الجنة
الحلقة الرابعة
€€€€€€€€€€€
في شركة G . K . W
€€€€€€€€€€€€€€€€€€
كانت جنة تباشر اعمالها الي أن قطع انشغالها صوت رنين هاتفها و جدتها سارة
جنة : صباح الخير مدام سارة
سارة : صباح النور جنة اخبارك ايه
جنة : الحمد لله كويسة حضرتك اخبارك ايه
سارة : كويسة يا جنة كنت عوزة منك خدمة
جنة : تحت امرك امريني
سارة : عوزة نظام امني لمصنع ملابس لبنات قريبي
جنة : تمام هعمل و هبعتلك كل حاجة
سارة : تمام و الحساب هبعتهولك
جنة : تمام يا مدام مع السلامة
سارة : مع السلامة
{ سارة العجيبي : بطلة رواية الملاك الحزين }
جنة بتنهيدة : وادي مصنع دخل القايمة ربنا يقدرني
الباب خبط و دخلت السكرتيرة و أخبرتها بوجود ألبرت توماس فسمحت له بالدخول
البرت بابتسامة : صباح الخير G هانم
جنة : صباح النور اتفضل
البرت بابتسامة : جيت في ميعادي صح
جنة بجدية : اكيد
ألبرت بتعجب : نفسي اعرف ليه طريقتك جد اوى كده
جنة بجدية : حضرتك ملكش عندي غير الشغل وبس
البرت : يعني مش ممكن غير الشغل
جنة بتنهيدة: مستر البرت انت عاوز ايه
البرت : نفسي اعرف انتي ليه كده كل اللي قالي عليكي قالي انك جد و قوية و مفيش حد قدر يتخطي حدوده معاكي ليه متديش نفسك فرصة تقربي من حد و ليه دايما لابسه القناع علي وشك و محدش شافه
جنة بابتسامة : اقرب و ياترا مين الراجل ده انت مثلا مستر البرت انا مسلمة ومينفعش المرأة سواء مسلمة أو مسيحية تجمع بين زوجين صح و انا جربت مرة و مش ناوية اجرب تاني اتمني ربنا يكرمك ببنت تستهلك بجد لكن انا لا مش مسموح لحد على وش الارض أنه يقرب مني
البرت بتنهيدة : اتمني يكون الشخص ده قد ثقتك فيه و انتى صح القلب لما بيتملك محدش بيقدر يتحكم فيه اتمني انول شرف صدقتك ممكن
جنة بابتسامة : سبها للظروف و صدقني لو فيوم احتجت أخ مش هلاقي احسن منك
البرت بابتسامة : و انا اتشرف بالمنصب ده
جنة : المهم هو في مشكلة صغننة يعني
البرت بضحك : شكل السيستم لسه مخلص
جنة بابتسامة : بصراحة اه يومين كمان و يخلص
البرت بابتسامة : تمام G طبعا هنشيل الألقاب تمام
جنة : تمام
غادر البرت وتن*دت جنة بتعب و جمعت متعلقاتها و غادرت الشركة
في السيارة
€€€€€€€€€€
و ضعت جنة رأسها على الزجاج و غمضت عيونها
فلاش باك
€€€€€€€€€
في الصباح نزل منصور و خلفة الحرس يحمل الشنط و اخيرا نزلت جنة
منصور بابتسامة : جاهزة جنة
جنة بتنهيدة : اه جدو جاهزة يالا
احدى الحرس : في ناس جين لشراء القصر
جنة بجدية : تمام يالا
خرجت جنة و انهت بيع القصر و الغريب أنها حددت فى عقد البيع بأنها سوف تبيع الارض فقط بما عليه من حطام و تم دفع المبلغ المطلوب
جنة بخبث : مب**ك عليك الارض
الراجل بارف : ياريت بقي تتفضلي برا
جنة بضحكة رنانة : و ماله يا برنس الفا
في لحظة كان القصر على الارض اثر انفجارة و تحول فى لحظة إلى كوم من الحطام فغمزت جنة له بسخرية و ركبت العربية و نطلقو الى المطار
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
في المطار
€€€€€€€€
نزل منصور من السيارة يضحك بشدة على ما فعلته جنة فى القصر و انتهت الإجراءات و صعد منصور إلى الطائرة الخاصة المتجهه إلى انجلترا اما هى اتجهت الى بوابة اخري بعد أن تأكدت من ركوب جميع الحرس و صعدت إلى الطائرة و هى تقسم على رد اعتبار و حق الأموات
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
في ألمانيا
€€€€€€€€
و صلت جنة إلى ألمانيا و نزلت في فندق لقضاء الليلة
جنة : الفا اعرفي فين مارك شانيل
الفا : تمام جنة
مر الوقت و اخبرت الفا جنة مكان مارك و اخبرتها بأن تفضل خلفة حتى تراه
في الصباح علمت ان مارك فى مطعم الفندق الذي نزلت بيه
أخذت جنة دش بارد و تؤضات وصلت و دعت ربنا ان يقويها و لبست بنطلون جلد اسود و بدي اسود و جاكت جلد بيه لعب وتركت شعرها الأبيض خلفها و وضعت كاب ونزلت

كانت جنة تسير فى الفندق و من يراها يعتقد انها على مشارف ٥٠ أو ٦٠ نظرا للون شعرها الابيض و توجهت إلى المطعم و وجدت مارك يجلس وةحوله الحرس فتوجهت له و جلست امامه بكل برود فحاول الحرس مغادرتها و لكن رفض مارك
مارك : انتى مين
جنة و هي ترفع راسها : انا جعانة و عوزة افطر
مارك بذهول : انتى صغيرة مش كبيرة
جنة ببرود : جعانة مارك شانيل
مارك بابتسامة : تمام
شاور مارك للويتر { الجرسون } بإحضار الفطار و بعد فترة وضع الجرسون الفطار و بتدت تاكل بكل هدوء
مارك : انتى مين
جنة : انا بفطر
مارك : انا ماشي
جنة : اقعد مستر مارك
مارك بغضب : انا ساكت علشان انتي عيلة
جنة بتنهيدة : اعتبرني فاعل خير و جاية اديلك معلومات عن مافيا العقرب
مارك : انتي عارفه انا مين
جنة : مارك شانيل زعيم مافيا التنين الاسود ليك في كل حاجة م**رات و سلاح و بيع و شراء اي حاجة بتجيب فلوس
مارك بابتسامة : واااااااو رائع المطلوب
جنة بشر : حياة جورج بيرون و انت ليك الباقي
مارك بجدية : عملك ايه
جنة : قتل امي و ابويا و جدو و ولع فى البيت
مارك بحزن عليها : اسف لفقدانهم بس ليه قتلهم
جنة : لان ابويا ساعد الشرطة فى القبض على شحنات م**رات و سلاح تبع العقرب
مارك بدهشة : ابوكي السبب امممممم طلباتك
جنة بجدية : هقدملك مافيا العقرب على طبق من ذهب بس
مارك : بس ايه
جنة بشر : عوزاه ليا
مارك : بس كده انتي بتكتبي موتك بايدك
جنة بابتسامة : هو فعلا نظام اللي يقتل واحد من المافيا يتقتل
مارك بابتسامة : انا مش عارف كلام الروايات ده بتجبوه منين
جنة بتافف : ايوة يعني ايه النظام
مارك بجدية : اسمعيني يا انتي قولتي اسمك ايه
جنة بصياعة : انا مقالتش اصلا اسمي بلاش شغل الصياعة ده معايا
مارك بابتسامة : لا بجد اسمك ايه وعندك كام سنة
جنة بتنهيدة : انا اسمي جنة و عندي ١٨ سنة
مارك بجدية : اسمعيني جنة بلاش توسخي ايدك بالدم و النار اوعدك هتسمعي خبر موتة قريب
جنة بحزن : بس
مارك : انتي صغيرة و بريئة بلاش تاذي نفسك و دخلي نفسك فى جو انتقام و صراعات و دم
جنة بدموع : بس ده تاري
مارك بحنان : ايه رأيك تعتبريني اخوكي الكبير و صدقيني هجبلك حقك و حق اهلك
جنة : تمام مارك ديه فلاشة فيها كل المعلومات اللي ممكن تحتاجها علشان محدش ياذيك
مارك بابتسامة : متخفيش عليا وعد مني لجبلك حقك بس سؤال
جنة : اتفضل
مارك : انتي اللي بتجيبي الحاجة اللي علي الفلاشة صح
جنة : يعني
مارك : انتي يا جنة هكر صح
جنة بابتسامة : ليه بتقول كده
مارك : عموما براحتك و انا معاكي في اي وقت تعوذيني انا موجود
جنة بدموع : هتجبلي حقي
مارك بشر : و حقي انا كمان
جنة : ممكن تليفونك
مارك : اتفضلي
ادخلت جنة رقم حتي تستطيع اختراق نظامه و رنت على نفسها و اعطت له التليفون
وعدها مارك بان فى القريب العاجل سوف تسمع خبر مقتل جورج بيرون
غادرت جنة ألمانيا على موعد اللقاء قريبا وتوجهت إلى انجلترا
باك
€€€€
هانلك : مدام مدام
جنة : هااااا
هانلك : وصلنا
جنة بتنهيدة : تمام
نزلت جنة و اخذت نفس و توجهت إلى الفيلا ورفعت الفا الحماية و دخلت و توجهت الى غرفة السيدة و جدتها تجلس تقرأ القرآن فنامت على قدمها و غمضت عيونها بتعب و رفعت تلك السيده ايدها على راسها تمسح عليها
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
يتبع
إلى لقاء جديد في الحلقة القادمة
من تلك السيدة ؟
من تكون الفا ؟
هل لالبرت توماس دور ؟