الفصل السادس

2340 Words
قام حاتم بحمل طارق ووضعه على الأريكة وحاول افاقته بشتى الطرق مرام : ليه كدا يا ملك هو عملك ايه !! ملك (بنبرة حادة) : اييييه خلاص هو الملاك البريئ وانا الشيطان , لما يبقى البيه يفوق هتعرفوا مين الى بدأ الأول , وهيا كلمة واحدة يا سيادة العقيد قولوا يبعد عن طريقى وميحاولش يعاندنى والا اقسم بالله لهتلاقوه متكفن المرة الجاية ودا اخر كلام عندى , حاااااااااااتم انتفض حاتم فزعا عندما صرخت ملك باسمه حاتم : يخربيتك .... ايه هو انا فى تانى بلد ملك : من غير كلام كتير انت هتيجى معايا دلؤتى نروح لتوفيق العمرواى حاتم : احم ... تحت امرك ذهبت ملك ومن خلفها حاتم , ثم بعد قليل بدأ طارق يستعيد وعيه وعندما أفاق سأله العقيد عمر عما حدث فأخبره بما فعلت ملك معه حتى شجارهم فى المكتب العقيد عمر : انت غلط يا طارق وغلط كبير اوى كمان طارق : لا مغلطتش هى مفكرة نفسها مين يعنى   العقيد عمر : انا هحكيلك مين هى ملك الشافعى ...... ملك اتربت فى عيلة كبيرة تبع المافيا فى روسيا باباها هو ادهم الشافعى من اخطر رجال المافيا اتجوز واحدة من عيلتو اسمها نور الشافعى وتبقى بنت عمو لما اكتشف انها حامل كان عندو امل كبير ان المولود يكون ولد بس ربك بقه لما يريد اتولدت ملك ساعتها قلبوا البيت مناحة والكل كان مضايق وخصوصا باباها , بعد عنها ومبقاش يشوفها الى كل فين وفين وخلى المربيات هما الى يهتمو بيها ومن ضمنهم واحدة اسمها عفاف ربت ملك على دين الاسلام وعلمتها الصح من الغلط من صغرها وعلمتها انها تستحمل منهم اى حاجة لحد ما تكبر وبعدها تقدر تعمل الى هى عايزاه , لما ملك بقى عندها ست سنين بدأ عذابها كانوا بيعملوها كل انواع فنون القتال الى ممكن تتخيلها , عاملوها كأنها راجل , اتعذبت كتير وبالرغم من دا كانت كل مرة بتثبت كفائتها لحد ما بقى عندها حداشر سنة كانت ساعتها بتعرف تلعب جميع انواع فنون القتال بس هى مكتفتش بكده وحاولت انها تتفوق عليهم فضلت هى تدرب نفسها ودمجت بين كل الى هى اتعلموا منهم واخترعت نوع جديد تماما من فنون القتال محدش يعرفوا غيرها , ولما كملت 18 سنة طلبت انها تدخل كلية الشرطة لكن والدها رفض بشدة وقالها ان مستقبلها فى المافيا معاهم ولما رفضت حبسها فى بيت كبير وعين تلاتين حارس عشان يمنعوها من الخروج , لكن رغبة ملك كانت قوية ومستسلمتش بسهولة حاولت تخرج من البيت ولما منعوها الحراس خلصت عليهم فى تلاتين دقيقة يعنى الواحد كان بياخد فى ايدها دقيقة وبعدها خرجت وراحت عند بيت الراجل الكبير بمعنى اصح رئيس المافيا الكبير ملك هى الوحيدة الى شافتوا وطبعا وهى بتحاول تدخلوا رجالتوا حاولوا يمنعوها فخلصت عليهم هما كمان فى اليوم دا كانت مذ*حة بمعنى الكلمة ودخلت عندو وهددتوا بأنو لو وقف فى طريقها هتقتلوا هو كمان وطبعا هو استسلم لرغبتها مش بس كدا دا بعتها على مصر كمان , وانا الى لاقيتها كانت تايهة ومش عارفة حاجة خدتها عندى وربتها ولما حكتلى حكايتها وقفت جمبها ودخلتها كلية الشرطة بمعارفى , وبسرعة رهيبة ملك قدرت تثبت نفسها ولما تعينت كانت اصعب قضية بتخلص معاها فى اسبوع , عملت ليها مكانة كبيرة وخصوصا عند رئيس الجمهورية وعشان كدا محدش يقدر يقول لملك تلت التلاتة كام والى كان بيعترض على اى قرار ليها من القادة الكبار كانت بتعمل فيهم زى ما عملت فيك بالظبط ويمكن اسوء , لحد ما قبلت حازم جوزها الله يرحمو هو الوحيد الى قدر يروضها ويخليها تفتح قلبها , ومع ذلك ملك عمرها ما اهملت فى شغلها وكان كل هدفها انها تخسر عصابة المافيا كل شغلها وبالفعل كانت بتخرب عليهم اكبر الصفقات وفى واحد من عصابة المافيا اسمو كاسر دا بقه بيكره ملك كره ا***ى وحب يعلمها درس فخ*فها فى الصحرا ولما فاقت لقت نفسها مربوطة بسلاسل فى كرسى وقدامها خمسين طفل عمرهم ما بين ال 4 سنين ل5 سنين وكان بيدبحهم قدام عنيها والأطفال يصرخوا ويطلبوا منها انها تساعدهم وبعد كدا يشرحوهم وي**قوا اعضائهم وبعدها ملك فقدت الوعى ولما فاقت لقت نفسها على الطريق الصحرواى لحد ما ولاد الحلال ساعدوها وودوها المستشفى , لما فاقت كانت منهارة لدرجة كبيرة وبقت تتخيل كاسر فى اى حد واقف قدامها وتحاول تقتلوا وحاولت كذا مرة انها تقتل حازم جوزها وهى معتقدة انو كاسر ملاقيناش حل غير انها تسافر بره مصر تتعالج وفضلت خمس سنين تتعالج ورجعت مصر تانى بس للأسف موتوا بنتها وجوزها قدام عنينيها طارق : يااااه بقى ملك عاشت كل دا , بس فيه حاجة غربية هما ليه محاولوش انهم يقتلوها يعنى وبكدا يخلصوا من المشاكل الى عملاهلهم العقيد عمر : وانت مفكر ان والدها هيسكتلهم هو قلهم ان شغلوا معاهم قصاد حماية ملك وان محدش يقربلها وهما طبعا وافقوا , وبعدين مين الى هيتجرأ ويحاول انو يقتل ملك ها قولى طارق : عندك حق دى خرشمتنى , لا وانا الى داخل عليها بقلب جامد وبهددها وحاولت اض*بها العقيد عمر (بضحكة) : واد*ك طلعت سوسن ههههههههههه طارق : احم....... دى ملك الشافعى برضو هى اى حد توجهت ملك وحاتم الى مكتب توفيق العمراوى ملك : من الاخر كدا ومن غير حوارات كتير تعرف ايه عن قضية قتل بنتى وجوزى توفيق : وهو انا اعرفك اصلا , انا مش فاهم انت عايزة توصلى ليه ملك : امممممم شكلك كدا ناوى تعصبنى ودا مش كويس علشانك اتجهت ملك الى حقيبتها وأخرجت مشرط طبى واتجهت به الى توفيق الذى تسمر فى مكانه لدى رؤية المشرط فى يدها ملك(بنبرة مرعبة) : تبقى انت الى جنيت على نفسك والى يلعب بالنار ميقلش لامؤخذه ... يح توفيق(وهو ينظر الى ملك برعب) : انت عايزة ايه بالظبط ملك : هو دا الكلام قولى كدا بقه بالذوق مين الى اجر منك العربية اياها وايه علاقتك بتجار الاعضاء بدل ما ماسيبش فيك حتة سليمة توفيق: ح..حاضر كل الى اعرفوا ان الراجل الكبير اسمو كاسر هو بس بياخد منى العربيات الى رجالتوا بيعملوا بيها العملية وبعدها بيفجروها , لكن انا والله ماعرف اى حاجة عن قضية قتل بنتك وجوزك ملك : انت تعرف دلؤتى فين كاسر توفيق : لا احنا بس بنتكلم فى الفون وعمرى ما شفتوا ..... بس انا اعرف مكان الاطفال الى اتخ*فوا المرادى اصلى حبيت أأمن نفسى ملك : حلو اوى انطق بقه بدل ما اشرحك هنا أخبر توفيق العمراوى ملك بكل المعلومات التى تحتاجها ثم خرجت من مكتبه واتصلت بالعقيد عمر تخبره بمكان الأطفال المخطوفين وطلب منه ارسال الدعم لمصنع (....) , وبعد فترة تقابلت ملك مع مرام وطارق وفرقة من القوات الخاصة فى مكان قريب من المصنع ثم اتفقوا على الخطة المناسبة وبدأو فى تنفيذها , وأثناء انقاذهم للأطفال لم يرو أى فرد من أفراد العصابة وهذا ما أثار قلق ملك فهم ليسوا بتلك السذاجة , عندما انتهو من انقاذ الأطفال طلبت منهم ملك أن يذهبوا هم أولا وهى ستتحقق من أمرا ما ثم ستلحق بهم   ظلت ملك تتجول فى أنحاء المصنع لعلها تجد أى شيئ يفيدها فى القضية ولكنها فجأة وجدت من يض*بها على رأسها بقوة لتسقط مغشيا عليها ........... بعد فترة بدأت ملك تستيقظ وقد وجدت نفسها فى غرفة مقيدة بحبل وتجلس على كرسى وأمامها يقف أربعة رجال بنيتهم قوية , ثم يفتح باب الغرفة ويدخل منه عدوها اللدود كاسر وعلى وجهه ابتسامة مقززة كاسر : اهلا اهلا بسيادة المقدمة ملك الشافعى ملك (بتهكم) : ايه دا كاسر بنفسه , هى الدنيا جرى فيها ايه كاسر : مفاجأة مش كده , ايه كنتى متصورة انك مش هتشوفينى تانى بعد الى حصل بس احب اقلك انى النهاردة خلاص نويت انى اقتلك وارتاح منك ولو فيها موتى بس هبقى ارتحت ملك (باستهزاء) : يا راجل تقتلنى مرة واحدة طب قول تعورنى انما تقتلنى وسعت منك على فكرة وبهوئت على الأخر كاسر(وهويرفع مسدسه باتجاه ملك): انت ايه مفكرة نفسك مين يعنى ملك: انت الى مفكر نفسك مين , انت ولا حاجة وبعدين دا انت اكتر واحد اض*ب منى , فارمى اللعبة الى فى ايدك دى يا شاطر بدل ما تعور نفسك , وبعدين قدام انت واثق فى نفسك اوى كدا ما تواجهنى وجها لوجه بدل ما تستخدم المسدس لا وكمان رابطنى , تؤ تؤ تؤ مكنتش اتوقع انك تطلع سوسن ضحك كل من فى الغرفة رغما عنهم ليستشيط كاسر غضبا وينظر لها نظرات مليئة بالشر فتكمل ملك كلامها ملك : قبل ما تعمل اى حاجة قولى مين الى قتل بنتى وجوزى ومين المسئول عن تجارة الأعضاء فى مصر كاسر : احب اقلك ان انا الى قتلت عيلتك المصون اما بقه الراجل الكبير فهو والدك المصون , لا وخدى التقيلة لما عرف بقتل بنتك وجوزك ولا عمل اى حاجة , صحيح استنى دا انا لسة محتفظ بجثثهم هنا , تحبى نشرحهم قدامك عشان يبقى على عينك يا تاجر هههههههه ملك(بنظرات مرعبة ومخيفة): ودينى ما هرحمك يا كاسر الكلب , لو راجل فكنى وواجهنى كاسر: ماشى فكوها وابقى برضو حققتلك اخر امنية بمجرد أن فكوا ملك نهضت بخطوات ثابتة تجاه كاسر وتفاجأ كاسر بهدوئها على ع** ما توقع فهو توقع أن تنطلق اليه كالسهم وتكيل له الض*بات ولكنه وجد برود شديد منها فاستشاط غضبا وبدأ فى توجيه اللكمات لها , ولكنها تفادتها أيضا بمهارة ثم بعد قليل بدأت هى تكيل له اللكمات مما جعل الدماء تتدفق من كجزء فى وجهه وبدأت قواه تخور ثم أنهت ملك حياته بض*بة شديدة على رقبته ليسقط على الأرض قتيلا وسط دهشة الجميع وقبل أن يستوعبوا ما يحدث انقضت ملك عليهم وقتلتهم جميعا فى خمسة دقائق , ثم بدأت تبحث عن جثث أحب الناس اليها وهى تذرف دموع غزيرة ......... وبعد فترة وجدتهم ملقين على الأرض باهمال وقد تحول لونهم للأبيض الشاحب وما زالت الدماء على ملابسهم توجهت اليهم بخطوات بطيئة , تقدم قدم وتؤخر الأخرى لا تستطيع احتمال رؤيتهم هكذا ..... وبعد صراع طويل داخلها وصلت اليهم ووقفت أمامهم تتأملهم ودموعها تسقط على وجنتيها ب**ت , ثم جلست على الأرض بجانبهم وبدأ ص*رها يعلو ويهبط ثم دخلت فى نوبة بكاء هيسيرية ظلت ملك على حالهم الى أن سمعت صوت ما يأتى من خلفها فالتفتت لترى أمامها طارق ينظر لها بأعين مدمعة هو الأخر طارق: انا عارف انك مش طايقانى ومش حابة وجودى بس انا مقدرتش اسيبك هنا لوحدك فروحت معاهم وبعد شوية استأذنت وجيت على هنا , ملك انا بعتبرك صديقتى مش عدوتى , وانا بجد حابب اساعدك ومتفتكريش ان دى شفقة لا دى مساعدة من صديق لصديقته نظرت له ملك بحيرة مما يقول وتفكيرها مشتت هل تعتبره صديقا لها أيضا أم تقسو عليه مثلما قسوا هم عليها ..... ولكن لا لن تكون مثلهم ملك : شكرا يا طارق انا بجد مش عارفة اقولك ايه طارق : يا ستى خليها على الله , استنى استنى دا انت عيطى , لالالا انت عندك دموع زينا سبحان الله الذى ابدع فى خلقه ملك: هههههه ايه ايه حيلك هما قالولك انى جاية من المريخ طارق: وهو معقول برضوا اهل المريخ يكونوا بالحلاوة دى ملك اه دا انت بتعا** بقه طارق: معلش احنا بنتكلم ملك: ههههه هئ هئ هئ , انا مش هشوفهم تانى يا طارق , كان ذنبهم ايه ها طارق: يا ملك الأعمار بيد الله وبعدين وانت كمان كان ايه ذنبك ان يحصلك كل دا دا مقدر ومكتوب يا ملك ملك : ونعم بالله قام طارق بطل سيارة اسعاف لنقل جثة حازم وفرح انتهت مراسم العزاء وظلت ملك حبيسة المنزل لثلاثة أيام ورفضت أى محاولة من أصدقائها فى جعلها تخرج , ثم عقدت العزم على فعل أمر ما ...وبالفعل توجهت ملك فى صباح اليوم التالى الى المطار وحجزت على الطائرة المتجهه الى روسيا بعد عدة ساعات وصلت الطائرة الى روسيا ثم استقلت ملك سيارة أجرة وذهبت الى المكان التى لطالما ظلت تهرب منه لعدة سنوات ولكن لا مفر من المواجه وصلت ملك الى قصر فى غاية الفخامة وتوجهت الى البوابة الرئيسية بكل ثقة وثبات وما ان اقتربت من الحراس حتى افسحوا لها الطريق فهم لا يريدون أن يفقدوا حياتهم اليوم , ما ان دخلت من بوابة القصر حتى رأت والدها أدهم الشافعى يجلس على طاولة وأمامه بعض الأوراق يراجعها فى هدوء ولكنه حالما رأى ملك أمامه نهض مسرعا من مكانه وتوجه اليها وقام باحتضانها بشدة رغم اعتراضها فى البداية ولكنها بادلته الحضن فى النهاية فكم تمنت لو يضمها والدها ويشعرها بحنانه عليها   أدم : ملك انا اسف يا بنتى انى مكنتش ليكى نعم الاب انا عرفت قمتك بس لما بعدتى عنى ملك : واد*ك عرفتها بس متأخر , تقدر تقولى ليه عملت كده فى عيلتى ها مش مكفيك الى حصلى أدم: والله يا بنتى انا مكنتش اعرف كاسر ناوى على ايه هو مقلش انو هيقتل عيلتك ولوكنت عرفت كنت منعتو ملك: انت بتضحك عليا ولا على نفسك , عموما مش دا موضوعنا أدم: امال جيتى ليه ملك: جيت عشان اقبض عليك أدم: ايه ملك: حاول تعمل ولو مرة فى حياتك حاجة صح لو مش عشانك يبقى عشانى واظن كفاية وساخة لحد كده ومتقلقش كلهم هيحصلوك قريب بس كلو بأوانه أدم: ملك انت كده بتلعبى بالنار , هما مش هيسيبوكى فى حالك ملك : خلاص مفيش حاجة اخسرها وانا بقيت فاضية مش ورايا غيرهم ويا انا يا هما أدم: وانا موافق يا ملك , عشان انا خلاص تعبت من الى انا فيه ونفسى ارتاح ملك: انت اصلا مفيش قدامك حل غير انك تقبل لأنى مش هقبل غير بكده , استنى هنا شوية عشان فى مشوار ضرورى لازم اعملوا انصرفت قبل أن تسمع منه أى رد وتوجهت الى بيت رئيس المافيا وعندما دخلت قصره دار بينها حوار طويل وبعدها غادرت ملك القصر وعلى وجهها ابتسامة ماكرة وعيونها يلمع بهما التحدى عادت الى قصر والدها ثم اصطحبته معها الى مصر وتحديدا فى الاسكندرية وقام والدها بالاعتراف بكل جرائمه ودخل السجن ولكنه لن يعدم بناءا على رغبة ملك فهى اكتفت فقط بحبسه وحتى تستطيع أن تعرف منه معلومات عن منظمة المافيا طارق: دا انت طلعتى قادرة , بصراحة انا مكنتش متخيل انك بالشجاعة دى مرام: يا بنى دى ملك الشافعى يعنى تشوفها تشلح وتجرى حاتم: الله يسامحك يا حج طارق: هههههه الا صحيح يا حاتم مين الحج الى عمال تدعيلوا حاتم: دا يا سيدى والدى هو الى **م انى أدخل الشرطة وادينى ابتليت بملك ملك: انت بتقول حاجة يا حاتم حاتم: بقول صباحك عسل يا ملك هانم ملك: اه قلتلى , شباب جهزوا نفسكوا عشان لسة قدامنا مشوار طويل وقضايا كتير محتاجة حل مرام : قضايا مين ولامؤخذة , احنا لحقنا ملك: ايوة وهنبدأ من بكره دا حتى قلبى حنين وهد*كو النهاردة اجازة ترتاحو فيه طارق: يا راجل وعلى ايه ما نبدأ من دلؤتى , هههه دى بتهزر ملك: تعرف ان ريكى ومارتن مشتقانلك بشكل يا طارق طارق : احم ... انا بس كنت بقول رأى والاختلاف فى الرأى ملهوش علاقى بريكى ومارتن ولا ايه حاتم: بس يا ملك انت مقلتيش قضايا ايه الى هنشتغل عليها ملك : القضايا الى تخص المافيا , أصلى نويت انى ابدهم للأبد حاتم وطارق ومرام فى نفس الوقت: نعممممممم ملك: هههههههههه دا لسة التقيل جاى قدام حاتم: ربنا يسامحك يا حج
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD