3/الجزء الثالث

990 Words
الجزء الثالث فى نادي ليلى بلندن كان يوجد شاب يشرب كآس من الفودكا ببرود ويوجد شاب يقول له بخوف سيدي لقد تم اكتشاف الرجل الذى ارسلته الى قصر الدون الياس الرجل بجدية وهل تكلم الرجل الثانى بتوتر لا اعلم سيد جاك جاك بغضب جحيمى امامك ساعه واحده لتعرف اذا علم مكان شحنتى القادمه ام لا سايمون اسمعتنى لاننى غير مستعد لخسارة هذه الصفقة سايمون بجدية امرك سيدي ثم ذهب لينفذ اوامر سيده اما جاك فقال بغضب سآنتقم منك الياس لموت والدى (الياس قتل والد جاك لانه والده كان خائن هو دا سبب العداء بينهم ومنذ ذلك اليوم يبحث جاك على نقطت ضعف الياس ولم يجد) فى اليوم التالي فى منزل ملاك استيقظت ملاك على صوت نيرمين و هى تقول ملاك فوقى اصحى بقي ملاك بصوت فى ايه بقي يا نرمين نيرمين الحراسة جات النهاردة الصبح علشان كده فوقى بقى انت مش هتيجي معايا الجامعه ملاك بغضب طفيف مش هروح الجامعة يا نيرمين انت عارفه انى بدفع فلوس علشان امتحن فى البيت فمش محتاجه انى اروح الجامعة نيرمين بهدوء وهى تحتضن صديقتها خلاص يا قلبى اهدى والله انا مش قصدي اى حاجه انا قصدي انك تطلعى برا البيت شويه علشان متزهقيش ملاك بابتسامة صغيرة انا مش زهقانة صدقينى نيرمين وهى تقف طب انا هروح الجامعة وبعدين اروح الشركة محتاجة حاجة منى ملاك عاوزه سلامتك ياقمر لا اله الا الله نيرمين محمد رسول الله ثم ذهبت نيرمين الى الجامعة ووقفت ملاك لتذهب الى الحمام وتبدا بتبديل ملابسها فى قصر الياس استيقظ الياس وبدا بتتغير ملابسك وارتداء ملابس للعمل عندما قام بتبديل ملابسه نزل الى اسفل فوجد والده ينتظره فقال الياس بهدوء صباح الخير ابى الاب صباح الخير بنى سآذهب الى مصر اليوم لارى ابنه عمتك الياس ببرود حسنا ثم ذهب الى عمله فى منزل ملاك نزلت ملاك الى اسفل ببطئ شديد خوفا من ان تقع فذهبت الى اسفل وقالت داده يا داده انت فين الداده نعمة نعم يا بنتى ملاك بخوف انت كنت فين الداده كنت بحضر ليكى الفطار يابنتى تعالى معايا قالت جملتها ثم امسكت بيدها واجلستها على مائدة الطعام فبدأت ملاك بتناول طعامها ب**ت فى اليوم التالي بمنزل ملاك استيقظت ملاك من النوم على صوت الداده نعمت قومى يابنتى يالا صلى ركعتين لله وانا هروح احضرليكى الفطار ملاك بنعاس حاضر ياداده هى نرمين فين الداده نعمت راحت الشركه يا حبت عينى دى حتى مآكلتش حاجه ملاك وهى تقف من على التخت ماشى يا ربنا معاها ثم ذهبت إلى الحمام للوضوء وبعدها قامت بلبس اسدال صلاتها كان لونه ابيض اللون جعلها مثل الملاك وبدأت بالصلاة فى اسفل اتت حراسة للمنزل لحماية ملاك و نيرمين والداده نعمت كان الحراس عشر اشخاص فقالت لهم الداده نعمت خدوا يا ولاد افطوروا تلاقيكم جعنين ربنا يقويكم قام الحراس بشكر الداده نعمت بعد أن أخذوا منها الطعام فى غرفة ملاك انتهت ملاك من الصلاة ونزلت الى اسفل وهى تستند على الحائط فنادت على الداده نعمت بصوت رقيق يا داداه الداده نعمت بلهفة ايوا يا بنتى انت كويسة ملاك بابتسامة صغيرة ايوا كويسة ممكن تجبيلي الفطار فى الجنينه وتجيبى الغيتار بتاعى كمان اسفه هتعبك معايا ياداده الداده بابتسامة تعبك راحه يابنتى تعالى هود*كى الجنينه الاول وبعدين اجيبلك الفطار والغيتار بتاعك ملاك برقه شكرا ليكى يا داده اخذت الداده نعمت ملاك الى الجنينه واجلستها على احد الكراسي الموجودة وقالت هروح انا بقى يا بنتى اجبلك الفطار والغيتار شوية وهاجى ملاك بابتسامة ماشى يا داده فى مطار القاهره وصل جاستن الى القاهرة ومعه رجال حراسته فاندهش الجميع ونظروا اليه لم يعيرهم جاستن اى اهتمام وذهب الى الخارج وجد سيارته والسائق يقول وهو يضع رآسه الى اسفل امرك سيدي جاستن بابتسامة فالتاخذنى الى............ الان السائق امرك سيدي جلس جاستن بسيارته وورائه حراسته وذهب ليرى ملاك فى قصر الياس فى غرفة سريه لا يعلم بها احد ولا حتى ابيه يجلس الياس ومعه كآس شراب وينظر الى الصورة التي امامه( الصوره صوره طفله عندها 11 عام تقريبا) قال وهو ينظر الى الصورة بعشق اشتقت اليكى صغيرتى انا حقا اسف لاننى ابتعدت عنكى لا يمكننى رؤيتك تموتين بعالمى ان عالمى ملئ بالظلام لقد احببتك كثيرآ ولا اعلم ماذا افعل صغيرتى لقد عشقتك من اول لقاء لنا منذ ان كنت صغيرة وانا اعلم انك لن تحبى مسخ مثلى لهذا لم اعود لرؤيتك (ياتري مين دى) فى منزل ملاك تحديدا في الجنينه وبجانبها داده نعمت قالت ملاك بابتسامة الجو جميل النهاردة جدا يا داده الداده نعمت ايوا يابنتى جميل سمعينى اغنيه حلو منك بقى ملاك بابتسامة عاوزه تسمعى ايه ياداده الداده نعمت بابتسامة سعيدة على ذوقك يا بنتي ملاك بابتسامة حاضر يا داده امسكت ملاك بغيتارها وبدأت بغناء اغنيتها بصوت عذب (الاغنية لوائل جسار من فيلم365يوم سعاده) (نخبى ليه فى اسرارنا وانا وانت مفيش غيرنا ولو ننسى مشاعرنا نكلم مين يفكرنا ياروح الروح بتنسانى وانا فاكر ومش نساك تغيب عن عينى من تانى ومن غير حب اعيش ازاى ومهما تغيب بعيش وياك واشوفك ورده فى الشباك و دمعت حب فى عنيا بتستناك يا احلى ملاك قالولى الحب له علامات فى نبض القلب والهمسات وروح بتطير تنادى عليك ورعشه ايدى فى السلامات فى عز سكوتنا نتكلم عيونا بتحكي و بتحلم وانا حسيت بانفاسك تدفى ايديا وتسلم بقولك اه من غير صوت تحبيني موت واحبك موت واحساسنا يونسنا واقوى من الحياة والموت ومهما تغيب ) عندما انتهت ملاك من الاغنيه سمعت صوت يقول احسنتى ابنتى ملاك من انت كان الرجل على وشك الوصول إلى ملاك ولكن اوقفه الحراس بالوقوف بوجهه فقال احد الحراس من انت سيدي كان حراس جاستن على وشك قتل الحارس فاوقفه جاستن بيده فقال جاستن بجدية انا خال ملاك التى ورآئك ملاك بابتسامة خالو جاستن جاستن بابتسامة اجل ابنتى وكان على وشك ان يقترب منها فقالت الداده نعمت وهى تقف بطريقة انت فاكر نفسك رايح فين يا اخ انت ها جاستن باستغراب من انتى الداده نعمت شوف يا اخ انت انا مش فاهمه منك والا كلمه انا بقولك اهو اتكلم كويس جاستن بالعربية انا خال ملاك (جاستن والياس بيعرفوا يتكلموا عربى نكمل) الداده نعمت باستغراب نعم هو دا خالك يا ملاك ملاك بهدوء ايوا ياداده ازيك يا خالو جاستن وهو يحتضن ملاك انا بخير عزيزتى وانت كيف حالك ملاك بابتسامة صغيرة انا بخير خالى جاستن وهو ينظر اليها بحزن انت تشبهين والدتك حقا ابنتى ملاك حقا جاستن اجل ثم جلسوا يتحدثون عن عده مواضيع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD