روايه قوه و جبروت امرأه(الجزء الثانى)♥♥♥
-بقلم / نورهان القربي♥♥♥
-الفصل الثالث " الجزء الثاني وٌ کْشُفُ آلَمًسِتٌوٌر " ♥♥
-التفاعل كومنت و ڤوت ★♥
-اضغطوا متابعه
الفصل بدري اهو مع نزوول في الجروب علشان كلامكم فرحني ♥♥
رايكم ??
༺꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂༻
في كبارية المعلم جبر.....
كان حظو و الجن يجلسون مع المعلم جبر في الطابق الثاني من البارحه و هو مكشوف علي الصاله .....
حظو / بس فعلا الواحد كان عاوز حاجه زي دي تفرفشه بدل ق*ف الحاره....تسلم يا سيد المعلمين..
الجن متدخلا و هو ينظر الي الراقصه و الاموال تتساقط عليها / بس اللهم ملا حسد يا معلم الشغل هنا عال اوووي... مش كنا قاعدنا تحت علشان نتف*ج احسن و ندلع اكتر بدل الاشكال البنشوفها البتعكر مزاجنا (نطق بها و هو ينظر الي حظو)
حظو بعصبيه / متتلم ياض هو مفيش حد همك
المعلم جبر بحده / قوموا اض*بوا بعض قدامي سيبتوا ايه لصوبيانكم... كدا الشغل العاوزكم فيه مش هينفع... انا مش هشغل حبه عيال معايا...انتم كدا
قاطعه هيما و هو يقف بجواره..........
هيما و هو ينحني نحو اذنه / كل الامرت بيه يا سيد المعلمين حصل و العروسه طلعت من العماليات بس في حاجه كدا قلت لازم تعرفها...
نظر له المعلم جبر يحثه علي استكمال حديثة....
اكمل هيما حديثة / الدكتور قال ان المحروسه حصلها لمؤخذة شلل و مش هتتحرك تاني و امها عماله تعدد
نظر له ثم اقترب من اذنه و تحدث لة بشيء... بينما كان الجن ينظر في المكان يدرسة كانة منبهر به بينما كان حظو يتابع كلام المعلم جبر مع أسامة من خلال حركة شفايفهم دون ان يلاحظوه و ساعده علي ذلك اضاءه المكان .....
تحرك هيما و التفت المعلم جبر لهم و استكمل كلامة.....
المعلم جبر / كنت قولتلي انك عاوز تشتغل هنا يا جن اشمعنا ......
فهم الجن ما يرمي اليه المعلم جبر......
فتحدث تلهف مصطنع / هو حد يطول يشتغل في المزاج دا دائما شرب بلاش و نسوان جامده فلوس رز نازله تمطر علي الرقاصه
ضحك المعلم جبر بصوت عالي علي حديثه فهو علم انه سيكون ذراعه الايمن مع هيما و سيقوم بعمل ما يطلب منه دون ان يتحدث مقابل المال و علي راي المثل... اطعم الفم تستحي العين.......
المعلم جبر / انت عارف ان الفلوس دي مش تمام.....
نظر له الجن و حظو مصدومين و هما ينظرون الي الراقصه...... فاكمل هو حديثه...
المعلم جبر / متصدموش كدا انا هقولكم الشغلانه بتمشي ازاي دا اكبر كباريه عندي و اعلاهم بيجي ليه من كل صنف و لون اشي فنانين علي تجار علي رجال اعمل علي سياسين علي ظباط و ناس تقيله فوق.... و كل واحد و جيبه و المصلحة الهتيجي من وراه بس فيه ناس برضوا مزاجها يجبها للنضيف و الغالي بس مش معاه ينقط الحلوه العلي المسرح اسيبهم يمشوا لا طبعا.... كيف الزبون حسب جيبه و اقل جيب عندي هنا يدخل من 1000 يعني يديك1000 و تديله 3000 بس مش ابو نسر و يدخل و ينبسط و ينقط الحلوه و الصاله تشتغل و الليله تعلي مع تقيل القاعد.....
نظر الجن له بصدمة / يعني الغله دي مش حقيقيها...
ضحك المعلم جبر / هههههه فيه و فيه مهو مفيش ورقه تطلع من عندي مش متعلمة علشان وقت عد الفلوس تتعرف
الجن ببكاء مصطنع / يا حظك يا جن.....
المعلم جبر / متقلقش شغولانتك محفوظه و فلوسها بانكونود اصلي.... و هعرفكم النهارده علي ناس مهمة و شغل تاني غير شغل الحاره و ق*فها و هعليكم لفوق و انتوا خلاص بقيتوا من صبياني الشداد..... و خل بالكم محدش يطول يقعد القاعده الانتوا قاعدنها دي معايا....
حظو / تسلم يا كبرنا انا افد*ك برقبتي و علشان تكون مني
وقف مسرعا و اقترب من الجن و احتضنه.... خلاصانه يا جنو من دلوقتي بياضه معاك.... مرضي يابا
احتضنه الجن / مرضي يا حظو
رجع حظو مره اخري علي كرسيه بجانب المعلم جبر.....
طبط المعلم جيلاحظوه.ظهر حظو / راجل يا حظو ايوا كدا علشان الشغل يمشي يلا بينا علشان اعرفكم علي شغل الجديد
تحركوا معه حتي دخلو حجره مكتب في نفس الدور......
المعلم جبر بامر / اقفل الباب كويس وراك يا جن
اغلق الباب و التفت اليهم و جد المعلم جبر يقف امام مكتبه مجمعه لشاشات كاميرا مراقبه للصاله و حركها لليسار و ظهر باب فتحة المعلم جبر امامهم......
تعالوا يا رجاله من النهارده دا سركم زيكم زي باقي رجالتي....
____________________