bc

رواية "أزمة نسب" بقلمي "أسماء رمضان"

book_age12+
316
FOLLOW
1.6K
READ
adventure
billionaire
possessive
family
badboy
drama
comedy
mystery
office/work place
small town
like
intro-logo
Blurb

أحبته بجنون فتزوج غيرها لتفر هاربة نحو مستقبل ضبابي نحو قلب أحبها بصدق ليوشم اسمه على جدار قلبها دون عناء.

#رومانس #كوميدي

chap-preview
Free preview
مقدمة💔
الانتقام هو ذلك الترياق الذي نلجأ إليه أحيانا لكي نتخلص من أشخاص ، أشياء ،أو حتي ضغوطات ؛ أثرت علي حياتنا في وقت ما .... فليس كل انتقام انتقام !!!!!! فهناك انتقام الروح الملخص في كلمتين ( ت***ب الضمير ) وانتقام الدنيا الملخص في ( غدرها ) أما عن انتقام القدر فهو داء لأوجاعنا ... #سوما..✌✌ #أسماء_رمضان #يتبع_ #اقتباس_شامل_لأحداث_الرواية_ يقول أحدهم ذات مرة "إذا أحببت شيء بشدة فأطلق سراحه فإن عاد إليك فهو ملك لك وان هجرته فاعلم بأنك لم تكن أهِلًا به فأنت من قطعت حبل الوصال لا غيرك لذا داو جروح قلبك بمنأى بعيد عن أعين الجميع حتى لا تجرحهم قبل جرح كبريائك" #أسماء_رمضان #اقتباس_عشوائي_من الفصول القادمة دلفت ميرا الي داخل غرفة المكتب وجدت رجل يبدو عليه الوقار يجلس خلف المكتب احست للحظه أنها تري والدها في هذا الرجل ميرا بهدوء بعد أن اقتربت من المكتب : أستاذ عبدالحميد عبدالحميد رافعا نظره عن الورق وبنبره عمليه : أهلا ي فندم ممكن اطلع على اوراق القضيه ؟؟؟!! ميرا باستغراب : قضيه ؟؟؟؟!! عبدالحميد : اه قضيه حضرتك ميرا : لأ حضرتك أنا جايه بخصوص حاجه تانيه عبدالحميد باستغراب : حاجه؟ ؟؟!! حاجه ايه ؟؟؟!!! ميرا : انا ميرا فاروق ووالدي. ...... عبدالحميد مقاطعا : ميرا ؟ من امريكا ميرا : ايوه بالظبط كدا عبدالحميد مبتسما : ازيك ي ميرا ؟؟؟ اخبارك ي بنتي !! البقاء لله انا عارف أنها جت متأخر بس مشوفتكيش أيام العزاء ميرا بابتسامه مصطنعة : انا تمام الحمد لله، ثم بنبره تساؤل : هو حضرتك كنت في أمريكا بعد ما والدى اتوفي؟ ؟؟؟ عبدالحميد بحزن : طبعا ي بنتي فاروق دا كان عزيز عليا جدا ربنا يرحمه برحمته وطلبت اقابلك بس انتي مكنتيش في حاله تسمح ميرا : اللهم آمين ، انا أسفه بس فعلا انا مكنتش بقابل حد عبدالحميد : حصل خير ي بنتي المهم دلوقتي اكيد انتي اتكلمتي مع سهام ؟؟؟!! ميرا : ايون وهي قالت لي أن حضرتك هتفدني اكتر عبدالحميد : بصي ي بنتي الموضوع وما فيه.......... #اقتباس_آخر_لأحداث_الرواية حتي لو قولت لك بتخدعك ومش بتحبك بطلي بقي انانيه انتي بتعملي كل دا علشان انتي غيرانه منها عارفه يعني ايه غيرانه انتي مش بتحبيني انتي عايزه تمتلكيني بكرا هتعرف أن كل كلمه أنا قولتها صح بس ساعتها متبقاش تندم لأن مش هيبقي في وقت للندم سلام ... تذكر سيف تلك الكلمات وهو يجلس بانتظار محمد لكي يوصله الي الجامعه. ... محمد بتساؤل : مالك ي سيف؟ !؟!؟ سيف محاولا مداراه حزنه : لأ ابدا مفيش حاجه يلا بس علشان انا مستعجل محمد بحزن لحال أخيه : طيب لو حبيت تتكلم انا دايما موجود بس ياريت بعد الساعه 12 باليل سيف باستغراب : اشمعن ؟!؟!؟!؟ محمد بضحك : أصله بيبقي وقت مكالمات العشاق ي سي بدوي سيف بضحك : طيب يلا ي بت ي مسعده قدامي محمد : حاضر ي سي بدوي وضحكا الاثنين كثيرا علي مزاحهم ثم خرجا من المنزل متجهين الي وجهتهم …………………

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عشق الفهد

read
2.7K
bc

سقوط الهيبه(رغبة تحولت لحب)

read
3.1K
bc

ارهقني عشقك

read
4.0K
bc

رواية للقدر راى اخر بقلم (آية العربي )

read
1K
bc

من خلف الزجاج ( الجزء الأول )

read
1.8K
bc

عشق الاخوة «الجزء الاول »

read
5.0K
bc

رواية (رماد عذراء )للكاتبة/سلمي سمير

read
2.8K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook