الفصل السابع
في قصر قيس
اغمضت عيناها لم ترد فتحهم ابدا ولا تريد رؤيته تخشي ان يهينها ويؤلمها بكلاماته التي كالسهام
قيس بحنيه
=ليالي فتحي عينك
شعرت بدموعها ستخونها وحركت رأسها علامه الرفض
قيس بحدة
=قولت فتحي
فتحت عيناها ببطء وجدت يدة علي مفتوحه علي جبهتها ومرت نزولا لعيناها ثم انفها وفمها وذقنها واقترب قبلها من شفايفها برقه
قيس بعشق
=ليالي انا بعشقك ايوة انا قيس الجارحي بعشقك يا ليالي بعشقك
ليالي بصدمة
=كذب بتكذب انت بت......
قيس بابتسامه
=وربي بعشقك
تمردت دموعها وتساقطت وكورت وجهه بفرحه
=قولها تاني وحياتي قولها قولي تاني قولت ايه
قيس بضحك
=لا يا ليالي مش قيس الجارحي اللي يقولها كل شويه كفايه انك حستيها
انفجرت باكيه وهي تقول
=عشان خاطري يا قيس
انصدم من بكائها وكور وجهها وقبلها عدة قبل متفرقه
=خلاص يا قلب قيس حقك عليا خلاص بقولك اهو بعشقك
ابتسمت بفرحه وهي تضمه فبادلها قائلا لنفسه
=اهلا بيكي في قلبي يا ليالي الوقتي بس اقدر اقول امتلكتك قولا وفعلا ومستحيل الجن الازرق يقدر ياخدك مني انتي الوقتي مني ذي ما حواء كانت جزء من آدم الوقتي ليالي جزء من قيس هتبقي ملازماه للأبد
وقبل شعرها وهو يزيد من ضمها
في الصحراء
كان كمال يتخطي النفق بهدوء وشعر بمن يراقبه لكنه مشي ومشي حتي وصل لحائط
كمال بخبث
=تؤ الصنف دة معنش بياخد معايا هقول للمعلمه تديني اقوي بس يلا
واخرج ورقه ملفوفه وفتحها لتظهر بودرة بيضاء ثم وضع اصبعه علي احد فتحتي انفه واستنشق بقوة
كمال بضحك
=الله الله مزاج عالي
وفعل مثل هذه الحركه مع الاخري ثم اعاد رأسه للخلف وجد الرجل يعود للخلف ويذهب ثم خرج من خلفه حمدي
حمدي بصدمة
=انت بتشم يا كمال نهارك اسود انت مدمن
كمال بغيظ
=ع دماغك ودماغ اللي خلفوك يا حيوان مش تقول انها باعته حد ورايا
حمدي بتنهيد
=انا شوفته بعد اما دخلتوا فجيت وراه لكن فجأه لقيتكم وقفتوا كنت هلف
كمال وهو يمد له ما بقي ع الورقه
=طيب خد شم بيعمل دماغ عالي
حمدي وهو يبتعد
=حد الله
كمال بخبث
=هتشم ولا اروح للمعلمه واخليها تخليك تقتل مرة واحدة
حمدي وهو يحرك رأسه
=لا
كمال بعصبيه
=ازفت خد
مسكه حمدي واستنشقه ثم نظر لكمال بصدمة فضحك كمال بكل صوته
حمدي بغباء
=دا دقيق قمح ولا دقيق فينو مش عارف اميز
نظروا لبعضهم وزاد ضحكهم وبعد وقت توقفا عن الضحك
كمال بابتسامه
=تعالي هد*ك سر من اسراري
حمدي بابتسامه
=يلا
وذهبا سويا داخل النفق حتي وصلا لمكان ما واخرج كمال من الحائط فون ورن علي احدهم
في ڤيلا آسد
كانت ليليان تجلس تفكر في ماضيها وحاضرها ومستقبلها الي ان شعرت بسارة نزلت مسرعه ثم قبلت وجنتها وتمددت ورأسها ع فخذ ليليان
ليليان بابتسامه
=م.مالك
سارة بتنهيد
=موجوع جلبي وتعب فيا
خبطتها ليليان ع رأسها وضحكت بينما كان آسد ينزل فرأهم ووقف يتأمل ليليان الي ان رن فونها
ليليان بضيق
=ا.الو
كمال بضحك
=دي اخرة اللي يكلمك
ليليان وهي تمنع ابتسامتها
=ف.في ح.حاجة
كمال بابتسامه
=بطمن ع قمرنا
سارة وقد استمعت للكلمه
=قمرنا يا ليل للصبح يا ليل وامانه مش عارفه ايه يا سهر الليل ما احلا الليل ويا ابو الاسود
اطلقت ليليان ضحكه رنانه هي وكمال وكذلك آسد الذي خبط جبهته من تصرفات مجنونته
كمال وهو يحاول التوقف
=قولي للفنانه اللي عندك تغني بعد اما نخلص عندي ليكي مفاجأة
ليليان بحزن
=ا.ايه ه.هتقولي ا.اختك ر.رجعت م.من ا.الموت ب.بس ا.ازاي و.وانا ح.حسيت ب.بقلبها
كمال بعتاب
=انسي خلاص خدي معاكي
واعطي الفون لحمدي الذي لم يعرف من هي
=الو
ليليان بفرحه
=ح.حمدي
حمدي بصدمه
=ليلو انتي عايشه وليالي فين هي كمان عايشه قوليلي مش كدة
تمردت دموع ليليان و**تت وفجأة علت شهقاتها فقال
=ليلو كلميني متخوفنيش طيب اهدي بعدين مش الملكه قالت م***ع تعيطي نسيتي ولا ايه ليلو
جلست سارة بجانبها حزينه لحزنها وضمتها بقلق
=مالك يا ليليان فيكي ايه يا حبيبتي ليليان
واكملت ودموعها تتساقط
=مش بتردي عليا ليه ليليان
وبكت مثلها بينما كان آسد مصدوم منهما وقرر ينزل لكنه وجد الانسب ان لا ينزل
ليليان ببكاء
=ح.حمدي ل.ليالي ر.راحت و.وحيدة ا.انا
حمدي بصوت سمعته سارة
=ربنا كبير ومش بيتخلي عننا
للحظة سرحت سارة اجل ربها كان معها لم يتخلي عنها ولو للحظة تركت ليليان وفكرت ماذا كان سيحدث ان كان آسد لم يجدها لم ينقذها وقفلت ليليان مع حمدي واكملت بكاء علي دخول رحمة التي صدمت من شكل ليليان
رحمه بحنيه
=مالك يا ليليان حد زعلك
حركت رأسها ولكنها لمحت سارة تجلس شاردة دموعها تتساقط فقالت
=س.سارة
فهمتها رحمة مخطئه فاتجهت لسارة وسحبتها من زراعها بقوة
=عملتي ايه يا زفته
سارة بتوهان
=هااا
رحمة بحدة
=قولتي ايه لليليان زعلها وخلاها كدة اكيد كل حاجة وحشه منك هو انتي ملكيش اهل يعلموكي ازاي تتعاملي مع ضيوفك متردي هو انا بكلم نفسي
نظرت لها سارة بشحوب فكل تفكيرها تعلق بالماضي بينما نزل آسد بعصبيه مسرع لسارة
آسد بعصبيه
=بس يا امي
رحمه بصراخ
=متقولش بس اما نشوف مش بترد ليه عليا وبعدين انا قولت ايه غلط فعلا دي مش معروف ليها اصل من فصل جيبها لينا من الشارع لا ليها اهل يسألوا عليها ولا نيله فين اهلك متردي
نظرت لها سارة فهي كانت قد وعت لصراخها واستدارت لتجد آسد امامها مباشر
شارة بشحوب وضعف
=انت اهلي مش كدة
آسد بحزن
=ايوه انا اهلك وسندك وابو ابنك واخوكي وجوزك وابوكي
ابتسمت لتقع اسيرة لظلام احتلها فصرخ بإسمها اما رحمة فاتسعت عيناها وبدأت تستوعب ما قالت اجل تكرة سارة لأن آسد يفضلها كثيرا حتي علي نفسه ولأنها رفضت انجاب غير سيف وآسد معها
في ڤيلا حسام
عاد من عمله ليجد امه واباه سويا
حسام بابتسامه
=مسا مسا يا حلوين
أحمد بابتسامه
=مساء النور يا سحس
ابتسام بضيق
=حسام انا اتكلمت مع خالتك ع رندا تتجوزها
حسام بسخريه
=حسام مين
ابتسام بعصبيه
=انت هتستهبل بكلمك انت انا خلاص قولتلها
حسام وهو يصعد
=ربنا يسهل
ابتسام بصراخ
=حط في دماغك لو رفضت مش راضيه عنك فاهم
اكمل صعودة لجناحه ودخل اخذ شاور وبدل ثيابه لأخري منزليه ثم جلس ع كرسي وممد ارجله ع اخري
فلاش بااااك
=لا يا حسام حرام ربنا مش هيسامحنا لو غضبت اهلك اقولك ارجعلهم واتجوز واحدة يختاروها وانا هستناك لحد اما يعرفوا اننا فعلا بنحب بعض ونتجوز
حسام بسخريه
=اه وماله هروح اهو
انفجرت باكيه كالأطفال
=بتتريق عليا اخس عليك يا حسام
ابتسم بتلقائيه ع شكلها الطفولي القابل للأكل ثم سحب كرسيها ومسك يداها الصغيرتان بين يداه الكبيرتان وقبلهما
=بعشقك يا مجنونه ويلا هكتب عليكي واللي مش عجبه يولع
=بس انا معنديش وكيل وانا لسه عندي تمنتاشر وخمس شهور
حسام بابتسامه عاشقه
=واربع ايام وساعتين وخمسه وتلاتين دقيقه والوكيل هيبقي المأذون يا اخر صبري
ابتسمت وهي تومأ بتأكيد كالبلهاء فسحبها من يدها واتجه لمكان خاص بالراقصات
=حسام هما لو شافوني هياخدوني ويخلوني رقاصه زيهم انا مش عايزة
دخل بقوة واتجه لغرفتها اخذ بطاقتها وخرج فلم يعترضوا طريقه اجل هي ابنه راقصه ولكن امها توفت وظلت هي بهذا المكان اما حسام فاتجه لمأذون ولم يعبأ ان كانت بنت ام ان المكان هذا دنسها ولم يسألها لم يعبأ ان كان مجتمعه الراقي سينهره كل ما همه حبيبته بين يديه يريد ان يمتلكها بالحلال وبالفعل تم كتب الكتاب ثم اخذها لشقه لهما
=الله يا حسام جميله اوي دي بتاعتي
حسام بابتسامه
=ايوه دا من هنا ورايح بتاعنا يا روح قلب حسام
دارت به بسعادة فشدها هو لغرفه النوم ابتسمت وهي تتأمل شكلهما في المرآه حين اقترب وضمها
=انا بحبك اوي يا حسام
حسام مقبلا وجنتها
=وانا بعشقك ومش هاممني انتي ايه كل اللي يهمني حبك ليا
=يعني مش هتندم في يوم انك اخدت بنت رقاصه
حسام بابتسامه
=انا اخدت قلبي مش اي حد
وفجأة حملها ع غفلة فشهقت ووضعها علي السرير واخذها لعالم لهما وهو يتوقع كل النتائج
بااااك
تن*د بحزن وهو يشعر بألم يعتصر قلبه بقوة فوقف وبدل ثيابه لأخري ليخرج وأخذ مفاتيح سيارته ونزل فوجد اهله يأكلوا
حسام بحزن
=موافق يا امي هتجوز رندا
وتركها دون رد وذهب تاركا اياهم في صدمه واتجه لشقته هو وهي فتح الباب ودخل تمدد علي سريرهم وتلمسه بسعادة
حسام بابتسامه
=غ*ي ويستاهل القتل اللي يظن فيكي اثم يا اغلي ما في حياتي
فلاش بااااك
مر حوالي ثلاثه اشهر وحياتهم سعيدة فهي ملكة قلبه كانت اول فتاة بحياته وهو اول راجل بحياتها يذهب لعمله ويعود ليدفن نفسه بحضنها يخرج كل همه
في يوم كان في عمله ليتفاجأ بأمه فاستغرب ولكنه رحب بها
ابتسام بسخريه
=مبسوط يا حسام مبسوط بحياة الفقرا وببنت الرقاصه
حسام بضيق
=امي انتي بتتكلمي عن مراتي
ابتسام بضحك
=مراتك اممم مراتك ههههههه
حسام بحدة
=امي حضرتك جايه بعد المدة دي ليه تعكري عليا حياتي
ابتسام بلامباله
=جايه اقولك ان امثالها مستحيل يتغيروا ولو قالتلك مثلا انها حامل تبقي كدابه عارف ليه
واكملت بفحيح
=عشان انت مبتخلفش من وقت ما اتصبت سلام يا... جوز بنت الرقاصه هههههههه
نظر خلفها بصدمة انهار حلمهم فحلمه هو وحبيبته ان يرزقوا بطفل يملأ حياتهم وقف واخذ اغراضه ثم اتجه لمنزلهم وطرق الباب ففتحت بإستغراب لانه يحمل المفتاح شعرت بهمه ففتحت زراعيها بابتسامه صافيه فدخل لحضنه دافن رأسه بعنقها كانت لا تظهر بسبب احتوائه لها اما هي فلم تعبأ حتي بثقل جسمه لصغر حجمها فأحتضنته وقفل الباب وساعدته علي الجلوس علي الاريكه في الغرفه وساعدته علي تبديل ثيابه ثم اتت بالطعام
حسام بضيق
=مش جايلي نفس
=انت حر متاكلش
انصدم من رد فعلها ووجدها تجلس بحضنه كالطفله وبجنبها الطعام وبدأ تضع الطعام في فمه وهو يأكله حين يجدة سينسكب
حسام بحدة
=قولت مش
=وانا قولت انت حر انا بأكل نفسي يعني افضل جعانه الله هفضل اشتغل واقابل اشكال يععع متعورين وشكلهم استغفر الله وفي الاخر تيجي الهانم وتقول مش واكله ميصحش
حسام بإستغراب
=هانم مين
=ما هو انا انت وانت انا يا روح قلبي
ابتسم تلقائي فاقتربت وقبلته من شفايفه
=مفيش حاجة في الدنيا تستاهل زعلك
اقترب ورد لها القبلة ثم ابتعد وحضنها بقوة فابتسمت تلقائي قائله
=عندي ليك خبر بمليون جنيه
حسام بابتسامه
=قولي
=المليون جنيه الاول
حسام بضحك
=ينفع مليون بوسه
=امممم ماشي موافقه
حسام بتفكير
=ايه بقي الخبر
مسكت كفه الكبير بيدها وقبلته ثم وضعته علي بطنها وابتسمت
=جوايا حته مني ومنك يا حسام...... انا حامل
نظر لها بصدمه وبعد يدة ثم نظر لها ببرود قاتل قائلا
=من مين
*************
كدة الفصل السابع خلص
بقلمي / سماء أحمد
*************