الفصل الرابع

1872 Words
الفصل الرابع من روايه عشقا ام هلاك تأليف وكتابه اسماء صلاح عبد الرؤوف لاخر مره انا بزعل لما بشوف كل المتابعين دول بيقرءو ومبلاقيش غير قليل منهم اللي بيبعتولي رأيهم في منزل حسين حامد بخبث : انا جوز بنتك مها حسين برعب: اييييييه حامد بابتسامه مستفزه: اي يا عمي لا شاي ولا قهوه دي مش معامله علفكره يا حمايا حسين بغضب : انت اكيد مجنون جاي بيتي وتقولي كلام فارغ وعايز ارحب بيك ثم ان بنتي مخطوفه اتجوزتها انت بقي ازاي منيره بود مصطنع: اهدي ياابو جواد مش كده صحتك نظر لها حسين بغضب لذكر اسم جواد بينما صدم حامد لقد حصل على جواب لصديقه مراد اخيرا ولكن حافظ علي ثباته حتي لا يثير شكهم " حامد ببرود: ايوه بس هي مش مخطوفه هي ف بيت جوزها اللي هو انا حسين بصدمه : ازاي مش فاهم!!!! هو انت الليي حامد بثبات: ايوه انا اللي كلمتك في التليفون وعايز منك خدمه بسيطه حسين بعصبيه: يا بحاحتك ياخي خاطف بنتي وجاي بيتي وتقولي خدمه ! حامد بغضب : اسمع بقي وخلينا نخلص عايز اعرف ابنك فين وانا هسيب مها حسين بحزن : هو ابني ده ليه كام عدو انت ولا ابن الاحمدي انا مبقتش فاهم حامد ببرود: مليش دخل بكل ده هتعرفني ابنك فين هسيب بنتك غير كده اتشاهد عليها انا معنديش وقت اضيعه معاك قدامك يوم تفكر فيه صدقني يوم وعشر دقايق بنتك متلزمنيش عايشه حسين بتفكير : مش خايف اكون بسجلك وابلغ عنك **ت رهيب ولكن يصحبه ضحكات السخرية التي أطلقها حامد ثم نظر لهم حامد بشراسه: مع اليوم اللي هتبلغ فيه عننا هتوصلك جثه بنتك سلام يا حمايا رحل تاركا اياهم في حيرتهم وذهبت وراءه منيره بينما حسين بتعب : يا تري يا حبيبي خلصت مهمتك ولا لا شويه كلاب عايزين يخلصو عليك ويتهموك اتهامات باطله وانت بعيد كل البعد عن ده يا تري فينك دلوقتي في منزل اخت مراد عندما حمل جواد غزل وجد اربعه رجال ملثمين ينظرون له بشراسه جواد بغضب: انتو مين وعايزين اي ؟ أحد الرجال : احنا هنعوز اي من جنايني يعني احنا عايزين اخت الاحمدي تلزمنا جواد بجهوريه : أقسم بالله اللي هيقربلها همحيه من الوجود يا حلو انت وهو ٠ انا مش حلو انا مهران العجاتي ايه متعرفنيش جواد بتقزز: حصلنا الق*ف وانا قولت اللي عندي جربو تقربولها مهران: واضح ان كلامي مجبش نتيجه وضبوه وهاتولي البت وحصلوني في ظرف ٥ دقايق رحل بينما وضع جواد غزل بهدوء علي الارض بجانبه واشهر سلاحه خلف ظهره وشد الأجزاء ووضعه في بنطاله اقترب منه أحد الملثمين لينقض عليه كما الأسد ظل يض*بهم بلا رحمه حتي اخرج احدهم سلاحه وأصابه في كتفه ف اخرج جواد سلاحه بضعف واطلق عليهم واحد تلو الآخر حتي انتهي منهم بينما استيقظت غزل ورأت ما حدث امامها فصرخت مسرعه " غزال بصراخ: جووااااااد جواد بتعب واقترب منها: حببتي متخافيش محدش يقدر يقربلك وانا هنا غزل ببكاء : انت متعور جامد جواد بابتسامه مجهده: جنايني بقي ومتعود هههههه اهدي متخافيش هاتي التليفون ده غزل بحزن : بس انا مش هقدر اجيبه هو بعيد واناا وضع جواد يده علي كرزتيها وهو يغطيه غيمه الحزن علي بريئته التي خ*فت انظاره منذ اللقاء الأول فلاش باااك مراد بهدوء: طبعا انا جبتك للوظيفه دي لانك اثبت ولائك ليا خلال التلات شهور دول اللي اشتغتلهم ف قصري انا جايبك هنا مش بس علشان جنانيني لاا علشان عايزك تلازم اختي زي ظلها " جواد برسميه: حاضر يا فندم بس طالما كده مجبتش بنت ليه زيها مراد بسخريه : ودي لما حد يقرب لأختي هتصوت ولا اي جواد بضيق : مقصدش بس اصل انا شغلي جنانيني مهمتي زراعه مش بودي جارد مراد بتفهم : ان كان علي البودي جارد فهما حواليكم والحرس محاوط البيت بس انا اختي هتخاف منهم لانها بتخاف من الرجاله وانا عايزك ت**ب ثقتها جواد باستغراب: بتخاف من الرجاله ليه ؟ مراد بعصبيه : ملكش فيه انت تشتغل زي ما بقولك وحسك عينك تستغل حاله اختي الصغيره لانك تقربلها باي شكل من الأشكال فاهم جواد بسخريه : تمام يا فندم يعني انا مهمتي جنانيني وداده صح وده كله لسه معرفش هتعامل ازاي لازم افهم مراد بمراره: اختي عندها ٢٠ سنه حصلها حادثه زمان هي السبب في حالتها ومتسالش اكتر من كده عايزك تلازمها وتكون انيس ليها وتخليها تعرف ان الرجاله مش وحشين تمام وتزرع حوالين البيت جميع الاعشاب الحلوه والورد فهمت؟! جواد بجديه: تمام يا فندم اومأ له مراد برضا وذهب متجها نحو صغيرته وعندما اقترب هو وجواد التفت فتاه بكرسيها المتحرك لتغطي ضوء الشمس ببرائه وجهها وشعرها المتناثر الذي يشبه ضوء الشمس وعنياها واه من فيروزتها التي تشع فرحا برؤيه اخيها ولكن هيهات فقد سلبت كل حواس ذالك الذي بجاوره وعندما رأت هذا الغريب بدأت بالتكور علي نفسها ونظرت لاخيها بمعني انقذني " مراد بحنان : شششش بس يا عيوني متخافيش ده صحبي وطيب اؤي مش هياذيكي ماشي اومات له بخوف : ماشي اتاخرت اؤي وحشتني مراد بابتسامه: وانتي يا حبيبه اخوكي وحشتيني شوفي جبتلك شكولاته كتير من اللي بتحبيها غزل بفرحه: كلهم علشاني يا مارو مراد بتأكيد: طبعا يا حبيبتي وعلشان خاطر مارو بقي اسمعي كلام جواد هو هيفضل معاكي علطول وهيزرعلك ورد من اللي بتحبيه غزل بتردد : حاضر يا مارو بس متغبش عني كتير اخذها بحضنه وهو يتوعد بالكثير لمن وضع اخته بهذه الحاله رحل وتركهم فنظرت له غزل بطرف عيناها فوجدته يغمز لها ف خجلت جواد بابتسامه: اتمني اكون ضيف خفيف يا ست غزل غزل بخوف : ايوه انا كمان اتمني جواد بحب : طيب هروح ابدا شغلي بقي علشان اخوكي مش يشعلقني تمام غزل بابتسامه خفيه: ماشي ومن يومها وهو يتودد اليها ولكن لم يقترب قط منها باااك جواد بحزن : ششششش متقوليش كده يا ست غزل وبعدين بتعيطي ليه لسه بدري لو اخوكي مجاش هتعيطي عليا غزل بتسرع: بعد الشر عليك جواد بخبث : لا كده لازم اتمسك بالحياه اكتر وشويه كمان لو ماتصلتش باخوكي يلحقني انتي عارفه اي اللي هيحصل وسعي كده في منزل مراد البسيط مراد بجهوريه : تماااارااا قومي قومي بسرعه تمارا بأجهاد : ايه في ايه مراد بعصبيه : المسدس بتاعي ده بيعمل اي ف شنطتك تمارا بخوف : و الله كنت خايفه تقربلي لما ترجع مراد بسخريه : ايه كنتي هتقتليني مثلا تمارا بتسرع: لا لا والله مقدرش قطع كلامته رنين هاتفه جواد بتعب : مراد بيه الحقني اتصبت بطلقه مراد بخوف : اختي حصلها حاجه جواد بتسرع: لا لا متخلقش اللي يقربلها انا خلصت عليهم كلهم بس شكلي هموت لو ملحقتنيش مراد بقلق : طب اهدي في ظرف دقايق هتلاقي حامد ورجالتي عندك هينقلك المستشفي و ياخد غزل القصر اقفل انت اجري مراد اتصالا مراد بغضب : انت يا زفت حصل هجوم علي بيت غزل بسرعه خد معاك حرس متقلقش جواد اتعامل مع الهجوم بس اتصاب انقله علي مستشفي يسعفوه وخد غزل البيت بسرعه هخلص اللي معايا واجيلك حامد بجديه : حاضر في ثواني هكون عندهم سلام انهي الاتصال بتنهيده قويه ثم ارجع بصره بخبث الي تلك المزعوره " مراد بخبث: متقدريش ليه خايفه عليا مثلا تمارا بخجل: هخاف عليك ليه ليك لازمه اؤي مراد بضيق : دبش اؤي بقولك هو انا لو سألتك سؤال هتجاوبيني بصراحه تمارا بهدوء: اسأل؟! مراد بحزن : متعرفيش اسم ابن عمك ايه او هو فين صدقيني الاجابه هتفرق معايا تمارا بخوف : ليه عايز تعمل فيه اي مراد بغل : انا بس هساله ليه عمل ف اختي كده انا مظنش اني اذيته او حتي اعرفه معرفش تبع مين ولا مين دفعله تمارا بتساؤل : هو عمل في اختك ايه ؟! مراد بدموع: اغتصبها دبح روحها اخد براءتها مسبهاش في حاله الا لما جالها صدمه فقدت النطق ومبقتش تمشي وعندها رهبه كبيره من اي مخلوق غيري فاهمه يعني ايه تمارا بصدمه : مستحيل انت اكيد بتضحك عليا مراد بغضب : شيفاني عيل برياله علشان اقول علي اختي كده بغرض حاجه تانيه مجربتيش احساس العجز لما اختي صرختلي في التليفون علشان انقذها وانا واقف عاجز في بلد غريبه مش عارف غير اني اشتم واسب والعن واهدد تمارا ببكاء : وفي الاخر مراد بمراره: في الاخر سمعت صرخه براءتها اللي دبحوها الكلاب ووقتها كنت علي عدواه مع عمك وسمعت صوته اللي بيرن في وداني لحد دلوقتي تمارا بدهشه: عمي !!! مراد بشراسه: ايوه عمك تاجر الاعضاء اللي انتي مخدوعه فيه كان بيقولي انت اتاخرت علي ميعاد التسليم اؤي والنتيجه اهي اختك البريئه راحت ابني الوحش خلصلك عليها في اقل من ٥ دقايق تمارا ببكاء شديد : انا اسفه والله مكنتش عارفه انا كنت عايشه مع بابا علاقتي بعمي كانت سطحيه ولما بابا أتوفي اتنقلت علشان اعيش معاه معرفش انه بالقذاره دي مراد بهدوء : اومال ليه بتخبي لحد دلوقتي وعايزه تحميه وتحمي ابنه تمارا بصدق: لاني فعلا معرفوش اؤي وعمي حلفني ماجبش سيرته لاني كده باذيه مراد بحزن مصطنع : تمام انا هسيبك ترتاحي ولما تحبي تساعديني اجيب حق اختي اتكلمي كاد أن يرحل وعينيه تشع خبثا رغم انه قد افشي لها سر اخته ولكن ليس إلا ل**ب تعاطفها لتدله علي هؤلاء الأوغاد توقف عندما سمعها تناديه بتردد تمارا بتوتر: انا هقولك اسمه بس اوعدني متقتلوش مراد بهدوء : وعد مني وفي نفسه : هخليه يتمني الموت وميطلوش تمارا بتردد : اسمه جواد جواد حسين المهدي مراد بصدمه : اييييه جواااد استعد حامد وهم مسرعا اوقفته صغيرته مها بخوف : عمو الحرامي انت هتسبني هنا لوحدي حامد بغضب : اخرسي وبطلي شغل العيال ده وابعدي عن وشي دفشها بغل وذهب مسرعا قبل أن يهجم أحدا مجددا علي اخت صديقه مها ببكاء: انا استاهل انا اللي عملت في نفسي كده والله لوريك وصل حامد والحراس الذين حواطو المكان بمهاره ودقه عاليه دفش الباب وتاكد من انه لا يوجد احد فوجد جواد ملقي علي الارض وغزل تبكي بحرقه ما ان نظرت له " غزل ببكاء : ابيه حامد الحقه هيموت حامد بحنان اخوي: متخافيش يا حبيبتي انا معاكي اهو وهو مش هيحصله حاجه تعالي حملها ووضعها في السياره وامر السائق باخذها الي القصر وارسل ورائها سيارتين حراسه وذهب مجددا وحمل جواد ووضعه في سيارته " جواد بتعب : ااااه غزل غزل ياحامد باشا حامد بجمود : راحت علي القصر جواد بضعف : خد بالك منها متخليش حد غريب يقربلها بتخاف حامد بغضب : انت هتعلمني اتعامل مع اختي ازاي جواد باستغراب: ماله ده اااه غاب عن الوعي مره اخري لينظر له حامد بحنق: و الله ما مرتاحلك مش عارف مراد بيحبك علي ايه قاطعه صوت الهاتف حامد: ايوه يا مسعد مسعد : يا فندم في الاوضه لقينا محفظتك وقعت حامد بعدم اهتمام: هاتها وتعالي علي مستشفي الاحمدي يلا أغلق الخط وتذكر انه من الاساس لم يصطحب محفظته ولكنه اكمل طريقه ووصل الي المستشفي وامرهم باسعافه حامد بضيق : اوف انا والله لا طايق نفسي ولا مراد ولا جواد مسعد : حامد باشا اتفضل المحفظه حامد : هات وروح خد الحرس وعلي قصر مراد شوف غزل هانم لتحتاج حاجه مسعد بطاعه: حاضر يا فندم اخذ حامد المحفظه وفتحها ليجد انها تخص جواد ليضطلع علي محتواياتها ليصدم بما رأي حامد بصدمه : مش معقول جواد حسين المهدي!!!!! في منزل حسين منيره بجهوريه: يا راجل رايح فين كده وانت تعبان حسين بغضب : لازم اقابل مراد لازم يعرف الحقيقه كده هيموت بناتنا واحنا ساكتين ابعدي من وشي منيره بخوف : تعالي هنا الله يخربيتك ذهب بتعب الي مراد وعزم علي اخباره بالحقيقة بينما امسكت منيره بهاتفها " منيره برعب : انت يا مهران الكلب جوزي رايح لمراد يحكيله الحقيقه وهيقوله انك هددته يعمل كده وان ابنه اصلا مكنش موجود مهران بخوف: وجايه تقوليلي دلوقتي وبعدين المحروس ابنك فين منيره بضيق : وانا اعرف عنه حاجه من وقت ما سافر الله يخربيتك هتوديني في داهيه مهران بخبث : متقلقيش مش هيلحق يوصل منيره بصدمه : لييييه!!!!؟ مهران بحزم: هقتله ستوووووب كفايه عليكم لحد كده انتظروني بكره في فصل جديد وياريت اخواتنا المتابعين في **ت مش هتخسرو حاجه لو كلمه حلو تأليف وكتابه اسماء صلاح عبد الرؤوف ميدان??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD