الفصل الثالث ♞

1237 Words
روايه قوه و جبروت امرأه(الجزء الثانى)♥♥♥♥♥ -وٌکْشُفُ آلَمًسِتٌوٌر ♥♥♥♥ -بقلم / نورهان القربي♥♥♥ -الفصل الثاني " الجزء الثاني" ♥♥ -التفاعل كومنت و ڤوت ★♥ اضغطوا متابعة ♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♛ في مستوصف قريب من المنطقة الشعبيه،،، كان حظو و الجن يقف كل واحد منهم في جهه بعيده عن الاخر خارج حجره الكشف منتظرين خروجها و الاطمئنان عليها و كانوا ينظرون الي بعضهم بغيظ و توتر من ان يكون حدث لها شيء.......اما والده نرمين فُآلَطِبًيَبً رفُض دٍخِوٌلَهّآ مع ابنتها آلَيَ حًجّرهّ آلَکْشُفُ فُظُلَتٌ تٌبًکْيَ وٌ تٌنِوٌحً عٌلَيَ مًآ آصّآبً آبًنِتٌهّآ فُلَذِهّ کْبًدٍهّآ...... دٍقُآئقُ مًرتٌ عٌلَيَهّمً وٌ خِرجّ آلَطِبًيَبً مًنِ آلَدٍآخِلَ آقُتٌربًتٌ مًنِهّ وٌآلَدٍتٌهّآ..... وٌ وٌرآئهّآ آلَجّنِ وٌ حًظُوٌ.... آمً نِرمًيَنِ / طِمًنِيَ عٌلَيَ بًنِتٌيَ آلَلَهّ يَخِلَيَکْ يَآ دكتور الطبيب / خدوها و اطلعوا بيها علي المستشفي افضل علشان تعملوا اشعه علي المخ علشان مبتفوقش انا وقفتلها النزيف و خيط الجرح بس لازم اشعه علشان تعرفوا ايه سبب عدم افاقتها...... شهقه خرجت من فم والدتها / يعني ايه يا دكتور بنتي خلاص مش هتفوق تاني قولي يا دكتور و متخبيش عليا ايوتها حاجه بنتي فيها ايه........ الدكتور / مهو انا مقدرش يا حاجه اقول اي حاجه غير لما تعمل اشعه و انشاء الله خير و و يطلع حاجه بسيطه هي المسببه دا....... دخلت ام نرمين الي بنتها لتطمئن عليها.... اما حظو و الجن بقوا ينظرون باضطراب و خوف و قلق........ دخل حظو الي الداخل....... حظو بسماجه/ انشاء الله يا ست الكل عروستنا تقوم بالسلامه و هننقولها مستسفي علشان نطمن عليها بس من غير ايتها سين و جيم هي العروسه باسم النبي حرسها و صينها وقعت علي راسها و خلصنا من كل الدوشه الهتحصل استبينا يا ستوهم......... نظرت له و هزت راسها بخضوع شخص مغلوب علي أمره فليس بيدها حيله فهي بدون رجل يقف لهم و ياخذ حقها منهم دعت الله ان يحفظ ابنتها من اي شئ و ان تدوم لها بخير و لا يهم الباقي فهي تعلم ان الله سياخذ حق ابنتها منهم......... حملها حظو و خرج بها و نزل الجن بعدما دفع ثمن الخياطه واستمع الي حديث حظو ليوقف لهم تا**ي ليذهبوا بها الي المشفي...... ركبت ام نرمين و ابنتها في الخلف و تسند ابنتها و تضمها بخوف من ان تتركها مثل زوجها..... فهي فاقده الوعي لا تعي بأي شئ...... و بجانبهم حظو ينظر اليهم و في الامام يجلس الجن بجانب السائق....... نصف ساعه مرت و وقف التا**ي امام باب المشفي الحكومي....... نزل حظو مسرعا و وقف امام باب والدتها و فتحه و نزلت والدتها من التا**ي و هي تسند ابنتها حتي لا يسقط رأسها..... ثني نفسه و حملها من داخل السياره و تحرك بها الي الداخل و خلفه والدتها...و اعطي الجن الاجره للسائق و تحرك ورائهم...... اخذها منه في الطوارئ......و ذكر انها سقطط من نافذه شقتهم في الدور الثاني..... اخذتها الممرضه الي داخل حجره الاشعه..... بعدما فحصها الطبيب و طلب منهم عمل اشعه علي رأسها لتحديد سبب اغمائها و الاطمئنان عليها..... مر ساعه و اخيرا خرجت الممرضه من حجره الاشعه تجر خلفها السرير الذي توجد عليه نرمين ... ام نرمين بلهفه و قلق / طمنيئني عليها يا بنتي ربنا يفرحك بولادك.... الممرضه و هي تتحرك بالسرير / هننقلها العمبر و الدكتور هيمر عليها يشوف الاشعه......و اعطتها ورقه......اتفضلي تحت في الخزنه ادفعي المبلغ دا المفروض كنتي دفعتيه علشان تدخل تعمل الاشعه بس الدكتور كان مستعجل عليها فلو سمحتي انزلي ادفعيهم علشان منتئذيش...... مر اكثر من ربع ساعه نزل حظو دفع ثمن الايصال و انضم الي الجن و ام نرمين الي العنبر و جلسوا بجانب نرمين التي مازالت فاقده الوعي.... اخيرا مر الدكتور و اخذ الاشعه و بدأ بفحصها.... ثم نظر الي الممرضه التي كانت تقف بجانب ....حضري اوضه العماليات و بلغي دكتور الجراحه و التغدير ان في حاله **ر في الجمجمه و نزيف داخلي و حضري المريضه..... صوت صراخ مرتفع من والده الفتاه دال علي استماعها الي حديث الدكتور و معرفه ما حدث لابنتها فلذه كبديها و ذعر و خوف من حظو و الجن و هم ينظرون الي بعضهم بالقلق و اسف علي ما حدث لفتاه شابه في مقتبل العمر...... الطبيب بعمليه / اهدى يا حاجه بنتك هتكون انشاء الله بخير ادعلها انتوا بس.....و خرج و ترك الممرضه تحضرها للعماليات..... خرج حظو و الجن و وقفوا بجانب بعضهم..... الجن بصوت هامس / هنعمل ايه..... حظو بهمس ايضا / اتصل بالوا و بلغه بكل الحصل و نستني نشوف هنتصرف ازاي..... الجن بهمس / هخلع انا..... حظو و هو يرفع صوته و كأنه مازال يتشاجر مع الجن / انت يلا السبب مش تلبسهالي و تسبني...لا مش حظو اليض*ب علي قفاه..... فهم الجن ان احد قادم نحوهم او احد يراقبهم فأكمل معه التشاجر بغضب مصطنع / انا ميتقليش يلا انا كبير منطقتي يا شبح... و العمل المصيبه دي من رجلتلك و انا هعرف اجيبه و اخد حق السنيوره الغلبانه دي.... قد بدأ حظو يتشابك بيديه مع الجن و كاد الجن ان يلكمه و لكن وجد من يقف بينهم و يبعدهم عن بعض..... ......../ عيب كده يا معلمين انتوا كبار... مسيبتوا ايه لصبيانكم و بعدين هتض*بوا بعض قدام المعلم جبر مش اصول و جدعنه كبارات... الجن / لا عاش و لا كان اليقلل من سيد المعلمين...اهلا يا معلم جبر...مجيتك دي وسام اعزز بيه نفسي قدام اي كبير في ايتها منطقه .... المعلم جبر بخشونه / تسلملي يا جن.....و انت يا حظو مالك.....مش عجبك اني جيت... حظو / لا عاش و لا كان اليزعل لما تيجلوا بنفسك يا معلم....دا انت بركتنا...... المعلم جبر / البت عمله ايه .... الجن بحزن / الدكتور بيقول **ر في نفوخها و دمها بيسيح جوه نفوخها و يدخلوها العماليات..... المعلم جبر لدراعه اليمين / هيما..... البت دي كل مصارفها هي و امها لحد ميخرجوا من المشتشفي.....و نش عاوز قلق نهائي هيما / كلمتك اتنفذفت يا معلمي اطير انا اشوف الامرت بيه اتنفذ و لا لا المعلم جبر بضحكه/ حمامه يا هيما توجه هيما من بينهم مسرعا...... المعلم جبر / انتوا تعالوا ورايا هسهركم سهره تنسيكم ق*ف اليوم و تفك اعصابكم..... الجن / تعيش يا معلم انا ليا الشرف لما اسهر معاك....بس استسمحك اخش دوره الميا قبل ما نمشي الا خلاص مش قادر ..... المعلم جبر / هتلاقينا بره يا جن مستنينك في العربيه الجن و هو يتجهه مسرعا جههه الحمام و يتبعه نظرات المعلم جبر و حظو..... التفت المعلم جبر لحظو..... المعلم جبر / انت شكلك مغلول منه...... حظو بغضب مصطنع / لولا وقفتك يا معلم كنت وريته مقامه بدل مبيطنطط عليا.... المعلم جبر و هو يتحرك و الاخر يتحرك خلفه / هنحل المشكله دي المهم تروق علشان عاوزكم في شغل مع بعض.... حظو بغضب مصطنع و هو يخبط علي جانب رقبته / قولي بس يا معلم عاوز ايه و انا رقبتي سداده اقوم بيها لوحدي و مش عاوز حد معايا انت مستقل بيا يا كبير...... المعلم رجب و هو يمسح علي كتفه / استقل بيك ايه يلا..... انا عارف انك تقوم بيها لوحدك بس احنا عاوزين واحد معاك بحيث ان حصل قلق يكون هو كبش فدا بدالك انا مش هضحي بيك.....و بعدين علشان يسيب شغلك يمشي و ميبصلكش في رزقك و بعدين انا هحتاجك الفتره الجايه كتير فيكون هو عيني مكانك....وصلت يا معلم صغير.... حظو / وصلت يا كبير المعلمين.....نستحملوا علشان خاطرك يا معلم..... المعلم جبر / جدع ياض المهم شوفلي و ياك مزه علشان هتحتاجها في الشغل الفتره الجايه... حظو بتفكير / نشوفلك يا معلم احنا هنلغب برضوا......... كانوا و صلوا الي سياره المعلم جبر....... حظو باعجاب مصطنع / يا ارض احفظي العروسه مرسيدس يا معلم.... اوعدني يارب بلاده..... المعلم جبر و هو يركب و يضحك علي حظو / هتحسدني ياض .... حظو / ابدا يا معلمي دا انا اغيرهالك...... كان وصل الجن لديهم و ركب معهم بعدما اظهر اعجابه بالسياره و تحرك حظو الذي سمح له المعلم جبر ان يسوقها و طلب منه ان يذهب الي احد الكبريهات الذي يملكها المعلم جبر........... تفتكروا مين حظو و الجن؟؟؟؟؟ ♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♛
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD