?البارت الرابع "?
راوية مدللة **رت كبريائي? تأليفي ميرا إسماعيل?❤
في فيلا فريد المنشاوي
نور رجعت وطبعا عاملة هيصة كبيررررة
نور .. يا دادا يا مامى انا رجعت
الجد فريد من وراها .. مفيش جدو
نور بفرحة .. جدو حبيبى جيت امتا ؟
الجد فريد .. من يومين حمد الله علي سلامتك يا قلب جدو
نور .. وحشتنى قوى جبت ليا ايه ؟
الجد فريد .. كل اللي نفسك فيه
نور .. مامى فين ؟
الجد فريد .. فى النادى زمانها جاية
نور .. بزعل ماشي ودادا صباح ؟
الجد فريد .. في المطبخ
راحت نور ليها جرى وسلمت عليها وحكت ليها كل اللي حصل في الاجازة اللي تقريبا كانت قد ايه هى بتحب ليث وجدها ويتكره صفا
علي العشا في فيلا فريد
نفين .. نور عايزة اقولك علي حاجة
نور .. خير يا مامى
نفين .. انا وانت مسافرة اتعرفت علي واحد من وكنا يعنى بصراحة هو عريس وانا وموافقة اتجوزه
نور بصدمة .. وهتسبينى ؟!
نفين .. طبعا لأ احنا هنتجوز وهنسافر نعيش مع بعض
نور باستغراب .. نسافر ! احنا نسافر فين ؟
نفين .. نسافر فرنسا نستقر هناك مع جدو فريد وانكل مراد
نور بغضب .. حضرتك عايزة تتجوزى مش مشكلة لكن نسافر سورى انا مش هسافر
فريد .. نور امال هتعملى ايه انكل مراد شغله وحياته وبعدين عنده ولد اكبر منك بسنتين تعيشو كلكم مع بعض دا غير أن مراد حياته كلها بره مصر وانت اكيد مش عايزة تعيشي من غير مامى
نور .. مامى اللي مش عايزانى انا قولت اللي عندى مش هسافر
وطلعت علي غرفتها في قمة غضبها
نفين .. شوفت يا بابي اعمل ايه دلوقت ؟ قولت لحضرتك تتحط تحت الامر الواقع اكيد هتقول ل فايز وهياخدها منى
فريد .. وانت مش عايزة فايز يخادها ولا انتقامك من فايز لسه هيبدا بيها
نفين .. بابي انا نسيت بعد اللي حصل ليها قررت انسا انا خوفى دلوقت تعلقها الزيادة ب جدها واللي اسمه ليث دا والصعيد بابي دى رافضة اى اصدقاء وحجتها ليث كفاية انا استحالة اسلم بنتى بايدى لدمارها
فريد .. دمار ايه يا نفين دول اهلها وبيحبوها جدا تنكرى
نفين بعصبية .. منكرش بس حضرتك هتعمل ايه لما تيجى لينا وتقول بحب ليث وهتجوزه هتسيبها تغلط غلطتى
فريد .. طبعا لأ انا جربت معاكى واستحالة اشوفها مكانك لو هنسف عائلة الجبالي نسف
نفين .. يبقا لازم نور تسافر معايا ولما ترجع دا لو حصل تكون نسيت عائلة الجبالي خااااالص
فريد .. انا هقنعها متخافيش
عدا شهر من الدراسة وكل محاولات فريد ونفين فشلت حتى مراد اخد اجازة صغيرة علشان يقنعها وهى رافضة رفض قاطع
?????????
في مدرسة نور
نور قاعدة في اخر الفصل فى كرسي لوحدها
المستر .. نور ليه محلتيش حاجة في امتحانك ؟
نور .. مش عايزة احل مليش مزاج وخرجت من الفصل
ومدرسها راح المديرة يشتكى نور وطريقتها في التعامل
نور في الكافتريا الخاصة بالمدرسة جت بنت ترزل علي نور وطبعا نور قامت بالواجب وصوت ض*ب نور ليها جايب اخر المدرسة
في مكتب المديرة
المديرة .. انت تصرفاتك زادت عن الحد انا لازم اقابل والدك طالما مامتك مش جايبة معاكى نتيجة
نور واقفة مربعا ايديها وساكتة سكوت مميت
المديرة .. كلمت فايز وطبعا ل بعد المسافة قال انه هيبعت حد تانى لانه حاليا في الصعيد
المديرة منتظرة مين اللي هيجى
المديرة ل نور ... لاخر مرة بسالك ض*بتى زميلتك ليه ؟
نور علي نفس وضعها
المديرة بهدوء .. نور انت كنتى اهدا البنات اللي عندى ايه اللي حصلك صحيح انك اشطر بنت في كل مرحلة بتكونى فيها بس التفوق من غير أخلاق ملوش لازمة
وبعد شوية الباب خبط
نور كان ظهرها للباب بس لما سمعت الصوت بصت بسرعة عليه
ليث .. احم أنى ليث الجبالى ولد عم نور الجبالي وجاي نيابة عن عمى
نور بعياط ... اهههههه ليث الحقنى
ليث بخضة .. في ايه ؟ ايه اللي حصل؟
المديرة .. اتفضل يا استاذ ليث
ليث فعلا قعد وسمع من المديرة تصرفات نور اللي انصدم ازاى نور عملت اللي المديرة بتقوله وكل مايبص علي نور نور بسرعة تهرب بعينها لما ليث سألها ليه عملت كده طبعا رفضت تقول أسبابها
ليث بالنيابة عن نور اعتذر للجميع مع التاكيد انه نور مش هتكرر غلطها تانى
???????????
خارج المدرسة
نور .. انا فرحانة انك جيت قوى
ليث بحزم.. ليه عملتى اكده ؟
نور ... مفيش مزاجى كده
ليث بعصبية .. نوووور مش هكرر سؤالى تانى
نور .. علشان تيجى لانك وحشتنى
ليث بصدمة .. معجول كل المصايب اللي سمعتها فوج علشان اكده
نور .. اه علشان تيجى انت وعدتنى تيجى ومجتش جبتك بطريقتى إيه رأيك؟
ليث .. عايزة راي؟ انا هروح وبعد أكده اوعاكى تتحدتى ويايا تانى مفهوم
وسابها ومشي نور واقفه مصدومة كل اللي عملته انها عايزة تشوفه ندت علي ليث بصوت عالى
نور .. ليييييث مامى هتتجوز وهنسافر فرنسا كنت عايزة اشوفك لانها مش عايزة بابي يعرف وعيطت وقعدت الارض
ليث سبت مكانه لما عرف انها هتسافر
ليث قرب عليها وقفها .. انت جولتى ايه؟
نور بعياط .. مامى ههههتتجوز وهننسافر فرنسا هى م**مة تاخدنى بالعافية
ليث خدها في حضنه .. يكفياكى بكى ليه مخبرتيش عمى
نور .. مامى بتقول انه مش هيفرق معاه وفعلا عندها حق بابى من يوم ما اتجوز طنط صفية وخلف رؤوف مش بيسال عليا زى الاول ولا ييجى حتى ياخدنى ويرجعنى بيبعت السواق انت وجدو ونناه هتوحشونى فكرت اعمل كده علشان تيجى سمعت مامى امبارح اننا هنسافر بعد امتحانات نص السنة علي طول يعنى كمان اسبوعين كنت عايز اعمل ايه
ليث .. تجولى ليا وانا مهسمحش لحد واصل يجرب منيكى
نور .. ليث ممكن تقضى اليوم معايا النهاردة
ليث .. ممكن يلا
نور كلمت مامتها وعرفتها انها مع ليث ونفين اكدت عليها متقولش ليه موضوع السفر
?????????????
آخر اليوم في الصعيد
ليث .. جدى كت رايد اتحدد وياك
الجد رؤوف .. تعال يا ليث جرب جارى
ليث حكى ل جده اللي حصل وان نور هتسافر
ولسه الجد رؤوف هيتكلم دخل فايز
فايز .. ايه ليث مش قولت تعدى عليا في المستشفى علشان اعرف نور عملت ايه
الجد رؤوف .. واما انت جلجان أكده مروحتش ليه ؟
فايز .. يا ابوى انى كنت مشغول جدا النهاردة في المستشفى
الجد رؤوف .. عايز تعرف في ايه ؟ في ان بتك هتسافر بره مصر خالص وانت مدراينش
فايز .. مين اللي تسافر وازاى !!!!!
ليث حكى ل عمه اللي حصل
الجد رؤوف .. من بكره بكير نطلع كلتنا علي هناك ونشوف طليجتك ناوية علي ايه
????????????
في فيلا فريد
فريد .. ليه يا نفين ايه اللي حصل تسافرو بكرة ليه وامتحانات بنتك
نفين وهى بتجهز الشنطة ..لازم بكرة ياريت كان فى حجز النهاردة نور حكت ل ليث واكيد ليث حكى ليهم لازم أسافر بيها مهما يحصل وعلي الامتحانات هتمتحن عن طريقة السفارة انا ومراد رتبنا كل حاجة
فريد .. ليه يا نور دا كل دا لمصلحتك يا بنتى
نفين .. بكرة تفهم يا بابى
في اليوم التالي
نور بعياط .. انا مش عايزة أسافر يا بابي يا ليث
نفين .. يلا يا نور اتحركى
نور .. يا دادا خلى مامى تسبنى انا عايزة جدو رؤوف
دادا صباح .. معلش يا بنتى مدام نفين هتجيبك ليهم في الاجازة
نفين .. ااه بس اتحركى انت مش طفلة علي كده
صوت جاهورى من وراهم
الجد رؤوف .. هى حصلت عايزة تاخديها غصب عينها !!
نور بفرحة .. جدددددو وجريت عليه وبعدين استخبت ورا ليث
نور .. ليث مامى عايزة نسافر دلوقتي
ليث بحنان .. بصوت همس متخافيش محدش يجدر يمنع نورى عن ليث
وبصة تحدى بين ليث ورؤوف الجبالى ل نفين الشناوى
يا ترا من المنتصر في النهاية ؟!!!!!
????????????
وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله
عايزة اعرف
رأيكم بصراحة ؟
من وجهة نظركم من المنتصر في النهاية ؟
هتوحشونى كتير ❤
رواية مدللة **رت كبريائي? تأليفي ميرا إسماعيل??