الفصل الثاني

1692 Words
الفصل الثاني انها حياتي انا انا من اخترت البعد عنه هذه المره يالسخريه القدر الان انا اموت بمفردي وهو يموت كل يوم الف مره من اجل فراقي عنه انا هذه المجروحه التي لن استطع ان اداوي جرحي ليقسو القدر بشده و انا افترق عنه لسنوات و سنوات انا اسيل الشناوي --------------------------- قصر الشافعي تنظر لها بدموع وهي تهمس برجاء -والنبي يا مليكه خليني اشوفه لتؤمي براسها وهي تنزل علي الدرج لتختبئ خلف الجدار وهي تريها كيف اصبحت القسوه والالم التي تحتل ملامحه عيونه القاسيه الحزينه لتضع يديها علي فمها وهي تصرخ ببكاء تنهار علي حبيبها الذي تسببت في قسوته الذي اصبح يخشاها الجميع وعصبيته الذائده ومع ذلك اصبحت تتالم علي روئيته هكذا فهو حبيبها وعشقها منذ الصغر فياتري ماذا تخبئ لهما الايام ان يجتمعا الحبيبان ام يتفرقا وتكتب هذه النهايه الماساويه لقصه عشق لم يبدا بعد ؟ لم تتحمل رؤيتها كذلك لتشهق بقوه وهي تجلس علي الارض وهي تبكي بشده لقد شعرت بكل الوجع معهم وهي تراها تتالم هكذا لا تريد ان تصبح مثلهم سواء هي او والدتها التي تموت الف مره اذا زعل منها ادهم لا تريد هذا العشق لا تريد ان تتعذب مثلهم نعم هي لم تحب او تعشق من قبل لكن يكفي الاحساس بالعذاب والام ولم تلاحظ عيون الذئب التي تتابعها لينظر لها بغموض وهو يهتف -انتي بتكلمي مين ؟ لتقف بسرعه وهي تنتفض وتهمس باسمه لتنظر له بتوتر وهي تمسح دموعها بسرعه -مش بكلم حد ثم انت مالك ليصدمها بالجدار الذي خلفها لتان بالم وهي تنظر الي عيونه بتوهان وهي تستمع الي همسه بعصبيه وهو ينظو الي عيونها بقوه -لا ليا يا مليكه وليا كتير كمان انتي ملك ليا..... واياكي صوتك يعلي عليا تاني انتي فاهمه .... ولا تحبي افهمك بطريقتي يا مليكتي ؟! لتهمس وهي تتنفس بقوه لتان بالم -ليث ابعد عني ...انا مش مليكه حد ابعد عني بقي و سيبني في حالي لتبتعد عنه لتتوقف وهي تستمع الي اسمها وهو ينادي عليها بقوه اتلف وهي تنظر له بدموع وهي تهتف -بكرهك لينظر الي طيفها بنظره غامضه لا تعرف ان تفسرها ليهمس بابتسامه -اكرهيني يا مليكتي ---------------------------- قصر الشافعي يقف وهو يتمسك في يدي رعد وهو ينظو له بخوف وهو ينظر له بقوه قبل ان يدخل الي مكتبه بعد ان رحل الجميع ليهمس بخوف -هو ماله ابوك ببصلي كده ليه ليبتسم بسخريه وهو ينظر له ليهتف بغيظ الاخر من نطرته -يا عم اسكت بقي والله كانت زله شيطان مش اكثر ليستمع الي صوته وهو يناديه بصوت عالي وهو يهتف -عمااااار ليصرخ برعب وهو ينط علي الكنبه بسرعه -يختااااي الحقيني يا تيلا لتنظر له ببرود وهي تهتف -ولا اعرفك يلا الله يرحمك يا عمار هبقي احيبلك ورد معفن و احطه عليك متقلقش يا خويا لينظر لها بغيظ وهو يجز علي اسنانه بوعيد -لما اخرج هفوقلك يا تيلا الكلب ليصرخ بصوت عالي وهو ينط من علي الاريكه وهو يهتف بحسره - جايلك يا احن اب ليضحك رعد بخفه وهو يعرف بانه يهدده فقط لن يفعل شئ ---------------------- يدخل الي المكتب وهو ينظو له بابتسامه بلهاء وهو يهتف -مساءالخير ليقف بعصبيه وهو ينظر له ليهتف -مساءالنور يا روح امك لينظر له بخوف وهو يهتف بمرح مصطنع -ليه كده يا والدي هات العواقب سليمه ياااارب ليتجهه نحوه وهو يمسكه من ياقه قميصه ليرفعه وهو يهتف بغيظ -وهي هتيجي منين السليمه طول ما انتو في وشي عيال متربتش ليصرخ برعب وهو يهتف -الحقوووووني يا ماما يا رعد لتدخل بسرعه الي المكتب بعد ان اسمتعت الي صريخه لتنظر له بصدمه -يالهووووي ده هيموت الواد لتحري عليه وهي تقف امامه لينزل عمار وهو ينظر لها هذه المشاغبه وهي تمسك قنيصه بدلع -ادهم لينظر له بعصبيه وهو يهتف -مش هسيبه ..متحاوليش لتقبل خده بسرعه وهي تهتف -ادهومتي علشان خاطري لينظر لها بعشق وهو يهتف بغيره -بيعا**ك يا حوريه لتنظر له بعشق وهي تهتف ببراءه -معلش حيوان وغلط..انت حبيبي لينظر لها بغيظ وهو يهتف -ربنا يكرمك لينظر له بمرح وهو يهتف -يعني كان لازم تقولك ادهومتي ليجري بسرعه الي الخارج وهو يستمع الي سبابه ليهتف بعصبيه -امشي يا بن الكلب من هنا ليغلق الباب بالمفتاح وهو يقترب منها بخبث وهو يفتح قميصه -كنتي بتقولي ايه بقي لتنظر له بسرعه وهي تهتف بتوتر -ها مكنتش بقول حاجه انا همشي ليمسك ذراعها وهو يحملها ليغمز بخبث -لا هو دخول الحمام زي خروجه لا يمكن لتهمس وهي تنظر لعيونه بتوهان -بس يا ادهم انا........ ليقترب منها بعشق وهو يهمس بوقاحه -لا مش هسكت انتي رشتيني علشان اسيبه يبقي لازم اكمل باقي الرش*ه لت**ت لغه لغه ا****ن لتسود لغه القلوب التي مازالت لم تنتهي لقصه عشق لم تقل بل تزداد يوم عن الاخر كيف للقلب ان يقف عن حبك ؟!مازال هو يدق فانا اعشقك حتي الموت❤ ------------------------ قصر الشافعي تنزل وهي تستمع الي صريخ تيلا وعمار يجري خلفهم و رعد الذي ينظر لهم ببرود نعم انهم بلوه مثلما يدعوهم ادهم لتجلس الي جانب رعد وهي تض*به في كتفه لينتبه لها من وسط شروده لتهمس بخبث -ابوك فين ليض*بها علي راسها وهو يهتف بخبث -بطلي ترخمي عليه بقي سيبيه شويه لتقف وهي تغمز له بابتسامه خبيثه -يبقي عرفت هو فين لتتجهه الي مكتبه لتفتحه وهي تجده موصد لتخبط علي الباب بقوه وهي تصفر لتكتم ضحكتها ... ------------------------ تبعده عنها وهي تستمع الي خبط الباب لتهمس -الباب بيخبط ليسب وهو يهمس بعشق -سيبك منهم دول عيال رخمه لتهز راسها وهي تهتف بابتسامه -شوف مين بيخبط ليصرخ بصوت عالي وهو يهتف بغيظ -مين الكلب الا بيخبط ليستمع الي صوتها هي تهتف بخبث -ملاقيش عندك مايه يا شقي وملف صفقه....... ليفتح الباب وهو ينظر لها بغيظ وهو يمسكها من شعرها ليزقها بعيد عن المكتب -عيله ماشافتش ربع ساعه تربيه اه والله و احنا ضيعنا وقتنا في تربتهم كنا جبنا غيرهم احسن لتغمز بخبث وهي تهتف -انتو ملكوش اوضه تلمكم...... ليغلق بالباب في وجهها لينظر لها وهي تضحك بقوه علي هذه الوقحه الاخري ----------------- قصر الشافعي تستيقيظ من نومها لتاخد شاور وهي ترتدي بنطلون اسود و بلوزه بيضاء ذات الكم الواسع وهي تكشف عن عنقها لترش عطرها التي تعشقه وهي تترك شعرها خلفها لتنزل وهي تجدهم يجلسوا يفطروا لتقبل خده وهي تهتف بحب -صباح الخير يا بابي ليهتف بابتسامه بحب -صباح النور يا قلبي لتذهب الي رعد وهي تقبله و تيلا ووالدتها لتجلس الي جانب رعد وهي تلعب في شعره -صباح الخير يا عمورتي ليقبل خدها بحب وهو يهتف -صباح النور منغير نكش شعر لينظر له بجديه وهو يهتف -رعد متنساش النهارده تعلن عن سكرتيره لمراد علشان يبطل زن وانت عارف هتجبهاله ازاي لينظر له بجديه وهو يهتف بغيظ -تمام ا حسن ارفني وعمال يعمل شغل الحزينه الا جوزها مات في الحرب لتضحك تيلا بشده وهي تهتف -والنبي مراد ده عسل لينظر لها بسخريه وهو يهتف -عسل اسود ياختي انا همشي انا بقي علشان هسبق حضرتك انا وليث الشركه لتكتم الماء في فمها لتكح بشده عندما استمعت الي اسمه اماذا كل شئ ليث.. ليث لتنظر لها تيلا بفرحه وهي تض*بها علي ظهرها بقوه فهذه حركتها المفضله تنتظر اي احد لكي يكح لتض*به بقوه علي ظهره -انتي بتموتي ولا ايه لتكح بقوه وهي تهمس بغيظ -الله يحرقك يا تيلا هموت بتفولي عليا لتضحك برقه وهي تنظر لها -بس يا تيلا لتضحك بشده وهي تنظر لها -الحق عليا قولت اساعدها في هذه المواقف العصيبه لتنظر لها بغيظ لينظر لها بحب وهو يهتف -مليكه هتيجي معايا ولا لتنظر له بحب وهي تحضنه -لا روح انت وانا هعدي علي ماسه وجاكلين ليقبل راسها وهو يخرج من القصر لتنظر لهم بابتسامه وهي تهتف -يلا همشي انا كمان بقي باي لتنظر لها بقلق وهي تهتف بحب - خلي بالك من نفسك لتؤمي براسها وهي تخرج من القصر لتركب سيارتها وهي تدورها بسرعه لتتصل بماسه لتهتف بابتسامه -صباح الخير لتهتف بابتسامه وهي ترتدي حذاءها -صباح الخير.... انتي فين ؟! لتهتف بعصبيه وهي تنظر امامها -جيالك .... شوفتي ليث امبارح شافني وانا بوري جاسر لاسيل لكن انا مقلتلوش لكن اكيد فهم هو مش غ*ي لتشهق بخضه وهي تهتف -كويس انك مقتلهوش لت**ت وهي تضغط علي الفرامل لتضغط بقوه لا توجد... لا توجد فرامل لتهتف بخوف -ماسه مفيش فرامل لتصرخ بقوه وهي تبكي -يعني ايه مفيش فرامل افتحي الباب بسرعه ونطي يا مليكه لتهز راسها بدموع وهي تنحرف عن الطريق لتغمض عيونها وهي تنظر امامها لتستسلم وهي تجد من يخبطها بقوه لتحاول فتح عيونها ببطئ وهي تهمس -بابا... رعد ----------------- شركه الشافعي يدخلو الي مكتب ليث ليجلس علي المكتب وهو ينظر له ليحده يهتف بسخريه -انا المفروض هعلن بكره عن انترفيوه لينظر له وهو يهتف ببرود -لمين لينظر له بسخريه وهو يهتف -لمراد بيه لينظر الي الباب وهو يفتح ليدخل منه وهو يهتف بمرح -مين بيجيب في سيرتي ليضحك رعد بسخريه وهو يهتف -يارتني جبت في سيره مليون جنيه ليجلس مراد بغرور وهو يهتف بحسره -اكيد انا احسن .......متجيبولي مزه قصدي سكرتيره بدل مانا رايح جاي لينظر له بجمود وهو يهتف -هنجبلك علي اساس انك رايح جاي باوراق لينظر له بصدمه وهو يهتف -ينهار اسود ده طير جبهتي لينظر له بغضب وهو يهتف -بس يا تافه لي**ت وهو ينظر الي ساعته وهو يهتف بتساؤل -هي مليكه جت ليرفع نظره وهو يستمع الي اسمها ليهتف مراد باستغراب -لا هي مش المفروض تكون جايه معاك ليقف بسرعه وهو يهتف بخوف -ازااااي دي المفروض تكون جت من نص ساعه ليقف وهو يض*ب يديه بالمكتب بقسوه ليصرخ بعصبيه -انت بتهزر يا رعد ليتصل بسرعه بها هي من تعرف اكيد ليهتف بخوف -ماسه انتو فين لتصرخ بدموع وهي تهتف بخوف -رعد الحق مليكه يا رعد ليقف بصدمه وهو ينظر الي ليث لينظر اه الاخر بعصبيه وهو يةذب منه الهاتف بسرعه ليهتف بقسوه رعد بخوف قام وقف ومبقاش عارف يتكلم ليث خد الموبايل -ايوه يا ماسه مالها مليكه لتشهق بقوه وهي تخرج من الفيلا لتبكي بشده -مليكه العربيه مفيش فرامل ليجذب سلاحه بقسوه وهو يخرج بسرعه من الشركه و خلفه رعد و مراد ليركب سيارته وهو يدورها بسرعه وهو يتذكر بان ادهم وضع GPS في سلسه مليكه التي دايما ترتديها ليتصل به وهو يتسمع الي صوته -الو يا ليث في ايه ليهتف بقسوه وهو يض*ب يديه بقوه -مليكه العربيه مكنش فيها فرامل ليهتف بخوف علي ابنته وهو يقف يجذب سلاحه بسرعه وهو يخرج من الشركه - ازاي ده يحصل. ليهمس بقسوه وهو ينظر الي رعد -مش عارف دلوقتي انا عايز اعرف مكانها من الGPS الا انت حاطه في السلسله لينظر الي هاتفه وهو يهتف بقسوه -تعال علي الطريق الصحراوي قريب من المخزن ------------------------ الطريق الصحراوي تنقلب السياره بها عده مرات وتصبح الرؤيه مشوشه وتكون بين الوعي والا وعي لكن تسمع صوت يهمس بصوت كالفحيح الي جانبها -سلميلي علي الامبراطور ورعد والليث لتحاول ان تفتح عيونها لكن ليست لها القدره ان تفتح راسها التي تنزف بشده اثر الخبطه لتمد يديها لتحاول ان تمسك هاتفها لتغلق عيونها وهي تستلم الي هذا الظلام الذي يحيط بها تستسلم الي مصيرها المجهول #شهد زاهي #الحوريه ❤
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD