البارت العاشر
ليث قالها وانا بعشقك ي عيون ليثو وبعدين بطلي دلع بقي انتي جايه تتدلعي عليا دلوقتي ملاك ضحكت
قال ليث يلا ننزل عشان نفطر واخر النهار نخرج
اجابته ملاك يلا ونزلوا علي الفطار واتجمعوا
وفطروا وبعد كده ملاك وليث طلعوا اوضتهم وقعدوا يتف*جوا علي التليفزيون شويه وبعد كده ابتدو يجهزو عشان يخرجوا وجهزوا وخرجوا راحوا مكان هادي علي البحر وكان في شموع و ورد ورومانسيه اخر حاجه وجه حد قعد يعزف بالجيتار وملاك مبسوطه وفرحانه جدا وروحوا البيت
وهما مبسوطين جدا وعدي اسبوع وملاك وليث عايشين مبسوطين وداليا حسام جه اتقدملها وقراءو الفاتحه و الخطوبه بعد اسبوع والفرح كمان شهرين مهند بيخطط لحاجه
عند ملاك وليث
قال ليث ملاكي
أجابته ملاك قائله اي ي حبيبي
ليث قرب منها وقالها وحشتيني اووووي
إجابته ملاك وانت كمان
ليث قال لها هو ينفع ولا لسه
ملاك فهمت قصده وقالتله احم اه ينفع
ليث قرب باسها بشوق وحب وقال وحشتيني ي ملاكي
ملاك قالت بدلع وانت كمان وحشتني اوي شلني
ليث بشقاوه شالها مره واحده وقال استعنا ع الشقه بالله
نسيبهم بقي شويه عشان كده عيب
عند مهند وسهي
حبيبي
اجاب مهند بق*ف نعم
سهي حطت أيده علي بطنها وقالت له انا حامل
مهند قالها نعم يروح امك امال انا جايبلك حبوب منع الحمل لي
سهي قالت له دي حاجه بتاعه ربنا مش بايدي وبعدين ممكن يحصل عادي
مهند قال لها يحصل ولا انتي اللي عملتي كده عن قصد اللي فبطنك ده هينزل
سهي قالت بس انا عاوزاه ده ابني وبحبك
مهند قال لها مش عايز رغيييي كتير بدل مانزلهولك انا اللي فبطنك ده هينزل
مهند
واحده رخيصه والرخيص هيفضل طول عمرو رخيص اه ي ملاكي بحبك اوووي ونفسي تبقي ليا
وسابها وخرج
سهي
سامحني ي بني بس انا بحب ابوك اوووي وعشان بحبه هنزل ابني
عند داليا وحسام
حسام قال بحب اخيرا ي داليا انا مش مصدق نفسي أننا خلاص هنبقي مع بعض
داليا قالت له ولا انا عارف ي حسام عمري ماكنت اتوقع ان ربنا يرزقني بواحد زيك كده
حسام قال لها انتي تستاهلي كل خير ي داليا
أجابته داليا ربنا يخليك ليا
قال حسام لها ويخليكي ليا ي روح قلب حسام
داليا
ياه مش مصدقه نفسي ربنا رزقني بحسام وانا حبيته وحبيته اوووي وربنا عوضني عن كل حاجه انا عشتها
عند ليث وملاك
ملاك نايمه ف حضن ليث
في حاجه وجعاكي
أجابته ملاك بلا
ثم قالت حبيبي
اجابها ليث اي ي حبيبتي
ملاك قالت له لو اهلي ظهروا تاني هتعمل اي مع بابا
ليث قال لها متقوليش عليه ابوكي
ملاك قالت له معاك حق بس دي الحقيقه وانا خايفه انك تسبني وهو ياخدني
أجابها ليث عمري ما هسيبك هحميكي منهم طول مانا جنبك متخافيش
ليث
مقدرش اعيش من غيرها كل مره ببقي معاها فيها ببقي حاسس اني طاير ياه ي ملاكي
فصباح يوم جديد
كلهم متجمعين علي الفطار وكل واحد راح يشوف شغله وملاك قعدت فالبيت كانت قاعده لوحدها بتتف*ج علي
التلفزيون وفجاه النور قطع قامت تشوف النور قطع لي لقت حرامي لابس قناع اسود وماسك كشاف ودخل المكتب
ارتعبت بس معملتش حس راحت اتسحبت دخلت الأوضه وقفلت علي نفسها بالمفتاح واتصلت بليث
الو
ملاك قالت له بصوت مش مسموع اصلا أيوا ي ليث
ليث قال لها ملاك بتتكلمي كده لي
ملاك قالت له في حرامي هنا فالبيت في الاوضه بتاعه المكتب وانا خايفه اوي وقفلت الاوضه علي نفسي
ليث قال اي طيب مسافه السكه
الشركه جنب البيت فخلال خمس دقائق كان وصل بس دخل لملاك الاول يطمن عليها من البلكونه لقاها كويسه
خدها ورا ضهره وطلع بره لقي الحرامي لسه بيدور فالمكتب
ليث قال ي تري لقيت اللي انت عايزه ولا لسه طخخخخ طلقه ف*جل الحرامي وقعته علي الارض ليث راح فتح الأنوار بتاعه البيت ورجع تاني ليه واتصل علي داليا وعلي وجابهم
كلهم قاعدين وده قاعد قدامهم
شالوا من عليه القناع
قال علي قول مين باعتك احسنلك
اجابه الحرامي معرفش
ليث ض*به فالرصاصه الحرامي صرخ
الحرامي هقول هقول عزيز عزيز الجارحي
ليث قال اه ي بن الكلب عاوز ورق الصفقه بس هو غ*ي وهيفضل طول عمره غ*ي بيلعبها غلط
ليث خدوه علي المخزن هتالوا دكتور وبعد كده تظبطوا عقبال ماجي
وخدوا علي المخزن
ملاك حضنت ليث بخوف
ملاك قالت كنت خايفه اوي
أجابها ليث متخافيش ي ملاكي خلاص انا معاكي اهو
ليث
خوفت عليها اووي حسيت أن قلبي اتخلع من مكانه هي بنتي وحبيبتي ومراتي وكل حاجه بالنسبه ليا
ملاك
كنت خايفه بس أطمنت لما عرفت أن ليث جاي طول مانا معاه بحس بأمان وطول ما هو معايا عمري ما خاف
داليا وعلي قالوا بضحك نحن هنا وقعدوا يضحكوا كلهم
عدي اسبوع بحاله وملاك مبقتش تتكلم ولا تتعامل مع مهند خالص ماهي خلاص الخطه خلصت وكمان هي شاكه في أن هو حبها بجد وهو اللي كان بيبعت صور ليث وبيشككهم ف بعض
ملاك حكت لليث أنها شاكه في وكده
ليث قال لها صح ي ملاك وانا اتاكدت النهارده بنفسي
ملاك قالت له اتاكدت ازاي
ليث قال كنت شاكك في وكلفت حد يراقبه وعرفت أن هو مش كويس وعلي علاقه بواحده اسمها سهي اعتقد سهي دي صاحبتك وانتي عارفاها علاقه مش شرعيه وهي حامل منه فالحرام والرقم اللي كان بيبعت كان تبعه هو
ملاك قالت بصدمه ودموع يعني يعني هو وكمان سهي سهي صاحبتي متفقين
ليث خدها ف حضنوا شششششش
اهدي انا جنبك اهو
وهي قعدت تعيط لحد ما راحت فالنوم ليث شالها نيمها على السرير
ليث بصلها بحزن وعلي اللي بيحصل لها وقعد يفكر كتير وخايف جدا علي ملاك ومش عارف يعمل اي لحد ما النوم غلبه ونام
ليث
اوعدك أن احميكي من العالم كله واحافظ عليك ي ملاك اسم علي مسمي
تاني يوم الصبح كل واحد صحي وجهز وراح يشوف شغله
مهند كلم ملاك وعايز يشوفها وملاك كلمت ليث وقالتله قالها توافق وتتعامل عادي وهو هيكلف حد يراقبها ملاك راحت قابلت مهند
وقعدت
مهند قال لها مفكراني مش عارف انك عرفتي
ملاك قالت له واحد واطي وزباله عملت كده لي
مهند قال عملت كده اه عملت كده عشان بحبك انتي ليا وبس فاهمه
ملاك قالت له لا مش فاهمه طخخخخ قلم علي وشه
مهند قال بقي كده ماشي خدرها واغمي عليها شالها وصل عند سهي
سهي قالت بمكر انت جبتها
مهند قال اه وهنتقم منها واخد حقي
ليث قلقان الولد الي كان بيراقبها كلمه وقاله ليث قام نزل من الشركه وركب العربيه وسايق بسرعه ناحيه العنوان وصل ف ربع ساعه
عند ملاك ومهند
ملاك صحيت لقت مهند قاعد
ملاك قعدت تصوت وتصرخ فيه
مهند فجاه قرب منها بكل وحشيه وقطع هدومها وبيتعدي عليها
مهند بيقول لها مش هتبقي لحد غيري مش هخليكي لحد غيري فاهمه
وسهي واقفه بتتف*ج بشماته ووقاحه فاللحظه دي دخل ليث
جري مسك مهند قعد يض*ب فيه لحد ما خلاص مش قادر بس سابه وشاف ملاك
ليث قال ملاك ملاك حبيبتي سامعاني
ملاك هزت راسها بأه فاللحظه دي كانت سهي ومهند هربوا ليث بيبص ملقاهمش
قال ليث ي ولاد الكلب
وخد ملاك لبسها جاكيته ونزل ركبها العربيه
ملاك ف حضن وبتتكلم معاه وبتقول ليث هو هو والله وتعيط وتشهق
ليث شششششش اهدي ي حبيبتي
اهدي انا جنبك اهو مفيش حاجه خلاص وشالها روحها البيت دخلها الحمام خدت شاور وغيرلها وطلعت نيمها ونام جنبها حضنها قعد جنبها وماسك أيدها بيلعب فشعرها لحد ما راحت فالنوم ونامت
ليث قام عمل مكالمه وقال الكلب ده هو والزفته اللي معاه تجيبوهم من تحت الارض
فاهمين ورجع تاني عند ملاك ونام جنبها وراح فالنوم بالليل صحيوا علي الساعه سبعه كده ليث صحي قبل ملاك وبعد كده ملاك صحيت
ليث قال لها مساء الخير بقيتي كويسه ي عيوني
اجابته ملاك اه
ليث بيقرب منها عشان يقبلها علي شفايفها ويهمس وحشتيني
ملاك بعدته
ليث استغرب وقال في أي ي ملاك
ملاك وطت راسها وقالت هو اتعدي عليا انا منفعكش خلاص
ليث حط ايده علي بوقها وقال شششششش اي الهبل ده اوعي اسمعك تقولي كده تاني فاهمه وقرب منها حضنها وبعد كده قبلها وبعد كده شششششش
بعد شويه بعد عنها وملاك ف حضنه
ملاك حضنته جامد وقالت انا خايفه اوي متسبنيش
ليث انا جنبك اهو محدش يقدر يفرقنا عن بعض
ملاك قالت ربنا يخليك ليا
بعد شويه ليث قام ياخد شاور ونده علي ملاك من الحمام
ملاك ممكن تيجي ثانيه
اجابته ملاك حاضر ي حبيبي لبست روب وقامت
نعم
ليث مطلع رأسه من باب الحمام وقال ممكن تيجي تغسليلي ضهري عشان ايدي وجعاني
ملاك بحلقت
ليث بغمزه قال لها ده انتي مراتي م**وفه ازاي
يلا بدل ما دخلك بالعافيه
ملاك بالفعل دخلت وابتدت تغسل ضهره زي ما قالها وكانت م**وفه جدا وبعد كده طلعت
عند مهند وسهي
راحو لشقه لمهند محدش يعرف مكانها
سهي مسنده مهند لحد ماوصلوا ودخلوا الشقه مهند متعصب وعلي آخره
سهي قالت بفرح ما خلاص بقي ي بيبي انت متضايق لي اهي غارت ف داهيه
مهند قال بغضب انا مش ناقصك حطي جزمه فبوقك واسكتي
سهي بتقرب منه بتفك زراير قميصه مهند زقها وقال لها هتفضلي طول عمرك بتاعه مصلحتك بس
سهي قالت ف سرها كله بسبب ست زفته الحمد لله اننا هربنا عشان يبقي ليا انا وبس
سهي قالت له طيب انا عايزه اغير دلوقتي
مهند جوه في لبس فالدولاب سهي دخلت الدولاب ابتسمت بخبث طلعت لانجيري مثير جدا ودخلت اخدت شاور ولبسته وقعدت علي السرير مهند دخل شافها بلع ريقه بصعوبه وسهي ابتسمت بخبث
مهند راح قعد جنبها لزق فيها مفيش بينهم مسافه
سهي قالت له باستهبال في أي لازق فيا كده لي أبعد
مهند قال لها لا أبعد اي بس وبيقرب منها
سهي بتمثيل زقته وقالت لا انا بقي بتاعه مصلحتي
مهند بشهوه قال مين قال عليكي كده يقلبي تعالى بقي وانق*ض زي الوحش عليها وفعلوا ما حرمه الله
عند ملاك وليث نزلوا علي العشا واتعشوا مع بعض
وعدي اليوم عادي
تاني يوم الصبح
ليث صحي وملاك كانت لسه نايمه ليث اخد شاور وبعد كده ابتداء يلبس عشان يروح الشركه
ملاك صحيت صباح الخير
أجابها ليث صباح الفل
ملاك سألته انت رايح الشركه
أجابها ليث باه
ملاك قالت عاوزه اجي معاك والنبي ي ليثو
امممم
ملاك قالت انت لسه هتفكر والنبي والنبي وراحت باسته من خده
ليث بابتسامه طيب يلا اجهزي
ملاك طلعت تجري عشان تجهز وجهزت ونزلت علي الفطار فطروا وبعد كده راحوا الشركه ليث دخل بهيبته المعتادة والكل وقف احتراما لي وبينظروا لي وهو ماسك ملاك وكلهم بيبصوا ليها بانبهار وليث دخل المكتب دخلت السكرتيره بصت لملاك بق*ف ملاك خدت بالها حتي ليث
ملاك قالت انتي
ردت السكرتيره وقالت اسمي نهال
ملاك قالت طيب ي نهال ممكن تطلبي ليا عصير
نهال قالت بغيظ تحت امرك
ثم رآحت عند ليث وقالت بدلع تأمر بحاجه ي ليث بيه
تكلم ليث بجدية لا وهاتي اللي الهانم قالتلك عليه
نهال قالت بغيظ تحت امرك وطلعت
ملاك قالت بت ملزقه ليث قعد يضحك عليها
ملاك بتريقه تأمر بحاجه ي ليث بيه
بعد كده دخلت نهال اول مانهال دخلت ملاك راحت قعدت علي رجل ليث ونهال تنحت
ملاك قالت لنهال اقفلي بوقك للدبان يدخل في وبعد كده متبقيش تدخلي من غير ماتخبطي ويلا اتفضلي برا
نهال بصت لها بغيظ
ليث قال نفذي كلام الهانم نهال طلعت وعي متغاظه وملاك قاعده علي رجل ليث وبيهزروا مع بعض
وكان يوم جميل وملاك فرحانه جدا هي دائما بوجودها مع ليث بتبقي فرحانه بتبقي حاسه انها فحته تانيه مكان تاني هو اللي رباها هو اب ليها واخ وحبيب وزوج وحنون ليها هو كان أهلها هو عوضها عن كل حاجه هي عاشتها عوضها عن الحنان اللي ملقتهوش وهي عوضته فحياته جملتها خلتها احسن مبقاش عارف يعيش من غيرها بقت هي كل حياته
استوووووووب