الاول
رواية #كيد_العشق
أنوار بكل مكان والزينة والأل**ب الضخمة والأل**ب النارية وشباب مرتدية لبس شخصيات كارتونية مشهورة والأصحاب والضحك منهم الذي يمليء مسامع انش الذي يقف حزين أنه لا يريد كل هذا .فقط يريد امه الذي منذ بدأ الحفل لا تظهر ويراقب أن تنزل فى اى وقت لكن لا جدوى وليس هو فقط وايضا شيفاي الذي يقف يستقبل الضيوف هو وتيا رغم أمه يرحب بهم لكن عيونه وقلبه ليس معه فقط يبحث عن أنيكا ولكنها ليست موجودة .
انش يقف بالحديقة حزين ويأتى شاب يرتدي شخصية كرتونية ولا يظهر وجهه ويحاول أن يلعب معه وانش لا يريد يحاول بكل الطرق ولا يستجيب يذهب الشاب ويرجع معه طبق به طعام لكى يأكل انش ولكنه لا يريد .
الشاب بيلعب مع انش ويتصنع الحزن والبكاء لأن انش يتجاهله .لكن انش اخيرا تحرك له واخذ منه الطعام وعندما اكل منه .
انش .امممم الأكل ده من ايد ماما انا متأكد وجري من أمام الشاب يدور على أنيكا .
شيفاي داخل القصر وتيا تهمس له .
تيا .شيفاي انا النهاردة عزمت مستر راج الصفقة بتاعته دي مهمة لشركتنا جدا .بابا قالى لو عرفت أقنعه يشاركنا الصفقة هترتفع جدا أسهمنا فى السوق .
شيفاي ..شيفاي انا بكلمك بتدور على ايه
شيفاي عيونه بتدور لسه على أنيكا .ها لا بدور على مستر راج مش بتقولي جي .الحفلة بدآت من ساعتين وموصلش .
تيا .مش عارفة بس انا عرفت اعزم مراته صوفيا بنتها مع انش فى المدرسة .اكيد هيحضر لأنه اللى عرفته انه عاشق لابنته ولا يفوت مناسبة خاصة لها .
تاتى خادمة وتعطي طبق اكل لضيف وشيفاي يستغرب .
تيا .انتى عملتى اوبن بوفيه .مش قلتى هيكون شىء خفيف فقط مع مشروب زي سنا** ومعجنات .اللى شايفه اكل على كل شكل ولون وكمان مش نباتى بس لا ويبص لشخص ويلاقى بياكل زي لحم ويشاور لتيا .ولحوم أيضا .
تيا .لا حبيبى انا زي ما قلت لك بس مش عارفة ايه اللى حصل .شكلهم لغبطوا الاوردر
انا هشوف منظم الحفل اللى بيتصرف من دماغه ده .
شيفاي.خلاص تيا تصرف من دماغه بس انا شايف الضيوف مبسوطين جدا ويبص للحضور يلقيهم فعلا مستمتعين جدا بالضيافة والاكل .
تيا .لحظة بس منظم الحفل متفقش معايا على تقديم كاسات كامل زي ده من الخدم .
وتنادي على منظم الحفل وتساله .
تيا .انا اتفقت معاك على شىء وانا شايفة شىء تانى خالص .
منظم الحفل .اسف مدام لو موضوع الطعام فحضرتك طلبات سنا** خفيف مع المشروب وفعلا اتنفذ بس الطعام مش انا اللي طلبته .مع ان شايف ان عجب الحضور والمشروب معاه كان فكرة جيدة .
شيفاي.يعنى ايه مين اللي طلب الطعام ده كله وسيرفس كامل وينادي لشخص من الخدم اللى بيقدم للضيوف ويسأله.
شيفاي.مين اللى مسؤول عن حضوركم هنا
الخادم.مسز أنيكا احنا سيرفس كامل من مطعم مستر كابير ودي أوامر من مستر كابير نفسه .
شيفاي يسمع اسم أنيكا ينبهر جدا من تصرفها وتيا طبعا متغاظه وهطق لأن تصرفها عجب الضيوف جدا .
شيفاي .تمام تقدر تروح كملوا شغلكم وقبل ما يروح الخادم يعطيه طبق من الأكل وشيفاي يأكل منه يروح بعالم تانى .
شيفاي.اممم لذيذ فعلا .تيا ذوقي
تيا بغيظ .لا مش عايزة شكرا
شيفاي .يحط الشوكة فى فمها وتيا تاكل ورغم ضيقتها الأكل يعجبها ههه???
شيفاي.متأكد انه عجبك .أنيكا دايما أكلها برفكت ويكمل كلامه يحس انه لغبط فى الكلام قصاد تيا يلحق نفسه بسرعة وهو شايف عينيها كلها شرار هههههه .
شيفاي.هو مستر راج فين شكله مش هيحضر ويمشي من امام ها وتيا هتجنن .
شيفاي يخرج الحديقة يشوف انش وتروح وراه تيا ويلاقي مستر راج ومراته صوفيا بيلعبوا مع بنتهم وانش ومجموعة من الأطفال بمرح وضحك عالي جدا ومعاهم الشباب اللى لابس شخصيات كارتونية وبيعملوا مسابقات
تيا.شيفاي مستر راج هناك شكله هنا من بدري
يروح عنده يحاولوا يرحبوا به بس راج مندمج فى اللعب مع ابنته وانش والأطفال والشاب الكرتوني الذي أعتبره انش صديقه وجعله يخرج من حزنه فهو يلعب معه بمرح وفرح
شيفاي يحاول أن يكلم مستر راج ولا يستطيع وتيا أيضا تحاول تكلم صوفيا ولا تستطيع
شيفاي.تيا ايه رايك ندخل فى اللعب معاهم حتى نرحب بمستر راج .
تيا باستغراب .شيفاي ازاى نلعب وشكلنا قدام الناس ولبسنا .
شيفاي.تيا بليز بلاها عجرفة شوفي مسز صوفيا بتلعب مع بنتها والأطفال ومستر راج كمان .هما حاليا ام وأب أو ممكن أطفال يالا تيا .بس هى ترفض وشيفاي يدخل وسطهم وهو يمسك انش وقت اللعب وانش يبتسم بفرح .
انش .بابا تعالى العب شوف ده صديقى ويشاور على الشاب اللي لابس كارتون
والشاب يبص لانش وشيفاي والشاب ياخد انش ويمسك كمان ايد ماريا ابنه راج ويجري بيهم بلعب والأطفال وراءه .
مستر راج اخيرا وقف هو ومراته صوفيا .
راج بتعب وضحك.كفاية كده تعبت جدا
صوفيا .هههه فعلا كفاية كده احنا دخلنا المكان بقالنا فترة وما سلمنا على مسز تيا ومستر شيفاي .
شيفاي .اهلا وسهلا بوجودك مستر راج
تيا تروح لهم .اهلا مسز صوفيا شرفتونا
صوفيا .سوري بجد بس الاطفال وبنتى ماريا خدوا وقتنا وما دخلنا نرحب بيكم الأول .
راج.لا تعتذري صوفيا احنا رحبنا فعلا بصاحب الحفل .
شيفاي وتيا يستغربوا .
راج .اقصد انش .مش انش يبقى صاحب الحفل هههه???
الكل يضحك عليه عنده حق فعلا .
راج.اهلا مستر شيفاي وفعلا اعتذر لانى ما رحبت قبل اللعب بس نعمل ايه أولادنا اول شىء فى حياتنا كله .يصبح على هامش عند وجود أولادنا فضحكتهم وفرحهم أهم شىء
شيفاي .اكيد طبعا
صوفيا .كل سنة وانش طيب .بس ممكن سؤال هو مش شبهك مستر شيفاي .لما شفت تيا من قبل قلت اكيد انش شبهك بس مش شبهك يا ترى واخد الشبه من مين .
شيفاي يتوتر هو وتيا .الحقيقة هو واخد شبه وقبل ما يكمل يسمعوا صريخ الاطفال العالي ويبصوا عليهم بفزع يلاقوا سلك من الأنوار واقع والشاب اللى لابس كارتون بيبعد الاطفال بسرعة ومسك السلك بايده عشان يحمى الاطفال ويقع على الأرض من الصاعقة .
شيفاي يجري وراج وتيا وصوفيا وكل الآباء والأمهات ناحية أولادهم بخوف وقلق .
خانا يطفى أنوار القصر الرئيسية ويجري بسرعة على الشاب وكل اب وام ماسك ابنه يطمن عليه .
شيفاي بخوف .انش ابنى انت كويس حبيبي حصلك حاجة .
راج وصوفيا ماسكين ماريا بنتهم وتعيط .
ماما بابا ..عمو الكارتون هو اللى مش كويس هو أنقذنا عمو وقع بابا انا خايفة عليه
انش .اه بابا لولا عمو كنا احنا اللي صعقنا بالكهربا .
شيفاي وراج يروحوا للشاب اللى اغمى عليه من الصاعق وخانا بيحاول ينزع الوش تبع اللعبة من عليه وفعلا يعرف واول ما يشوفوا وش الشاب يتصدموا ????
ياترى مين !!!!
الرواية تأليف #nonayasso