رواية #كيد_العشق
الاهتمام لا يطلب وهذا ما نحتاجه عندما كانت تحتاج لاهتمامه كان لا يهتم اما الان فبمجرد ان يمسها اى سوء لا يقدر أن يتفادي لهفته لها .
عندما ازالوا ماسك الشاب وجدوها أنيكا صرخ انش ببكاء .ماما ...ماما فوقي حبيبتى
شيفاي .خانا شيلها عنها بقية اللبس ولا استنى وشالها بس اللبس كان تقيل جدا راح مستر راج وشال أنيكا مع شيفاي وخانا ودخلوا بيها القصر وشيفاي اتصل بالدكتور .
الكل بالأسفل والحفل أصابها التوتر بسبب الحادث .الدكتور عند أنيكا والجدة معها وشيفاي بالخارج وتيا وبينكى وانش .
خرج الدكتور عندهم وطمنهم .
شيفاي.خير دكتور
دكتور .لا تخافوا الصاعقة الكهربائية لم تكن شديدة انا عطيتها حقنة ونص ساعة بالكتير وهتفوق لا تقلقوا .
شيفاي عصب وراح لمسؤول الإضاءة ووبخه انه تهاون بشغله وإزاي حصل كده وفيه أطفال كان رده أن شغب الاطفال هو السبب والسلك اتشد من عامود الإنارة .
شيفاي .كلام ده لا يخصنى ومسكه من قميصه بقسوة وغضب غضب شديد وهو يتذكر شكل أنيكا وهى مغمى عليها .
شيفاي وهو ماسك الرجل .انت عارف بسببك كان ممكن يحصل لابنى والأطفال ايه ها .أنت عارف زوجت...... ووقف كلام لما لاقى مستر راج مسك أيده بيهديه.
راج .أهدى مستر شيفاي هو ما ذنبه شىء أهدى هو عنده حق الاطفال السبب وكمان خلاص عدت والأطفال بخير
شيفاي بغضب .اه بخير بس أنيكا كان ممكن يحصل لها شىء .
راج مش فاهم شىء .مستر شيفاي أهدى خلاص ومشى معاه وبيهديه .
راج .مستر شيفاي هى مدام أنيكا تبقى مين انا سمعت انش بيقول ماما
شيفاي بعفوية .أنيكا تبقى زوجتى ???
راج .وتيا ومنتظر الرد ومش فاهم .
شيفاي بتوتر .أنيكا زوجتى السابقة وام انش ابنى .
راج ميت سؤال عايز يسأله ومحرج من شيفاي .وشيفاي فهم وحب يفسره له .
شيفاي.أنا وانيكا انفصلنا وبعدها ارتبطت بتيا
راج .بس غريبة أن ست تقبل تكون فى بيت جوزها مع زوجته الجديدة .
شيفاي.لا أنيكا متفهمة احنا انفصلنا كان باتفاق بينا لأننا ما تفقنا .
راج .بس اللي شفته غير كده لهفتك وخوفك عليها وضح جدا انك لسه فى مشاعر ليها .
شيفاي بتوتر .لا ابدا هى صديقة فاكيد هتضايق عليها لو اى حد تانى كنت تضايقت .
راج يبص له بخبث وفهمه كويس .
راج .اه صديقة أوكى يلا بينا ندخل القصر نكمل الاحتفال .
شيفاي .بس اطمن على أنيكا الأول
راج فى سره .فعلا صديقة .??
شيفاي يدخل القصر وكان طالع لانيكا ووقفته تيا .
تيا .شيفاي رايح فين وسايب الناس والحفلة .
شيفاي .ها جاى تيا دقيقة وجي .
تيا .شيفاي لازم تقول كلمة تهدى التوتر ده للناس كده ما يصح ولا انت طالع لانيكا خلاص شيفاي دكتور قال بقت كويسة وكمان شكلك قلقان كده ليه عليها ..وعصبت
شيفاي بصوت واطي .أهدى ناس حولينا وكمان لولاه كان الاطفال كلهم كانوا بدالها
نفس التوقيت عند أنيكا والجدة وانش وبينكى قاعدين جنبها مستنينها تفوق .
أنيكا بدأت تفتح عيونها شوي شوي وهى بتنده على انش بخوف ولهفة .
أنيكا .انش حبيبى حاسب .انش
انش .ماما حبيبتى انا كويس فوقي
أنيكا فاقت وشافت انش وخدته بحضنها بفرحة .انت كويس حبيبى حصلك شىء وصحابك كويسين حد فيهم حصله شىء .
بينكى .لا حبيبتى كويسين لا تقلقي انتى أنقذتيهم .لولاكى كان ممكن فعلا يحصل شىء
الجدة .حسة بايه بنتى انتى كويسة
أنيكا بتعب بسيط .اه دادى تمام .بس ليه انتوا هنا يلا روحوا الحفل انا بقيت كويسة لا تقلقوا .
انش .لا ماما انا مش هنزل من غيرك
الجدة وبينكى يبصوا لانيكا عشان انش ما يزعل .
أنيكا .ما انا كنت معاك حبيبى
انش.لا ماما انا عايز ماما معايا مش الشاب الكارتون .بليز ماما عايز اعرف صحابى على ماما سوبر ومن .
أنيكا تضحك على انش .سوبر ومن انا
بينكى .اه فعلا أنيكا عيلة كل طفل عايزة تشكرك ولازم تكونى موجودة حبيبتى .
الجدة عارفة دماغ أنيكا .حتى شيفاي عايز يبلغ الشرطة لمسؤول الإضاءة .
أنيكا فجاءة .لا ليه هو ما لوش اى ذنب شقاوة الاطفال السبب .
انا هنزل تمام واعرفه .الجدة تغمز لإنش وبينكى انها عرفت تخليها تنزل .عارفة قلبها الطيب ما هتمت بشكر الناس ليها وكل اللى همها الشخص اللى هيتاذي .
الجدة .يلا أجهزى واحنا هنسبقك .
الجدة ترجع لانيكا وتطلع لها فستان من الدولاب.أنيكا البسي الفستان الأخضر ده
أنيكا.لا دادى انا مش هلبس شىء
انش .ماما بليز دي حفلة بليز عشان خاطري
وكمان انتى قلتى لى امبارح فى مفاجأة ليا اليوم ولا كانت لبس الكارتون .
أنيكا بنفاذ صبر .لا حبيبى وفعلا عندك حق فى مفاجأة لازم اكون موجودة في الحفل .
شيفاي واقف بنص القصر بيعتذر على إللى حصل للمدعوين .
شيفاي .اسف جدا لحضرتكم على اللى حصل بجد انا محرج بس مسؤول عن إهماله وسبب الحادث ده هيتعاقب.
ولد من أصحاب انش تكلم ومعاه صحابه الباقين .ياش واريان وماريا ولينا
ياش .لا عمو بلاش هو ملوش ذنب احنا السبب
اريان .اه عمو احنا السبب سلك النور كان معلق وبسبب لعبنا نزل على الأرض
لينا .اه عمو الكارتون قلنا نبعد عن عمود النور واحنا ما سمعنا الكلام .
ماريا .هى مش عمو ماريا طلعت طنط
ياش.بليز عمو لا تاذيه .طنط كان عندها حق
قالت لنا كده هنسبب اذى لعامل الإضاءة
شيفاي .خلاص لا تقلقوا مش هعمل شىء مهم انكم طلعتوا من الحادث بخير .
صوفيا مرات راج .لولا مدام كان حصل لهم شىء هى عاملة ايه عايزن نطمن عليها
ام ياش .اه عايزن نشكرها بجد على شجاعتها
الأمهات بدوا يسألوا عنها .
ام لينا .بس هى مين البنت دي وبدوأ الحضور يتهامس انه انش قال لها .ماما وهما بينظروا لتيا .لأنهم كانوا فاكرين تيا ام انش .تيا حبت تغير الموقف خصوصا ان أنيكا بقت محور الاهتمام وحست بضيقة لأنهم بيسألوا عليها .
تيا تكلم الحضور بصوت عالي .
عايزة أرحب بمستر راج وزوجته مدام صوفيا
شيفاي .فعلا سورى للتوتر نسينا نرحب بحضرتك لحضور حفلتنا وفجاءة سكت وسرح وعينه على السلم لما شاف أنيكا نازلة والكل بصوا على شيفاي بيبص على ايه .
أنيكا نازلة بكامل اناقتها وبمنتهى الجمال تخ*ف القلوب بجد .وفعلا شيفاي مش عارف يكمل كلامه لما شاف أنيكا .
والكل نظره عليها وهى نازلة مع انش .وانش فخور جدا بأمه وفرحان .
انيكا تنزل وكل الاطفال تجري عليها بفرحة شديدة .طنط انت كويسة احنا اسفين لأننا ما سمعنا كلامك كان عندك حق .
أنيكا تبص لهم بضحكة .مهم انكم بخير اى شىء تانى مش مهم .
الأمهات كلهم بيرحبوا بيها وبيشكروها من قلبهم على إنقاذها لاولادهم وتيا طبعا هطق أنيكا كلت الجو منها .
صوفيا .هاى مدام أنيكا اسمى صوفيا ام ماريا بجد مش عارفة اشكرك ازاى كلنا ممتنين ليكى على شجاعتك .
أنيكا .بجد ما في شكر انا ام مثلكم وانا أنقذت أطفالي ولو انتوا مكانى كنتم عملتم كده .
أم من الأمهات تهمس .ام ازاى مش فاهمة مش تيا تبقى ام انش .
انش يظهر من وسط الجمع .عايز اشكر ماما حبيبتى (سوبر ومن )
على شجاعتها ماما( أنيكا ) ويشاور عليها والأطفال تصقف وانش وكل الحضور كمان وتيا هتجنن مش مصدقة اللى بيحصل حاسة بإهانة وكان حد شتمها ههههه???
الجدة واقفة فخورة بانيكا جدا وتبص على شيفاي اللى سرحان في أنيكا مش عارف سرحان من جمالها ولا من حب الاطفال ليها ولا حب الناس اللى ما يعرفوها .
الجدة فى سرها .عارفة شيفاي انك لسه بتحب أنيكا .تضحك على نفسها .عارفة كمان انك بتحب اللون ده على أنيكا .
ياقدير لو مقدر يرجعوا لبعض رجعهم لبعض
أثناء تصفيق الكل لانيكا يدخل اومكارا الحفل وهو مستغرب ويروح لشيفاي ويرحب به
شيفاي وهو بيسلم عليه .دايما متأخر اوم
اومكارا .اعذرني غصب عنى انا ما اقدر اتاخر على انش ولا ابو انش هههه
شيفاي .ههههه مش هجادل معاك
اومكارا .بس واضح انه الحفل مش لإنش لحد تانى .هو شخص مهم وهو بيحاول يبص على الأطفال وأمهاتهم اللى واقفين حوالين أنيكا
وهى واقفة وظهرها لاومكارا وهو مش شايفها
اومكارا .فى ايه شيفاي وانا داخل كمان كانت الإضاءة مش موجودة وفى قلق .
شيفاي يحكى له إللى حصل .
شيفاي .بس يا سيدى ولولا ام انش كان الأولاد حصل لهم شىء بس الشكر للقدير ما حصل شىء .
اومكارا .سلامته مهم الاطفال بخير وام انش كمان .دقيقة شيفاي .هى أم انش موجودة هنا
شيفاي .اه هى اللى واقفة مع الضيوف هناك
اومكارا.واو شيفاي انت جبار زوجتك السابقة والحالية هنا بجد .
شيفاي بضحكة .لا ابدا هى جت شهر ده كله تقضيه مع انش بمناسبة عيد ميلاده
اومكارا .عايز تقول إنها كمان قاعدة هنا معاكم شهر كامل .....ههههه سوري شيفاي بس بجد موقف يضحك .
شيفاي .ليه بس انا سبق قلت لك اننا منفصلين باتفاق (كداب سينج اوبروي) ???
اومكارا بخبث .بس ما قلت السبب
شيفاي يتوه فى الكلام .تعالى اعرفك على مستر راج اللى هنعمل معاه صفقة ألمانية
اومكارا .شيفاي ده احتفال مش وقته والكاميرا دي ليه .
اومكارا معاه الكاميرا على رقبته .
شيفاي بضحكة .هههه تمام بس فرصة مش هو موجود هنا .
تيا طبعا واقفة هطق وهتجنن وعايزة تصرف
تشاور للخدم يقدموا الأكل للضيوف .
وتروح عند أنيكا والأمهات اتفضلوا حضراتكم ارتاحوا .
ام ياش .تيا انا شايفة انك ومدام أنيكا متفاهمين رغم أنه .....وتسكت وتتحرج
تيا بغرور .طبعا مدام انا وانيكا متافهمين طبعا ده حتى الأكل ده من ايد أنيكا .
الأمهات تأكل ويعجبهم الاكل .
تيا .ايه رايكم ده صنع أنيكا اصل أنيكا بتشتغل فى مطعم اكل وتبص لها بخبث ???
أنيكا تفهم وتسكت .تيا عايزة ت**رها اكتر .
تيا.أنيكا مش مفروض تقدمى للضيوف الضيافة ولا ايه أنيكا .
الضيوف نفسها تتحرج من تصرف تيا .
انش بضيقة .ماما لا ما هتقدم شىء فيه هنا خدم .
تيا مستمرة .ليه انش ده شغل ماما وواخدة عليه ليه مضايق انها تقدم الأكل للضيوف .
انش يبص لها بعند .ماما لو هتقدم اكل للضيوف ده عشان ده عيد ميلادي .عيد ميلاد ابنها انش اللى فخور عشان أنيكا امى .??
أنيكا تفرح برد انش والأمهات كمان وواحدة ترد فيهم .ليك حق تفتخر بإمك انش طبعا انها طباخة شاطرة و(سوبر ومن )
كلهم يضحكوا .
تيا معرفتش تضايق انيكا بس لسه م**مة
يا ترى هتعمل ايه تانى ؟!!!
توقعكم