bc

العشق ورطة ❤️?

book_age16+
79
FOLLOW
1K
READ
drama
tragedy
comedy
serious
scary
like
intro-logo
Blurb

هي حنونه جميلة لا تترك احد يحتاج مساعدتها هو قاسي متعجرف طباعه مستفزة و لكن يا تري كيف سيجمعهم القدر

chap-preview
Free preview
البارت الاول ❤️🔥 العشق ورطة
قامت نادين مزعوجه علي صوت المنبه المزعج في الصباح لكي تذهب الى الجامعه قامت من السرير تفرك عينيها وشعرها ب**ل ثم اتجهت الي الصاله حيث تجلس والدتها ... نادين: فين الفطار؟ حنان والده ندين: مفيش صباح الخير همك علي بطنك كده علي طول يا اخرة صبري نادين بمزاح: مين صبري الام: اصوت منك والم علينا الجيران يعني هتبقي مبسوطه نادين بدلع رخم: في ايه يا نونه مالك مش طيقاني كده ليه الام وهي متجها الي المطبخ: انا هقوم اجبلك تطفحي عشان اخلص نادين بنت خفيفة الظل تحب الضحك و المزاح ليس لها سوا والدتها لان والدها تركهم منذ كانت نادين صغيره ولا احد يعرف اين هو.. نادين في كليه الاداب قسم تاريخ في السنه الثانيه نادين تمتلك عيون بني وبشره قمحيه وانف صغير وجسم جميل متوسطة الطول وشعر يصل لمتصف ظهرها وناعم وثقيل ولونه بني ارتدت نادين ثيابها وهبطت درج البنايه التي تسكن نادين فيها في حي متوسط ولكنه هادئ وجميل و ذهبت الي الجامعه ..... ~~~~~~~~~~~~ في مكان اخر كان يوجد شاب وسيم ذو شعر اسود وبشره بيضاء وعيون زرقاء كان يجلس علي الاريكه في منتصف قصره الضخم يفكر كيف يمكن ان يأخذ الاراضي لإقامة مشروعه ولكن قاطع افكاره رنين هاتفه يخبره سكرتيره ان هناك اجتماع هام عليه حضوره ارتدي حلته الكحليه الجميله  ووضع برفانه الغالي وذهب الي شركته وهي من اكبر شركات العقارات في الشرق الاوسط وهو يمتلكها و يتولي ادارتها بمفرده رغم صغر سنه و لكن سنعرف لماذا ~~~~~~~~~~~~ وعلي الناحيه الاخري كانت نادين في طىريقها الي الجامعه وكانت تركب الميكروباص ومن عادتها انها تحب سماع الاغاني في طريقها ووضع سماعات الهاتف واثناء سماعها لاغنيه (فرصة تانية ) جاء شاب وجلس بجانبها ومن العاده ان معظم الركاب طلبه وظل ينظر لجمالها الهادئ لانها لا تضع اي مستحضرات تجميل ولكنها كانت غير منتبهه له بسبب سماعها للاغاني اراد الشاب التعارف عليها وعندما كان سيهم بالحديث توقفت السياره لانهم وصلوا ترجلت نادين من السياره وخلفها الشاب الشاب:يا أنسه نادين بئنتباه:نعم الشاب:انا مش بعا** والله بس ممكن اتعرف علي حضرتك نادين بزعيق جعل الشاب ينتفض من مكانه (ردح):انت فاكرني ايه يا عين امك والله لو ما مشيت لكون فضحاك غور من هنا فر الشاب هاربا من هذه المجنونه ثم عدلت نادين من الياقه الوهميه وقالت:عيل سيس ثم دخلت الي الجامعة و التقت بصديقتها منه نادين :صباح الخير.... الجميل مكشر ليه منه :مفيش مخنوقة شوية... ماانتي عارفة بقي نادين :حبيبتي انتي لازم تعيشي حياتك و تنسي الماضي... و كل حد غلط او اذاكي هياخد جزائه منه بحزن : خلاص يا نادين انا بحاول ابدأ من جديد....ياله عشان المحاضرة ~~~~~~~~~~~~ وعلي الناحيه الاخري كان بطلنا الوسيم أحمد الاسيوطي جالس علي مكتبه بهدؤ بعد اجتماعه يفكر بخطه لأخذ مجموعة الاراضي ولكنه مل كثيرا فذهب الي احد الديسكوهات وعندما دخل وجلس جاءت اليه فتاه تضع ميكب صارخ وترتدي فستان قصير نظر لها أحمد بعدم اهتمام ثم ادار وجهه مرج اخري الفتاه :احمد باشا الاسيوطي بنفسه هنا ...دا ايه النور ده... بقالنا كتير مش بنشوفك نظر اليها وقال بمنتهي الغرور والثقه وقال: وانتي بقي بتشتغلي هنا من زمان و لسا جديدة الفتاه بدلع :هتفرق معاك أحمد :دخلتك عليا مش حلوه ثم قال بتهكم:انا كل يوم هنا ...ايه لزوم الرسم ده نظرت اليه الفتاه وقالت بدلع:امال عايزني ادخل ازاي احمد:كده... ثم جذبها اليه بمنتهي الثقة وذهب بها الي السياره وذهب الي منزله ليفعلوا ما حرمه الله ~~~~~~~~~~~~~~ علي الناحيه الاخري في منزل نادين كانت تدخل الي المنزل بمرحها المعتاد ولكن والدتها يبدو عليها الحزن نادين بمزاح للتخفيف عن والدتها:مالك يا مامتي الام بتنهيده حزينه:بيتنا جايله امر ازاله نادين:ليه يا ماما ما البيت كويس الام:مش عارفه يا نادين .... الغريب ان كل العمارات اللي حوالينا الناس بتعزل منها والنهارده وانا راجعه من السوبر ماركت قابلت مدام عليا اللي في العماره اللي ورانا وقالتي ان واحد عايز ياخد الكام عماره دول ويعمل برج سكني وتحته مول بس لما جيت سألتها عرفتي منين قالتي سمعت معني كده انها مش متأكده او الكلام مش اكيد نادين :يا ماما اكيد اي كلام و الازالة دي شكلها جاية للعمارات اللي حوالينا لانها كلها فعلا قديمة و خطر... انما احنا بيتنا الحمد لله كويس.. وبصراحة طنط عليا دي مبتنزليش من زور الام :يا بت عيب احترمي الناس شوية... طب ولو طلع الكلام بجد و هدوا البيت هنروح فين وزلا هنعمل ايه نادين بعصبيه: انا مش هسيب البيت ده ويبقوا يهدوا علي دماغي ...احنا حيانتا كلها هنا يا ماما و بعدين متبقيش مستسلمة كده ~~~~~~~~~~~~~ في الصباح في شركه الاسيوطي أحمد:ها الارض كلها فضيت اكرم السكرتير بخوف:لسا عماره فيها ست وبنتها وشكلهم مش هيسبوا البيت لان كل الناس بدأت تمشي الا هما احمد بعصبيه:اعرض عليهم اي فلوس... انا اللي يهمني دلوقتي الارض دي باللي حواليها لازم يفضوا عشان ابدا المشروع كمان كام شهر السكرتير بخوف حححاضر يا فندم أحمد:غور من وشي ثم نظر الي الاب توب ليكمل عمله حتي ينشغل به و لا يعطي لنفسه فرصة للتفكير في حياته البائسة ~~~~~~~~~~~~~ ياريت دعم بقي وتشجيع وحاجات من الجامده دي واوعدكوا انشاء الله الروايه هتعجبكم وهيكون انشاء الله كل يوم فصل النهارده الفصل ده مش محسوب ده يعتبر تعارف علي الشخصيات وعايزه رأيكم يهمني جدا كل البنات اللي شافوا روايتي احب اقولهم انتو اخواتي والاخوات بينصحوا بعض ? وانا عندي افكار كتيره اوي واحداث اكتر والروايه انشاء الله هتكون طويله وده بروموا الروايه

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook