الفصل السابع

816 Words
#نور_وزوجيها #الفصل_السابع عمار: انا شوفتك قبل كده ... سحنتك مش غريبة عليا نظرت له نور وهيا تستعمل نفس اسلوبة الوقح : سحنتي يع بيئة موت اتسعت عيونة عندما اشتعلت النيران داخلة ثم اقترب منها وهو يقبض علي يداها بقوة صرخت نور من قبضتة المؤلمة ثم صاحت بيه : ابعد عني حيوان عمار: انا حيوان طيب وحيات الي خلقني لوريكي مين الحيوان علي حق ... نظر خالفة ينظر لمنال يؤمرها : اطلعي برة نظرت منال لنور بخوف ثم عادت تنظر لعمار: ارجوك يا استاذ عمار سبها صرخ بيها عمار بقوة : بقولك اطلعي برة خرجت منال سريعا لخارج بينمي حولت نور تفك نفسها من قبضته ولكن فشلت عندما قربها الي حضنه بقوة حولت تدفعة بقوة وهيا تصرخ ... كتم صوتها ثم حاول يسير بيها الي كنبة .... دفعها بقوة علي كنبة ثم رفع يداه لتنزل بصفعة قوية علي وجها ... غطت نور وجها من ضرباته القوية وهيا تبكي بقوة. وتصرخ بدخلها بأسمه ينقزها من هذا الحيوان المفترس ........................ كز علي اسنانة وهو ينظر لهاتفة بغضب ... اقترب منه محمد وهو ينده عليه : عمرو انت فين اللواء فريد عيزك عاد عمرو يتصل بيها وهو يحدث محمد بعجلة: جاي يا محمد ثواني محمد: بتتصل بمين يا عم انت عمرو: بنور ... قافلة تليفونها وقلقان عليها اوي محمد: يبني ده اول يوم شغل ليها وضع الهاتف في جيبه ثم نظر لمحمد : بلغ اللواء فريد أن هروح مشوار وهرجع محمد: يبني هتروح فين عمرو: لازم اطمن عليها ... سلام ثم رحل سريعا وهو يركد بيسارتة لينطلق بيها الي مكان شغل نور ..................... فتحت فريدة الباب غررفة مكتب مراد حتي اتسعت عيونها علي أخيها الذي تحول لوحش لا يعرف راحمة يفترس كل من حولة ... اقتربت منه وهيا تحاول ابعادو عن نور وهيا تدفعو بقوة وهيا تصرخ بيه : ابعد عنها يا حيوان ابعدددد ابتعد عمار وهو ينظر لفريد بغيظ : انتي ايه الي جابك نظرت فريدة لنور بحزن علي حلها وهيا تبكي بقوة ثم عادت لتنظر له باستحقار: جيت عشان اشوف بشاعتك بعيني الحمدالله أن جيت بالصدفة وإلا كنت موت البنت دخلت منال وهيا تصرخ بخوف : ابلا فريدة جوز نور برة قامت نور وهيا تمسح دموعها : عمرو اقترب فريدة من نور وهيا تحاول تهديتها : اهدي يا نور مسحت نور دموعها وهيا تحاول ترتب نفسها : انا لازم امشي عمار: اكيد هتمشي انا مش مبشغلش اشكالك عندي صرخت بيه فريدة بقوة: اخرص بقي عمار: فريدة اقتربت نور من منال وهيا تحاول تهدت نفسها لكي لا يعرف اي شئ من الذي فعلة بيها هذا الحيوان تعلم أنه سوف يقتلة نور: انا همشي يا منال ارجوكي سامحيني انا مش هقدر اكون مع الحيوان ده كدا أن يقترب منها منعته فريدة وهيا تقف أمامة نظرت منال لها بحزن واسف : انا الي اسفة ... امشي يا نور لجوزك مكانك مش هنا استدارت نور تنظر له باستحقار قم رحلت سريعا خارج الغرفة دفع عمار الأواراق التي كانت علي مكتب وهو يصرخ بفريدة : دي اشكال تجبهالي تجهالت فريدة كلامة وحديثة العصبي وهيا تنظر لمنال فريدة: خدي اجزتك يا منال من النهاردة ولما تكوني جاهزة ارجعي نظرت منال لعمار بخوف بينمي جلس عمار وهو يكتم غضبه عليها صاحت فريدة بامنال : امشي يا منال ... اسمعي الكلام هزت منال رأسها بأجابة ثم ركدت سريعا هاربة من هذا المجنون ............................ كان يصرخ بيها في سيارة وهو ينظر لشكلها ومظهرها التي تغير في سعات قليلة عمرو: قوليلي ايه الي حصل يا نور صرخت نور وهيا تبكي : مفيش يا عمرو مفيش وقف السيارة ثم نظر لها : ساعة مش عارف اوصلك ممكن اعرف تليفونك مقفول ليه نور: معرفش معرفش صرخ أكثر وهو ينظر لها : متعيطيش اخرصي بقي كتمت شهقتها ودموعها وهيا تنظر لنافذة تضع يداها علي فمها اعتصر قلبه علي شكلها ومظهرها التي يعلم أنه تغير بسبب شئ اقترب منها وهو يمسح علي شعرها : حقك عليا يا نور متزعليش قلقت عليكي معرفش حسيت أن قلبي اتقبض مرة وحدة نظرت له ثم انفجرت من بكاء وهيا ترمي نفسها في احضانة .. حضنه الذي يحسسها بالأمان الذي انزعة عنها هذا الحيوان ضمها عمرو وهو يحاول يهديها بنوعمة : خلاص خلاص كل ده عشان زعقتلك قدام المواظفين يا ستي انا اسف خلاص بكرا الصبح لما توصلك ابتعد سريعا عن احضانة وهيا تتحدث بندفاع : مفيش الصبح انا مش هروح شغل ده تاني نظر لها عمرو بشك وهو يسألها : ليه هو في حد ديقك زعلك عمل حاجة حولت تجاوب بطبيعية لكي لا يشك بيها نور: ابدا بس شغل كتير اوي وكمان مطلوب مني أسهر لوش ألصبح ومشاوير كتير يا عمرو وانت مش هتسمح بده عمرو: طبعا نور: عشان كده اعتزرت اعتدل في جلسته ثم بدء يقود السيارة وهو يحدثها عمرو : خير ما فعلتي مهم بقي بالمناسبة الحلوا دي تحبي تتغدي فين نور: مناسبة ايه انا مشتغلتش عمرو: اه منا عارف بس اشتغلتي كام ساعة بحلهم يعني إنجاز ضحكت وهيا تمسح آثار دموعها بينمي اقترب عمرو منها وهو يطبع قبلة علي خدها وهو يتحدث بمرح عمرو: اضحكي كده خلي نور يدخل جوة قلبي تن*دد براحة وهيا تضع رأسها علي كتفة تستمتع لهذا الإحساس العظيم التي تحيه معه فا هو الامان والحب ...... #جهاد_محمد #نور وزوجيها
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD