الفصل السادس (6)

1458 Words
الفصل السادس مر اسبوع بدون احداث تذكر كل شئ علي حاله في الصحراء كان حمدي يجري مسرع باتجاه كمال ليجده يفعل رياضه قاسيه كأنه يعاقب نفسه علي شئ حمدي بنهيج =كمال كمال بإستغراب =في ايه مالك حمدي وهو يلتفت حوله =سمعت واحد بيقول للمعلمه في جاسوس ومن الاعضاء وسطينا وطلب يدور بنفسه وهيقتلوه كمال بتمعن =وبتسألني ليه حمدي بتوتر =هااا عادي كمال بحدة =حمدي حمدي وهو ينظر للأرض =حاسس انه انت وانا مش عايز اخسرك انا ما صدقت لقيتك يا كمال انت الوقتي الوحيد اللي في ضهري اتجه كمال له وربط علي اكتافه مردفا =متقلقش يا صاحبي انا مأمن حياتك حتي لو مت حمدي بترجي =ابوس ايدك متقولش كدة بعد كرم ما صدقت لقيتك عشان خاطري كمال بمزاح =متقلقش مش هموت قبل ما افرح بيك يا بيضه واجوزك لمزة جامدة وتجيب حمدي صغنن حمدي بإندماج =لا انا هجيب ريناد وريماس الاول وليالي وليليان كمان وكمال وكرم كمال بضحك =لا رحمة للي هتتجوزك تعنس كل دول ربنا يخلي ضحك حمدي هو الاخر حمدي بعد ادراك =ولا اقول مش هسمي كمال كمال بغيظ =ليه ياااد دا اسمي حلو حمدي بحزن =اخاف تسيبني ذي ليالي وليليان وكرم لكن ريناد وريماس مش علي اسم حد كمال بغموض =الرايح هيرجع يا صاحبي يمكن مش كله بس منه هيرجع حمدي بعدم فهم =ايه كمال بوعي =مفيش بقولك هشوفك بعد شويه سلام وتركه وذهب في منزل ليليان كانت تجلس وتأكل طعامها بملل وحين انتهت حملت الطعام ووضعته بالمطبخ ثم جلست امام التلفاز وقاطعه رنين فونها ليليان بفرحه =ا.الو كمال بجديه =نفذي اللي اتفقنا عليه ليليان بخوف =ل.ليه ا.انت ك.كويس كمال بحزم =ليليان بقولك نفذي بسرعه اقل من ساعتين تكوني برة البيت والاثر يتمسح انا كويس سلام ليليان ببكاء =ك.كمال كمال بتنهيد =نعم ليليان بشهقات =خ.خد ب.بالك م.من ن.نفسك ع.عشان خ.خاطري ا.انا م.مليش غ.غيرك اغمض عينه لوقت ثم ودعها وقفل فزاد بكائها وهي تحزم اغراضها القليله في حقيبه ظهر وارتدت هوت شورت چينس وبلوزة صفراء لا تغطي بطنها طويله قليلا من الخلف وتركت العنان لشعرها فبدأت رائعه وساحرة ثم نزلت واوقفت تا**ي ليأخذها تلك المسافه الطويله في قصر قيس كانت ليالي تجلس وهي تفكر به لا بهم لما هو هكذا لما يجعل مسافة بينهم تشعر انه يوجد شئ غريب يخفيه عنها وجدته يدخل من بابا القصر فصعدت ليالي لغرفتها بدلت ثيابها ووقفت امام المرآه شاردة الذهن فجاء من خلفها وضمها قيس بهمس =مالك ليالي بعدما فاقت =احم مفيش قيس بحدة =ليالي ليالي بتأفف =ايه يا قيس مفيش حاجة مستغربه ازاي حياتنا كدة حلوة طبيعيه حاسه في حاجة غلط افهم يا قيس انا قولتلك الف مرة بحبك في كم يوم وانت ولا مرة ازاي عايزني ابقي طبيعيه قيس بغيظ =يعني انتي عايزانا نعيش في اكشن وحد يجي يفرقنا ونبعد بتاع عشرين سنه ولا ايه ليالي بحزن لانه لا يفهمها =خلاص يا قيس انا هنام واتجهت للسرير تمددت واغمضت عيناها قيس بهدوء =ليالي...... ليالي ليالي ردي ليالي بهدوء مميت =عايزة انام يا قيس قيس وهو يشدها لتجلس =كلميني الاول ليالي بضيق =قولت عايزة انام احمر وجهه غضبا وهو يمسك فكها ويصرخ قائلا =انتي ليه مش بتفهمي انتي بتقلبي في حاجات انا بحاول امحيها ازاي عايزاني اقولك بحبك وانتي كنتي عدوتي انسي الماضي اكمل بعصبيه =ليالي ردي ليالي بتنهيد =اقول ايه وانت حياتك معايا اسرار قيس بغضب =قولي مش هسيبك قولي انا حابه حياتنا كدة قولي مش عايزة افتكر الماضي عشانك ليالي بدموع تجري بعيناها =انا مش عايزة غير حبك اديني قلبك يا قيس ترك فكها ونظر لها مطولا ثم ترك الجناح كله وذهب فتمردت دموعها بينما هو اتجه لغرفة الرياضة يفرغ غضبه وصلت سيارة الاجري الخاصه بليليان متأخرا فنزلت منها لتجد واعطته اجرة ثم نظرت للڤيلا المضيئه لكن يغلبها اللون الاسود ذهبت للحارس الحارس بجديه =انتي مين وايه اللي جايبك هنا ليليان بخوف من هيئته =ا.انا ل.ليليان ج.جايه ل.للظابط آ.آسد ق.قوله ت.تبع ك.كمال الحارس بهدوء حين رأي خوفها =طيب ثواني ورن علي آسد الذي فاردف الحارس =في واحدة هنا اسمها ليليان تبع واحد اسمه كمال آسد مسرع =دخلها بسرعة اغلق الحارس ثم فتحوا لها البوابه فطمأنت نفسها ان سارة صديقتها تعيش هنا لكنه كانت خائفه من المكان وجدت فونها يرن وكان كمال كمال بقلق =انتي مشيتي ليليان باستغراب =ا.ايوه كمال بخوف =سبتي اي حاجة وراكي ليليان بخوف من طريقته =ل.لا ح.حطيت ك.كل ح.حاجة م.مكانها و.وخدت ك.كل ا.اللي ي.يخصني ل.لو ح.حد ر.راح م.مش ه.هيعرف ا.اني ك.كنت ه.هناك كمال بإطمئنان =كويس فريدة بعتت ناس يدوروا في الحارة دي عليكي والشقه دي هي عارفاها انها لليالي فشكت تكون ليالي هناك ولسه عايشه ليليان بإستغراب =ل.ليالي ا.اختي ل.ليه كمال بجديه =احنا كلنا عارفين ان ليالي مش عايشه بس جثتها لسه مجتش ليليان بلامباله فهي تشعر منذ يومها بتوقف قلب اختها =امممم م.ماشي س.سلام واغلقت لتذيقه مما يذيقها فهو دائما يغلق بوجهها وكانت قد وصلت فدخلت لتجد نفس الشاب يقف وبجانبه سيدة في ببداية ال*قد الخامس وطفل صغير بالرابعه من عمرة ليليان لنفسها ببالها =فينك يا سارة نظر لها آسد بتمعن هي نفسها التي التقي بها في المول هي نفسها التي دق قلبه لها هي نفسها التي تحمل وجه طفولي برئ لكن مهلا ماذا ترتدي آسد بضيق =انتي اللي تبع كمال شعرت انه غير مرحب بها من طريقته فعبست ليشعر هو بذلك فاردف حتي يفهمها ما يعنيه =مش شايفه ان لبسك قصير شويه ع العموم اهلا وسهلا بيكي انا منتظرك من زمان نورتي نظرت له وابتسمت فهو اوصل لها سبب ضيقه واقتربت تسلم عليه ما ان لمست يدها يده حتي سارت قشعريرة بجسم كلاهما آسد بتوهان =انا آسد ليليان بابتسامه ساحرة =و.وانا ل.ليليان ا.اتشرفت رحمة بابتسامه فقد شعرت بالطمائنينه اتجاهها =نورتي يا بنتي ليليان وهي تحتضنها بعفويه =د.دا ن.نورك ي.يا ط.طنط سارة وهي تنزل =ميييين جيييه واناااا مش موجوووده يا نااااس نظرت لها رحمة بضيق بينما فرحت ليليان وبعد سلامات وشرح صعدت ليليان لغرفة فعلوها لها في اليوم التالي في قصر قيس فتح قيس عيونه ليجد نفسه بغرفة الرياضة فوقف واتجه لحمام بأحد الغرف واخذ شاور ثم خرج وهو يلف خصرة بالمنشفة ثم اتجه لجناحه واخذ ثياب وارتداها ثم اتجه للفراش لم يجدها قيس بإستغراب =هتكون راحت فين ونزل مسرع للمطبخ لم يجدها سأل الدادة واخبرته انها لا تعرف بحث عنها في القصر كله وكذلك الخدم ولم يجدها فأمر الحراس بالبحث بباقي القصر من الخارج قيس بخوف =لا يارب مش عايزها تختفي من حياتي يارب رجعهالي جلس علي الاريكه بجناحه ووضع وجهه بين يداه بغبائه خسرها لكن مهلا لا يجلس هكذا سيجدها وقف مسرع لكنه وجدها امامه واتصلت الاعين ببعضها لوقت قاطعه قيس وهو يمسك زراعها بقوة قيس بهدوء ما يسبق العاصفه =كنتي فين ليالي بألم =بجيب مسكن لدماغي بتاعي خلص قيس بعصبيه =خلص ازاي يا هانم وانا جايبلك زيادة علبتين ليالي وهي تغمض عيناها بقوه من ضغطة =خلصوا قيس بصراخ =انتي هتستهبلي يا بت خلصوا ازاي ردي شعرت نفسها انها مجرمة من نبرته فأغمضت عيناها وتمردت دموعها وهي تقول =ايوه انا اخدت كتير امبارح كل نص ساعة لاني كنت بضغط علي نفسي عشان افتكر اللي حصل في الماضي ولو سمحت ابعد ايدك انا مش مجرمة بتحقق معاها وبعد كدة ليا اسم ناديني به وهو ليالي نظر لها لوقت ثم ترك يدها والتفت ليذهب لكنها اوقفته بما قالت =قيس لو سمحت عايزة اشوف ورقة جوازنا التفت لها مرة اخري وهو يتحدث بعدم تصديق =افندم ليالي بلامباله =عايزة الورقه اللي تثبت اني مراتك انا مش ضامنه ان كنت صادق وانا فعلا مراتك اقترب منها فعادت تلقائي للخلف وهو يتقدم منها حتي وقعت علي السرير وهو فوقها قيس بخبث =الهانم مش مصدقه انها مراتي واحنا نعمل ايه ليالي بخوف =ابعد يا قيس قيس وشفاه تلمس شفايفها =صح نخليها تصدق ليالي برعب =قي..... قاطعها بتقبيله لها ويدة متجهه لثيابها ليذهبا لعالمهم الخاص في ڤيلا حسام فتح عيناها بهدوء وهو يغلق المنبه واخرج صورة من اسفل المخدة ليعود بذكري جميله لزوجته التي تركته فلاش بااااك استيقظت زوجته من النوم تصرخ اثر كابوس ففزع =عااااا لااااا حسام حسام حبيبي شدها لحضنه يطوقها بيداه قائلا =اهدي يا قلب حسام هششش =خ.ا.ي.ف.ه كور وجهها وقبل جبينها ثم وجنتاها وعيناها وانفها وذقنها واخيرا شفايفها حسام بمرح =يا خلاثي ع العسل يا ولاد ايه دا ابيض =بس بقي حسام بعدما قبلها مرة اخري =الله ع الاحمر وهو م**وف =يوووه اسكت يا حسام ابتسم وهو يتمدد وهي بحضنه يطوقها بيداه ويحاوطها بشدة حسام بجديه =مالك يا قلب حسام حلمتي بأيه =حلمت انك سبتني يا حسام وتمردت دموعها فمسحها وهو يوزع قبلات علي وجهها حسام بعشق =مستحيل اسيبك يا قلب وروح وعمر وحياة حسام =انا بحبك اوي يا حسام بعشقك وبموت فيك حضنها كأنه يخبئها من العالم كله فهي ملكه له لوحده باااااك تمردت احد دموعه وهو يتجه لصاله الرياضة يفعل اصعبها ويلحقها بالملاكمه ثم اخذ شاور وارتدي ملابسه ونزل ليجد خالته وابنتها رندا بمرح =الظابط الفاشل وصل اهو حسام بابتسامه اخويه =ازيك يا رندا رندا وهو تخرج ل**نها =فله الفله واحسن منك ابتسام بابتسامه =مش هتفطر يا حبيبي حسام بمرح =تعرفي عني هذا ضحكت خالته وامه ورندا بينما هو ذهب وابتسام تبتسم بخبث فهي تريد تدبيسه برندا ولا تعلم ان رندا لها حب طفوله وحسام مثل اخوها ولكنها تعلم ان لحسام جنون اتجاه زوجته وهي تريده ان يتخلي عن عشقه لها بينما حسام اتجه لعمله وطوال الطريق يتخيلها ويتذكر ماضيه معها مع عشقه هذه ****************** كده الفصل السادس خلص بقلمي/ سماء أحمد *************
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD