bc

ع**دة قلبي الجزء التاني

book_age12+
182
FOLLOW
1K
READ
others
comedy
like
intro-logo
Blurb

انها حقاا ع**ده ولكن يظل هو القاسي الذي يهابه الكل ..

فكيف جعلت تلك الع**ده من القاسي عاشق ..

لتجعله يخرج من ظلامه الشديد الي نورها وجنانها ...

فيصبح قاسي مع كل العالم باستثناء ع**دته ..

ليحطم العالم بأكمله من اجلها ..

ويصبح القاسي متملك لتلك الع**ده ..♡♡♡

فهي تظل ع**ده قلبه ..♡

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
الامان شخص يحبك ولن يتخلي عنك مهما حصل ..♥ في قصر الهاشمي يستيقظ ذلك الوسيم بتلك الملامح القاسيه لينظر الي اشعه الشمس المزعجه بغضب وكأنها شخص يريد لكمه بشده ليذهب الي مرحاضه ليأخذ حمام دافئ ويخرج ليرتدي ثيابه التي تتكون من بنطال من اللون الاسود وتيشرت من اللون الابيض فوقه جاكيت اسود اللون  ليضع من عطره المفضل ذو الماركه العالميه وينظر الي نفسه بالمرآه بغرور شديد ويتجه الي الاسفل ليجدهم علي مائده الطعام لتناول الفطور فبعد وفاه حنان والده روان ومحمود اصر سيف علي ان يأتوا حتي يعيشوا معاا في القصر وبعد اصراره وافق محمود الذي اصبح شريك في شركات الهاشمي ايضاا ليجلس زين وهو يقول لهم ببرود :صباح الخير ليردوا عليه :صباح النور ليقول له ادم اخوه بمرح :ياعم انت شيل الدبان اللي علي وشك داا شويه وخلي الدنيا تضحكلك ليضحكوا جميعاا علي مرحه لينظر له زين نظره اخرسته لينظر ادم ليقول :احم اسف يا وحش ليضحك سيف عليه بشده ليقول لابنه : لازم يعني يبصلك كداا عشان تسكت ليحاول زين كتم ضحكته فهو زين الهاشمي لايضحك ابداا تظهر عليه قسوته فقط القسوه لتقول له عهد بمرح :سيبه ياعمو هو لازم يت**ف كداا لينظر لها ادم بغضب ليقول لها وهو يخرج لها ل**نه مثل الاطفال :ملكيش فيه لتخرج له ل**نها هي الاخري ليقول لهم محمود :خلاااص بقاا بطلوا شغل الاطفال داا .. لينظر لزين ليقول له :زين انا ممكن اجيلكوا بعد الضهر كداا ليقول له زين ببرود :متتعبش نفسك يا حوده ..خليك مرتاح كله تمام ليقول له محمود بابتسامه :من وقت ما استلمت الشركه وانت مبقتش تخلينا ننزل غير كل فين وفين .. ليكمل بمرح :احنا اه كبرنا مش اوووي كداا لينظر سيف لابنه بفخر شديد لتقول له روان ولكنها رغم كبرها في السن الا انها مازالت جميله وتحتفظ ببرائتها لتقول لزين بمرح :زين شايف خالك اللي بيتكلم كأنه راجل عاقل وكداا كان من كام سنه مجنون ومش بيتكلم كلمه جد لينظر لها محمود ليقول بمرح :لا والله !...اصل كنت سايبلك انت ال*قل بقااا كله ..وسيف يشهد كمان ليضحك سيف بشده عليهم ليضحكوا بشده ليقول زين لعهد :هتروحي الكليه بتاعتك اوصلك لتقول له بمرح :علياا النعمه انت برنس يلاا بينا ليضحكوا عليها بشده ويذهب ادم بسيارته وزين يذهب لتوصيل عهد الي كليه الطب ثم يذهب الي الشركه ليدخل الي الشركه ببرود شديد وغرور ايضاا لتنظر له الموظفات بشرود شديد في وسامته وهو لايعيرهم اي اهتمام ليدخل مكتبه ليقول لسكرتيرته بأمر :هاتيلي القهوه بتاعتي لتومأ له بخوف وتذهب لتنفيذ امره ليدخل ليجد من ينتظره وهو ليث ليقول له :خير ع الصبح ليقول له ليث :كل دااا ياعم انت ليقول له ببرود :عاوز اي ليقول له ليث :عندنا اجتماع كمان ساعه وقولت اشوفك جاهز ليقول له بثقه وغرور :اكيييد طبعاا ليومأ له ليقول :طب تمام ..اشوفك بقاا في الاجتماع ليذهب الي مكتب ادم ليقول له بمرح :بقولك اي يابرنس .. الورق بتاع الاجتماع جاهز ولا هنتهزأ من زين النهارده ويتمسح بينا الشركه ليقول له ادم بضحك :ياعم جاهز ربنا يستر ليضحك عليه ليث ويتركه ويذهب وفي مكتب زين يجلس وهو يتذكر حبيبته التي اشتاق لها وبشده وهي تعامله ببرود شديد منذ ذلك اليوم فلاااش باك.. كان زين في السنه الاخيره له بالجامعه ليقرر ان يذهب الي انجلترا لتكمله دراسته وقرر ان يذهب حتي يخبر صباا بهذا الشئ فهي عشق طفولته كان يخاف عليها بشده وعندما تبكي تأتي له وعندما كانوا بالقصر وهو يخبرها بقراره لتقول له بغضب وحزن :انت بتقول اي هتسافر ازاي يعني ...وانا ليقول لها بحب وهدوء :صباا ..انا هسافر عشان شغلي وهي سنه يعني مش هيحصل حاجه لتنظر له ببكاء لتقول :انت بتقرر من نفسك كداا مش اامفرود تأخد رأينا ليقول لها بغضب :وهو انا بعمل اي دلوقتي لتقول له بغضب :انت مش بتاخد رأي ...انت جاي تقولي انك مسافر وبس ليقترب منها ليقول بهدوء :صباا انت المفرود تفهمي وتشجعيني مش تعملي كداا لتبتعد عنه بغضب لتقول :اشجعك علي اي انك تبعد عني ليقول لها بغضب شديد :صباا انا قولت اللي عندي هسافر يعني هسافر ..خلصناا لتنظر له بعيون باكيه لتقول له :من واحنا صغيرين وانا بحبك بس الظاهر كداا انه كان حب طفوله مش اكتر ليقول لها بغضب :يعني اي لتقول له ببكاء :يعني لو سافرت هتكون بتبعد عني للابد ليقول لها بغضب :صباا بلاااش هزار ..كل داا عشان هسافر سنه لتنظر له وهي تبكي بشده لتقول بغضب :انت فاكر انك تقعد سنه بعيد عني دي حاجه سهله ..ع العموم انا قولت اللي عندي لتذهب من امامه وهي تبكي لينظر زين في اسرها بغضب شديد وي**ر كل مايراه بغرفته .. باااااك.. ليفيق من شروده علي صوت الباب ليسمح لها بالدخول لتقول له السكرتيره بخوف :زين باشاا الاجتماع هيبدا كمان نص ساعه ليومأ لها لتذهب ليقول زين في نفسه : انت اللي قررتي تبعدي بقيت كداا بسببك يا صباا ليقول بحزن ايضاا :بس عمري ماهبطل احبك ولا اشوف غيرك ليدخل له حازم الذي جاء لرؤيته ليقول له :مالك ليقول له ببرود :مفيش ..انت جاي لي ليقول له حازم :امشي يعني ولا اي ليقول له زين بغضب :مش قصدي ياحازم ليقول له طيب هشوفك بليل لينظر له ليقول :لي يعني :انت نسيت ان النهارده اليوم اللي بتجمع فيه ليومأ له بتذكر فهو قد نسي هذاا الشئ ليفكر بشئ ليهدأ فهو سوف يراها اليوم فهو يحاول ان يبدو قاسي امامها ولكنه يود ان يحتضنها وبشده ايضاا ليذهب حازم الي عمله في المخابرات ويذهب زين لاجتماعه .. وفي مكان اخر تستيقظ تلك الجميله بملامحها البريئه وشعرها المبعثر بعض الشئ وهي تتافف لتذهب الي المرحاض لتأخذ حمامها وتخرج لترتدي ملابسها وهي فستان من اللون الكحلي وبه بعض الخطوط ويبرز جمال جسدها  فهي رغم انها ترتدي حجابها الا انها جذابه للغايه لتقف امام المرآه وهي تشرد في ذلك اليوم الذي اتي فيه معذب قلبها وهي تتذكر انها سوف تراه اليوم فلااااش باك .. بعد مرور عامين يعود زين الي مصر ليذهب الي القصر ليجدهم في انتظاره ليسلم عليهم ويبحث عليها بعينه ولكنه لم يجدها ليسأل عهد عليها لتقول له انها في الحديقه ليذهب لها ليقول لها بعشق وشوق كبير :وحشتنيني لتنظر له وهي لاتصدق هل هو امامها حقاا فمنذ ذلك اليوم قبل سنتين وهي لم تراه لتنظر له بغضب وبكاء وهي تتذكر بعده عنها لتبتعد عنه ليمسك يدها وهو يقول لها بحزن :اسف قولتلك سنه بس صدقيني غصب عني ياصباا اعمل اي لتنظر له بحزن وهي تقول ببكاء :تعمل اي ..انا كنت بتخانق معاك عشان هتسافر سنه تقوم تغيب سنتين ليقول لها بغضب وهو يتذكر محاولاته بالاتصال بها :وعلي اساس انك كنت بتردي علي تليفونك مش كداا طول السنتين دول بحاول اكلمك لتنظر له وهي تبكي بشده ليقترب منها وهو يمسح دموعها ليقول لها :خلااص ياصباا انا جيت اهوو ومش هسافر تاني لتدفعه بعيد عنها لتقول له :انا مش هصدقك تاني زي ما بعدت عني كل داا هتبعد تاني ..ومن النهارده انا هنساك مش عاوزه افتكرك اساسا ليحاول ان يقترب منها مره اخري ليقول :صباا متعمليش كداا ..انااا بح.. لتقاطع حديثه لتقول :وانا بكرهك .. من وقت ما بعدت عني وانا بكرهك انت سبتني هناا سنتين ودلوقتي جاي تقول وحشتيني ليقول لها بغضب وحزن وهو علي وشك البكاء :صبا لو سبتيني انا مش هقدر اعيش من غيرك ..متبعديش عني لتركض من امامه وهي تبكي بشده ومنذ ذلك الوقت وهي كلما تراه تنظر له بحزن وهو ايضاا ولكنه يحاول ان يداري حزنه في قسوته التي تعلمها بعد ابتعادها عنه باااك.. لتنظر الي المراه وهي تبكي علي عشق طفولتها فهي لم تستطيع ان تنساه ..او انها لم تحاول حتي .. لتمسح دموعها وتنزل الي الاسفل لتجد والدها وامها لتقول لهم وهي تجلس :صباح الخير ياجماعه ليردوا عليها بحب :صباح النور لتقول لهم :امال فين حازم الطويل داا ليضحكوا عليها ليقولوا :عندوا شغل ومشي بدري لتومأ لهم وبعد ان انتهت حتي تذهب الي الجامعه مع سائقها ......................... وفي مكان اخر في فيلاا معتز المنشاوي كانوا يجلسون علي طاوله الطعام لتقول لهم فرح بمرح :انا هروح بقاا الجامعه عشان عندي دكتور رخم اوووي ليضحكوا عليها بشده ليقول لها معتز : انت اول سنه وبتقولي كداا لتقول له فرح :بابا انا قولتلكوا قعدوني في البيت ..ياجمااعه انا اخري بيت جوزي والله مش وش مرمطه ابداا ليضحكوا عليها بشده لتقول لها اسيل :امشي يابت انتي من هناا لتقول لامها بمرح :خلاااص ياست ماما لتقول لمعتز بمرح :طلقهاا وانا اجوزك واحده صاحبتي فرفوشه والله لتقول لها اسيل بغضب :والله ...مااشي يافرح لتحتضنها فرح وهي تضحك لتقول لها :حبيبتي يا ماما انا بموت فيكي لتنظر لمعتز لتقول :متسمعش كلاامي يابابا ..دي كيوت والله حتي بص ليضحك معتز بشده ويذهب الي اسيل ليحتضنها ليقول لفرح :دي حبيبتي مقدرش اشوف غيرها لتضحك فرح بسعاده لحب والديها لتقول لهم :طب امشي اناا بقاا عشان انا سنجل ومش بحب اشوف الحاجات دي ..بتقهر والله ليضحكوا عليها لتذهب فرح ايضاا الي كليتها مع سائقها ..................... وفي فيلاا ياسر كان يجلسوا ياسر ورحمه لتأتي لهم ايسل من خلفهم لتقول لهم بمرح وتمثيل :اي داااا ابوياا وامي وفين ..علي السفره كمان ليقول لها ياسر بضحك :تعالي ياهبله اقعدي لتقول له بمرح :حبيبي يابابا يامدلعني لتقول لها رحمه :هتفضلي مجنونه كداا علي طول لتقول لها ايسل بمرح :انا غلطانه اني بعمل جو من المرح والفكاهه بدل ما البيت كئيب كداا .والله مش عارفه من غيري هتعملوا اي ليضحكوا عليها لتقول لها رحمه :طب يلاا عشان متتأخريش علي الكليه لتقول لها ايسل بمرح :انت مستعجله لي ياماما ..هو انا رايحه الملاهي يعني لتقول لها بغضب :طب قومي من هناا بقاا لتضحك ايسل وتتجه الي الخارج لتركب مع السائق وتذهب الي الكليه ............................. وفي المساء .. تجمع الكل في القصر في يومهم السنوي لينزل لهم ادم وهو يقول بمرح :احلي مسا عليكم يا جمااعه لتقول له امه روان بغضب :انت لو واحد من الشارع مش هتقول كداا ..انت كنت مصاحب بلطجي يا ولاا انت ليقول لها ادم بمرح :في اي بس يا ماما ..داا انا حتي كيوت النهارده والله ليضحكوا عليه ليقول لهم ليث :هو من نحيه كيوت فهو بصراحه كيوت جداا النهارده مش بتشوفيه بقاا يا طنط وهو في الشغل بيتكلم ازاي لتقول له فرح التي تضحك :طب بلااش تقعد معانا كتير بقاا لحسن نتعدي والنبي ليقول لها ادم بحب :لا انتي مش هعلمك حاجه ..لازم تفضلي كيوت كداا .. لتنظر له بخجل من الموجودين ليقول له معتز بمرح :اظاهر كداا انك بتسبل لبنتي وانا قاعد ليقول له ادم بمرح :حبيبي يازيزو والله وبعد قليل دخلوا النساء لتحضير الطعام في المطبخ والرجال في مكانهم الخاص ليأخذ ادم فرح الي مكان بعيد لتقول له :ادم في اي ليقول لها بحب وغضب :في اي ..انت بجد بتسألي مش عارف اشوفك يافرح غير لما بنتقابل كلنا لتقول له بخجل :مينفعش اللي انت بتعمله داا .. ليقول لها بغضب :طيب مااشي براحتك ليكمل بخبث :اروح اشوف حد من المزز اللي في الشركه ومستنين بس نظره مني ليتحرك من امامها لتقول له وتبكي :انت رخم ..وشوف اللي انت عاوز تكلمها ليقف ادم وهو يشعر بصوت بكائها ليذهب لها بسرعه وهو يمسح لها دموعها ليقول بضحك :خلاااص يا حبيبتي ..والله بهزر لتقول له ببكاء :انت بتكدب ..هتسبني وتروح للبنات اللي في الشركه ليقول لها بحب :مقدرش اسيبك ..وبعدين بنات مين دول اللي اسيبك عشانهم ليقول لها بحب :خلااص بقاا بطلي عياط ويلاا عشان نرجع لتومأ له وهي تمسح دموعها بكف يدها مثل الاطفال ليضحك ادم علي طفولتها وفي تلك الاثناء يدخل الي القصر حازم وزين ليقول لهم سيف :اتأخرتوا كداا لي ليقول له زين :كان عندي شغل خلصت وجيت ليومأ لهم ليذهبوا الي الداخل ليقع نظر زين علي تلك الملاك التي تضحك مع ايسل وفرح وعهد الذين يجلسون وهم يضحكون بشده وكانت فرح تركض خلف صباا لتركض صبا الي الخارج وهي تضرخ حتي ترتطم بتلك الحائط الذي يقف امامها لتنظر له وهي تضحك حتي يتغير وجهها لتبتعد بسرعه وارتباك لينظر لها زين بشوق اخفاه خلف قسوته وبروده وهو يبتعد من امامها ويذهب الي غرفته لتقول صباا بغضب :مغرور ....وبرضوا بكرهك لتذهب الي الداخل مره اخري وفي غرفه زين كان يبتسم وهو يتذكر حبيبته وهي في حضنه ليشم رائحتها التي بقت علي قميصه ليقول لنفسه :وحشتيني اوووي ياصباا ليذهب الي المرحاض ليبدل ملابسه وفي الاسفل بعدما جهزوا الطعام لتقول لهم روان :هما فين الولاد ليقول لها سيف زين بيغير هدومه والباقي في الجنينه لتقول روان لصباا :صباا حبيبتي ممكن تطلعي تنادي علي زين لتنظر لعهد لتقول :وانت ياعهد نادي اللي براا بسرعه لتنظر لها صبا بصدمه فهل حقاا تريدها ان تذهب لغرفته لتقول لها روان :بسرعه ياصباا لتومأ لها بارتباك وتبتسم روان بخبث ليري ابتسامتها سيف ليضحك علي مجنونته التي لم تتغير ابداا وفي غرفه زين كان يخرج من المرحاض وهو يرتدي بنطال فقط وص*ره عاري حتي يجد صوت الباب ليسمح له بالدخول لتنظر له صبا بتردد حتي تقول :طنط روان قالتلي ... حتي تتوقف كلامتها عندما رأته في تلك الحاله لتقول له بتأسف وهي تنظر في الارض بخجل شديد :انا ...انا اسفه انت قولتلي ادخلي ليقول لها ببرود :عاوزه اي لتنظر له بغضب لتقول :وانا هعوز منك اي يعني لينظر لها بغضب ليقول :صوتك ميعلاااش لترد عليه بعناد وتحدي اكبر :براااحتي علي فكره دا صوتي مش صوتك ليقترب منها بغضب ليغلق الباب عليهم لتنظر له صبا بخوف لتقول له :ابعد ليقول لها ببرود :لما اكلمك صوتك ميعلاااش ..فااهمه لتومأ له بخوف ليكمل :جيتي لي لتقول له بخجل :احم عاوزينك عشان الاكل جاهز ليقول لها :ماااشي جااي ولكنه ابتعد عنها وهو ينظر لها بغضب عندما سمع صوت هاتفه ليلتقطه وهو يجيب علي فتاه ما ليقول وهو يفتح الاسبيكر ويضعه امامه ليكمل لبس :ازيك يا دارين لتقول له بدلع :وحشتني اوووي يا زين ..بقالي كتير مش بشوفك ليجيبها ببرود :معلش مشغول شويه بس انشاء الله جاي قريب لتقول له بفرحه :بجد ..امتي ليجيبها :لسه مش عارف ..هعرف واقولك :طيب هتسناك تتصل :مااشي ليغلق الخط لينظر خلفه ليجد صبا مازالت تقف في مكانها ليقول لها بقسوه وغرور :عجبتك اوضتي ولا حاجه لتنظر له وهي تحاول ان لا تبكي امامه لتقول له :احم لا .لاا انا همشي اهوو ولكنه شعر بصوتها اامختنق وشعر برغبتها في البكاء ولكن عنادها اكبر بكثير ليجذبها له مره اخري ليقول : عنادك مش مخليكي تعيطي قدامي مش كداا لتقول له بصوت متحشرج :ابعد عني ليقول لها ببرود :عيطي لتعاند اكثر وهي تقاوم دموعها بشده لتقول :اعيط لي مش عاوزه ..مش عاوزه اعيط ليقول لها بهدوء :صباا ..بطلي عناااد بقولك لتف*ج شحنه غضبها فيه لتقول وهي تبكي بشده وتض*به في ص*ره :عاوز اي مني ...ابعد بقاا كفايه ...خليك مع اللي بتكلمهم دول ..هما شبهك اساسا كدابين ليقول لها وهو يراها تبكي امامه ليقربها له ليقول لها :كل داا عشان اللي كلمتها دي لتقول له بغضب :كلم اللي انت عاوزه ..برحتك يازين ..مش لازم تبررلي اي حاجه من وقت ما سافرت ..فاكر ليقاوم غضبه بشده وهو ينسي قسوته تلك معها ليقول بهدوء :اللي حصل برضوا كان بسبب عنادك لتض*به بص*ره بشده وهو لا يؤثر به يدها الصغيره لتقول له بغضب :عنااادي ...تعرف اني كنت مستنياك كل داا لما قولتلي هسافر سنه وانا زعلت وانت سافرت وسبتني .مقدرتش وقولت اني هسامحك وهكلمك اول ما ترجع عدت السنه وانا مستنياك بس انت جيت بعد سنتين وكنت ممكن تقعد اكتر كمان مش كداا ليقول لها بغضب هذه المره :انت غ*يه ...فاكره انها كانت سهله علياا اني ابعد عنك سنتين انا كنت بتعذب وانت بعيد عني مش عارف انت كويسه ولا لا .. وفي الاخر اجي واول ما اشوفك بعد سنتين الاقيكي بتقولي نبعد ... ليكمل بصوت مرتفع وغضب :انت عارفه عاملتي فياا اي ...طلعتي اللي واقف قدامك داا بقيت قاسي من وقتها مفتكرش ضحكت مره ..كل داا بسببك لتنظر له وهي تبكي بخوف منه لتقول بغيره شديده لم تستيطع السيطره عليها :ومين اللي كلمتك دي ..مصدقت خلصت مني روحت لواحده تانيه لينظر لها وهي تبكي ليمسح لها دموعها بهدوء وحب ليقول لها ببرود :هتفرق معاكي يعني لتنظر له بحزن لتقول :مين دي لينظر لهاا ليقول لهاا بتحدي وغضب :شئ ميخصكيش ..زي ما قدرتي تبعدي عني كل داا ..ملكيش الحق انك تسألي اصلا ..فاهمه لتبكي وهي تنظر له بحزن شديد لتقول بعنااد :بكرهك ليقول لها وهو يقترب منها ببرود :كداابه ..حتي لما قولتيها لما رجعت من السفر كنت كدابه ..عمرك ما نستيني ولا حبيتي غيري لتنظر له بغضب لتض*به في كتفه بكل قوتها وكانها تهدأ من غضبها بفعلتها وتركض من امامه ليبتسم هو لطفلته فهي لم تغير عادتها عندما تغضب منه تض*به في كتفه حتي تهدأ ليقول لها :انت بتاعتي انا وبس ..بس لازم الاول تتعاقبي علي بعدك عني ليكمل لبسه وينزل للاسفل #الناس عفنت تحت وانتوا بتتخنقوا فوق ??# وفي ااحديقه خرجت عهد بمرح لتقول لهم :انتوا بتعملوا اي هناا هاا ...لازم تشغلوني يعني واجي اناد*كم ليقول لها ادم بمرح :لا بصراحه اشتغلتي يابنتي انت لو وقفتي في المطبخ تجيلك قرشه نفس لتنظر له بغضب لتقول بمرح :اي الاحراج داا ..وبعدين المطبخ مش كل حاجه بكراا ابقي دكتوره ..اروح انا بقاا جايبه الكلب اللي برا داا واخليه يعضك عشان اجرب فيك الحقن براحتي بقاا ليضحكوا عليه ليث وحازم الذي ابتسم ابتسامه جانبيه لاحظتها عهد ليقول لها بمرح :لا وعلي اي بس ..دا انت حبيبتي ياعهد والله مين بيجبلك شيكولاته وهو راجع كل يوم لتقول له بثقه :لادي حاجه مفروضه عليك بدون نقاش اساسا ليقول لها بغضب :والله !طيب شوفي بقاا مين اللي هيجبلك تاني لتقترب منه وهي تمسك يده لتقول بمرح :لا دودي متبقاش قفوش كداا احنا بنضحك معاك يا سي دوني ليقول لها بمرح :قلبتي علي مسلسل الكبير فجأه لتقول له بمرح :والله ما في كبير هناا غيرك ليضحكوا علي طفولتهم ولكن يوجد من يجلس وهو غاضب بشده من تلك التي تقف وهي تضحك هكذا امامهم وايضا تمسك بيد ادم وهو حازم ليقول لنفسه بغضب :وانت مالك انت ..هي تعمل اللي يريحها ..انا اكييد مش غيران يعني ليقول لهم بغضب :طب يلاا عشان منتأخرش عليهم لتستغرب عهد من غضبه بشده وتذهب معهم ليدخلوا ليجلس ليث بجانب ايسل الذي نظرت له بخجل شديد ليقول لهاا بمرح :كل داا عشان قعدت جمبك بس امال بقاا لو اكلتك في بوقك هتعملي اي لتضحك بشده عليه ليبتسم هو ايضاا وجلسوا جميعاا علي الطاوله ماعدا زين ليقول لهم سيف :امال فين زين ليأتي صوته من الخلف ليقول :انا جيت خلااص لينظر الي صباا التي تجلس ووجهها احمر بالكامل اثر بكائها ليغضب بشده ولكن هذه المره من نفسه لانه جعلها تبكي ليجلس في مكانه وهو ينظر لها من وقت لاخر وايضاا حازم الذي يحاول تكذيب شعوره وبعد انتهاء الطعام يقول لهم سيف :بقولكوا اي خليكوا هنا النهارده ..واا اقولكوا خليكوا اسبوع كداا نفضل فيه مع بعض ..اساسا الولاد الصبح اللي بيروح الشغل واللي بيروح جامعته ونقعد احنا مع بعض ليقول له ادم بمرح :والله يابابا انت راجل عسل ليضحكوا عليه بشده وبعد اصرار سيف الشديد وافقوا جميعا ان يبقوا لمده اسبوع .. ليبتسم زين بسعاده فهو سوف يرأها كل يوم لمده اسبوع لتنظر له لتجد تلك الابتسامه لتنظر له بغضب شديد وهي تنوي علي تربيته من جديد ليذهب كل شخص الي غرفته فالقصر يحتوي علي العديد من الغرف ولكن يلعب القدر لعبته لتصبح غرفه صبا بجانب غرفه زين ليذهب زين الي غرفته وهو سعيد وبشده بهذا الشئ اما صبا فكانت متوتره بشده ليدخل غرفته وهي ايضاا لتسمع صوت يأتي من البلكون لتخرج لتري زين يعطي لها ظهره وهو يتحدث علي الهاتف ليقول :اهدي بس ياحبيبتي ..عارف اني مقصر معاكي والله .. ليسمع ما تقوله ليجيب :حااضر بكرا هكون عندك .... بس مش هقدر ابات تمام هاجي وامشي بعديهاا :مااشي سلام يا حبيبتي لينظر خلفه ليجد تلك التي تقف وهي تبكي لينظر لها باستغراب من بكاءها وبعد تفكير فهم السبب ليبتسم بخبث وهو يستغل الموقف ليقول لها :واو اوضتك جمب اوضتي لتنوي ان تذهب من امامه حتي يوقفها بقوله :بكراا رايحه الجامعه الساعه كام لتقول له بعناد وغضب :وانت مالك ليقول لها بغضب :اتكلمي معايا عدل بدل ما اعدلك لتتقول له بغضب :والله هتعمل اي انشاء الله ليقول لها بغضب :صباا متستفزنيش لتعانده بردها :المفرود اخاف كداا يعني لينظر لها بغضب شديد لتتجه الي غرفتها بخوف منه ولكنها في اقل من ثانيه كانت تضرخ وهو يضع يدها علي فمها ويقف امامها لتقول له بخوف :انت نطيت ازاي امشي من هناا بسرعه ليقول لها بغضب :كان في قط بيخربش من شويه لتقول له بغضب وبكاء ايضاا :زين ..كفايه بقاا انا تعبت ..عاوز مني اي ليقترب منها وهو يري دموعها ليقول بخوف عليها :مش عاوز حاجه ..بس ياريت تبطللي عياطك داا ملوش لازمه لتقول له بحزن :يهمك اووي لو كنت بعيط اولا لينظر لها بهدوء وفي اقل من ثانيه كان يحتضنها بشده ليقول لها بحب :طول عمرك ع**ده ..لي عملتي كداا ..لي بعدتي عني لتقول له ببكاء :انت اللي بعدت لما سافرت سنتين ليقول لها بهدوء وحزن :كنت غ*ي لو كنت اعرف ان سفري داا هيبعدك عني بالطريقه دي عمري ما كنت سافرت لتقول له بحزن :دا علي اساسا اي بقاا ..انك لسه بتحبني لينظر لها ليقول بحب :انت عارفه ان عمري ما حبيت غيرك لتقول له بعنااد :لا معرفش ..باماره الحلوه اللي كنت بتكلمها وعماله تتدلع عليك في التليفون وتقولك وحشتني يا زين قالت هذا وهي تقلد صوتها ليضحك زين عليها لتقول له بغضب :انت بتضحك ليقول لها بهدوء :خلااص اهدي ..دي عميله في الشركه وبراا مصر لتقول له بغضب :عميله بتقولك وحشتني ليقول لها بسعاده من غيرتها الواضحه :اهاا ..بس لو مش عاوزاها تقول كدا تاني صدقيني هيحصل لتقول له بعنااد :لا برااحتك ..مش انت قولتلي كداا اني مليش دعوه وانك مش لازم تبررلي حاجه ليقول لها :مش هتبطلي عنااد لتقول بغضب :لاا مش هبطل والله يازين لاخليك تتربي عشان بعد كداا متبعدش عني تاني وتسافر ليبتسم لها ليقول بحب :لو هتربي علي ايدك موافق لتدفعه بعناد وهي بداخلها تضحك وسعيده من حديثه لتقول :ممكن تمشي بقاا عشان مينفعش كداا ليومأ لها بحب ليقول بهمس بجانب اذنها :والله ما هتكوني لحد غيري ياحبيبتي انت بتاعتي وبس فاهمه لتبتسم صبا ولكنها اخفتها بسرعه لتقول :امشي لو سمحت ليقول لها :مااشي بكراا هتروحي الكليه امتي لتقول له :اشمعني يعني ليقول بهدوء :عشان اوصلك مع عهد لتقول له بتحدي :لا مش عاوزه انا بروح مع السواق بتاعي ليجذبها من يدها بغضب ليقول :لا انا صحيح بحبك وكل حاجه بس انك تركبي مع سواق لوحدك وخصوصا وهو شاب كداا ..لااا ..بكراا هوصلك مع عهد وبعد كدا انا اللي هوصلك تمام لتومأ له بخوف ليترك يدهاا ويذهب الي البلكون ليقفز مره اخري وتتجه هي خلفه لتقول له بقلق :زين خلي بالك هتقع لتنظر لها وهي يقف بين بلكونته وبكونتها :لا والله كداا هرجع تاني انت حره لتقول له بخوف :خلااص بقاا يلا انزل ليقول لها بعناد :امم خايفه علياا لتنظر له بتردد ليقول لها بعناد :طيب عند بعند بقاا مش نازل غير اما اسمعها منك لتقول له بخوف :متهزرش يا زين انزل بقاا ليقول لها :يلاا لتنظر له بتردد لتقول بغضب :ايوه خايفه عليك ممكن تنزل بقاا ليومأ لها وهو يبتسم لينزل في غرفته لتزفر هي بشده دليل علي راحتها ليقول لها :خلاااص اهدي انا كويس لتقول له بغضب :انت رخم هو دا هزار ليضحك علي غضبها منه بسبب خوفها ليقول لها :تصبحي علي خير ياحبيبتي لتقول له بخجل :وانت من اهله لتدخل لغرفتها وتنام وهو ايضاا ليناموا وهم سعداء بشده ولكن صبا كانت تنوي علي تربيه زين وزين ايضا يعرف عنادها لذلك كان يبتسم وهو يقول لنفسه :استعد بقاا يا وحش للي هتعمله فيك ليضحك بشده علي ع**دته وينام .. وفي غرفه فرح سمعت صوت الباب لتفتح لتجد ادم يقف امامها لتقول له :انت بتعمل اي هنا ليقول لها بحب :جيت اقولك تصبحي علي خير يا فرحتي لتبتسم له لتقول :وانت من اهله ..بس ممكن بقا تمشي من هنا دلوقتي ليومأ لها بحب ليقول لها : قريب اووي هكون جواا كمان ابقي انطقي بقاا ياحبيبتي لتنظر له فرح بخجل شديد ليضحك هو عليها ويذهب وفي الاسفل كانت عهد في المطبخ وهي تأخذ الشوكلاته لها فهي لاتنام الا بعدما تناولت منها لتجد من يقف وهو ينظر لها ليقول لها :انت صحيه لغايه دلوقتي عشان تاكلي شوكلاته لتقول له عهد بخجل :احم اصل مش بعرف انام غير لما اكل منها ليخبئ ابتسامته حتي لا تراها ولكنها رأتها لتقول له بغضب :بتضحك علي اي بقاا انشاء الله ليقول لها بهدوء :احم مش بضحك ..انا عاوز مايه ممكن لتفتح الثلاجه لتعطي له زجاجه من ااماء ليشكرها ويذهب من امامها لينظر لها مره اخري ليقول :لي دخلتي كليه طب يعني لي مبقتيش زيهم مهندسين لتقول له بهدوء وهي تأكل :وانت لي بقيت ظابط مخابرات ليقول لها بثقه :عشان بحبها لتقول له :ونفس سببي ليومأ لها ليقول :تصبحي علي خير :وانت من اهله ليذهب الي غرفته وهو يشعر بشئ غريب بداخله فهي مختلفه عن كل الذي رأهم .. وعند ليث كان يجلس في حديقه القصر لينظر الي القصر ليجد من تقف وهي تنظر له وهي ايسل لينظر لها بحب شديد ليقول لها في نفسه :بحبك ..انا عديت المرحله دي كمان بقيت بعشقك يا ايسل لتنظر له ايسل وكأنها سمعته لتقول :بحبك اوووي يا ليث ..وانت رخم مش بتتكلم ليقول في نفسه وكانه سمع ما قالته :اسف ياحبيبتي بس انت لسه صغيره اوووي مش هقدر اقولك دلوقتي خايف الغبطك ومتعرفيش تقرري او تكوني بتحبي حد تاني وكمان فرق السن بينا كبير خايف ..لاكون بظلمك معاياا لتنظر له بحزن وتذهب الي فراشها لتنام وهو ايضا ذهب الي غرفته لينام .. ................ وفي الصباح يستيقظ ابطالنا منهم سعيد ومنهم ينوي علي التحدي والاخر حزين لعدم اخبار حبيبه بعشقه الشديد وهم يتناولون الفطور معاا في مرحهم الشديد وملامح حازم وزين البارده ليقول زين لحازم :عاوزك بليل ..خلص وكلمني لينظر له باستغراب ليقول :في حاجه ولا اي لينظر زين لصبا بخبث لتنظر هي له بخوف ليقول :لما تيجي نتكلم وهقولك ليومأ له وهو يبتسم بخبث شديد لتهز صبا رأسها بخوف ليقول زين لعهد وصبا بخبث :عهد تعالي اوصلك معاياا لينظر لصبا ليقول :وانت كمان ياصباا لتقول له عهد بمرح :والله يازين مفيش حد بيسأل علينا غيرك في البيت داا ليضحكوا عليها بشده ليقول لهم بحسم :يلااا ليقول ادم لفرح :وانت هتروحي ازاي لتجيبه :السواق بتاعي ليقول لها :طب تعالي اوصلك معايا لتنظر له ليقول ادم لمعتز :بعد ازنك طبعاا يا زيزو ليضحك معتز ليقول :ماااشي يا ادم وصلها لتبتسم فرح بخجل وتذهب معه ليقول سيف لليث :وانت ياليث وصل ايسل معاك لينظر له ليث ثم ينظر الي ليسل ليقول له :احم حاضر يا عمي ليذهب ليث وهو يشير لايسل لتذهب امامه بخجل ايضاا وفي سياره زين تجلس عهد بجانبه وصبا في الخلف لينظر زين في المرآه لحبيبته وهو يبتسم ابتسامه جانبيه علي خجلها وخوفها وعندما وصلوا لتنزل عهد امام جامعتها لتقول له :سلاام يازين ليبتسم لها ليقول لصبا بامر :تعالي هناا لتجيبه بتردد وخجل :احم لا انا مرتاحه هناا ليقول لها بغضب :انا مش السواق بتاعك اطلعي قدام لتنظر له بخوف وهي تنفذ ما امرها به لتركب بجانبه ليتحرك زين لتقطع هي ال**ت وهي تقول له بخوف :احم زين .. لينظر لها لتقول له بخوف وتردد :انت عاوز حازم لي لينظر لها بخبث ليقول :اشمعني لتقول له بغضب :زين اوعي يكون اللي في بالي صح ليوقف السياره بغضب ليقول :صوتك بيعلي كتير اليومين دول لتقول له وهي تهدأ :طب عاوزه لي ليقترب منها ليجدها ترجع للخلف بسرعه لينظر لها بصدمه هل تخاف منه ليقول لها :صبا انت خايفه مني لتقول له بتردد وخوف :لا مش خايفه ليمسك يدها ليقول لها وهو يدير وجهها له باطراف اصابعه :صبا .. عشان خاطري كفايه عناد بقاا .. نفسي نرجع زي زمان لتقول له ببكاء :انا السبب في اللي حصل داا مش كدا ليقول لها بحب وهو يسمح دموعها :انت السبب في عنادك لو كنت فهمتي ان السفر داا مهم بالنسبالي مكنش داا حصل لتقول له بغضب :والله كنت عاوزني اقولك روح يازين ابعد عني سنتين من غير ما اشوفك وبعدين ارجع تلاقيني مستنياك ليقول لها بهدوء :صباا .. عاندي زي ما انتي عاوزه واتخانقي معايا واعملي كل اللي نفسك في لينظر لعيونها بغضب شديد ليكمل :بس انت بتاعتي وهتفضلي لياا لوحدي لتقول له بتحدي :وعرفت منين ان مفيش حد في حياتي لينظر لها بغضب وهو يجذبها من ذراعها بقوه ليقول :مين داااا لتقول له بألم :سيبني يازين بتوجعني ليقول لها بغضب :ردي مين دااا لتقول له ببكاء من ذراعها :والله مفيش حد ابعد بقاا ليترك ذراعها لتفركه هي بوجع وهي تبكي ليض*ب المقود بقوه ليقول لها :فكررري بس ياصبا تعمليها او ان حد يقربلك ..وشوفي انا هعملك فيه اي ...قسمااا بالله لتكوني بتقري عليه الفاتحه لتنظر له بخوف ليقود السياره مره اخري ولكن بسرعه جنونيه لتنظر الي الطريق بخوف من سرعته لتقول له بخوف :زين براحه شويه لتمسك يده بخوف شديد لينظر هو الي يدها وهو يشعر بكهرباء تسري بجسده ليبطئ السرعه بعض الشئ وهو يمسك يدها ويطمئنها حتي يقبلها برقه شديده لتنظر هي له ليقول لها :عمري محبيت غيرك ولا نسيتك لحظه لتبعد يدها عنه بخجل لتقول له :احم انا وصلت خلاااص نزلني هناا ليوقف السياره وهو يمسك يدها قبل ان تنزل ليقول لها :خلي بالك من نفسك لينظر لها بتحذير :ومتنسيش اللي قولتهولك #انت بتتحول كداا لي #?? لتومأ له بخوف لتذهب الي جامعتها لينظر هو في اسرها بحب ويذهب الي عمله بسرعه وفي سياره ادم كان يجلس وبجانبه فرح حتي يأتي له اتصال من عهد ليجيب علي الهاتف وهو يضعه امامه فهو يقود السياره ليقول لها :اي ياعهد انت كويسه لتقول له عهد :كويسه يادومي بس كنت عاوزاك تيجي تاخدني بعد ما اخلص ممكن ليقول لها بمرح :طب اتحايلي عليا شويه لتقول له بمرح :خلص بقاا ياعم .. ليقول لها :طيب هجيلك خلصي وكلميني :شكراا يا احلي دومي في الدنيا ليضحك عليها ويغلق الهاتف لتنظر له فرح بغضب فكيف يتحدث هكذا معها لتقول له بغضب :الظاهر ان انت وعهد واخدين علي بعض اووي ليقول لها بمرح :اه عايشين في بيت واحد من واحنا صغيرين لتقول له بغضب :والله ..وهي عشان عايشه معاكوا تكلمها كداا ..علي فكره هي مش اختك لينظر لها بغضب شديد ليقول لها :فرررح ..صوتك ميعلااش وانت بتكلميني لتقول له بغضب :كل اللي همك صوتي ليقول لها بغضب :تمام اوووي كداا انزلي بقاا قبل ما اتعصب اكتر من كداا لتنزل امام جامعتها لتدخل بغضب وهو ايضاا يذهب الي الشركه وهو غاضب بشده وفي سياره ليث كانت تجلس معه ايسل لتقطع ال**ت وهي تقول له :احم انت بتحب تقعد بليل لوحدك كتير ليجيبها ببرود شديد وهو يحاول اخفاء حبه :ايوه عندك مشكله لتنظر له والدموع تتجمع في عينها من بروده معها فهي تظن انه يكرهها وتتمني ان يشعر بها ولو مره لتقول له بحزن :احم لا انا اسفه لينظر امامه بغضب ولكن من نفسه فهو جعل صغيرته تحزن منه نعم انها صغيرته المددله الذي كان يحضر لها كل شئ تريده في صغرها وولكن عندما كبرت بعض الشئ وشعر بحبها في قلبه فقرر ان يبتعد عنها حتي لا يظلمها فهو يفكر في فرق السن بينهم ليوصلها الي جامعتها لتنزل وهي حزينه بشده من تجاهاه ليذهب هو ايضاا الي الشركه بغضب ................... ........

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook