bc

حروف مبعثره

book_age16+
8
FOLLOW
1K
READ
comedy
like
intro-logo
Blurb

(حروف مبعثره)

انا بفرحه: محمد انا حامل

محمد: نعم يا ختي ازاي يعني

انا: هو في ايه انت جوزي مش فاهمه ايه اللي ازاي

محمد بزعيق: انا هقولك ياروح امك يازباله

وشدني جامد من شعري ونزل فيا ض*ب وشتيمه بأسوء الالفاظ

عايزين تعرفوا القصه انا هقولكم

(انا اميره احمد 26سنه واللي بكلموا ده محمد

جوزي 28سنه اتجوزتوا من سنتين عن حب ربنا مأزنش ان احنا نخلف ودلوقتي انا حامل

والباقي هتعرفوه بعدين)

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

chap-preview
Free preview
الجزء الاول
انا بفرحه: محمد انا حامل محمد: نعم يا ختي ازاي يعني انا: هو في ايه انت جوزي مش فاهمه ايه اللي ازاي محمد بزعيق: انا هقولك ياروح امك يازباله وشدني جامد من شعري ونزل فيا ض*ب وشتيمه بأسوء الالفاظ عايزين تعرفوا القصه انا هقولكم (انا اميره احمد 26سنه واللي بكلموا ده محمد جوزي 28سنه اتجوزتوا من سنتين عن حب ربنا مأزنش ان احنا نخلف ودلوقتي انا حامل والباقي هتعرفوه بعدين) ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ محمد:انا هقولك يازباله وخلع الحزان وض*بني بيه وقال بضحك زي المجنون محمد:ههه حامل ازاي ياوس*ه حامل ازاي وانا مبخلفش يازباله حامل من مين هااااا انا بعصبيه وض*بته بالقلم:اخرس يا زباله اوعاك تشكك في شرفي انت ايه ياخي معندكش دم هو دا اللي انت بتحبني بتحبني ازاي و انت بتشك فيا هاااا انا حامل منك انت وللاسف ندمت مش هقولك غير كلمه واحده هتندم يامحمد وترجع زي الكلب ومش هسامحك هتندم محمد بعصبيه:انا كلب يابنت الوس*ه ونزل ض*ب فيا وزقني أخبط دماغي في حرف الطربيظه وطلع بره البيت ورزع الباب كنت بحاول اقوم بس مش قادره من كتر الض*ب والاهانه وبعيط أن اتجوزت واحد بيشك فيا انا متأكده ان ده ابنوا حاولت اقاوم واقوم لكن وانا بقوم حسيت بحاجه بتنزل ايه ده د.م انا:لا لا عشان خطري لااااااا مسكت التلفون واتصلت بالإسعاف وانا في حاله انهيار وبعد ربع ساعه جت الاسعاف ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ . وبدأو يخبطوا لاكن انا كنت في حاله إغماء **روا الباب ودخلوا حطوني علي النقاله ورحت المستشفي بعد ساعه فقط وقعدت اعيط الدكتور دخل الدكتور:حمدلله علي سلامتك انا بجمود:الجنين كويس الدكتور بحزن:لا للاسف فقدنا الجنين البقاء لله انا بصراخ:ايه لااااااا ابني لااااا وقعدت اعيط الدكتور:ابره مهدئ بسرعه اداني الابره ونمت في مكان تاني علي البحر محمد قاعد مع صاحبه محمد بعياط:ليه ليه تعمل فيا كدا انا كنت بحبها ومستعد افديها بروحي ليييه عملتلها ايه انا علي:اهدي بس انا متأكد ان اميره بتحبك وعمرها ما تعمل كدا ابدا وبعدين انت بقالك فتره مكشفتش يمكن خفيت محمد بانهيار:خفيت ايه بس الدكتور قال ان مفيش علاج ومستحيل اخلف ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ علي:اسمع كلامي بس روح واكشف ربنا خيره كبير ياعم يلا يلا قوم معايا وفك كده محمد:هنروح فين علي:هنروح البيت نأكل لقمة كدا بسرعه وبعدين ننزل علي الدكتور وبعديها انت تقررر تعمل ايه يلا محمد:حاضر في المستشفى بره الغرفه الممرضه:وبعدين يادكتور البنت حالتها وحشه اوي وصعبانه عليا الدكتور:وانا كمان والله صعبانه عليا جدا والله يمنال ربنا يقويها بقي انا كنت سامعه كل كلمه لاكن مش قادره اقوم ولا اتحرك تاني يوم بدأت افوق وقمت بجمود وحضرت الشنطه الممرضه: رايحه فين بس ياحبيبتي انتي لسه تعبانه انا بجمود:لا انا كويسه لو سمحتي لازم امشي طلعت بدون ما اسمع ردها ونزلت جري وانا بحاول اتمالك نفسي و مضعفش كان معايا مفتاح بيت ابويا وامي الله يرحمهم رحت البيت وفتحت كان فيه تراب وكل العفش متغطي فكرني بذكريات زمان وانا بجري هنا وبلعب باعروسه اللعبه بتاعتي ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ لقيتها لسه موجوده مسكتها ونفضت التراب وحضنتها وافتكرت لما كنا في العيد بنتجمع انا وولاد عمي وابويا وامي ونعمل الكحك مخلاش الجو من الهزار والضحك ونرش دقيق علي بعض وبنضحك رجعت من دوامة الذكريات ووعدت نفسي اني هنسا كل حاجة هبدأ اعيش من جديد بدأت اروق الشقه حته حته لحد ما اخيرا خلصت قعدت على الكنبه من الفرهده والتعب عند محمد في المستشفى محمد:التحاليل اهي يادكتور ها طمني وعلي كان واقف معاه الدكتور:النتيجه الدكتور …. ايوه ياااستاذ محمد فعلا الطفل اللي مات كان ابنك محمد ف ذهول ……. علي مصدوم …... محمد طول الطريق أنا قتلت ابني بإيدي انا اللي قتلت ابني بإيدي وماعندوش غير الكلمه دي برغم كل الجبروت اللي كان فيه وجايلي ف ان**ار انا اسف انا اسف انا اللي قتلته انا اللي قتلته بس برغم أنه كان صعبان عليا صعب عليا نفسي اكتر اتهنت واض*بت وابني اللي راح مني طب اعمل ايه مافوقتش غير وانا بطرده م البيت وبقفل الباب ومنهاره بس مش قادره تسامحه على اللي عمله فيااااااا وقولت خلاااص تاني يوم بقااا نزلت دورت ع شغل أستعيد نفسي وابني نفسي بنفسي وفعلا لقيت شغل بس كان بياعه ف محل بس قولت مش مشكله لحد مااشوف حاجه بشهادتي وفعلا نزلت بس صاحب المحل ماكنش سايبني ف حالي نظراته لياا ونظرات المجتمع الشرقي للاسف المطلقه لحد ماعمل معايا موقف أنه حاول يتحرش بياا جريت من المحل وسيبته وانا حالفه مارجعوش تااني وانا حتي ماعييش فلوس اكل بس وانا ماشيه بالصدفه لقيت اعلان شغل سكرتيره في مكتب قولت ايه يعني وفعلا اخدت الرقم و اتصلت بيهم وقالولي المقا**ه بكرا وروحت اليوم دا ماكنش عندي اي اكل ونمت يومها جعانه عشان اوفر حق مواصلات لبكره وقعدت اصلي وادعي ربنا يقف معايااا وروحت تاني يوم صاحب المكتب واحد محترم جدااااا وقعد يسألني بعرف اكتب ع الكمبيوتر وافهم فيه وكدا انا الصراحه ماكنتش اعرف بس قولتله انا شاطره وهاخد كورسات واطور من نفسي وفعلا وافق لانه المرتب كان قليل وماخدش راضي بيه بس انا كنت طائره وقعد اقول الحمد لله ياارب أن شاء الله هتتعدل وفضلت اراقب صاحب المكتب هو مش مكتب اوي يعني بس شغال احسن من مافيش لحد ما تعلمت وبقيت لبلبه وشااطره ومعتمد علياا في كل صغيره وكبيره في الشغل لحد مافي فتره لقيته مضايق اوي ومعاملته معايا في حاجه مش المدير الفرفوش اللي بيضحك ويهزر دايماااااا لااا في حاجه وفعلا روحت كلمته مالك حضرتك في حاجه والغربيه اني لقيته بيتكلم معايا وبيحكيلي كل حاجه وفهمت أنه ليه بنت من واحده ومطلقين وبقاله فتره مش عارف يشوفها مخبياها منه بمعني اصح طب ليه تعمل كدا وكمان بأمرها فيه وقعدنا فتره نتكلم لحد مالقتني بتشدله وهو كمان بيتشدلي وفي الوقت دا طليقي عرف مكان شغلي وبقي يطاردني فيه كل شويه وانا مش عايزه مشاكل وعايزنا نرجع وحاولت بكل الطرق أفهمه انا خلاص مابقتش طايقاااه اعمل ايه تاني المهم جه ف يوم وحاول يتطاول عليا في المكتب ومحمود دا مديري اه هو اسمه محمود دخل عليه ومسكه ض*به وطرده وجيت احاول أفهمه مابيفهمش مش راضي يسمعني الله طب انا عملت ايه ايه اللي حصل ل دا كله طب يسمعني ويحكم في ايه تاني يوم طب اسمعني طب افهمك لحد ما قالي هتقولي ايه انتي قوولي ايه كنتي بتحبيه وأما لقيتي واحد معاه فلوس سبتيه اتاريه قا**ه قبل كدااا وحاكيله قصه غلط خاااااااالص قولتله اسمعني واثبتلك كلامي وفعلا………... حكيتله وجبته معايا لحد البيت وماطلعش ماينفعش يطلع طبعااا بس لقيت نفسي زي المجنونه بجررري علي السلم وطالعه اخد الورق ونازله جري علي السلم لدرجه اني وقعت وقمت كملت ولا كأني رجلي اتعورت وأيدي كمان واديته الورق كله بتاع المستشفي وورق الطلاق ولقيته انا اسف انا اسف والله غصب عني انتي عارفه انا مابقااش في ثقه في حد وانتي الوحيده اللي وثقت فيها بعد كل اللي حصلي بس خلاص انا فهمت كل حاجه واعتررفلي بحبه ايوه والله قالي بحبك كنتي فين من زماااان وبس بقا من ساعتهااا واحنااا مع بعض لحد ماافي يووم طليقي جه تاني ومحمود وقف قدامه وقاله خطيبتي محمد اتصدم قالي الكلام دا بجد قوليلي لااا والنبي قوليلي لاااا كان صعبان علياااا بس مش اكتر واكدتله فعلااا وكان م**ووور وندمااان وقولت خلاااص هيشيلني من دماغه بقاا بس للاسف ماحصلش ولف ودور وعرف حوار طليقه محمود وراح قا**ها وقالهاااا علي كل حاجه واتفقوا يبعدونا عن بعض طبعا عشان ماجيبلهاش عيال تورث مع بنتها فى فلوس والكلام دا وفعلا جات وانا اول مره اشوفها ماكنتش اعرفهاا جايه في قمه قله الذوق وبنتها تقولي فين بابا وانتي مالك انتي فهمت أنها هي وسسكت وبعد مامشيت بقوله في ايه بتساومه على بنته يااما يسيبني ياامااا مايشوفش البت بقيه حياته هتاخدها وتسافر في ساعتهاااا انا قولتله خلاص بنتك اهم من الدنيااا كلهاااااا طبعاااا وسيلته ومشيت وانا منهااره لقيته جاي بيجرري وراايااا وانتي اهم من الدنيا كلها بردو بنتي وبحبها وانتي بحبك كل واحد ليه مكانته عندي مافيش حد هياخد مكان التاني في قلبي وروحنا شوفنا محامي وقال لازم نلاقي حاجه تسقط حضانه البنت وفعلا بقينا بندور وراها في كل حاجه لحد مافي مره مديره المدرسه بتكلم باباها البنت مهملينها ليه ومش شاطره باباها راح يقابل مامتهاا ويفهم في أي مالقاش الام لقي الداده وتقوله الهانم مش هتيجي دلوقتي خالص مش بتيجي غير متأخر فضل مستنيهااا وفعلا لقاها جايه بتطوح ومعاها صاحبتهااا وبيهزرو ويضحكون ولا كأني في حاجه ومن هنا لقينا الحل واثبتنااا واخدنا البنت واتجوزناااااا والبنت بتحبني كأني امها لاني أمها ماكنتش بتهتم بيها اصلا وكان معيشني احسن عيشه وبعد شهر من الجواز تعبت فتره لقتني حاامل وكانت الفررحه مش سايعاااه والحمد لله ربنا اكرمني اخر كرم واللي بيصير بينووول ……. (حروف مبعثره) ❤️❤️ (مراهقتي) - بقيتي عاملة اي دلوقتي يا رهف يا حبيبتي بطنك لسا بتوجعك . - رهف:- اه يا ماما لسا برضو . - طب اصبري هعملك كباية نعناع تاني وجيالك اهو . - رهف :- ماشي . ___________&&________________ ا - خدي يا رهف يا حبيبتي بالشفا ان شاء الله. - رهف :- شكرا يا ماما . - ما قولتلك يلا نروح للدكتور لازم يعني لما تخلصي امتحانات . - رهف :- اه عشان متعطلش عاوزة اجيب مجموع حلو . - يا رهف هي ٣ ثانوي ! دي ٣ اعدادي يا حبيبتي وبعدين الكشف مش هيطول يدوب . - رهف :- لو تعبت قوي تاني هقولك ونبقا نروح همشي نفسي بالمسكن مع انه مش نافع . - ماشي يا حبيبتي ذاكري اي حاجة تعوزيها اندهيلي وانا اجي اجيبهالك هقعد في الصالة اكلم سامية في التلفون . - رهف :- ماشي وتبقي سلميلي عليها . _____________ * ا * مامتها طلعت وهي بدأت تذاكر تاني .. # بره في الصاله# - ازيك يا سامية عامله اي يا حبيبتي . - سامية :- الحمد لله يا سارة انتي عامله اي . - سارة :- كويسة الحمد لله العيال عاملين اي . - سامية :- كويسين زي الفل رهف بقت عامله اي . - سارة :- لسا زي ما هي برضو يا حبة قلبي . - سامية :- طب ما تروحي يا سارة زي ما قلتلك والله الدكتور دا زي البلسم وشاطر قووي . - سارة :- والله قولتها بس هي مش راضية تروح الا لما تخلص الامتحانات . - سامية : هي امتحناتها امتا صحيح . - سارة :- يوم السبت هتبدأ وهتخلص يوم الخميس ان شاء الله. - سامية :- علي خير ان شاء الله تخلص وتبقي تروحي بيها . - سارة -: بإذن الله . - سامية :- ماشي هكلمك بكرة تاني ان شاء الله هقوم احط العشا عشان توفيق جه . - سارة :- ماشي سلام يسامية . * سارة قامت بحزن واتن*دت وبتفتكر ايامها مع جوزها الي اختفي من خمس سنين دخلت اوضتهم ومسكت صورتهم مع بعض وقعدت تعيط وتتكلم مع الصورة اكنه قدامها :- كدا برضو يا أحمد تسيبني لوحدي وتمشي قولتلك ماتروحش المهمة دي بس انتا مسمعتش كلامي و**مت تروح سيبتني انا ورهف لوحدنا سيبتني وانا كنت بتسند عليك في الدنيا يا حبيبي ايامي صعبة قووي من غيرك ...* وقفت كلامها واخدت الصورة في حضنها وقعدت تعيط وهي بتفتكر ايامهم كلها مع بعض كان شاب طموح من بداية عمره حبها وهي حبته واتقدملها واتجوزوا وفضلوا مع بعض سنة ونص لحد ما حملت في رهف وبعد كدا خلفتها وفضلوا عايشين مع بعض لحد ما رهف كان عندها ٩ سنين وهو كان عنده مهمة صعبة واتطلب فيها لأنه عنصر مهم و فضلت تتحايل عليه عشان ميروحش.... Flash Back:- - سارة :- يا أحمد عشان خاطري ما تروحش وتسيبني انا مش متطمنه . - أحمد :- يا حبيبتي والله ما ينفع سارة حبيبتي متخافيش يدوب مهمة هخلصها وارجعلك تاني انتي ورهف ان شاء الله ادعيلي انتي بس ويومين بالظبط وتلاقيني قادامك زي القرد . - سارة بدموع :- انا قولتلك من الاول متكملش في الشغل دا وانتا مسمعتش كلامي . - أحمد مسك وشها بين ايديه :- يا حبيبتي شغلي دا انا بحبة والي ربنا عاوزه هيكون . - سارة :- ونعم بالله ..حضنته وكملت ..ارجعلي تاني يا أحمد ومتتأخرش عليا . - أحمد :- ان شاء الله يلا بقا عشان امشي هنفضل في حضن بعض كدا مش همشي . * فضل يتكلم معاها لحد ما ضحكت ودعها ودخل علي رهف براحة وباسها وطلع ومشا ...ومرجعش تاني وبعد ما المهمة ما خلصت وصلها خبر انه اختفا من وهما في العملية ومظهرش تاني وكله قاله انه مات ومن بعدها وهي منهارة . * سارة قامت عشان تحضر العشا ليها هيا ورهف وبعد كدا ندهتلها عشان ياكلوا مع بعض وطول ما هما بياكلوا سارة قاعده مسهمة ومبتتكلمش ورهف بصالها بحزن وعارفه هي بتفكر في إي مرضتش تتكلم وسكتت وبعد ما اكلوا شالت هي الأكل وساره ودخلت تنام وكملت عياطهاا تاني علي هذا الحال بقالها سنين . - سارة :- رهف انا راحه مشوار يا حبيبتي وجاية علطول عاوزة حاجة قبل ما انزل . - رهف : لا يا حبيبتي بس متتاخريش . - سارة :- مسافة السكه . * رهف قاعدت تذاكر تاني وبعد شوية صاحبتها رنت عليها علي الارضي فقامت جري ترد عليها . - منار:- اي يا رهف دا كله . - رهف :- اي ما انا فتحت بسرعه اهو . - منار :- بسرعه اي انا بقالي ساعه قاعده علي الفون برن عليكي . - رهف :- منار ما اختلفناش المهم بترني عاوزة حاجه . - منار:- اه كنت هسألك عامله اي في المذاكره . - رهف :- الحمد لله خلصت ٣مواد مراجعه قاعد الباقي اهو . - منار :- ماشي شدي حيلك عشان انهارده الاربع والامتحان السبت. - رهف :- ان شاء الله هانت قربت اخلص اهو . - منار :- قولتلك من الاول خدي دروس معايا مرضتيش كان زمانك قاعده علي براحتك وكدا كدا بنراجع قبل الامتحان بيوم . - رهف :- لا انا عاوزة اعتمد علي نفسي وبعدين انا مشيت في الموضوع خلاص مفهوش تراجع .- منار :- انتي حره زي ما تحبي ..بطنك عامله اي انهارده . - رهف :- يعني الحمد لله لسا في وجع . - منار:- مرحتيش كشفتي لي . - رهف :- بإذن الله هروح بعد ما اخلص امتحانات . - منار :- ماشي سلام بقا . - رهف :- سلام . * رهف قعدت تاني تكمل وكل شوية وجع بطنها بيزيد لحد ما احتملتش وقامت اخدت مسكن تاني وقعدت ..شوية وسارة جت من مشوارها ودخلت غيرت هدومها ودخلتلها . - سارة :- اي يا قلبي عامله اي دلوقتي . - رهف بكدب :- الحمد لله يا ماما . - سارة :- متعبتيش ولا حاجه . - رهف هزت راسها :- لا الحمد لله . - سارة :- طب الحمد لله هروح اجهز الغدا . - رهف :- ماشي . * رهف كل يوم بيعدي وهي تعبانه بس برضو بتداري علي مامتها ومبتظهرش حاجه ومتمسكه انها لما تخلص هتبقا تروح تكشف وجه أول امتحان وتاني امتحان والدنيا ماشيه طبيعي لحد تاني يوم كان عندها امتحان E وكان تاني يوم هتمتحن هندسه كانت قاعده العصر بتذاكر بعد ما رجعت من الامتحان وتعبت تاني اخدت المسكن بس معملش معاها مفعول والتعب زاد ومكانتش قادره تاني طلعت تتسند علي الحيطه لمامتها وفتحت باب الاوضه بالعافيه ودخلت الاوضه ومقدرش تتحرك تاني . # سارة كانت قاعده في اوضتها بتقرا في كتاب أحمد جوزها كان جايبه هديه ليها في خطوبتهم كان كتاب رومانسي كان جايبه ومنقيه بالظبط ليها وكان عارف انها بتحب في سلسلة الكتب دي وفي نص ما هي بتقرا لقت الباب اتفتح مرة واحده ورهف واقفه وتعبانه قووي قامت بسرعه ليها ومسكتها وسندتها للسرير . - ساره بهلع :- اي يا رهف يا حبيبتي في اي . - رهف بدموع :- مش قادره يا ماما مش قادره استحمل تاني بطني بتوجعني قووي . - سارة :- طب اصبري يا حبيبتي دقيقه هرن بسرعه علي ساميه اعرف عنوان العيادة دي بسرعه وهطلب اوبر . ### سارة :- ساميه بسرعه قوليلي عنوان الدكتور الي قولتيلي عليه قبل كدا . - ساميه :- في اي يسارة اي الي حصل . - سارة :- رهف تعبت قوي وهاخدها نروح . - ساميه :- طب هلبس هدومي و عدي عليا بس بسرعه وانا هاخدك ونروح انا وانتي يلا. - سارة :- طب ماشي هلبس وانزب اهو علطول . #### * سارة غيرت هدومها وساعدت رهف تلبس هدومها ونزلت كان التا**ي وصل تحت ركبوا وطلعوا علي ساميه ولقوها واقفه تحت برضو مستنياهم واخدوها معاهم . - ساميه :- خير ان شاء الله يا رهف يا حبيبتي دا دكتور شاطر قوي . - رهف ردت بخفوت :- ان شاء الله يا خالتو. * رهف فضلت ساكته شويه لحد ما راحت وشوشت مامتها في ودانها . - رهف :- ماما مش كنا رحنا عند دكتوره احسن . - سارة :- اهو مضمون عن غيره يا رهف ودكتور شاطر . * رهف سكتت وطمنت نفسها من كلامهم ادام هو شاطر كدا وكله بيشكر فيه يبقا اكيد راجل عجوز ومش صغير ادام بالخبرة دي كلها وفضلت تردد الكلام دا لنفسها طول ما هي في التا**ي . ## وصلوا العيادة وطلعوا وحجزوا واستنوا دورهم كانوا اخر اسم شوية واسمها اتنده والممرضه اخدتها عشان تدخل سارة كانت هتدخل معاها بس الممرضه وقفتها وقالت ممنوع حد يدخل معاها رهف بصت لمامتها بخوف ومكانتش عاوزة تدخل لوحدها بس سارة طمنتها وخلتها تدخل . * رهف دخلت كان الدكتور مش موجود ودخل في ركن كدا في الاوضه يصلي ومكانش باين فدخلت هي وراحت ناحية سرير الكشف واستنت الدكتور يخلص ويجي قعدت خمس دقايق ووسمعت صوته جاي ناحيهم واتصدمت لما لقته شاب صغير . - عمر :- ها يا مني دخلتيها! * رهف اول ما شافت ان الدكتور شاب وصغير قامت اتنفضت من علي سرير الكشف ...وعمر اول ما شافها وقف تنح شويه فيها وهي كمان فضلوا يبصوا لبعض شويه لحد ما هو تمالك الموقف وراح ناحيتها عشان يكشف عليها . - عمر :- لو سمحتي ارجعي مكانك تاني عشان اشوف شغلي . - رهف :- بس اااااا . - عمر بجديه :-يلاااا. * رهف رجعت مكانها تاني وهي هتموت من ال**وف كانت هتطلع بره وتمشي بس قعدت تاني ومقدرتش تتحرك تاني . - عمر :- فين مكان الوجع بالظبط . - رهف :- هنا . -* رهف شاورتله بالظبط وهو قعد يكشف عليها وهي هتموت من ال**وف وعمر متوتر وهو بيكشف عليها بس علي قد ما يقدر متملك من الموقف . - عمر :- دخلي اهلها يا مني عند المكتب . * مني طلعت تندهلهم من بره وهو راح عند مكتبه وهي عدلت هدومها وراحت ناحيت المكتب كانت مامتها دخلت هي وخالتها . - ساميه :- اي يا دكتور طمنا . - عمر:- القولون تاعبها وهي موتره نفسها علطول هكتبلها علي حقنه وعلاج هتاخد الحقنه دلوقتي والعلاج هتمشي عليه لحد ما تخلصه وتبقي تجيلي تاني ولو تعبت تاني وهي بتاخد العلاج تبقي تيجي برده . # عمر خلص كلامه وبص لرهف شويه وبعدين بسرعه حرك عنيه من عليها عشان محدش يلاحظ . - ساميه:- متشكرين يا دكتور ربنا يخليك . - عمر :- العفو دا شغلي . ## خلصوا ونزلوا تحت عشان يجيبوا العلاج وتاخد الحقنه ..دخلوا صيدليه وجابوا الحاجه وخدت الحقنه وروحوا علي البيت . * عمر بعد ما هما ما طلعوا قعدوا يفكر مع نفسه كتير وهو كان متوتر كدا :- في اي يا عمر متتعدل ماكنتش بنت عندها ١٦ سنة بس خلاص بس ليه حصلي كدا كنت حاسس اني طاير في السما وانا ببص في عينيها بس هي كانت خايفه كدا لي هما مش عارفين ان الء شغال هنا لسا متخرج ولا اي .. * قعد يفكر مع نفسه ويفتكر شكلها البريئ وعنيها الي كانت بتلمع وهو بيبصلها كان باين عليها انها مش كبيرة وتقريبا كمان سنها اصغر ما هما مقدرين فضل طول الليل يفكر فيها بشكل غ*ي ومش قادر يطلعها من دماغه . ## وكان دا نفس حال رهف لما روحت من بعد ما اخدت الحقنه وهي ارتاحت شويه وقعدت تذاكر برضو عشان امتحانها وبعد ما خلصت فضلت تفكر فيه :- انا اي الي خلاني افضل موجوده مش كنت طلعت بسرعه بس كنت هطلع ازاي وهو واقف اي العبط دا... العيب علي خالتو ساميه اكيد كانت تعرف انه صغير كدا بس متكلمتش بس انا عاوزه اروح تاني واشوفه ..اي العبط الي بقوله دا بس يا رهف عيب دا اكيد اكبر منك اكتر بعشر سنين ولا اكتر كمان يا ربي علي دماغي اي الي بفكر فيه دا بس كدا كدا معرفش اذا كنت هتعب تاني ولا لا يوووووه استغفر الله العظيم انا هنام احسن .# فضلت كدا لحد ما نامت وهي بتفكر فيه ومكانش الحال دا عندها بس لانه كان عند عمر برضو . * تاني يوم راحت الامتحان وامتحنت وخلصت وطلعت من المدرسه وقعدت تتمشا للبيت لحد ما لمحت الدكتور بتاع امبارح كان طالع من سوبر ماركت ورايح ناحية عربيته بصلها هو كمان بس يدوب لمحها قبل ما تختفي بص حواليه تاني وفكر انه اتهيقله لانه كل شوية بيفكر فيها وكمل مشي ناحية عربيته . **** ********************************** ا الناحيه التانيه عند رهف .. اول ما شافته اخدتها جري بسرعه لحد ما اتخفت كانت هتتهبل اي الي جابه في الشارع دا كان الشارع الي قبل شارعها معقول يكوت عايش هنا طلعته من تفكيرها وراحت علطول ناحية بيتها وطلعت بسرعه . * اول ما دخلت البيت مامتها لقتها بتنهج . - سارة :- اي رهف يا حبيبتي في حاجه بتجري ولا اي . - رهف :- لا يا ماما انا عطشانه بس عاوزة اشرب . - سارة :- طب ادخلي يا حبيبتي ادخلي وانا هجبلك الميه . * رهف تو هت من الموضوع ومرضتش تقول حاجه لسارة وشربت ودخلت الاوضه تغير هدومها . - سارة :- يلا يا رهف عشان تاكلي . - رهف:- لا يا ماما مش عاوزة . - سارة :- لا يا حبيبتي يلا عشان تاكلي و تاخدي العلاج . - رهف :- بس يا ماما مش عاوزة انا اكلت سندويشين الصبح . - سارة :- يا حبيبتي دا كان الصبح يلا يا رهف بقا . ** رهف وافقت بالعافيه وطلعت قعدت معاها عشان تاكل وتاخد العلاج. ## راحت تاني يوم للامتحان وقابلت منار وقعدوا مع بعض لحد ما الامتحان ما بدأ ودخلوا للامتحان وبعد ما خلصوا نزلوا لتحت . - منار :- رهف استني هاخد حاجه من حنان بس وجايه علطور دقيقه وجايه . - رهف:- ماشي هستناكي . * منار راحت ورهف فضلت واقفه مستنياها وقعدت تفكر تقول لمنار علي الي حصل معاها عند عمر ولا لا فضلت شويه كتير واقفه لحد ما زهقت وراحت تشوف منار فين راحت تبص عليها لحد ما ليقتهم واقغين بعيد بيتكلموا راحت ناحيتها ولسا هتتكلم بس سمعتهم بيتكلموا عليها . - حنان :- انا مش عارفه انتي اي الي ممشيكي معاها . - منار :- يووه كل شويه هقولك يا ستي بتديني الاجابات في اللجنه اي بقا يلا مصلحه وبعد ما نخلص مع السلامه. - حنان :- انتي حرة وبعدين ما تعملي زيي وتبرشمي بورقتين . - منار :- لا يا قطه دي احسن من الورقتين دي معاها كل حاجه. - حنان:- المهم تخلصي معاها عشان احنا مبقناش بنروح مع بعض . - منار:- اهو قربنا نخلص. * منار اتديرت ولسا هتمشي لقت رهف في وشها كانت لسا هتتكلم بس جريت من عندها بسرعه وهي بتعيط جريت وراها بس ملحقتهاش . * ورهف قعدت تجري وتعيط ومكنتش مصدقه الي هي سمعته قعدت تجري من غير ما تاخد بالها من العربيه الي جاية ناحيتها. # . - سارة :- مب**ك يا رهف النتيجه طلعت . ** رهف كانت قاعدة قدام التلفزيون ومش واخده بالها من الي مامتها بتقوله ومش سامعه حاجه وبتفكر لسا في عمر ودا حالها من اخر مرة كانت عنده. - سارة :- اي يا رهف بكالمك مبترديش لي يا حبيبتي . - رهف:- اي دا معلش يا ماما مسمعتكيش كنتي بتقولي اي . - سارة :- بقولك النتيجه طلعت وجيبتي مجموع حلو . - رهف :- اي دا بجد جبت كام . - سارة :- جبتي ٢٧٨من ٢٨٠ يعني نقصتي درجتين بس . - رهف :- بجد يا ماما . - سارة :- اه يا قلبي يا قمر الف مب**ك يا رهف. * رهف فرحت قووي وقامت حضنت مامتها وبقت فرحانه بمجموعها اه مقفلتش بس جابت مجموع حلو ومكنتش بتاخد دروس . #### ######### ا * رهف كل يوم بيعدي عليها وهي تفكيرها في عمر وبس ومسهمه علطول ومش مركزة مع مامتها في اي حاجه والايام بتعدي وكان قاعد شهر ونص علي المدارس وفي يوم قررت انها تطلعه من دماغها عشان كدا مش هينفع وهو شاغل تفكيرها خالص ومش عارفه هي بتحس كدا لي اصلا بس لغت اي تفكير تاني من دماغها وسكتت.. ######### ################## ا * عمر الحال عنده زي ما عند رهف بس هو بالنسبه لنفسه شايف انه غلط هو شاب كبير وعاقل وفاهم كل حاجة ومينفعش يبص لواحده مراهقه وصغيرة كدا يعني مش هيكون بقاله قد اي رافض الفكره دي خالص وفي الاخر يبص لبنوته صغيره كدا وكل يوم ملك اخته تفضل تزن عليه عشان يروحلهم في البيت شويه بس هو بيطلع كل شويه بحجه جديده . - عمر :- يا ملك والله مشغول ومش فاضي . - ملك :- مليش دعوة يا عمر لو مجتش هزعل منك بجد المرة دي . - عمر :- طب خلاص والله هحاول اجيلك . - ملك :- مش هتحاول انتا هتيجي فعلا . - عمر :- حاضر بإذن الله . - ملك :- يلا سلام هستناك بكرا بقا . - عمر :- لا احنا متفقناش علي كدا . - ملك :- لا اتفقنا دلوقتي . .

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook