البارت الحادى عشر "١١"

2762 Words
?البارت (11)??? رواية مدللة **رت كبريائي? تأليفي ميرا إسماعيل?? مواعيد الرواية حد وثلاثاء وخميس مساءا فى قصر الجبالى (فيلا الجبالى) رؤوف الجبالى "... الحمد لله اليوم عدا علي خير والايام الجاية كلها خير بإذن المولى الحاجة سعاد .. الحمد لله يا حج انى اللي،مفرحنى إن نور حبة جلبى هتعاود لينا وتكون وسطينا فايز ... الحمد لله كله تخطيط الكبير ربنا يبارك لنا فى عمرك يا حج رؤوف ..لاه الحج حج ليث رايد نور ونور رايد ليث وهو دا المهم ومهما عملت خطط عشان يكونو سوا حبهم ل بعضيهم هو إللى جمعهم مش افكارى فارس من وراهم ... ايه ليث علاقة ب نور بتخطيط من حضرتك ???????????? فى اسطبل الخيول نور بهستريا ... صورك انت بتقول انهم صورك طب ازاى ازاى تخونى يا ليث ورمت الصور فى وجه الليث وكمان عايز اسمعك اسمع ايه بعد اللي،شوفته وكمان بتعترف انها صورك ليث بحزن ... أنى جولت الحج هى صورى لكن انى نور قطعت كلامه بصراخ .. انت إيه ؟ اقولك انا انت خاين وبغل واضح بس نسيت أن انا نور الجبالى نور متتخنش انت عملت اللي مفيش حد عمله يا ليث انت **رتنى بس ليه تعمل كده وبصوت كله وجع رد عليا لييييييه ؟وقلعت دبلته من ايدها ورمتها فى وجه انا مش عايزة اعرفك تانى انا ميشرفنيش انى اعرف واحد خاين زيك وطلعت تجرى ليث بغضب ... ليه عملت أكده ؟ ليه توجعها الوجع دا فريد .. حفيدتى قوية بكرة تنسا وتنساك ليث ... هجول ليها الحجيجة وهتصدجنى فريد ... نور زمانها بتلم هدومها واوعدك مش هتشوفها تانى ليث .. انت انانى وأنى اللي اوعدك أنى هرجع نور ليا والايام بينا فريد .. هنشوف انا رايح ل نور ومشى فريد ليث .. قلبه انا وجعتها جوى عقله .. بس هى كان لازم تسمعك أنت مظلوم قلبه ... هى ليها اللي شافته عقله ... نور مش بتحبك لو حبيتك كانت عرفت انك استحالة تفكر تخونها ليث ... بكفيا لازمن الحج نور دلوجيت وخرج ليث لمحاولة ارضاء نور ?????????????? فى قصر الجبالى (فيلا الجبالى) رؤوف ... لاه يا ولدى صوح كان الاول دى فكرتى أنى اشوف اى طريجة تخلى نور تفضل جارنا لكن الليث حب نور بجد فارس .. انا متاكد من دا لكن نور لو سمعت الكلام دا هتصدق علي طول فايز... عندك حق ربنا يبعد عنهم الشيطان رؤوف .. دلوجيت بس،فهمت ليه نور اخترتك تكون اخوها بجد ربنا يخليكم لبعضيكم فارس .. نور دى حته منى وبعدين بصراحة لولا وجدها في حياتى اكيد كنت هطلع معقد من المدرسة الداخلية اللي كنت فيها فايز... اوعى ليث يسمعك هيفصل راسك عن جسمك فارس بخوف .. لا وعلي إيه انا عايز اعيش الكل ضحك علي فارس .. هههههههههههه صفا .. انتو بتضحكو هنا ومش حاسين بي اللي حصل فارس .. إيه اللي حصل ؟ صفا .. وانى نازلة شفت نور طالعة علي فوج واخده فى وشها وجيت اكلمها مردتش عليا وكانت بتبكى كمان فايز .. استر يارب الكل خرج وشاف نور وهى نازلة بشنطة هدومها رؤوف ".. علي فين يا نور ؟ واخد فى وشك وطالعة أكده من غير حديت نور بقوة مصطنعة .. انا ماشية راجعة القاهرة فايز .. دلوقتى ! ليه ؟ نور .. لارد الحاجة سعاد ".. مالك يا بتى فيكى إيه ؟ عايزة تعاودى ليه وليه الدموع اللي ماليا عيونك دى؟ نور .. لا رد بس دموعها خانتها ونزلت رفعت ايدها تمسح دموعها وهى بتتكلم .. انا همشي ارجوكم سبونى لازم امشي فارس بملاحظة .. نور فين دبلتك ؟ ! رؤوف .. مسك ايد نور انت خلعتى دبلتك ليه ؟ نور .. حرام عليكم سبونى فى حالى انا عايزة امشي فايز .. تمشى فين ؟ فهمينى شكلك اتخنقتى مع ليث ايه اللي حصل يا نور ؟ نور .. لا رد بس صوت عياطها هو إللى بيرد عليهم فريد .. اقولكم انا ليث حفيدك خان نور وأعترف بخيانته ليها كلام فريد نزل زى الصاعقة علي كل اللي واقفين بس الغريب إن الكل رفض واكد أن فى حاجة غلط نور بهستريا .. غلط اشوفه مع واحده فى سرير عريان وهو يعترف إنها صوره ويبقا الموضوع فيه غلط ليث ... ايوة في غلط نور .. انا ماشية يلا يا جدو أرجوك فريد .. يلا وكويس إن الامور اتكشفت بدرى ليث .. وقف قصاد نور اسمعينى الاول وبعدين احكمى نور ... رفعت عينها في عيونه شافت فيهم حزن بس وجعها منه خلاها مش قادرة تصدقة او حتى تسمعه فايز .. رد عليا الصور اللي نور بتقول عليها صورك فعلا ليث .. ايوة بس صدقنى نور .. وهى بتض*ب ليث يصدق ايه إنك مظلوم دخلت معاها جو السرير غصب عنك ليث .. ايوة مظلوم لو ركزتى شوية فى الصور نور .. انت ايه كمان عايز منى اركز فى الصور اشوف خيانتك وادرسها انت ايه رؤوف بهدوء غريب ... ورينا الصور يا ليث ليث ".. حاضر يا جدى نور .. انا ماشية ادرسو انتم الموقف براحتكم بس الاكيد إن انا مش عايزة اعرفك ولا عايزة اشوفكم كلكم ولسه هتمشي فارس بصوت عالى .. استنى الصور دى كانت عندنا فى الفيلا رؤوف بخبث طيب .. كيف يعنى ليث هيعمل علاجة مشبوهة فى بيت نور فارس .. اكيد لاء ليث فى اغلب الصور نايم وكمان اللي معاها انا عارفها بس مش فاكر شفتها فين ؟ نور .....سمعت كلامهم مدت ايدها مسكت صورة من ايد فارس وركزت وفعلا دى الغرفة اللي ليث لما كان يبجى عندهم بينام فيها والبنت وبعد تركيز كانت الصدمة دى جيهان بنت البواب بس ايه علاقة جيهان ب ليث نور بصوت مسموع .. ليث وجيهان ازاى ؟ ليث .. قعد علي اقرب كرسي لما حس أن خلاص نور هتبدى تفهم فارس .. رد يارليث ايه علاقتك ب جهيان دى متجوزة ليث .. انا نفسي لحد دلوجيت مخبرش الصور وبتهكم واضح وصلت ازاى لايد فريد بيه نور .. بأمل جدو انت جبت الصور منين ؟ فريد .. جات ليا فى من فاعل خير فارس .. واضح انه فاعل خير ووجه كلامه ل ليث احكى اللي حصل وقرب علي نور ومسك ايدها ليث .. اللي حصل أنى كنت فى مصر علشان ابيع المحصول والوجت اتأخر رحت علي فيلا بتاعتنا كان النور جاطع والمكان كله تراب وانت كنتى معايا فاكرة يا نور ؟ نور هزت راسها بمعنى ايوة فلاش باك نور بخوف .. الفيلا ضالمة قوى يلا نخرج انا بخاف من الضلمة ليث بحنان ".. بتخافى وانا وياكى يا نورى نور .. هزت راسها بمعنى لا ليث .. تعالى اروحك وارجع ارتاح لغاية الصبح طالما اوامر حضرتك معودش البلد فى عتمة الليل نور .. انا خايفة تسافر فى الضلمة اسيبك تبات هنا لاء طبعا تعالى بات عندنا علشان خاطرى ليث .. مينفعش يا نور نور .. ليه ؟ مش ينفع جدو موجود وفارس كمان وحياتى عندك يا ليث ليث بقلب مقبوض .. بلاش يا نور خلينى إهنا أو اجولك انى هعاود دلوجيت نور بدموع .. ليث حرام عليك انا مشفتكش بقالى كتير وانت عايز تسافر لا يا ليث هتيجى معايا ودا قرار منى انا نور الجبالى ليث .. دماغك انشف من الحجر نور .. طبعا يا بنى دايما بتنسي أنى نور الجبالى ليث .. مقدرش انسا بس ساعات بخاف منيكى لما بتطلع جنونتك محدش بيقدر عليكى حتى جدى نور .. انت بالذات عمر جنانى ما يطلع عليك يلا بينا وانطلق ليث ونور ل فيلا فريد نور .. دادا صباح انت فين ؟ صباح ..انا هنا وشافت ليث اهلا وسهلا بيك يا استاذ ليث ليث .. انى بخير نور .. جدو وفارس فين ؟ صباح .. فارس بيذاكر فوق لكن فريد بيه لسه موصلش نور .. تمام خلى حد يوضب غرفة الضيوف علشان ليث هيبات معانا صباح .. تنورنا ليث .. البيت منور ب نور نور .. مرسي يلا يا دادا وخرجت صباح ل تجهيز غرفة الضيوف وليث وفارس ونور فضلو مع بعض فريد كان وصل بس،وهو داخل سمع جيهان وهى بتكلم حامد البواب علشان فلوس الجهاز وإن العريس مستعجل دخل فريد والكلام مفرقش معاه حاليا ولما دخل شاف نور وليث بيضحكو فاجئة وصل لعقله خطة خبيثة جداااا فريد بترحيب مزيف .. اهلا يا ليث وانا اقول ايه النور دا ليث .. شكرا ل حضرتك بس نعمل ايه تحكمات نور هانم نور .. مالها نور بس،احكم انت يا جدو الوقت اتأخر يسافر ازاى والفيلا هناك النور قاطع انا غلطانة خايفة عليه فارس .. لا طبعا انتم ملكمش غير بعض لازم تخافو علي بعض صباح .. العشا جاهز يا فريد بيه نور .. كويس يلا نتعشا علشان نسهر سوا فريد .. سهر إيه يا نور انت عندك مدرسة نور .. متخفش يا جدو انا نور برده ممكن اطبق بالأيام والكل اتجمع على العشا فى جو مرح لكن فريد كان بيخطط الخطة الهادمة لعلاقة نور وليث فى غرفة الضيوف نور .. عجبتك ليث .. حلو بس أنى هموت وانام نور .. نعم تنام امال هتسهر معايا ازاى ليث بارهاق .. بجد يا نور انى تعبان جوى نور .. وحياتى وحياتى انا مشفتكش بقالى كتير انا هخلى دادا صباح تعملك اكبر فنجان قهوة في العالم كله بس تسهر معايا اوك نور بتحاول مع ليث فريد كان بيجهز خطته فريد خرج عند غرفة الجنايني وقابل جيهان فريد .. عايزك فى مصلحة قصادها تاخدى فلوس جهازك وفرحك كمان هدية منى جيهان .. ايه هى المصلحة فريد .. هقولك وطلع من جيبه زجاجة صغيرة جيهان .. ايه دى يا فريد بيه فريد .. دا منوم عايزك تديه ل ليث ونصوره معاكى كام صورة حلوين جيهان .. حضرتك بتقول ايه صور ايه اللي حضرتك عايزها انت فاكرني ايه. فريد .. هيكون واخد المنوم ومش هيشوفك انا عايز الصور تكون معايا كارت ل،ليث لو فكر ياخد منى نور وهتاخدى الفلوس كلها قولتى ايه جيهان .. بس انا اخاف من ليث دا صعيدى يعنى يقتلنى من غير مايرمش فريد .. متخافيش الصور مش هتظهر إلا لو فكر ياخد نور وساعتها هتكونى اتجوزتى ومش موجودة اصلا ها قولتى ايه جيهان .. موافقة ودخلت جيهان وقالت ل صباح ان ليث عايز قهوة وعملت القهوة وخلت صباح مش واخده بالها وحطت المنوم ل ليث وطلعت ل غرفة ليث وقابلت نور وهى خارجة من غرفة ليث نور باستغراب من وجود جيهان .. غريبة انت هنا ليه جيهان بارتباك .. اصل دادا صباح مش فاضية وقالت ليا اطلع ل أستاذ ليث القهوة نور .. طيب كويس هاتيها وانا هدخلها جيهان .. اتفضلى نور خدت القهوة ودخلت ل ليث ليث .. بالسرعة دى نور .. شفت اى حاجة عايزها انت تؤمر ليث .. تسلميلي يا نورى نور .. اشربها انا اروح اغير هدومى وهستناك تمام ليث وهو بياخد القهوة ..ماشي هشربها علي طول وخرجت نور وشرب ليث القهوة لكن مفعول المنوم كان قوى ليث نام بسرعة ونور دخلت لقته نام نور بهمس وهى بتملس علي شعره .. اه لو تعرف يا ليث انا بحبك قد إيه انا خلاص نفسي السنة اللي فاضلة تخلص وتقولى السر وبهمس بحبك يا ليث بحبك جدا وخرجت نور وسابت ليث نايم وبعد مده اتأكد فريد أن الكل نام دخل واقلع ليث هدومه وجيهان نامت جنبه وصورهم فريد بنفسه وبعدها رجع كل حاجة زى الاول وخرج وهو معاه الكارت الحارق ل نور وليث باااااك نور .. انا فاكرة وفعلا جيهان طلعت ليك القهوة انا اللي دخلتها ليك ليث .. وانا شربتها ونمت بعدها نور .. برده مش دليل انك مش خاين فارس .. نور بالعقل كده لو هيعمل كده يختار بيتنا مش منطق وكمان هو نايم ويومها انا فاكر انك زعلتى انه نام حتى بعد القهوة نور .. جيهان هتعمل كده ليه ليث .. علشان اتفاق مع جدك فريد نور والكل مصدوم .. جدو ايه علاقة جدو بالموضوع انت كداب علشان خاين عايز تبرأ نفسك وتلبس الليلة كلها ل جدو هو يعمل كده ليه ليث بغضب .. علشان جدك مش عايز الجوازة دى تم فوقى يا نور نور .. كداب مش حقيقي جدو ميعملش كده وراحت ناحية فريد قوله يا جدو انك معملتش كده صح فريد .. طبعا انا هعمل كده ليه ؟ ليث .. جيهان جت بعد كده هى وجوزها وحكت ليا كل حاجة ودا تسجيل منها ليكى سابته معايا بحيث إن جدك لو عمل كده فعلا يكون معايا دليل جدك من شوية اعترف ليا انه بيكرهنى ومهما حصل الجوازة دى مش هتم ومد ايده ل نور التسجيل اهو اسمعيه نور خدت منه التسجيل وعيونها كلها حزن ووقف قصاد فريد انت عندك حق نور مش ليا انا اللي بلغى الجوازه دى عن اذنكم نور سمعت التسجيل وكان فعلا اعتراف منها باللي حصل وبتطلب منها السماح وبتحذرها من جدها فريد الكل نظر ل نور بنظرة انك انت السبب ضيعتى كل حاجة فى لحظة غضب واتحقق خوف رؤوف أن نور وقت الغضب ممكن تنسا حب ليث ودا اللي،حصل مع الاسف نور بانهيار .. ليه يا جدو عملت كده ليه ؟ فريد بحزن .. علشان انت بنتى مينفعش اسيبك تضيعى عمرك وحياتك هنا انت نور تستاهلى واحد احسن من ليث ميه مره نور .. بس انا بحبه هو وانت ضيعته منى حرام عليك فارس .. اهدى يا نور كل حاجة تتحل ليث ميقدرش يبعد عنك مهما حصل نور .. ليث ليث سابنى وحضنت فارس وصوت عياطها كان مسموع فى كل مكان ليث زعل منى انا وجعته قوى مش ممكن يسمحنى فارس .. مش ممكن ليث ميقدرش يعيش من غير نور روحى وراه رؤوف .. اسمعى كلام فارس ياما حذرتك يا نور اوعى غضبك وليث صفية .. روحى يا بتى روحى ل ليث نور خرجت وراحت لمكان ليث الكل بينظر ل فريد نظرات كلها كره واحتقار فريد .. انا عملت الصح مهما قولتو انا صح نور وليث مش ممكن يفضلو سوا فايز .. انت لسه عندك عين تتكلم رؤوف .. فايز بص يا فريد انت لعبة مع اكتر اتنين غالين علي جلبي وكمان وجعت جلوبهم ودا حسابه كبير جوى بس لازمن تعرف من النهاردة ملكش عندينا احفاد نور حفيدتى انى وهتعيش إهنا وبتك وجت ما بنتها توحشها تيجى تشوفها فريد لسه هيعترض رؤوف بقوة .. اللي بجوله مفيش فيه رجوع واحمد ربك أنى بصون العيش والملح وخرج فريد من قصر الجبالى بس هل انتهت خطط فريد لانهاء ليث ونور ??????????? فى مكان نور وليث ليث كان قاعد علي الارض نور دخلت ليث من غير مايرفع راسه .. جايه إهنا ليه ؟ نور بندم .. انا اسفة يا ليث انا غلطانة وندمت كمان حقك عليا وقعدت قدامه وبدموع سامحني يا ليث اوعى تسبنى مقدرش اعيش من غيرك ليث .. مكنش رايك من شوية من شوية كان ميشرفكيش انك تعرفينى ولا ايه نور .. غلطت وانت هتسامحنى لانك بتحبنى ليث .. اه فهمت انت شايفة انى عاشج ل نور ومهما تعمل اول ماتعتذر لازمن اسامح علشان مجدرش اعيش من غيرها بس لاه يا نور انت مش واخده بالك انى راجل مهما كنت بحبك بس راجل واللي انت جولتيه وجعنى جوى نور .. وندمت وعايزة انك تسامحنى حط نفسك مكانى لو الصور دى ليا هتعمل ايه افتكر لما شف*نى زمان بلعب مع فارس كان رد فعلك ايه ليث .. بس معملتش فيكى ربع اللي، عملتيه جدك عنده حق انت وجت غضبك بتنسي كل حاجة بتفكرى بس فى نور وازاى تردى كرامتها صوح نور .. هتغير بس،سامحني انا عارفة أن دا عيبى بس انت مش هتسبنى علشان عيب فيا بلاش نضيع حبنا ليث .. الكلام دا كان المفروض انت اللي تفكرى فيه من شوية قبل ما ترمى حبنا علي الارض نور.. ليث انت هتقدر تعيش من غيرى ليث .. انت وجعتينى جوى جوى يا نور نور قربت عليه ومسكته من هدومه عند ص*ره بانهيار .. سامحني يا ليث متبعدش عنى يا ليث مقدرش اعيش من غيرك ليث .. أنى ماشى وانت روحى ل حالك خرج ليث وهو قلبه بيصرخ من وجعه على نور بس لازم نور تبطل غضبها دا نور فى الداخل جلست علي الارض بانهيار كل حاجة راحت منها بسبب غضبها نور .. انا السبب استاهل كل حاجة بس مقدرش اعيش من غيرك يا ليث مقدرش وخرجت نور وراحت علي البيت وعرفت قرار رؤوف انها هتعيش فى الصعيد علي طول معلقتش وطلعت علي غرفتها وعدا اسبوع نور كانت رافضة الاكل و بتحاول مع ليث بس هو كان عايز نور تفهم غلطتها وكل ما حد يحاول يقرب بينهم يفهمه وجه نظرة والكل يوافقه واليوم يوم خطوبة فارس وصفا والكل متجمع نفين .. نور فين ؟ هى عاملة ايه يا فارس فارس .. هى كويسة نازلة دلوقتى صفا بتنادى عليها ليث .. انى جايم رايح الاسطبل مراد .. ثوانى يا ليث عايز اتكلم معاك ليث .. اتفضل مراد .. لحد امتا هتفضل مخا** نور ليث .. انى مخ**ش نور انا حاطط حدود نور دلوجيت بت عمى وبس نور كانت علي اعلى السلم وعايزة تسمع ليث وكمان تشبع منه لانه بمجرد اما نور تظهر هو كان بيختفى مراد .. بس نور غلطت وندمت واتعاقبت ليث .. معلش بس انا اخدت قرارى انا ونور مش هنكمل مع بعض نور .. من اعلى السلم بدموع انا اسفة يا ليث ليث اما سمع صوت نور وقف مكانة صوتها كان وحشه مش صوتها بس لا هى كلها كانت وحشاه جدااااا بص على نور شاف واحده حزينة وضعيفة جدا لدرجة انه مش مصدق انها نور فعلا ليث بجمود مصطنع .. انى مش عايز اسف منيكى نور كانت بتحاول تقاوم الدوخة اللي هجمت عليها بس لما سمعت كلام ليث عرفت انها خسرته وقررت تستسلم للسواد اللي هجم عليها فارس .. نور حاسبى بس نور كانت وقعت فى الدائرة المغلقة وقعت من علي السلم واستقرت تحت رجل ليث كل شئ انتهى فى ثوانى يالله ماذا حدث ؟ ???????????? وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء استنونى قريبا ان شاء الله مع روايتى #،مدللة **رت كبريائي تأليفي ميرا إسماعيل??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD