#نور وزوجيها #الفصل_الرابع
توقفت عن ركد وهيا تأخذ نفسها ثم نظرت له وهيا تهاتف بمرح : حرام عليك يا عمرو قطعت نفسي
توقف عمرو عن ركد ثم جزبها بحضنه وهو يضحك بقوة : هو انتي لسه شوفتي حاجة
ابتسمت نور وهيا ترفع راسها تنظر في عيناه : مجنون
يا حظرت ظابط
داعب أنفها بأنفة ثم اشدد علي خصرها يهمس بحب : انتي الي خلتيني مجنون .. بقيت مجنون نور
تن*د نور وهيا تضع رأسها علي ص*روه : ربنا يخليك ليا يا عمرو
ابتسم عمرو وهو يضمها أكثر : ويخليكي ليا نور
انتي متعرفيش انا ازاي مقدرش اعيش من غيريك
ابتعد عنه وهيا تنظر له بديق : ولا انا يا عمرو
مقدرش اتخيل حياتي من غيرك انت نفس الي بتنفسة
انت اهلي واصحابي وجوزي وحياتي كلها
رفع حاجبيها وهو يمسك أنفها بمدعبة: ياه انا كل ده
نور: أيوة طبعا
عمرو: وانتي كل دنيتي نور وعشانك مستعد أضحي بروحي
وضعت يداها علي فمه وهيا تصيح بيه : بعد شر عليك
متقلش كده تاني يا عمرو ارجوك
طبع قبلة علي يداها وهو يغمز لها : حاضر يا ستي
مش هنروح بقي عندي كلام كتيير عايز اقلهولك
خجلت من تلميحة ثم ابتعد وهيا تخرج لسانها : بعينك
ثم ركدت بينمي كز عمرو علي اسنانة بغيظ
عمرو : بقي كده ماشي يا نور
ثم عاد يركد خلفها
................................
ارتدت مشيرة ملابسها وهيا تنظر له وهو مزال يقف في شارفة يدخن السجار.. اقتربت منه بعد ما ارتدت ملابسها لفت يداها حولين خصرة وهيا تضع رأسها علي ظهرة: مالك يا عمار مش مبسوط ولا ايه
رفع عمار حاجبية وهو ينظر أمامة بديق : اه مش مبسوط
ابتعد مشيرة وهيا تبعد خصلات شعرها : ليه بس يا حبيبي
انا عملت حاجة زعلتك يا عمار
نظر لها عمر بعد اطفي سجارته : انا محدش يقدر يزعلني
مشيرة: امال مالك بقالك فترة كبيرة متغير
جلس عمار وهو يضع صاق علي صاق : عايزة ايه يعني
مشيرة: عايزة اعرف مالك ... انا مراتك ومن حقي....
قطعها مراد وهو يصرخ بيها : مراتي مين يا بت انتي صدقتي نفسك ولا ايه دي حتت ورقة عورفي عشان اخلص من زنك
مشيرة: بردو مراتك
عمار: بقولك يلا غوري عكننتي مزاجي
اقتربت منه مشيرة وهيا تحاول تتحدث بنوعمة : طيب يا حبيبي مش هتقولي مالك
اغمض عيوني ثم أطلق تنهيدا حارة : الموستشفي رفضت تعملي العملية
بلعت ريقها وهيا تحاول تخرج الكلام المناسب في هذا الموضوع الحساس بنسبه له : طيب يا عمار في المستشفيات كتير غىها
نظر لها عمار ثم صرخ بيها : بس دي اكبر الموستشفيات التجميل في أروبا
مشيرة: وبعدين
عمار: لازم أخضع للعلاج للعملية بأي شكل من الأشكال
مشيرة: هتخاطر بحياتك يا عمار
عمار: اخاطر المهم ارجع زي الاول انسان طبيعي مش مشوه
.............................
وضعت نور العصير امامهم ثم عادت تجلس بجوار زوجها وهيا تسمع حديثهم الممل... نظرت مي لعمرو وهيا تبتسم بسخرية : بقالكم اكتر من سنه ومفيش اخبار يا يعني
نظر عمرو ونور لبعض ثم عاد ينظر عمرو وهو يبتسم : اخبار ايه يا مي
مي: الخلفة يا عمرو
نظر سمر لأختها وهيا تكز علي اسننها : اسكتي ملناش دعوة
مي: الله مش وجبي انصحوا .. ده اخويا الوحيد
عمرو: عايزة ايه بس يا مي
مي: تروح تكشف انت والمدام
تدخلت نور بعد ما احست بديق الشديد : بس احنا روحنا الدكتور يا مي ... وقلنا مفيش مشاكل
مي: مدام مفيش مشاكل ايه الي مانع الخلفة
عمرو: ربنا عايز كده هنعمل ايه
مي: أيوة بس يا عمرو انت لازم يكون ليك ولد او بنت تشيل اسمك انت مش قليل انت عقيد اد دنيا في البحرية
قامت نور بعد ما فاض بيها ثم نظرت لعمر وعلامات الديق علي وجها: انا هدخل انام يا عمرو ...تصبحوا علي خير ثم رحلت
نظر عمرو لمي بغضب ثم صاح بيها : عجبك كده
يعني لازم كل ما تيجي تزورينا تسمي بدنها
مي: انا بسمك بدنها .. اخص عليك يا عمرو كل ده عشان خايفة عليك
سمر : ملناش دعوة يا مي
مي: عندك حق ثم نهضت وهيا تحمل حقيبتها .. انا همشي واريحكم مني خالص
عمرو: يكون احسن بردو
نظرت له مي بصدمة ثم رحلت وهيا تركد بينمي اقترب منه سمر وهيا تبتسم له بود : متزعلش منها يا عمرو
انت عرفها
نهض عمرو ثم تن*د بديق .. نظر لسمر أخته :
فهميها يا سمر ان مش هقبل إهانة نور نهائي حتي لو منها
فاهمة
سمر : حاضر يا عمرو حاضر بس متزعلش نفسك
انت بس
اقترب عمرو وهو ينظر من نافذة وهو يكمل حديثة مع سمر : انا خايف علي نور اوي افردي جرالي حاجة
هتعيش ازاي من بعدي بشكل ده ده بدل متكونوا إخوتها واهلها
صاحت سمر بغضب وهيا تقترب منه : بعد شر عليك متقلش كده
ابتسم عمرو ثم قبل رأسها : ربنا يخليكي ليا يا سوسو
الوحيدة الي فهماني من العيلة دي
سمر: ويخليك لينا يا عمرو يارب
.......................
ادي التحية ثم جلس بعد ما طلب منه المسؤول أنه يجلس نظر لجميع التي يجلسون في غرفة الاجتماع السري
ظل يحدث نفسه بقلق وهو ينظر لهم حتي قطع حيرته
اللواء فريد وهو يبتسم له : ها جاهز يا بطل
عمرو: جاهز لإيه يا فندم
تحدث فريد بطريقة جدية وهو ينظر لعمرو بصلابة : اسمع يا عمرو احنا هنا القيادة كلنا بنشهد ليك لكفائتك
وطبعا عارفين انك انسان ملتزم وحسن خلق غير كفائتك الكبيرة في البحرية وعارفين كمان انك بتحب البلد دي وممكن تضحي بأي حاجة عشنها حتي لو كانت روحك ولا ايه حضرت ظابط
بث القلق داخلة وهو يرد بندفاع : طبعا يا فندم بس انا مش فاهم اي حاجة هو ايه الموضوع بظبط
فريد : هقولك يا عمرو وطبعا الاختيار بيك
توافق أو ترفض
...............................
ارتدت القميص المفضل له ثم اقتربت منه وهيا تنظر له بستغراب .. عندما اتي من الخارج وهو شارد كذا
جلست نور بجوار عمرو ثم سألته بصوتها الناعم
نور: مالك يا عمرو في ايه يا حبيبي من ساعت ما جيت من برة وانت سرحان ومش معايا
انتبه عمرو لها ثم نظر لها وهو يفكر في طلب القيادة له
ظل شارد بملامحها البسيطة وجملها الذي يعشقة حتي رائحتها وجودها ذاتة بنسبه له حياة بأكملها ... شاورت له وهيا تهاتف بنزعاج : عمرو انت معايا
ابتسم لها وهو يقترب منها أكثر : معاكي وهفضل معاكي طول العمر
ابتسمت نور وهيا تداعب أنفه : يارب يا حبيبي بس قولي مالك بقي
عمرو : ابدا شواية مشاكل في شغل
نور: مشاكل ايه
عمرو: متشغليش بالك المهم بقي عملننا ايه علي العشا
نور: كل حاجة بتحبها ... وصفرة جاهزة برة
اقترب اكثر وهو يضع يديه حولين خصرها ليقربها أكثر لحضنه ثم همس بحرارة امام وجها : انا عايزة اتشعي بيكي انتي
ابتسمت نور بخجل وهيا تبتعد من قبتضة : بطل يا عمرو يلا عشان تتعشي
ضمها عمرو الي حضنة ثم جزب الغطاء عليهم وهو يصيح بيها :: . هتعشي بيكي يعني هتعشي بيكي
ضحكت نور بسعادة ثم ذهبت معه الي عالمهم الخاص
الذي يملئة الحب والسعادة ........
#جهاد_محمد
#نور وزوجيها