بناتي حياتي الجزء التاني الفصل الثاني

3477 Words
رواية ?بناتي حياتي? الجزء الثاني #بقلم_ولاءيحيي البارت الثاني ويبص سليم وراه يلقي بنت جميله بتبص عليهم وهي أتفاجأه لما شافت سليم وقف قدمها مع اخوها فبتسمت برقه وسليم تنح ومش مصدق ان دي اميره البنت الصغيرة ( تعالوا اعرفكم علي اميره هي بنت جميله وطيبه اوي وبريئة عندها 23 سنه بيضه شعرها قصير بني وعينها واسعه ولونها بني عايشه مع عماد اخوها وهبه مراته واولادهم بعد موت بابها ومامتها عايشين كلهم في بيت اهل اميره في شقه صغيره تعرف سليم من لما كان بيجي يذاكر مع اخوها في ثانوي وكانت هي في ابتدائي ولما وصلت لسن المراهقة كان سليم هو فارس احلامها بغمزاته طبعا ) اميره بقيت مش مصدقه ان سليم وقف قدمها وهو بقي مستغرب ان البنت اللى امامه هي ميرا البنت الصغيرة سليم باستغراب يبص لعماد : متقولش دي ميرا مش ممكن دا احنا عجزنا بقي علي كده عماد بضحك : اتكلم عن نفسك ياض انا لسه شباب اميره بابتسامه : ازيك يا سليم حمدالله علي السلامة سليم بضحكه عالية : لا وبقيت سليم من غير ابيه اختك كبرت ويوم ما بتكبر تكبر عليه عجبك كده عماد بضحك : دي كبرت عليه قبلك يابني وبقيت عمده مش عماد كمان سليم وهو بيبص لأميره : ازيك يا ميرا ولا قول يا بشمهندسة اميره اميره بابتسامه رقيقه و**وف : الحمد الله بخير وبعدين انا يوم ما هبقي مهندسه مش هكون كده علي استاذي سليم بابتسامه : كبيرتي يميرا وبقيتي عروسه وزي القمر عماد يخبطه علي كتفه بهزار : انت بتعا**ها قدامي ولا ايه ياض اتلم اميره تكثف جدا من كلام سليم وتحس ان قلبها هيخرج من مكانه اميره ب**وف : عن ازنكم هروح انا عشان عندي شغل ( وتبص لسليم بحب) حمدالله علي سلمتك وخلينا نشوفك يا سليم وتمشي بسرعه من قدمهم قبل ما حد يسمع دقات قلبها عماد : هاااا قولي جي اجازه ولا رجعت مصر علي طول سليم : لا نزل اجازه وصغيره همشي الاسبوع الجاي جيت اخد مروه اختي عشان تعيش معنا هناك فقولت اجي اشوفكم واسلم عليكم صحيح فين محمد واسلام واحمد عماد : محمد جوه في مكتبه و اسلام عنده شغل بره واحمد لسه مجاش سليم بابتسامه : طيب هدخل اسلم علي محمد واجيلك تاني عماد : اعمل حسابك تتغدا عندي النهارده سليم يبصله وهو بيمشي : تمام بس قول لهبه عاوز سمك من بتاع زمان عماد بابتسامه : هبلغها وهستنا نروح سوأ ونروح عند لين ورامي اللي يتمشوا علي البحر ومسكين ايد بعض لين بضحك : قولنا نسبلهم البيت ونخرج مش نسبلهم القاهرة كلها ونجي السخنة رامي بابتسامه : انا عاوز اهرب بيكي من الدنيا كلها ونروح كوكب لوحدينا( ويقف قدمها ويبعد شعرها عن عينها) وبعدين كنت حبب نجيي عند البحر اصل انا بعشق البحر عشان زيك بظبط لين باستغراب : انا زي البحر ازاي بقي رامي بابتسامه يلف ايده علي وسطها ويقربها منه وهي تحط ايدها علي ص*ره وتبتسم ليه بحب وهو بصص لعينها ويغني ليها رامي بيغني :انا بعشق البحر زيك يا حبيبي حنون وساعات زيك مجنون ومهاجر ومسافر وساعات زيك حيران وساعات زيك زعلان وساعات مليان بالصبر انا بعشق البحر ا ( ويبوسها برقه ويرجع يبصلها) الأغنية دي دايما بتفكرين بيكي بحسها بتوصيفك انت زي البحر و انا بعشق البحر وبغرق جوه وبدوب بين امواجه زي حالي معكي بعشقك بكل حالاتك انتي البحر والسماء والارض اللي بعيش عليها انتي كل حاجه ليه ياحبيبتي انت حلمي وحب طفولتي انتي امي واختي وحبيبتي ومراتي وبنتي انتي كل الناس اللي ليا يالين لين عينها تدمع وتبتسم وتحط راسها علي ص*ره : وانت عوض ربنا ليه يا رامي ربنا عوضني بيك عن كل اللي عيشتوا انت رجعت ليا ثقتي في نفسي وفي الدنيا والناس خلتني احس ان انا ممكن اعمل ايه حاجه ووصل لأي مكان وانجح فيه طول ما انا معك وجمبك ( وتبصله بحب) انا مكنتش اعرف ان ربنا بيحبني اوي عشان يبعتك ليه ويخليك تحبني ومتفقدش الامل ابدا اني احبك وكون ليك وتفضل مستنيني لحد ما الغشاوة تتشال من علي عنيه وشوف الحب الحقيقي ربنا يقدرني يا حبيبي وقدر اسعدك وعوضك عن اي حزن انا سببته ليك في يوم من الايام رامي يبوس جبينها ويقعد ويقعدها جمبه علي الرمل رامي بحب وابتسامه : انا تمنيتك من ربنا يا لين كنت دايما بدعي ربنا انك تحبيني وتكوني ليه حتي بعد النصيب ما فرق بنا فضلتي انتي امنيتي من ربنا مكنتش عارف اتمني ولا ادعي ب حاجه غير ان ربنا يكتبك من نصيبي لحد ما ربنا رضي عني و رجعك ليه وحقق امنيتي الحمد الله انتي حب حياتي يا لين بحبك من اول ما عرفت يعني ايه حب ويعني ايه مشاعر عمري ما تمنت غير اني اشوفك سعيدة ومبسوطة ومحققه كل احلامك ( ويبصلها) لين انا عاوزك دايما وثقه فيه وفي حبي ليك اوعي في يوم حد او حاجه تفرق بنا عاوز اي حاجه تحسيها او تقلقك تيجي في حضني وتحكيها حتي لو في يوم زعلتي مني في اي حاجه تعالي اشكي ليا انا مني وانا احميكي حتي من نفسي اوعي في يوم تفكري تبعدي عني او تسبيني ابدا انا مليش وجود في الدنيا من غيرك يالين لين تحط ايدها علي وشه بحب :انا عمري ما هبعد عنك او اخسرك تاني ابدا يا رامي انا ما صدقت اني لقيت الحب الحقيقي الحب اللي كنت دايما بتمناه وبحلم بيه الحب اللي كان طول الوقت قدمي وجمبي وانا اللي كنت غ*يه ( وتسكت) بس يارامي انا ( وتبص علي الارض بحزن فرامي يرفع وشها تاني بأيده) رامي بقلق : بس ايه يا حبيبتي كملي لين وهي بصه جوه عنيه : خايفه اكون بظلمك معايا خايفه مقدرش اجيب اولاد واحرمك منهم خايفه انك تندم في يوم انك اتجوزتني وضحيت بانك تكون اب وتبعد عني رامي ياخذها في حضنه اوي : اوعي تخافي ابدا او تفكري كده يالين انا عمري ما هندم ولا هبعد عنك حتي لو مش مكتوب لينا يكون لينا اولاد انا اكتفيت بيك من الدنيا انا عمري ما تخيلت ان ممكن يكون ليه اولاد من حد تاني غيرك انا لو هيبقي ليه اولاد لازم يكونه منك انتي مش من اي حد تاني و انا واثق في ربنا اوي يا حبيبتي وعارف انه زي ما رجعك ليه يعوضنا وهيدينا الطفل اللي بتتمنيه ( ويحط ايده علي وشها ) انا وثق ان ربنا يرضينا بس حتي لو ربنا مش مكتوب ان يكون لينا اطفال ففي اطفال كتير اوي محتاجينا و انا بحلم اكون انا وانتي جيران النبي في الجنة فعاوز نكفل انا وانتي اطفال كتير احنا الحمد الله ربنا رزقنا ومدينا رزق كبير وكتير اوي يا حبيبتي تعالي انا وانتي نمسك ايد بعض للجنه ونكفل اطفال ونعوضهم عن اللي اتحرموا منه ونبقي ليهم اب وام انا طول عمري بحلم نبني فيلا كبير نجمع فيه للأطفال الايتام وانا وانتي نكون مسؤولين عنهم ونبقي ليهم اب وام ونعوضهم عن اللي اتحرموا منه دا حلمي من زمان اوي من اول ما حبتك كنت دايما بحلم اني هعمله انا وانتي سوأ و هرجع واقولك برده اني واثق في ربنا اوي وعارف انه هيد*ك الطفل اللي بتتمنيه وهيبقي عندنا اطفال كتير اوي اطفال نكفلهم وهيبقي ولادنا واطفال منك تجبيهم يملي بيتنا وحياتنا لين بفرحه كبيره وابتسامه : الله يارامي دا حلم حلو اوي انا موفقه جدا ولازم نحققه وانا اللي **م الفيلا دي وعملها احلي ت**يم ونجيب كل الاطفال اللي يعقدوا معنا فيها ( وتبصله بفرحه زي الاطفال) انا هبدا في ت**يمها وهتبقي احلي فيلا في الدنيا رامي بفرحه انه اقدر يرجعلها فرحتها وانها وفقت علي مشروعه الخيري : وانا هبدا ادور علي الارض وخلي امير يبنيها وأخلص كل الاجراءات المطلوبة علي ما انتي تكوني خلصتي شغلك في دبي وتيجي تكملي ت**يمها ونجيب الاطفال سوأ انا وانتي لين بحب وفرحه : انت جميل اوي يارامي وانا بحبك اووووي ياقلبي ( وتحضنه اوي بحب وفرحه) رامي بضحك : اظن بقي استحق انك تنامي في حضني من النهارده لين تضحك اوي وتبصله : برده لا مش قبل الجواز يا حياتي رامي يبصله يتصنع الزعل زي الاطفال فهي تضحك اوي وتبوسه في خده ونسيبهم في دنيتهم وسعدتهم ونرجع نشوف سليم سليم قعد في المكتب مع محمد بيتكلمه محمد : بس برافو عليك يا سليم حققت حلمك ونجحت سليم بابتسامه : كفاية اللي خسرته زمان يا محمد كان لازم انجح في شغلي وحقق نفسي محمد : ربنا يوفقك وتفضل تحقق كل احلامك سليم بتن*ديه : يارب يا محمد قولي انتم عملين ايه واخبار الشغل والشركة وفين اسلام واحمد محمد : الشركة تمام الحمد الله وبتكبر كل يوم عن القبلة و اسلام عنده شغل بره واحمد في القاهرة كلمني من شويه وقالي انه جي في الطريق سليم باهتمام : في القاهرة ليه محمد : مهو نقل بيته وبقي ساكن في القاهرة في الفيلا مع حماه وحماته و احنا بنفتح فرع جديد لشركه في القاهرة وهو يمسكوا سليم بابتسامه : الف مب**ك حلو انكم بتوسعه الشغل ( ويبصله باهتمام) بس اول مره اعرف ان احمد ساب المنصورة ورح يعيش في القاهرة ساكن فين هناك محمد يبصله اوي : بتسأل ليه يا سليم سليم : عادي ياعم بسأل مالك كده محمد : انا فهمك يا صاحبي وماجيك في الوقت دا بعد السنين دي كلها مش صدفه بلاش ياسليم كفاية الحصل زمان وانسي وعيش حياتك وسيبها تعيش حياتها سليم بضيق : لين ليه انا وبس يا محمد مش هتكون لغيري محمد باستغراب : ليك ازي لين تجوزت خلاص ياسليم سيبها تعيش حياتها وانت كمان عيش حياتك ودور علي بنت الحلال سليم بغضب : هم تخطبوا وبس ولين مستحيل هتقدر تكون مع غيري هي وفقت ينكتب كتابها بتعاند فيا بعد ما اتقبلنا في دبي بضايقني وتغيظني بس عمرها ما هتكمل الجوازه دي لأنها بتحبيني ومش هتقبل تكون مع غيري محمد ينفخ بضيق : متوهماش نفسك يا سليم لين نسيتك واختارت تكمل حياتها مع حد تاني فانسي انت كمان وابعد عن حياتها كفاية الحصل زمان وكمل حياتك انت كمان واختار بنت الحلال سليم يقوم يقف : متشغلش بالك بيا يا محمد يلا يا صاحبي انا همشي سلام محمد وهو بيقف قدمه : طيب قعد متزعلش انت لسه جي ملحقنا نعقد سوأ هتمشي تروح فين سليم بابتسامه : مزعلتش يا محمد بس الإجازة قصيره وعندي حاجات كتير اخلصها هبقي اكلمك تاني وشوفك انت واسلام ونتقابل بره ويمشي سليم بس وهو خارج قابل احمد داخل مكتب محمد احمد بستغرب : سليم ! حمدالله علي السلامة انت رجعت امتي سليم بابتسامه وهو بيسلم عليه : رجعت امبارح واحشني يا أحمد وازي يوسف وسيلا احمد : بخير الحمد الله انت اخبارك ايه وراجع علي طول ولا مسافر تاني سليم : مسافر الاسبوع الجاي عندي شغل في دبي احمد : ربنا يوفقك طيب ما تدخل تعقد شويه رايح فين سليم : انا هنا بقالي كتير جيت اشوفكم بس هنتقابل تاني اكيد يلا سلام ( ويمشي خطوتين ويلف ليه) ااااه احمد صحيح ابقي قول للين سليم بيقولك مب**ك ويمشي واحمد يدخل مكتب محمد وهو مضايق احمد بضيق : كان عاوز ايه دا محمد : هو بيقول جي يسلم بس تقريبا كده كان جي عاوز يعرف عنوانك في القاهرة احمد بخضه : اوعي تكون قولت ليه محمد : لا طبعا مقولتش بس شكله حطط لين لسه في دماغه ورجع عشناها احمد بغضب : يعني ايه حطيطها في دماغه عاوز منها ايه تاني محمد : اهدي يا أحمد اكيد مش هيعمل حاجه و هو اسبوع ومسافر تاني احمد : ما لين كمان مسافره وريحه دبي وانت بتقول حطتيها في دماغه يعني مش هيسبها في حالها بس والله لو عملها حاجه تاني او اقرب منها ما حد هيقف ليه غيري احنا ما صدقنا رجعت لحياتها يسبها في حالها بقي محمد : ربنا يهديه يا احمد المهم قول لسيلا انه هنا احسن يعرف عنوانهم باي طريقة تاني ويرحلهم خليها تاخد بالها احمد يقوم يقف : انا هروح اكلمها وفي فندق القاهر والاء بتلبس ولادها الاتنين اتفتح باب الجناح ودخل عدي الاء بقلق : كنت فين يا عدي قلقتاني عليك عدي يرمي نفسه علي السرير بتعب : اديني رجعت وتعبان سبيني بقي انام الاء بضيق : يعني انت طول الليل بره وانا قلقانه عليك ومش عاوز تطمني بكلمه ولا تقولي كنت فين وكمان راجع عاوز تنام طيب قوم اخرج معايه انا والولاد احنا في اجازه ولما نرجع الكويت مش بنشوفك خالص ( وتقرب تعقد جمبه وتحط ايدها علي كتفه ) يلا قوم عاوزين نخرج معاك وطلال وشوشو وصافي ويزيد مستنينا تحت قوم اجهز وننزل سوا انا وانت والولاد دول مبسوطين اوي انهم هيتفسحوا ويفرحوا اوي لو خرجوا معاك عدي يديها ظهره : خديهم انتي و اخرجي معهم انا هنام الاء بغضب وصوت عالي تقوم تقف : حرام عليك يا عدي دي مش عيشه اهتم بيه انا وأولادك شويه انت علي طول سيبنا لوحدينا عدي يقوم يقف ويبصلها بغضب : صوتك ما يعلا فهمه وبعدين عاوزه ايه مني انتي مش معكي فلوس وخرجه مع صحبتاك وانا سيبك برحتك و لا بقولك اخرجي ولا متخرجي وسيبك تروحي تيجي علي مزاجك و زي ما انتي عاوزه مني ايه تاني واحده غيرك تحمد ربنا جوزها سيبها براحتها تعمل اللي هي عاوزه ومعها فلوس بتصرف زي ما هي عاوزه لكن انتي واحده غاويه نكد وق*ف الاء بدموع :نكد! لا يا عدي انا لا غاويه نكد ولا عاوزه اتخانق انا مش عاوزه كل دا انا عاوزك انت يا عدي مش عاوزه فلوس ولا عاوزه اخرج وروح واجي لوحدي انا وولادي من غيرك انا عاوزه اكون معك وجمبك اقعد معك ونربي ولادنا سوآ انا وانت انا مش عاوزه غيرك انت عدي عدي بضيق : بقولك ايه انا مش عاوز وجع دماغ وسبيني انام وشوفي انتي رحه فين ورجع ينام تاني والاء بصتله بحزن ودموع بس لقيت حد بيشد ايدها بصت ليقت ابنها حمد عنده تلات سنين حمد بفرحه : يلا نروح ملاهي مامي الاء تمسح دموعها وتبتسم : يلا حبيبي نادي اخوك ومشي حمد ينادي طلال وبصت الاء علي عدي بصه اخيره كلهم حزن وألم واخدت شنطتها وولادها ونزلت لقيت الكل مستنيها تحت في الريسبشن شوشو : فينك الاء ايه كل التأخير دا الاء بابتسامه حزينة : سوري اتأخرت عليكم بس علي ما جهزت الولاد طلال : وفين عدي منزلش ليه معاكم الاء بصلته بألم : تعبان ونايم يزيد : تعبان خير نجبله طبيب الاء : لاااا دا بس كان سهران ولسه راجع فنام يلا احنا نخرج وهو يبقي يحصلنا لما يصحي طلال نفخ بضيق من اخوه وبص لحمد وطلال وابتسم : يلا حبايبي عمو نروح الملاهي الولاد كلهم نطه من الفرحة ومسكه ايد طلال وياسين ابنه ويزيد شال ردينه بنته ومشي مع طلال صافي قربت من الاء اللي عينها كلها دموع وحطت ايدها علي كتفها صافي : الاء انتي كويسه الاء بصتلها بحزن وابتسمت : كويسه متخافيش شوشو قربت منها وحطت ايدها علي كتفها : متزعليش كل حاجه ها تتصالح يا حبيبتي ان شاء الله الاء بابتسامه حزينة : ان شاء الله يلا نلحق الولاد ونروح عند رامي ولين وهم قاعدين بكافيه يتغدوا لين وهي بتبص حاوليها : الجو حلو اوي والمكان هنا جميل جدا رامي بخبث : فعلا حلو انا بفكر نحجز اوضة ونقضي يومين هنا ( ويبص لها ويغمز) يومين عسل لين شرقت وفضلت تكح ورامي فضل يضحك وادها مايه رامي : اهدي مالك خوفت كده دا انا حتي جوزك يا شيخه لين ب**وف : رامي بطل شقاوة احنا اتفقنا نتجوز كمان سنه بكتير علي ما اكون خلصت شغلي رامي يتن*د : عارف ان احنا اتفقنا بس انا مش شايف مانع ان احنا نتجوز وتسافري انا مش ممانع وكل اسبوع ممكن انا اجيلك في الويك اند ونكون سوأ لين بهدوء : يا رامي انا عاوزه استقرار عاوزه اعيش انا وانت في بيت واحد منفترقش مش انا في بلد وانت في بلد ونتقابل في الاجازات ( وتبصله وتحس انه زعل فتحط ايدها علي ايده) رامي استحملني بس كمان السنه دي ويمكن اقل من سنه بليز حبيبي استحملني بس شويه رامي يمسك ايدها ويبوسها : انا هستحمل العمر كله يا لين مش بس السنه دي لين تبتسم : طب يلا ناكل عشان نكمل فسحه زي ما وعدتني رامي بحب : حاضر حبيبتي ويبدا رامي يأكل ولين تبصله وبتكلم نفسها جوها لين لنفسها : انا كمان نفسي اكون معك النهارده قبل بكرا والله بس عشان اقدر اسعدك لازم نستنا شويه مش عاوزه اتعبك تاني معايه يا حبيبي وتتن*د وتبتسم وترجع تأكل وفي بيت عماد كانت رجعت اميره بدري لما عرفت ان سليم هيتغدا معهم وكانت وقفه في المطبخ هي وهبه وكانت مبسوطة جدا وبتحضر الاكل هي كانت بتعمل الرز والسلاطة وهبه بتعمل السمك هبه بضحك : انا مش مصدقه نفسي بقي ميرا وقفه في المطبخ وبتعمل الاكل ( وتقرب منها وتغمزلها) دا احنا نعزم سليم عندنا كل يوم بقي اميره ب**وف : وايه دخل سليم انا بس جيت بدري وقولت اساعدك يعني اسيبك محتاسه لوحدك هبه وهي بتضحك : عليه برده الكلام دا يا ميرا دا انا هوبه اللي فهماكي اميره تبتسم : مش مصدقه انه رجع تاني يا هبه وكان وقف قدمي تعرفي قالي اني بقيت عروسه وزي القمر هبه بابتسامه : ليه هو انتي ما تعرفيش انك بقيتي عروسه وزي القمر واللي هو لازم تسمعيها من سليم عشان تصدقي اميره تتن*د بفرحه : اصلها من سليم ليها طعم تاني هبه بابتسامه : الله الله يا ست ميرا دي القلب رجع يدق تاني بقي اميره بفرحه : ااااه يا هبه رجع يدق النهارده اول ما شفت سليم قلبي بقي بيدق اووووي اووووي ومكنتش مصدقه انه رجع وقف قدمي ولا ضحكته يا هبه ياخراشي حسيت اني دبت فيها هبه : معقول يا اميره لسه بتحبيه دا انا قولت كان حب مراهقة و***ب عيال وانك نسيتي اميره تتن*د : هو لما اتجوز انا قولت لازم هنساه كنت ساعتها في اولي ثانوي وتعبت اوي وقتها وهو انشغل في حياته ومراته وبطل يجي عندنا كان بيتقابل مع عماد في الشركة وبطل يجي هنا وانا بطلت اشوفه وشغلت نفسي في الدراسة وقولت لازم ابقي مهندسه زيه ومر السنين وفكرت نفسي نسيت ( وتبتسم بحب) بس النهارده عرفت اني منستش ولا عمري هنساه انا كنت بستنا انه يرجع ( وتبص لهبه بتمني) تفتكري ممكن يحبني زي ما بحبه ويكون من نصيبي هبه بابتسامه : ربنا ينولك اللي في بالك يا حبيبتي ولو كان خير ليكي ربنا يكتبهولك اميره بفرحه : يارب يا هبه يارب انا هروح البس بقي زمانهم جين انا موطيه علي الرز متفتحيش عليه وانا هاجي اشوفه لما البس وانتي خلصي السمك بقي هبه بابتسامه : انا خلصته اهو وحطوا في الفرن وهروح البس انا كمان وتخرج اميره وتسيب هبه اللي سرحت وكلمة نفسها هبه لنفسها : ااااه يا اميره لو سليم فعلا يتجوزك ويأخذك ويسافر ساعتها عماد مش هيكون ليه حجه ويقبل الهجرة ونسافر نعيش بره بأولادنا ( وتبص حاوليها بق*ف) ونبيع البيت اللي عمل زي علبه السردين دا ونبقي نجيب بيت كبير ولا حتي فيلا في مكان نظيف ( وتبتسم بخبث) بس انا مش هسكت و هساعدك تجوزيه وتحقيقي حلمك عشان انا احقق حلمي ونروح فيلا فؤاد وبعد ما احمد كلم سيلا وعرفها برجوع سليم وانه في المنصورة سيلا قعده مع امير واسلام وسميه ونيفين في الجنينة وقالت لهم ان سليم رجع ويسأل عن لين امير بغضب : ودا عاوز ايه منها مهو قا**ها في دبي وهي رفضته ايه اللي مرجعه تاني سيلا بضيق : احمد بيقولي رح الشركة وحاول يعرف العنوان هنا انا خايفه يرجع يضايق لين تاني سميه : المشكلة مش انه يعرف عنوان هنا ما احنا اصلا كلنا راجعين المنصورة بكرا يعني هتشوفوا اكيد نفين : خالص مترجعش ونخلينا هنا لحد ما تسافروا تطلعه من هنا علي المطار امير : ايوه خلينا هنا وهو صعب يوصل للعنوان دا لان محدش لسه يعرفه ( ويبص لإسلام) ايه رأيك يا اسلام اسلام بابتسامه : انا مش فاهم انتم ايه اللي مخوفكم كده من رجوعه سليم رجع او مرجعش هو ميفرقش مع لين في حاجه مهي قابلته في دبي ووجهته سليم صفحه وتقفلت من حياة لين وعمره ما هيقدر يأثر عليها تاني سيلا : ولو حاول يضايقها اسلام بضحك : اختك جديرة توقفه عند حده متقلقيش عليها سليم مستحيل يقدر يضايق او يزعج لين ( ويرجع ظهره لورا) بس تعرفوا انا اللي نفسي اقابل سليم واتكلم معه نفين بضحك عالية : عارفه انا الحالة دي لما بجيلك... حاله الدكتور لما يستفزه مريض ويبقي عاوز يعالجه سميه بضحك : اخوكي عاوز يعالج الناس كلها ويجنني انا اسلام يقرب عليها ويغمزلها : طب بزمتك هو في احلي من جناني سميه ت**ف وتض*به علي كتفه وهو يضحك اوي سيلا بضيق : خليك معايه يا عم المسهوك انت يعني دلوقتي نخلي لين ترجع المنصورة عادي اسلام يبصله بنص عين : مسهوك انتي شدوكي من ل**نك يا بنتي وهم بولدك ( الكل يضحك علي كلامه) امير : لا بجد يا اسلام يعني رأيك نرجع المنصورة عادي ما فيش قلق علي لين لو شافته اسلام : ما فيش اي قلق علي لين من سليم لين تصالحت مع نفسها ومع الماضي وهي دلوقتي بتحب رامي ومش شايفه غيره ( ويضحك) هو الخوف علي رامي ليغير ويتهور بس انا عارف ان رامي عاقل وغيرته هتبقي مقبله ونروح دبي وطارق قعد علي مكتبه بيتف*ج علي صور رامي ولين الله اتبعت له من الجارد اللي يراقبهم طارق : انبسطوا يومين قبل الفراق ( ويبص لصوره ولين في حضن رامي) مكنش لازم تتحديني يا بشمهندسة مش طارق اللي واحده تقف قدامه وتقوله لا بس واضح ان تفرقكم مش سهل لازم يبقي فيه كذا طريق تبعد ما بينكم ويمسك التلفون ويتصل علي عامر طارق : عامر تعال عاوزك ويقفل ويفضل يبص علي الصور وهو بيفكر في حاجه وناوي ينفذها ويدخل عامر عليه عامر : تحت امرك طارق بيه طارق والصورة في ايده : عاوز معلومات عن دكتور رامي في شغله وشوفلي لو ليه علاقه باي واحده كده او كده او لو فيه واحده في شغله حطه عينها عليه عامر باستغراب : حاضر يا فندم بس ممكن اسال حضرتك ناوي تعمل ايه تفتكروا طارق ناوي هيعمل ايه نعرف الحلقه الجايه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD