الجزء العاشر

1381 Words
( الجزء العاشر ) في الشركه كان صقر يجلس علي مكتبه ويعمل علي بعض الأوراق دخل عليه اكرم و لميس دون أن يدقوا الباب أو أن تعلم السكرتيره اكرم : صقر الكلام اللي حصل دا بجد لميس : لا اكيد مش بجد صح يا صقر رعد بيهزر صقر : لا مش بيهزر يا لميس بجد لميس بانفعال : يعني اي يا صقر خلاص هتتخلي عن ادم صقر بهدوء : هو اللي اختار يا لميس اكرم : صقر دا اخوك صقر : واخويا اختار يبعد لميس : انت ازاي كدا صقر دا ادم جاءت ريناد لهم : في اي يا لميس لميس : فيه أن اخوكي اتجنن صقر بحده وصوت مرتفع : لميس لميس : اقولك يا صقر انا اللي اتجننت انت متستاهلش وصيت بابا ليك ولا اي حاجه قالت لميس جملتها وخرجة من الشركه هي واكرم ريناد : الكلام دا صح فخر من الخلف : ريناد سبيني مع صقر نظرة لهم ريناد بزهول ثم خرجة من الشركه بأكملها صقر : خير فخر : عايز افهم صقر : تفهم ايه فخر : ليه اتخليت عن ادم صقر : هو اللي اختار أن هو يبعد عننا والبركه فيك وفي ولادك و احفادك فخر : يا صقر صقر : جدي بعد اذنك عندي شغل نتكلم بعدين وقف فخر وخرج من المكتب وهو مذهول فصقر لم ينطق بجدي هذه منذ أن كان ابن ال 18 عام وعاد لنفس بروده و جديته فخر : يتري في ايه يا صقر ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« في القصر المهجور مجهول1 : وبعدين مفيش خبر عن ادم هنعمل اي مجهول2 : انا كلمت مراد وقال لو ادم مظهرش هنخلص علي صقر مجهول3 : نخلص علي صقر دا انتحار مجهول1 : صقر لو مامتش من ض*بتنا هيقولك يموتونا احنا مجهول2 : قولت لمراد كدا قالي بس وقتها ادم هيظهر تقوموا مخلصين عليه علطول صقر هيضعف نض*به تاني يموت مجهول4 : مش عارف لي حاسس ان مراد دا بيسلمنا لصقر مجهول5 : يعم هي موتا ولا اكتر خلينا نخلص من الهم دا بقا انا زهقت من المكان دا ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« عند جميله كانت دموعها تنزل وهي تضع م**رات ادم أمامها وتجلس في صالت بيتها جاء ادم وجد الباب مفتوح دق الباب ودخل ادم : جميله انا جيت انت يبنتي بتعملي كل المشاوير دي ازاي ، جميله التفت ادم وجد جميله تجلس وتبكي ولا ترد عليه ركض ادم لها وعندما اقترب وجد الم**رات أمامها ادم بضعف : جميله جميله وهي تبكي : قولي مش بتوعك وانك مش بتشرب قولي انك مش شربت في بيت اخويا اللي مكنش بيطيق السيجاره قولي أن انا مدخلتش مدمن بيتي ادم بضعف : والله كنت هقولك كنت هشرحلك عشان كدا مكنتش راضي اجي معاكي هنا كنت خايف عليكي مني لكن مش شوفتك غير انك زي لميس وريناد وان حتي مش بولع سيجاره قدامك جميله : تقول وتشرح ايه انت مدمن ادم : انا لسه عارف ان مدمن ليلة ما أحيت هنا لما الصداع سيطر عليا وكنت هموت واشم والله انا ما كدا بس حزني اهدني السكه دي جميله بدموع : كان في مليون سكه تانيه للحزن غير دي امسك ادم يدها : ساعديني هديتي لسكه تانيه وساعديني جميله : ازاي مش هعرف اعمل حاجه انت ادمنت ادم : لا هتعرفي انت خلتيني اصلي وخلتيني اعتمد علي نفسي وانضف واغسل هتعرفي صدقيني بس انت ساعديني وقفت جميله ونظرة لادم : اسفه يا آدم لم هدومك وامشي من هنا نظر لها ادم بضعف ودموع ادم : عشان كدا مرضتش ارجع لأخواتي كانوا هيعملوا كدا برضوا شكرا لمساعدتك ليا ولبيتك اللي فتحتيه ليا عشر دقائق ومش هكون موجود هنا وقف ادم من مكانه واتجه الي شفته ليحزم اشياءه جلسة جميله تبكي مكانها وهي لا تعلم ماذا تفعل فهي شعرة أنه كاخيها شعرة بالامان و الونس ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« في القصر كانت الفت تجلس تتحدث مع فخر علي الهاتف الفت : يعني اي يا فخر كدا خلاص خلصنا من ادم فخر : لسه بس البنات هما كمان ينسوه وكل حاجه هتتحل الفت : طب وانت بتتكلم معاه محستش أن هو يكون عارف حاجه فخر : بقولك قالي يا جدي يا الفت هيكون عارف اي الفت : يارب يا فخر يكون كل إحساسي غلط واخلص بقا من ابن اسيا وارتاح دخلت ريناد في هذا الوقت وهي تركض الي غرفتها الفت : طب يا فخر هشوف ريناد وهكلمك تاني أغلقت الفت الهاتف وصعدة خلف ريناد الفت : في اي يا ريناد رايحه بهدومك دي فين ريناد ببكاء مصطنع : رايحه اقعد مع لميس مش عايزه اعيش هنا الفت : لي بس يا حبيبتي ايه اللي حصل قصت ريناد ما حدث في الشركه لالفت ولاحظت تعبيرها الغير متفاجئه فعلمت أن كلام صقر صحيح الفت : طب تعالي معايا نرجع امريكا ريناد : سبيني ارتاح شويه عند لميس وبعد كدا هسافر معاكي الفت : ماشي يا حبيبتي وحاولي تقنعي لميس بردو تيجي معانا ريناد : حاضر آخذة ريناد حقيبتها ونزلت وخرجة من القصر ابتسمت الفت بنصر الفت : واخيرا كل اللي عايزاه هيتحقق ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« في فيلا اكرم كانت ريناد تدق الباب وفتح لها رعد دخلت ريناد واغلق رعد الباب وهو يبتسم ريناد : لميس واكرم فين رعد ببرود : لسه مجوش قالها رعد وهو يتجه للصالون وجلس ونظر للتلفاز ريناد بارتباك: يعني انت هنا لوحدك رعد : اها ايه متقعدي ولا انت خايفه يا بطه ريناد : لا خاف انت يا رعد قالتها ريناد وجلست في الكرسي الموجود بجانب رعد رعد بهدوء : لا ما انا خايف ريناد : هاااا رعد : لا ولا اي حاجه ريناد : هقوم اعمل نسكافيه اعملك رعد : اها ياريت وقفت ريناد واتجهت للمطبخ فهي تشعر بالرتباك عندما توجد في مكان به رعد وقفت تعد النسكافيه شعرة بأحد خلفها التفتت ريناد بسرعه ريناد : رعد في حاجه رعد : انا عايز اعرف حاجه واحده بس انت ليه بتتجنبيني ليه الصبح مسلمتيش عليا ريناد : عادي رعد وهو يقترب منها : لا مش عادي فهميني ريناد بانفعال ودموع : عشان انت ديما بتعاملني أن طفله وان انا مش قد مسؤوليه وان مش حلوه وديما بتتريق عليا رعد بحنيه : انا بعمل كل دا هزة ريناد رأسها فرعد كان اقترب منها جدا رعد : دا انا وحش اوي اوي هزة ريناد رأسها بلا ضحك رعد بقوه واقترب بانفع من شعرها وأخذ يشمه ريناد بهمس فصوتها غير قادر علي الظهور : بتعمل اي رعد : بقالي اكتر من 10 سنين نفسي اسم الريحه دي تاني ريناد : مش فاهمه رعد : من 10 سنين كنا في دهب فاكره هزة ريناد رأسها بنعم رعد : في يوم انت كنت وقعني ع السلم وانا شوفتك وجريت شيلتك يومها شميت ريحتك ومن وقتهاوانا بعشقها ونفسي اشمها تاني ريناد : هاااا ابتسم رعد واقترب من اذنها : ويومها عرفت أن حبيتك نظرة له ريناد بعدم تصديق فاقترب منها رعد وقبلها ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« في القصر دخل صقر وجد الفت تجلس في الصالون صقر : مساء الخير الفت : مساء النور يا حبيبي صقر : اومال ريناد فين قالو أن هي مشت بدري من الشركه الفت : اجت بتعيط ولما هدومها وقالت هتروح تقعد عند لميس نظر لها صقر بغضب ووقف بسرعه واتجه الي الخارج الفت : كل حاجه هتبقا في صفي بس هو الوقت ««««««بقلم الاء ابو العز««««««« عند جميله دخل ادم بضعف الشقه وضع لها المفتاح علي الطاوله ادم : دول المفتاحين اللي انت عطاتيهم ليا وتاني مره يا جميله شكرا ليكي حسيت معاكي بأمان وحنيه وحب محستوش من وقت ما امي ماتت بدات جميله في البكاء ثانيا جلس ادم علي قدميه امامها ادم : بتعيطي لي هو انت فكراني زعلان ابدا والله دا انا فرحان انت محترمه وخايفه علي نفسك ممكن نتقابل تاني في يوم بس أتمني اكون بقيت انسان محترم يستاهل انك تقولي عليه دا صديقي وزي اخويا قبل ادم راس جميله ووقف علي قدميه وتحرك الي الباب جميله : استني يا آدم ادم : نعم جميله : انا بردو حسيت معاك بأمان عائلتي اللي ماتت حسيت انك زي أسر اخويا لي بوظت كل دا ادم بضعف : كل دا بايظ من زمان يا جميله كل دا بايظ من قبل ما اشوفك جميله : بس انت محاولتش تصلحه ادم : لأن مش قادر اصلحه جميله : لا هتصلحه وانا هساعدك ادم : ازاي جميله : احنا نعمل بحث علي النت انت قولت انت لسه مكتشف انك مدمن يعني انت لسه في الاول وهنحاول نشوف ايه العلاجات والحاجات المطلوب أن احنا نعملها ونعملها هنا وتتعالج ادم : يعني هتساعديني جميله : بس بشرط من دلوقتي مش هتدوق اي حاجه من دي ادم : موافق والله ضم ادم جميله فهو وجد فيها ما يحتاج من مساعده وحنان وحب وامان -نهار اسود جميله يتبع……… بقلم الاء ابو العز ❤️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD