامر مستر قاسم شمس:هل سوف تحرمونى من ذهابى لعيد ميلادى الم يكفى عدم تذكر أحد له الخادمه : الأمر ليس بيدى وانتى تعلمين هذا شمس:اعلم علم ماذا يجب أن أفعل الخادمه:أن تصعدى لغرفتك وان احببتى أن تجلب لكى كعكه عيد ميلادك ف دقاىق وتكون جاهزه شمس بإحباط:لا لاتريد شيا سوف اصعد لانام الخادمه:تصبحى على خير سيدتى شمس:وانتى بخير ثم نتركها وتذهب للأعلى شمس بحزن شديد وتتجه إلى البلكونه لتجد الدنيا معتمه جدا غير العاده شمس باستغراب:هو فيه ايه الدنيا ضلمه ليه كده ثم بعد ثوانى يضاء النور بقوه.لتغلق عينيها من شده الاضاءه شمس تفتح عينيها لتجد عدد كبير من الأشخاص منهم من تعرفه ومنهم لا وتجد قاسم يصعد إليها بالسلم الكهربى قاسم بحب :كل سنه وانتى طيبه يا شمسى شمس بزهول وعدم استيعاب:قاسم انت بتعمل ايه هنا انت انت مش المفروض انك فى امريكا علشان الشغل قاسم:أنا سبت كل حاجه وجيت احضر عيد ميلاد اميرتى الصغيره شمس بفرحه:انت فاكر عيد ميلادى قاسم ينحنى ويقبل جبهتها:اكيد هو أنا أقدر انسى يوم زى ده أهم يوم فى حياتى شمس بدموع فرحه:بجد يعنى انت مش ناسينى قاسم يمسح دموعها:تو تو بلاش دموعك دى علشان غاليه فوق مما تتصورى شمس بحب وتقوم احتضانه:أنا بحبك قوووى قاسم بحنان:وانا بعشقك ولا بقى علشان الحفله وعلشان تشوفى هديتك شمس:هو فيه احلى من كده هديه قاسم :امال شمس بفضول:ايه هيا قاسم :تعالى ننزل وانتى تعرفيها شمس بفرحه كبيره:يلا تهبط شمس مع اخوها قاسم للاسفل شمس:ها هيا فين قاسم :غمضى عنيكى فى الاول شمس تقوم باغمض عينيها :اهو قاسم يشاور لاحد رجاله لياتى بهديته قاسم :مستعده شمس بفرحه:ايييوه قاسم :فتحى شمس تفتح عينيها لنصره بشده من المفاجاه قاسم :ها عجبتك شمس :ايوه دى الى كان نفسى فيها قاسم :لما كان نفسك فيها مجبتهاش ليه شمس: بصراحه انكشفت منك علشان لسه جايبه وحده من اسبوعين قاسم :انتى تومرى وانا انفذ شمس بفرحه عارمه :انت احسن هديه فى حياتى بجد انا خايفه من الناس ليحسدونى عليك قاسم بهزار:اروح اعمهملك شمس:لالا أنا مش قصدى كده قاسم بضحكه:هههههه ******************** فى باريس تنتهى عاصى من عملها تذهب لتغير ثيابها ليصدح هاتفها معلنا الرنين عاصى :اهلا مستر البرت البرت:كيف حالك يا عاصى عاصى :بخير ماذا تريد البرت:اريد منك القدوم المصارعه لاعب اروبى عاصى:والفائدة البرت:20الف دورلا عاصى :واو الرقم مغرى وبشده البرت:الاعب ايضا صعب الهزم خصوصا أنه لم يخسر مباره من قبل عاصى:واو لقد شوقتى للعب كثيرا البرت:اليوم الساعه ٩مساء فى نادى فلوريد عاصى:اوك البرت:إلى إلقاء عاصى :الى إلقاء تذهب عاصى للبيت وهيا تفكر كيف تذهب بدون اخبار امها ياسمين: ماشاء الله حبيبتى شايفكى راجعه بدرى عاصى بذكاء:اصلى لسه هروح اشتغل تانى الساعه ٩ مساءلغايه الساعه:٩ مساء برضوا ياسمين:يعنى هتباتى بره مش هيك عاصى:ااه ياسمين :انتى اكيد جوعانه اسخلك اكل عاصى :لا أنا هناك ولا اصحى ابقى اكل ياسمين:تصبحى على خير عاصى :وانتى بخير تذهب عاصى للنوم لتستعد لذالك المتش ****★****★★★************* فى شركه جاسم يجلس على مكتبه ممسكا بملف فيه معلومات عن عاصى جاسم:اسمها عاصى كامل الدمنهوري سنها ٢٩سنه متخرجه من سنتين بتقدير امتياز جاسم بانبهار:واو وكمان شاطره وحيده ابوها وامها توفى ابوها وهيا عندها ١٠سنين مصرى الجنسيه وامها لبنانيه تعشق الرياضه وخصوصا المصارعه حائزه على جوائز عده فى الكونغ فو والملاكمة والسباحه والوزن الثقيل جاسم بالنهار شديد:يخرب بيتك ايه كل ده دانتى مخلتيش حاجه الى لما فزتى فيها يتابع قراءه ليصدح هاتفه بالرنين جاسم :ها فيه ايه جديد المتصل:هيا فى نادى فلوريد جاسم :بتعمل ايه المتصل:هتصارع لاعب اروبى جاسم :اوك خلى بالك منها أنا جاى حالا جاسم:دى اجننت هتصارع راجل مهما كان دى بنت ويذهب متجه الى ذالك النادى يدخل ليجد الجميع يهتف لاعب الأوروبى جاسم:ايه ده مستحيل هتكون هتصارع ده جاسم لأحد رجاله شفلى هيا هتصارع مين الحارس: اوك يذهب الحارس وياتى بعد قليل جاسم :ها هتصارع مين الحارس:هتصارع الاعب إلى الناس بتهتفله ده جاسم بزهول:مستحيل ده عملاق مستحيل تقدر تصمد قدامه لم ينهى كلامه لتصعد عاصى الحلبه بكل ثقه وكبرياء هيا على الركن المقابل لجاسم الاعب الأوروبى باستهزاء ههههه انتى هيا الخصم ههههه بجد ولا بيهزروا هههههه عاصى بهدوء شديد:ايوه عندك اعتراض الحكم :مستعد الاعب :ايوه الحكم:مستعده عاصى:ايوه يبداء المباره باستعراض الاعب الأوروبى عضلاته واستهزاءه بعاصى الاعب :أنا هموتك عاصى بهدوء مريب:أنا نشوف يهجم الاعب عل عاصى ولا كن عاصى تتفاده بمهاره شديده ثم تهجم عليه وتضربه بين رجليه ليصرخ من الالم ثم تحمله وترميه بقوه من اعلى الحلبه ليسقط على طربيزه الحكم والكل فى حاله زهول شديد مما راوى جاسم بصدمه مما رأى: هو ايه إلى حصل الحارس بزهول:دى رفعته ورمته ده قد وزنها ٤ أضعاف ★★””★★★""★★★****★★**

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

شهد والعشق الأخر

read
1K
bc

حكاية بت الريف

read
2.0K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
8.0K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

زوجة عشوائية

read
2.4K
bc

عشقها المستحيل

read
16.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook