الفصل الرابع (4)

1571 Words
الفصل الرابع في قصر قيس قفل السكه ونظر خلفه لم يجدها لتشتعل اعينه بنار انها تركته فأتجه لجناحهم لم يجدها فنظر عبر الشباك رآها تجري بأتجاه بوابة فمسك فونه واجري اتصال وهو ينزل مسرع ومشي بخطي واثقه حتي وصل لها ليالي ببكاء وصراخ =افتحوا البوابه دي طلعوني من هنا يا رب خدني شعرت بيد فولاذيه ادارتها له ثم جرها خلفه للداخل ليالي ببكاء وترجي =بالله عليك سيبني انا مش عايزة افضل هنا انا بكرة المكان ده وبكرهك سبني بقي قالتها بصراخ قوي وكانوا قد وصلوا لجناحهم من سرعه ماشيه ودفعها للحائط والتقط شفايفها في قبله يبث لها شغفه بها وحين ابتعد كانت تلتقط انفاسها بقوة ودموعها تتساقط قيس ولأول مرة بحياته يقول هذا =انا اسف ليالي بصراخ =مش عايزة اسفك ولا عايزة حاجه منك سيبني امشي وبدأت ترتعش وتشعر انه سيغمي عليها فشدها وجلس وهي علي فخذه وقبل وجنتها قيس بألم =ليالي انسي اللي قولته كل ده هتعرفه سببه بعدين عشان خاطري خلينا نبدأ حياة جديده سوا ليالي ببكاء =هترجع تعاملني وحش وتسمعي كلام اوحش عاد للخلف وهي فوقه ومسد ع شعرها واردف بحنيه =وعد مش هكررها ابتسمت وهي تردف قائله =ووعد الحر دين ابتسم فلفت يدها حول خصره لتكتشف انه عاري الص*ر فشهقت وهي تبتعد ليالي بغيظ ممزوج بخجل =انت.....كده....البس......هنزل ضحك بكل صوته ووقف اتجه للحمام اخذ شاور ونزل تناول الطعام معها ثم جاء ليصعد فأوقفته ليالي بإستغراب =رايح فين قيس بإبتسامه =هصلي الضهر واجي ليالي بضيق =ما تعلمني وينوبك فيا صواب اشار لها ان تأتي ووضع يده علي اكتافها وهو يصعد فأبتسمت بفرحه وهي تحاوط خصرة فقبل جبينها وصعدوا وبدأ يشرح لها كيفية الوضوء وهي تتبع تعليماته برغبه قويه وحين انتهوا ذهب لخزانتها اخرج من وسطهم اسدال فهو كان قد جاء لها بجميع الملابس التي لا تختر علي بالها وجعلها ترتديه ليالي بجهل =يلا نصلي قيس بحنيه =لا يا حبيبتي لازم تلفي الحجاب ابتسمت علي اللقب واردفت =حجاب يعني طرحه قيس بابتسامه = لا حجاب عشان هيحجب عورتك عن الناس ليالي بجهل =مش فاهمه طب ازاي بيعملوه اخذها امام المرآه ولف شعرها ثم لف الحجاب فأبتسمت واتجهوا ليعلمها الصلاه وهي تستمع لتعاليمه بإنتباه في اليوم التالي اتجه قيس لمكان عمله ولا يخرج من تفكيرة لياليه التي تسعده ينظر للساعة منذ دخوله يود ان يمر الوقت ليراها رن علي فون المنزل ليالي بعفويه =قيس دا انت مش كدة قيس بعصبيه =مين قالك تردي يا هانم ليالي بخوف =اسفه كنت جنبه معتش هرد قيس بعدما ادرك انه انفعل =خلاص اسف بعد كدة قولي للدادة ترد هي ولو كان انا تكلميني ليالي بتوتر =ماشي قيس بابتسامه =وحشتيني ليالي بهمس سمعه =يا رب صبرني دا بعشرين وش قيس بحدة =ليالي ليالي بحمحمه =وانت كمان وحشتني قيس بضحك =ايوه كدة اتعدلي وبطلي برطمه ليالي بغيظ =متعرفش تتكلم كلمتين كويسين علي بعض قيس بحدة =بتقولي حاجة يا ليالي ليالي بغيظ شديد =عااااااا اغلق الخط بوجهها وهو يضحك بشدة قاطعه دخول حسام عليه حسام بصدمه =قيس انت اتهبلت قيس بحمحمه =انتباه يا فندم ادي حسام التحيه بغيظ وجلس مردفا =عرفت اللي حصل قيس بجهل مصطنع =ايه حسام بتنهيد =البنت اللي كنت بنقول هتقتلك ماتت قيس بلامباله =وانت مالك زعلان ليه حسام بحزن =البنت صغيرة يا قيس انت متخيل عندها تسعتاشر سنه يعني لسه في اول شبابها كانت بتقتل وماتت قبل ما تتهني بشبابها يلا منهم لله اللي هما السبب قيس بضيق =ايه حضرة الظابط هتنسي قواعد شغلنا اللي بتقول المجرم مجرم حسام بضيق =وشغلنا بيقول الانسانيه احنا بنعمل كدة عشان الناس قيس بعصبيه واندفاع =وفين انسانيتك دي اما اتهمت بنت في شرفها وكانت فين وانت عايش مع امك وعارف انها السبب حسام بابتسامه مؤلمه =كنت غ*ي يا صاحبي ولو علي امي ربنا وصيني بها وانا مراعي ربنا فيها قيس بحمحمه =مكنش قصدي حسام بمرح =ولا يهمك يا برنس قيس بغيظ =غور يالا ابو شكلك قوم ومسك شئ امامه ليقذفه به فجري حسام وهو يضحك في الصحراء حمدي بإستغراب =رايح فين يا كمال كمال بضيق =بص يالا انت اهبل وخايف لتكشفنا عشان كدة اسكت ومتسألش وهتعرف كل حاجة بعدين حمدي بضحك =اسفوخس عليك يا جدع ضحك كمال وتركه ثم دخل عبر نفق وبعد وقت وصل لمكان واخذ فون اخر رن علي احدهم كمال بابتسامه =ازي القمر =ك.كويسه و.وانت اجابت عليه فتاة تعاني من ثقل في كلامها حين تشعر بالوحدة كمال بحنيه =كويس يا حبيبتي...... بقولك =ن.نعم كمال بجديه =ليالي ماتت والوقتي معتش ليكي حد غيري وانا مش ضامن هفضل عايش ولا لا عشان كدة بصي هقولك ايه =م.متقولش ك.كدة كمال بحنيه =ممكن متعيطيش واسمعي...... اكتبي العنوانين دول يلا احضرت ورقه وقلم وبدأت تكتب ما قاله كمال بجديه =العنوان الاول لواحد اسمه آسد السيوفي ودا مقدم متجوز وعندة ابن كمان وامه عايشه معاه يعني امان اكتر والتاني لمقدم اسمه قيس الجارحي ودا عايش لوحدة ملوش دعوة بحد وصعب الطباع لذلك خليه معاكي للأحتياط خلينا في آسد هو امان عن قيس عشان تطمني اما ارن واقولك نفذ تروحيله وقوليله انا تبع كمال بس وبعدين المعلومات اللي بقولهالك تقوليها ليه والميمورات والسي ديات كله مفهوم والملفات كمان =ح.حاضر كمال بطمأنينه =طيب انا هقفل وارن عليكي بعدين ماشي =م.ماشي واغلق معها وهو يعيد الفون محله ثم خرج واتجه حيث حمدي وجلس بجانبه حمدي بلامباله =كنت فين يا نجيب عصرك كمال بلامباله =في الهدوم..... بقولك ايه اللي رماك الرميه الهباب دي حمدي بنبرة حزينه =واحد اسمه كرم لقاني في الشارع متشرد صاحب البيت رماني وجابني هنا الله يرحمه كان اخ ليا بجد موته **رني كمال بحزن خفي =كرم ربنا يسامحه حمدي بإستغراب =ليه كمال بحمحمه =عشان رماك هنا حمدي بابتسامه =لا بالع** هو في حياته ما خلاني اقتل او اعمل حاجة من اللي بيعملوها ولحد الوقتي انا كدة بسببه ربنا يرحمه كمال بألم =يا رب في قصر قيس كانت تجلس وتربع ارجلها وهي تسمع اغاني علي التليفزيون وهي تأكل فواكه حتي جاء من خلفها ونفخ بأذنها ليالي بشهقه =اخس عليك يا قيس خضنتي انحني عليها من الخلف ليكون وجهه بجانبه وجهها فاستدارت له لتجدة قريب جدا قيس بهمس =وحشتيني زادت وتيرة تنفسها تلقائي واقترب كلاهما ليقبلا بعضهما وقاطعهم صوت الدادة الدادة بإحترام =احط الغدا يا..... شهقت وهي تراهم يقبلوا بعض وذهبت فانفجر وجه ليالي خجلا وابتعدت عنه ليضحك هو قيس بصوت عالي =ما احنا كنا بنبوس وماشين كويس استدارت له ووضعت يدها علي فمه ليالي بخجل =عشان خاطري اسكت فضحتنا انزل يده لخصرها ورفعها مرة واحدة وحملها لتشهق مردفه بزهول =عملتها ازاي قيس وهو يصعد لأعلي =عيب عليكي هو انا اي حد ولا ايه ليالي بضحك =مغرور يا قلبي قيس بضحك =عارف يا قلبي وداعب انفه بأنفها فابتسمت وصعد بها لأعلي وضعها بالفراش قيس وهو يقبل جبينها =هاخد شاور واجي ليالي وهي تتثائب =ماشي اتجه للحمام بينما هي تمددت وغطت في نوم عميق وخرج هو مرتدي برمودة فقط وحين وجدها هكذا تمدد بجانبها واخذها بحضنه لينام هو الاخر ومر يوم جميل ليأتي يوم جديد روتيني فذهب لعمله وتركها فشعرت بالملل من دونه بدأت تفعل اشياء لتغير من مودها مثل تغير الد*كور وحفظ الورد الذي اعطاها اياه وانتهت بوقوفها في المطبخ دخل القصر وهو يبحث بعينه عنها فسمع صوت يخرج من المطبخ اذا بهي تغني فاتجه لها وحضنها من الخلف مقبل وجنتها قيس بهمس =وحشتيني يا ليالي ليالي بعشق =وانت كمان يا قلب ليالي قيس بإستغراب =بتعملي ايه ليالي وهي تشير للسلطه =بعمل السلطه وقولت للدادة تمشي قيس وهو يديرها له =حفظتي الورد اللي عطيتهولك ليالي بابتسامه =ايوه وقعدت اسمعه وانا مسجلاه في الفون لحد اما حفظته زي اما قرأته ليا قيس وهو يقبل جبينها =شاطرة يا قلب قيس لو سمعتيه كويس ليكي مني هديه ليالي بفرحة =ان شاء الله هسمعه كويس وهختم القرآن في اقرب وقت قيس بابتسامه =طيب يلا يا لكاكه نطلع عشنا هغير وناكل ليالي بضحك =يلا انا جهزتلك هدومك والحمام وبعدين قولتلهم يعملوا غدا ايه وغيرت شويه من د*كور الجناح قيس بضحك وهو يحملها =كل ده لوحدك يا صغنن ليالي بضحك علي اللقب =ايون بس الدادة ساعدتني شويه قيس بخوف مصطنع =طيب والاكل مين عمله ليالي بإستغراب =الدادة قيس بإرتياح =الحمد لله ليالي بعدم فهم =ليه قيس بضحك وهو يجلس علي السرير فقد وصلوا =كنت خايف نبات في المستشفي ض*بته علي ص*رة بقبضتها فزاد ضحكه وزاد غيظها وعبست قيس بابتسامه =اسف بس افردي بوزك ليالي بغيظ =غلس ضحك وهو يضمها الي قلبه في احد المنازل البسيطة كانت تقف امام المرآه تمشط شعرها الطويل ثم سرحت قليلا =ا.انتي ع.عايشه م.مش ك.كده ا.انا ح.حاسه ب.بيكي ي.يا ل.ليالي خرجت وفتحت الثلاجه لم تجد شئ ليطهو فقررت النزول =ه.هما ق.قالولي ا.الفلوس ف.فين ا.اه ا.افتكرت واتجهت للخزانه واخذت كريدت كارت اعطاها اياها كمال وارتدت برمودة چينس للركبه وبلوزة كب بيضاء وحذاء رياضي ابيض وتركت لشعرها العنان ثم نزلت لأسفل واتجهت لمول تجاري كبير دخلت =ا.الاحسن ا.اروح ا.اشتري ه.هدوم ا.الاول واتجهت لأحد محلات الملابس الكاجول وبدأت تراها وحين جاءت لتمسك بلوزة عجبتها لكن احدهم مسكها معها البنت بمرح =لو عجباكي خديها يا قمرايه =ل.لا ع.عادي خ.خديها جاء لها رجل ببدايه ال*قد الثالث قائلا =خلصي يا هانم لسه هدوم سيف البنت بضيق =ادي اخر اللي تيجي شوبينج مع جوزها الرجل بضيق =برطمي اوي ابتسمت وهي تمسك بلوزة طويله اخري وتنظر للمرآه فلمحت ذلك الشاب ينظر لها فنظرت له ثم اشاحت بوجهها عنه وجمعت شعرها جنبا البنت بابتسامه =حلوة عليكي يا فله =م.ميرسي د.دا م.من ذ.ذوقك البنت وهي تمد يدها =انا سارة =و.وانا ل.ليليان ومدت يدها لها سارة بابتسامه =اسمك جميل زيك ليليان بخجل =م.ميرسي وبدأوا ينتقوا الملابس سويا والرجل يتابعهم حتي انتهوا فودعتها ليليان وذهبت الي ذلك المنزل التي وضعتها به ليالي وكمال تحت حمايه كمال فليالي تعلم انه تبع الشرطه ولكنها لا تتحدث لأنها تعلم ان هذا في مصلحة اختها (ليليان 19 سنه تؤام ليالي لكنها لا تشبهها فهي ذو اعين بنيه وشعر احمر طويل متوسطة القامه بيضاء البشرة بريئه جدا لا تقدر علي قتل نمله جميله جدا جدا سارة 24 سنه فتاة جميله جدا جدا مشا**ه جدا مرحة بعيون سوداء وشعر اسود طويل وبشرة بيضاء متوسطة القامه تنشر السعادة اينما وجدت ذو ماضي مؤلم) ****************** كدة الفصل الرابع خلص بقلمي / سماء أحمد *************
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD