( الجزء السادس )
في الفندق
كان صقر يقف مع شاكر ينتظر أن يقص عليه ما حدث
شاكر : انا هقول لحضرتك
……………….فلاش باك……………………
الصبح انا كنت واقف في الاستقبال بباشر علي بعض الحاجات
ادم بيه كلم الاستقبال يبعت ليه فطار والموظفه في الاخر قالت حاضر يا ادم بيه في الوقت دا كان موجود مراد بيه وكريم بيه ولاد عم حضرتك
كريم : بقولك
الموظفه : ايوا يا فندم
مراد : هو ادم بيه دا ادم عز الدين ابن عمي
الموظفه : ايوا يا فندم
كريم : حد يعرف أن هو قاعد هنا
الموظفه : لا هو أمر أن منبلغش حد بوجوده
مراد : ايوا متبلغيش حد بوجوده
قالها مراد ثم ذهب هو وكريم
كان شاكر سمع حديثهم وايقن أن هناك شيء خفي
مر اليوم وجاء المساء لاحظ شاكر مجموعه من الشباب ويظهر عليها انها من النوع الذي يفتعل المشاكل وكانوا يرتدون قبعات ويجعلوها تخفي معظم وجههم
شخص1 : لو سمحت
الموظفه : اتفضل يا فندم
شخص1 : هو ادم عز الدين غرفه كام
كان شاكر علي وشك الخروج من الفندق ولكنه سمعه
شاكر : هو حضرتك بتسال عن ادم بيه
شخص2 : ايوا
شاكر : انا لسه شايفه خارج من الفندق مع واحد
شخص3 : طب هو نازل في غرفه كام
الموظفه : سويت 2 يا فندم
شخص1 طب شكرا احنا هننتظره هنا
وقتها أدرك شاكر أن هناك مشكله علي وشك الحدوث فهو يعلم أن ادم بالمطعم مع جميله
ذهب شاكر بسرعه إلي ادم لكي يبلغه ويخرجه من الفندق
……………….انتهي الفلاش باك………………..
شاكر : ودا اللي حصل يا باشا ولما سالته ابلغ حضرتك قالي لا بس انا قولت أبلغكم لأن الموضوع شكله كبير
صقر : شاكر لو ادم كلمك أو شوفته بلغني ضروري ادم في خطر كبير
شاكر : حاضر يا فندم
صقر : انا هروح أوضاع يمكن الاقي حاجه تدلني عل……
قطع كلام صقر صوت هاتفه وكان رئيس الحرس
صقر : الو.
رئيس الحرس : صقر بيه كارما معايا
صقر : خدها علي الشقه بتاعتي وانا جايلك حالا
انهي صقر جملته واغلق الهاتف واستدار وخرج من الفندق
شاكر : استر يارب الله يرحمك يا كامل بيه كنت حميهم من كلاب كتير
««««««بقلم الاء ابو العز«««««««
عند ادم و جميلة
كانت جميله قامت بتبديل ملابسها وجاءت لادم بملابس و وقفت تنظف المطبخ
جميله : ادم نضف الاوضه الكبيره عشان تنام فيها لما انا اخلص هنا
ادم : ازاي اعمل اي
جميله : نعم هو انت عمرك ما نضفت حاجه قبل كدا
ادم : لا الشغاله اللي كانت بتعمل
جميله بسخريه : شغاله اها لا يا بابا اتعلم عشان انت عايش لوحدك الوقتي يلا
ادم : طب علميني
جميله : طيب اقعد جنبي وشوف انا بعمل اي وازاي عشان تبقا تعمل زي
ادم : ماشي
ظلت جميله تقوم بالتنظيف لبعض من الوقت تحت نظر ادم و ال**ت
جميله : لا انا زهقت سليني
ادم : اعمل اي يعني
جميله : احكيلي حكايتك
ادم : يخربيت حكايتي انت عايزه تعرفي لي
جميله : كدا فضول يعم قول بقا
ادم : ماشي يا ستي بصي انا ليا ابن كامل فخر عز الدين رجل الأعمال الله يرحمه الابن من الزوجه التانيه
جميله : براحه كدا انت ولدتك كانت زوجه تانيه
ادم : اها
جميله : والاوله كانت موجوده
ادم : بصي انا معرفش كتير بس اللي اعرفه ان هي كانت مش موجوده لحد ما عرفة أن بابا اتجوز ماما وان دي اللي هتربي ولادها وان هي حامل في ولد
جميله : وبعدين
ادم : انا جيت في عيلة عز الدين غلطه كل اللي يشوفني يقولي يا ابن الشغاله عشان امي كانت شغاله في قصر بابا قبل ما يتجوزوا كلهم بيكرهوني ومتعرفش السبب اي ليا 3 اخوات صقر و لميس و ريناد وانا أصغرهم مش هنكر اخواتي بيحبوني جدا بس انا كل ما اكون موجود معاهم في مكان وسط العيله يسمعوا كلام يزعلهم بسببي عشان كدا بعدت عنهم نيجي بقا لالفت هانم ام اخواتي والزوجه الاوله دي بقا بتكرهني بشكل لا يوصف نفسها موتي يبقا الوقتي قبل بكرا
جميله : لي
ادم : معرفش بس ديما تقولي أن أمي السبب في خراب حياتها وانا متاكد ان ماما مش كدا
تركة جميله ما بيدها ونظرة له
جميله : اكيد مامتك معملتش كدا اكيد مامتك عظيمه جدا
ابتسم لها ادم
جميله : بس كفايه صدعتني وقوم يلا لما اوريك تعمل اي في الأوضه
ادم : طب مش هحكي تاني
جميله : لا هتحكي بس مش الوقتي كفايه عليك كدا
««««««بقلم الاء ابو العز«««««««
في احدي الشقق السكنية الفاخرة
كانت كارما تجلس علي كرسي وحولها رجال صقر
دخل صقر من الباب و جلس أمامها وامسك ملف به كل المعلومات عن كارما
صقر : سامعك
كارما : انا مش فاهمه حاجه
صقر : لا تعالي ليا دغري كدا وقوليلي كل حاجه علطول و بصراحه
كارما : اقول ايه يا صقر بيه
صقر : ماشي اسال انا تعرفي ادم اخويا منين؟
كارما : انا وهو مرتبطين وبنحب بعد
صقر بهدوء : لا كدب لا قولي انك بتلقي حواليه عشان الفلوس لكن انت بتحبي حد تاني خالص اتكلمي بصراحه افضلك ، طب بتدوري عليه ليه ؟
كارما : لأن اختفي فجاه من شقتي
صقر : واي الجديد ادم ديما بيختفي ويظهر
كارما : …….
صقر : ممممممم طيب هديلك مليون جنيه وهسفرك لأهلك واتكلمي وتقولي كل حاجه غير كدا هوريكي اسلوب مش هيعجبك
قال صقر الاخيره بحده
كارما بخوف : لا هقول
صقر : شاطره سامع
قصت كارما علي صقر ما حدث في شقتها واتفقها مع الأشخاص
صقر : يعني انت اتفقتي مع ناس متعرفيهاش
كارما : والله ما في حد رضي يكشف وشه ودا كل اللي انا اعرفه
صقر : وانا اي اللي ثبت ليا كدا دا انت كنت هتخوني اخويا
كارما : الفلوس عمتني والله
صقر : هد*كي 2 مليون وتنفذي كل اللي هقولك عليه
كارما حاضر
««««««بقلم الاء ابو العز«««««««
عند ادم وجميله
أنهت جميله المطبخ والحمام وذهبت لادم
جميله : ادم
ادم : نعم
جميله : انا خلصت المطبخ والحمام وانت خلص الأوضاع ونام وبكرا نكمل كفايه كدا
ادم : ماشي يا جميله
جميله : انا هروح شقتي اعمل عشب وهجبلك منه
ادم : ملوش لزوم
جميله بحده مصطنعه : انا قولت كلمه واحده
ادم : ماشي يا معلم
ضحكت جميله وتركته وذهبت
وقف ادم يبحث في ملابسه عن أي م**ر ولم يجد
ادم : هعمل اي الوقتي
امسك ادم هاتفه
ادم : مفيش حل تاني انا اكلم شاكر يطلع الجناح ويجيب ليا هو كل حاجتي
فتح ادم هاتفه واتصل علي شاكر
شاكر : الوو
ادم : شاكر انا ادم عز الدين
شاكر : ادم بيه انت كويس
ادم : اها انا بس محتاجك في حاجه
شاكر : أوامرك
ادم : عايزك تروح السويت بتاعي لم كل حاجتي اللي فيه وفي شنطه سودا في وسط خدوني هتها زي ما هي متفتحهاش
شاكر : حاضر يا فندم
ادم : شاكر الحاجات دي بكرا الصبح تكون عندي
شاكر : حاضر هلم الحاجه واكلم حضرتك اعرف اجبهالك فين
ادم : تمام شكرا
اغلق ادم الهاتف وهو يشعر ببداية صداع
ادم : لا لا انا بس عشان اتعودة أن باخد في المعاد دا انا مش مدمن لا
بعد نص ساعه دق الباب وفتح ادم
دخلت جميله بطبق به سندوتشات
جميله : خلصت الاوضه
ادم : اها
جميله : تمام كُل الاكل دا بقا ونام وانا كمان هروح اكل وانام عشان عندي شغل بكرا
ادم : انت بتشتغلني اي
جميله : بادي دروس في سنتر
ادم : تمام
جميله : هنزل بكرا ومش هعدي عليك خد دي نسخه من مفتاح شقتي عشان لو احتاجة حاجه وانا مش موجوده هسيبك ليك الاكل هناك لحد ما ارجع
ادم : مش خايفه اطلع حرامي
جميله : مفيش حرامي وسيم كدا
ابتسم ادم لها
ادم : اول مره حد يقول عليا وسيم
جميله : عشان مبقاش خلية في نفسك حاجه تصبح علي خير
ادم : وانت من اهل الخير يا جميلتي
««««««بقلم الاء ابو العز«««««««
في الصباح
استيقظ صقر ولبس ثيابه واتجه الي السفرا وجد والدته و اخواته علي الطاوله يفطرون ويجلس معهم جده فخر
الفت : ايه دا صقر بيه هيتكرم ويفطر معانا
صقر : اها عشان خاطر عيون لميس بس وعامل ليها مفجاه بليل
لميس : بجد ايه
صقر : لما ارجع هتعرفي
ريناد : وانا مليش مفجاه
صقر وهو يضحك : لما تعرفي المفاجاه تعرفي أن لا ملكيش مفجاه
فخر : ايه يا صقر مش شايفني ولا ايه
صقر : لا شايف حضرتك طبعا
فخر : اومال مفيش ازيك يا جدي ولا اي حاجه
صقر : لا طبعا ازيك يا فخر بيه
فخر : صقر احنا مش أعداء انت حفيدي
صقر : والله طب كويس أن حضرتك عارف ان حفيدك خليك بس فاكر أن مش انا بس اللي حفيدك
قالها صقر ووقف
صقر : ريناد يلا
لميس : هقعد لوحدي
صقر : لا في شوية ناس جاين ليكي هيسلوكي لحد ما ارجع
انهي صقر جملته وأخذ ريناد من يدها وذهب
««««««بقلم الاء ابو العز«««««««
عند جميله
استيقظت جميلة و حضرة الفطار وتركته لادم علي الطاوله وارتدة ملابسها وذهب الي عملها مثل كل يوم
أما ادم
فكان يشعر فصداع رهيب في رأسه وكان ينتظر أن يتصل عليه شاكر
سمع ادم صوت باب جميله يغلق علم أنها ذهبت
وقف ونظر من الشباك رآها وهي تشير لت** وتركب به
ادم : انا هروح اكل يمكن الصداع دا يروح
التقط مفتاح الشقه وكان علي وشك الذهاب ولكن اوقفه رنين هاتفه ذهب إليه ادم بلهفه علي أمل أن يكون شاكر ولكن صدم من المتصل
يتبع……..
بقلم الاء ابو العز ❤️