الفصل الثاني ♞

1210 Words
روايه قوه و جبروت امرأه(الجزء الثانى)♥♥♥ -بقلم / نورهان القربي♥♥♥ -الفصل الاول" الجزء الثاني" ♥♥ -التفاعل كومنت و ڤوت ★♥ اضغطوا متابعه ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ في الصعيد،،،،، في دار حسن المنياوي،،،،، والد لينا،،،،،،، كانت تجلس و هي تتحدث مع عبد الرحمن عبر الهاتف......... عبد الرحمن / اهدي يا لينا و اطمنى و الله كويسين و بعدين انتي عارفه طبيعه شغلهم لينا بخوف / اهدي ازاي بنتي و اخويا بقالهم سنتين مسمعتش صوتهم ولا اعرف عنهم حاجه و كمان ابن عمهم..... و كان في كلام قبل كدا انهم ماتوا...... أطمن ازاي......... عبد الرحمن بحزم / لينا متخلنيش اندم اني بلغتك انهم كويسين بس هما في عمليه.... المفررض مكنتش قلتلك كدا بس انا خفت عليكي لما لقيتك انهارتي و كنتي هتروحي مني.....الكلام دا منتكلمش فيه تاني...انتي بنتك و اخوكي و ابن عمهم اعتبريهم استشهدوا لحد ميظهر حاجه جديده...مفهوم يا بشمهندسه..... لينا بحزن / مفهوم يا عبده...... عبد الرحمن لتغير الموضوع / مصطفي عامل اية معاكي..... لينا ببرود/ زي مهو مش عاوزني ارجع اشوف شغلي و كل يوم يجي و يفضل يقنعني اننا نرجع مفيش جديد........ عبد الرحمن بهزار / مش كفايه كدا ولا ايه..... لينا بحزم / لما بنتي ترجع هي وخوها يبقي ربنا يحلها........ عبد الرحمن / ميعرفش حاجه يا لينا...... لينا بنفي / لا و مش هيعرف مفيش غير عماد البلغته زي مقلتلي و بلغته ان محدش يعرف اي حاجه و هو وافق لما عرف ان ابنه لسه عايش....الفرحه مكنتش سيعاه....... عبد الرحمن / مفيش اخبار عن مراه عمك..... لينا بنرفزه / لا من وقت مامشت من البيت و عمي طلقها و هي محدش يعرف عنها حاجه حتي مصطفي رافض يسأل عليها.....مفيش غير عماد البيكلمها و مرديتش تقوله انها قاعده فين........ عبد الرحمن بتنهيده/ صفاء عامله ايه...... لينا / اهي كويسه و احسن من الاول.... بس رافضه تتكلم مع حد من بعد الحصل...... تخيل انها صعبت عليا..... حولت اكلمها..... بصتلي و فضلت تعيط...... بحس انها محملاني ذنب ان مصطفي طلقها......و ابنها بعد عنها...و بعدين مش مصدق ان دي لعبه اتلعبت عليها..... عبد الرحمن باندفاع و عصبيه/ احسن ان هو طلقها.......و بعدين بكره تجوز سيد سيده و..... قاطعته لينا / ههههههه اهدي يا عم الغيور...... عبد الرحمن بغيره / مانتي بتقولي كلام يفور الدم...... لينا بهدوء / عبده هو انت مش خايف لو اتجوزتها يصدقوا الكلام عليها.....و ممكن كدا امجد يصدق فعلا الحصل..... عبد الرحمن بحزم / انا ميهمنيش حد و لا يهمني اي كلام يتقال.....بس الهعرف انه قال كلمه علي مراتي مش هرحمه.......و بعدين امجد انا ليا صرفه معاه............سنتين نفهم فيه و هو دماغه قفل.......يخلص بس اخر سنه في كليته و انا ليا صرفه معاه...... لينا / انشاء الله ايه اخبار مازن و رهف....... عبد الرحمن / مازن مش عارف بقي عصبي اكتر الايام دي...... لينا / لحظت كدا و حاولت اتكلم معاه مفيش فايده......كلمت مصطفي قالي هيشوف و معرفش عمل ايه....هسأله يمكن اتكلم معاه...... عبد الرحمن / انا شاكك انه بيحب سهر....بس معرفش دا منرفزه ليه..... لينا بأستغراب / بيحب....لا طبعا مازن لسه صغ...... قاطعها عبد الرحمن / لينا...عيالك كبروا مش لسه الصغيرين الكنتي بتخافي عليهم من شويه هوا يجي عليهم يتعبوا....ابنك بقي راجل و عنده شغله الخاص الفاتحه من شغله من و هو صغير ....... غير شغله معاكي في الشؤن القانونيه....يعني يقدر يفتح بيت و يتجوز و يكون اسره و يتحمل مسؤليتهم...... و انا شايف ان لو سهر البيحبها فيتقدملها هو يعتبر ابن عمها و مفيش حاجه تمنع..... لينا / انا معنديش مانع مع سهر او غيرها انا مش متخيله ان مازن يتجوز اصلا.... عبد الرحمن بضحكه / هههههههه ليه مش راجل و لا ايه......ابنك كبر يا لينا و كبرك معاه.....و متلقيقيش رهف بسكوتك مماشيه الشركه مظبوط و كله تمام....و الله البنت دي احسن واحده فيهم كلهم بسكوته كدا متسمعلهاش حس متعرفيش مازن و الزوبعه التانيه توأمها ازاي هههههههههههههه........ لينا / ماشي يا عبده اضحك لما ايسل ترجع بالسلامة و اقولها علي الانت بتقوله عنها ابقي اقف قدمها متخفش و تجري..... و بعدين روفه دي حبيبه قلبي بس خايفه عليها من الزمن..... عبد الرحمن / لا انا مبخفش انا ممكن ادورها مكتب ميهمكيش البيحصل قدامكم دا دا انا بفرمها عندي... ترجع هي بس انشاء الله بالسلامة و تعمل العوزاه......و بعدين متخافيش علي رهف هي قويه بس هدوئها دا المفهمنا عنها فكره غلط.......يلا سلام عندي شغل.... لينا بابتسامة / سلام خلي بالك من مازن و رهف... عبد الرحمن / من غير متقولي يلا سلام....... تن*ديت لينا بعد ان اغلقت الهاتف و شردت فيما حدث منذ عامين....... ♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♛ القاهره،،،،، في مكتب مازن..... كانت سهر تجلس في الخارج.....في مكتب السكرتاريه الخاص بي مكتب مازن منهمكه في قراءة ملف قضيه....... رن هاتفها...رفعته و جدت انه عمها........ سهر / ايوه يا عمده...... عماد / عامله اية يا سو ......... سهر ببكاء مصطنع/ ابن اخوك دافسني في القضايا لحد ماعيني ورمت...... عماد بضحكه / معلش يا سو......مش انتي كنتي عاوزه تدخلي حقوق و كمان تشتغلي مع ابن عمك في مكتبه.....خليكي قد كلامك..... سهر / انا بحب شغلي بس مش لدرجة كل الملفات دي....المهم اكيد مش متصل علي كدا... عماد / اه مسافر انا و امجد دلوقتي في مشكله في الارض هناك و عمك عاوزني معاه فريحين و انتي تعالي مع مازن و رهف بكره..... سهر / و هتسبوني ابات لوحدي..... عماد / لا انا هكلم مازن و هفهمه هتباتي مع رهف و هو يروح يبات في الشقه التانيه...... سهر / هاااااا هبات مع البسكوته النهارده...... عماد بضحك / ههههههه ربنا يستر عليها من هبلك يلا سلام.... سهر / سلام يا عمده.....و لما توصل طمني عليك..... عماد / حاضر يا حببتي....سلام....... اغلقت الهاتف و وقفت و تقدمت بملف القضيه التي كانت تقرأ فيه الي مكتب مازن..... فتحت الباب و دخلت...... مازن و هو يكتب و مازال ينظر الي الاوراق....نفسي مره قبل متدخلي تخبطي احترميني و عامليني اني مديرك..... سهر بضحكه علي حديثه....لا انا داخله لجوزي مش للمدير اخبط ليه رفع وجهه و نظر اليها مبتسما......هههههههه سهر و هي تجلس علي كرسي امام المكتب / عماد هيكلمك و هبات النهارده عند روفه.....و هيحدفك فوق في شقه اسر هههههههههه وقف مازن و تحرك اليها و مال نحوها و وضع يد علي مكتبه و اليد الاخري علي زراع كرسيها فحاصرها........ مازن / هتباتي عندنا و هتحدف في شقه اسر صح خجلت سهر من قربه و ردت عليه بهمس / ااااه و....... ضحكت بخجل....هههههه مازن و هو يقترب من اذنها و يهمس بها...... مازن بهمس / و علشان ضحكك دا هتباتي معايا النهارده...... سهر بشهقه / استحاله اسيب سهر لوحدها...... مازن و هو يقبل خدها و يبتعد عنها / هتباتي في حضني النهارده يا سهر و يلا علشان هنتعشي بره..... سهر بفرحه / اخيرا هتخرجي.......هاااااااا..... ثم توقفت......طب و رهف هنسيبها لوحدها.... مازن / هههههه رهف زمنها هتنام.....دي بتنام من 8 بتخاف علي بشرتها من السهر.... سهر و هي تجري و هي ممسكه يديه/ طب يلا بسرعه علشان مبسوطه اني هخرج معاك..... مازن / براحه بس هنقفل المكتب... سهر و هي تخرج من غيره و بشغف / يلااااا طب بسرعه انا هروح اقفل مكتبي و جايه..... نظر مازن امامه و نظر الي مكان خروجها و ابتسم بخبث........ ♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♛ ف ي بيت بسيط تجلس الحاجه زهره و هي تتحدث في الهاتف......... الحاجه زهره / عاوزه اجبلكم ضروري...... ______________ الحاجه زهره / لا ضروري مينفعش الموضوع يتاجل _______________ الحاجه زهره / الكبرات يكونوا موجودون و حاضرين الجعده ________________ الحاجه زهره / لا متجلجوش جريب هتعرفوا...المعاد ميتي ________________ الحاجه زهره / مليح......سلام ♛♕♕♕♕♕♕♕♛ ايه الحصل في السنتين الفاتوا علي ابطلنا.... فين امر و اسر و ايسل و نور و ايهاب وسمير و المقدم ايمن......... مازن و سهر ايه الهيحصل معاهم....... عبد الرحمن ايه الحصل معاه و مع صفاء...... مين الحاجه زهره عاوزه تقا**هم....... #نورهان_القربي #قوه_و_جبروت_امرأه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD