الجزء السابع

1636 Words
( الجزء السابع ) كان ادم يقف ينظر للهاتف وهو متردد لا يعلم يرد ام لا فما كان المتصل سوا صقر ادم : مش هتعيش عمرك هربان رد طمنه عليك امسك ادم الهاتف ورد صقر : الو ادم ادم : ايوا يا صقر صقر بحده : ايوا يا صقر غايب داخل في الأسبوع وكل الطلع عليك ايوا يا صقر ادم : اهدي يا صقر صقر : انت فين ومع مين ادم : مش مهم المهم أن كويس وعايزكوا انتو كمان كويسين تنسوني يا صقر انا هبداء بعيد عنكوا وانتو هتترحموا من الكلام اللي بتسمعوه صقر : ادم بطل هبل انت فين ادم : صقر خلي بالك من نفسك وبوسلي لميس و ريناد هيفا اطمن عليك كل فتره سلام صقر : ادم ادم اغلق ادم الهاتف دون أن يسمع رد اخر من صقر ادم : صدقني كدا افضل ليكوا و ليا انا بقيت مدمن يا صقر قالها ادم ودموعه تنزل منه فهو يشتاق الي إخوته افاق ادم من حزنه علي صوت هاتفه وكان المتصل شاكر ادم : الو شاكر : ادم بيه انا عملت اللي حضرتك طلبته ادم : طب قابلني في العنوان دا ……… شاكر : مسافة السكه وهموم هناك يا فندم ادم : تمام سلام اغلق ادم الخط و بدل ملابسه وذهب للقاء شاكر ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« عند صقر كان صقر في السياره هو و ريناد في اتجاههم الي الشركه بعد أن اغلق ادم الخط ثار غضب صقر من أخيه صقر : غ*ي يا آدم غ*ي ريناد : في اي يا صقر هو قال اي صقر : البيه اختار يبعد عننا قال ايه عشان نرتاح دا غ*ي ريناد : طب اهدي انت عارف ان هو علطول بيسمع وميتكلمش ممكن تكون المره دي مقدرش يستحمل بجد صقر : يرجع وانا اجيب حقه منهم واسنده مش يهرب زي العيال الصغيره ريناد : معلش المهم أن احنا اطمنا عليه أن هو كويس اديله وقته يا صقر صقر : مش وقته يا ريناد مش وقته خالص ريناد : لي بس صقر : بعدين هتفهمي يلا انزلي عشان منتاخرش علي الشغل اكتر من كدا نزل صقر من السياره ومعه ريناد ودخل الشركه بهيبته التي تزلزل اكبر رجال الأعمال صقر : روحي مكتبك يا ريناد في شغل كان مع ادم هتلاقيه علي مكتبك حاولي تكمليه مكانه ريناد : متقلقش كل حاجه تحت السيطره ابتسم صقر وقبل رأسها واتجه الي مكتبه ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« عند جميلة مر اليوم بسلام دون أن يحدث نقاش بينها وبين زياد مما ادي الي استغرابها فهي تشعر أن يوجد شيء غير طبيعي او أن زياد يخطط لشيء هي لا تعلمه جميله : مستر زياد انا ماشيه زياد : ماشي يا جميله مع السلامه تحرك جميله للباب وذهبت وهي تشعر بذهول فهو كان دائما يفتعل النقاشات معها ماذا حدث هل بسبب الحوار الذي دار بينهم اخر مره جميله : انا هحير نفسي لي اكلم البت مريم اقولها أخرجت جميله هاتفها وقامت بالاتصال علي مريم جميلة : الو شريف : نعم جميلة: بسم الله الرحمن الرحيم ودول بيجو امتا شريف : خير يا خفيفه عايزه اي من مراتي اللي زي السكر جميله : واد يا شريف انت سخن مين دي اللي زي السكر مريم بصراخ : سمعاكي جميله : احم مريومه روح قلبي اللي زي السكر شريف : يا جبانه جميله : ولا ولا اعطي ليها التلفون و امشي عشان عيزاها شريف : احسن انا اصلا نازل جميله : بسلامه انت مريم : خير يا جلابت المصايب جميله : انا يا مريومه مريم : جميله ارغي جميله : ولا حاجه الموضوع وما فيه بدات جميله أن تحكي لها أن أسلوب زياد المتغير معها جميله : بس وانا بقا مش مرتاحه مريم : مش دا اللي انت كنت عيزاه جميله : ايوا بس مش مرتاحه مش عارفه لي مريم : خلاص سيبي الشغل جميله : انا بدور علي شغل جديد فع….. نهارك اسود يا آدم مريم : ادم مين جميله : اقفلي انت يا مريم أغلقت جميله الخط ادم : الناس تقول مساء الخير وانت تقولي نهارك اسود يا آدم جميله : انت كنت فين ادم : بتمشي شويه زهقت جميله : افرض حد شافك من اللي كانوا عايزينك امبارح ادم : ما انا مش بعدة عن المنطقه ورحت سحبت فلوس ورجعت بس جميله : احظر لحد يشوفك ادم : عادي المهم يلا انا جبت عشا وهموت من الجوع جميله : يلا عشان نخلص باقي الشقه ادم : لا ما انا خلصتها جميله : لا يا راجل ادم : اها والله نزلت الصبح جبت خدوني من شاكر ورجعت سليت نفسي فيها ونمت وصحيت كمان جميله : اها دا فراغ ادم : بالظبط هنقعد عندي ولا عندك جميله : لا هنا ولا هنا استني هنا وقف ادم غير مستوعب شيء وجدها تخرج تحمل كراسي طاوله ادم : انت بتعملي اي جميله : مينفعش انا و انت نقعد في مكان مقفول لواحدنا فاحنا هنحط التربيظه دي هنا نقعد عليها نتكلم وناكل وكل حاجه ادم : بالنسبه للسكان جميله : احنا في اخر دور وكل العماره موظفين وبيناموا بدري احنا لو اتقتلنا هنا محدش هيحس بينا ضحك ادم ودخل ساعدها في حمل الطاوله و وضع عليها الطعام جميله : يلا هغير واجيلك ادم : وانا كمان ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« في القصر كانت الفت تجلس في الصالون تنتظر صقر ومعها فجر فهم يريدون أن يعلموا ما هي المفاجاه الفت : هو اتاخر كدا لي فخر : مع أنه خارج من الشركه هو و ريناد بقاله ساعه الفت : تفتكر ايه المفاجاه فخر : ممكن يكون وصل لادم الفت : ايه علاقة ادم بلميس انت مش شايف من الصبح وبنات داخله وطالعه فساتين وميكب فخر : هانت ونعرف يا الفت هانت ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« في القصر المهجور شخص1 : وبعدين دي تاني مره يهرب مننا شخص2 : التالته تابته وهنجيبه شخص3 : دا كأنه جن ليظهر ويختفي شخص1 : مراد كلمني وبيقول لو مخلصناش عليه في ظرف أسبوع هيسلمنا لصقر بنفسه شخص4 : انا كلمت البت وقالت أن هي قربت تعرف مكانه وهتكلمنا شخص2 : لازم تنجز قبل ما مراد يغدر بينا لأن هو و كريم ملهمش امان شخص3 : اخلص بس من الحاجات اللي معاهم و انا اقتلهم بنفسي ولاد عز الدين شخص4 : يعم بس احنا نخلص من ادم دا الاول ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« عند ادم وجميله كانوا يجلسون علي الطاوله وكل شخص يفتح باب الشقه الخاصه به جميله : كمل ليا بقا حكايتك ادم : لا مش كنت صدعتك جميله : اخلص يا آدم بس قولي الاول مامتك و باباك اتجوزوا ازاي ادم : زي ما قولت ليكي أن ماما كانت شغاله في قصر بابا بابا من وهو أصغر مني كدا مستقل بنفسه بعيد عن جدي وعن اعمامي فتح شركته لواحده وبني قصر ليه وعمل إمبراطورية عز الدين وهو عنده 30 سنه كان لسه متجوزش كانت امي معاه في الكليه بس هي من محافظه تانيه وأهلها علي قدهم ومن وقت ما خلصت الكليه وهي شغاله في محل هنا في القاهره عشان تفضل جنب بابا بابا حب ماما رغم أن هو كان عارف ظروفها بس حبها هو اصلا سبب استقلاله عن أهله أن هما عندهم فرق الطبقات دا وكدا المهم بابا عمل فيها شجاع وراح لجدي يقوله أن هو هيتجوز امي قام فخر بيه بقا ازاي ابني صاحب الامبراطوريه يتجوز حتت بنت أهلها فلاحين وراح مجوزه الفت يا كدا يا هغضب عليك ابويا رغم أن هو كان قوي جدا الا ان هو كان بيحب أبوه بردو سمع الكلام واتجوز وبعد عن ماما واختفي عنها بس كان بيراقبها من بعيد مر سنين واجه صقر اخويا وفي وقت كانت الفت وفخر بيتشاكلوا سوا ومحدش عارف السبب فخر قال لالفت عن امي الفت فضلت تدور عليها لحد ما في يوم بابا راجع من الشركه وكانت الفت حامل في لميس اختي شاف امي قاعده بتلعب مع صقر اخويا في الجنينه اتصدم ظهرة الفت من وراها وقالت لبابا دي الخدامه الجديده امي وقتها اتصدمت مكنتش تعرف ان دا قصر بابا اخذ ادم نفس قوي ثم أكمل الفت كانت بتعامل امي وحش علي مر السنين وكل ما امي تسيب الشغل ترجعها تاني لأن صقر ولميس اتعلقوا بيها لحد بعد ولادة ريناد اختي بشهرين الفت وفخر اختفوا جميله : ازاي ادم : اللي اتقالي أن هما اختفوا سوا بس بعد شهر فخر ظهر وقال أن هو كان في المانيا أما الفت مظهرتش غير بعدها ب 3 سنين لما عرفة أن أمي حامل فيا جميله : لا براحه احكيلي بابا اتجوز مامتك ازاي ادم : بعد ما الفت اختفت بابا دور عليها عشان اخواتي لكن موصلش ليها ويأس لما فخر ظهر وهي لا وقتها اخواتي خلاص بقا بيتعملوا مع امي أنها امهم ريناد و كبرت أن دي ماما لميس وكانت 5 سنين مش فاهمه اللي كان فاهم صقر اخويا وبس لما عدي شهرين من اختفاء الفت بداء بابا يفقد الأمل وتعامل مع ماما زي الاول واكتر لحد ما عدي ونص علي اختفاء الفت بابا وقتها اتجوز ماما وبعد ونص ماما حملت فيا ولما قربت تولد ألفت ظهرة جميله : وقالت اي بقا ادم : قالت أن هي كان عندها اكتئاب ما بعد الولادة واعتدة علي ماما بالض*ب وانا في بطنها وكنت أنا وماما هنموت جميله : باباك كان فين ادم : كان مسافر وقتها اللي وقف لالفت صقر ابنها هو اللي طلب لماما الاسعاف وكلم بابا ورجع وقتها ض*ب الفت و طلقها وطردها من القصر كله جميله : يا حبيبتي طنط شكلها اتعزبت اوي هي اتوفت امتا ادم : من 5 سنين جميله : الله يرحمها و باباك ادم : من سنتين جميله : ربنا يرحمهم اخذ ادم نفسه وتن*د فهو كان يحكي كل هذا ودموعه لا تتوقف جميله : هو انت عرفت كل دا منين ادم : من صقر اخويا جميله : شكل صقر دا حكايه لوحده ادم : كفايه عليكي كدا يلا ننام جميله : تصبح علي خير ادم : بكرا عندك شغل جميله : لا بكرا اجازه ادم : خلاص صحيني نفطر سوا جميله : ماشي ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« عند صقر وصل صقر القصر هو وريناد وجد لميس تجلس في الحديقه كما طلب منها صقر ريناد بهمس : دي هتموت من المفاجاه صقر : ششششششش ريناد : لميس التفت لميس لهم وكانت ترتدي فستان احمر طويل يصل الي الأرض ومجسم عليها مع ميكب هادي كان يجعلها كالملكه وقفت لميس ودموعها ظاهره - ازيك يا لميس يتبع……… بقلم الاء ابو العز ❤️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD