البارت الخامس "٥"

1593 Words
❤البارت الخامس❤ ?رواية مدللة **رت كبريائي ?تأليفي ميرا إسماعيل?? في فيلا فريد المنشاوي نور بعياط .. جدو متسبنيش انا مش عايزة أسافر بليز يا جدو الجد رؤوف .. متخافيش يا جلب جدك محدش يستجرى ياخد نور الجبالي منينا ووجه كلامه ل ليث خد بت عمك واخرجو دلوجيت نور وهى خارجة .. ليث بابي ليه مش جيه معاكم ليث .. هنتحدد برة اصبرى ??????????? الجد رؤوف .. دلوجيت نعرفو نتحددتو فريد .. اتفضل ارتاح يا حج رؤوف جلس رؤوف وفي المقابل له جلس فريد ونفين فريد .. انا بنتى مغلطتش بنتى عايزة تتجوز ودا حقها وعايزة بنتها في حضنها ودا برده حقها رؤوف .. نور بتنا إحنا كمان ولا نسيت نفين .. لا مش نسينا بس فايز نسي بنته من يوم ما اتجوز كام مرة سأل عليها اخر مرة راح مدرستها امتا نور كانت الاولى علي المدرسة كل سنة ولا مرة حضر حفله ليها مع العلم انا بعرفه قبلها حضرتك جاى دلوقتي تقول بنتكم معلش نور بنتى انا انا اللي كبرت وعلمت معلش يعنى اكبر مدرسة عندكم عمرها ما هتكون زى اقل مدرسة في فرنسا رؤوف .. خلصتى حديد ولا لسه عند*كى كلام تانى نفين سكتت رؤوف .. يبجا خلصتى يا فريد بيه بتك حجها تتجوز وتكون جار جوزها دا حج والحج عمره ما يزعل حد لكن مفيش جوة على الارض دى تجول ان نور مش بتنا نور هتفضل عمرها كله نور الجبالي يعنى بتنا نيجو بجا للكلام المهم نور دلوجيت من حجها تفضل معانا ليه لأن الجانون بيجول طالما الام هتتجوز يبجا البت تروح ل ستها من امها وطبعا الست الوالده الله يرحمها يبجى نور تروح ل ستها ام ابوها وهى الحمد لله عايشة وزينة مش دا الكلام الصوح ولا أنى غلطان نفين وفريد مصدومين كانو متخيلين ان رؤوف معندوش خلفيه عن نظام القانون في الحالة دى وبكده كل احلام نفين وفريد في بعد نور عن ليث بقت هواء فريد .. عندك حق طبعا في كل كلامك بس خلينا نتكلم بتفكير ناس خايفة علي بنتهم نور هناك تعليم احسن .بيئة احسن حياه كامله مراد هيكون ليها اب وعنده ولد يكون صديق ل نور نور اللي رافضة يكون ليها اى اصدقاء لمجرد ان انتم موجودين و .دا مش صح نور لازم تتعامل مع كل الناس رؤوف .. موافجك علي كلامك بس احنا وافجنا زمان انها تفضل اهنا اكتر من اكده مهيحصلش جولت ايه فريد لازم ي**ب المعركة باى شكل فريد .. انا موافق نفين .. بابي ازاى؟!!!! فريد .. هتفضل معايا هنا انا هقدم استقالتى واستقر هنا ايه رايك رؤوف .. والنظام يفضل زى ماكان نور فى الاجازة عندينا فريد .. إجازة اخر السنة بس نور كبرت ولازم تقوى نفسها في اللغات والكمبيوتر ودا ليه قرصات هتاخدها في إجازة الترم يعنى نور هتيجى عندكم إجازة أخر السنة تقعد شهرين وترجع علشان تكمل قرصات المهارات ايه رايك رؤوف .. عايز مصلحة نور والمهم انها تفضل في مصر احسن ماتتربي فيد بلد اجانب رؤوف .. موافج بس فى اى وجت هاجى افتح الفيلا بتاعت ولدى واجعد فيها نور تكون ويانا فريد .. ماشي موافق ووجه كلامه ل نفين طيارتك كده خلاص نشوف مراد في اى وقت يجى هو يكتب الكتاب وياخدك ويسافر اكون انا خلصت اجراءت الاستقالة رؤوف .. أنى خارج ل نور وخرج رؤوف لاحفاده نفين .. انت بتتكلم بجد يا بابي هتستقيل انت معملتهاش علشانى فريد .. فعلا وادى النتيجة انت اللي دخلتى عائلة الجبالي حياتنا وانا إللى هخرجهم يلا كلمى مراد نفين لسه هترد ولا كلمه اللي قولت عليه هيتنفذ نفين طلعت تكلم مراد دادا صباح .. كده احسن يا فريد بيه نور استحاله تردا انها تسافر فريد .. بس عمرى ما هسمح انها تكون ليهم و منهم مش حفيدتى انا ????????? في الحديقة ليث .. بكفياكى بكى جدى طالما جال هيحلها يبجا هيحلها نور بدموع .. انا كل ما افكر انكم كنتم هتتاخرو بخاف واترمت في حضن ليث انا بحبك مقدرش ابعد عنك ليث .. وأنى كمان بحبك يا جلبي بس بجا بطلى بكا نور .. بابي مجاش ليه ؟ هو مش عايزينى صح ؟! ليث بسرعة .. لاه يا جلبي عمى ميعرفش اننا هندلو علي مصر نور .. ازاى ليث هقولك فلاش باك في المسجد بعدصلاة الفجر ليث .. مالك يا جدى سرحان في ايه ؟ الجد رؤوف .. فى نور يا ولدى لو امها سافرت بيها هنعملو ايه ليث .. مش المحامى طمنك الجد رؤوف .. بس لازم نلحجو نور جبل السفر والا وسكت الجد شوية وقام وقف .. جوم جوم يا ولدى هندلو مصر دلوجيت ليث .. دلوجيت طب وعمى الجد رؤوف .. عمك مش فارج معاه بس أنى نور فارجه عنيدى جوى يلا يا ولدى باااااك ليث .. هو دا كل اللي حصل نور بقلق .. تفتكر جدى هيوافق اسافر مع مامى الجد رؤوف من وراها .. انت تفتكرى أنى ممكن اسيب نور جلبي تبعد عن عيونى نور بفرحة .. حبييي يا جدو يعنى مش هسافر فرنسا الجد رؤوف .. لا فرنسا ولا امريكا هتفضلى اهنا ليث ونور .. كيف يعنى ؟ ازاى! حكى ليهم الجد الاتفاق ونور فرحت اكتر لان بكده هتشوف ليث كتير لان كل ماهى هتوحشهم هيجو يقعدو في مصر هى المستفيدة وجدها طلب منها انها تحاول تصاحب زميلها واللي هى عملته فى المدرسة قالت ليه انه مش هيتكرر ?????????????? في الصعيد فايز .. صباح الخير يا اما الحاجة سعاد .. صبحك بالنور يا ضنايا تعالى علشان تفطر فايز .. لاه يا دوب نلحق نمشي ابوى فين ؟ الحاجة سعاد .. ابوك وليث ادلولو علي مصر من الفجرية فايز .. ازاى يعنى احنا قولنا نسافر سوا الحاجة سعاد .. مخبراش يا ولدى بعد صلاة الفجر طلع هو والليث صفية .. متزعلش روحك يا سي فايز الحج رؤوف هيحلها فايز .. عارف انه هيحلها بس كان نفسي انا اللي امنع دا انا بعدت عن نور قوى ونسيتها حتى شغل الارض نسيته ورميته علي ليث وانشغلت بالمستشفى صفيه .. متزعلش روحك ابوى الحج عارف وعلشان اكده سافرو من غيرك عارف انك مشغول فايز .. لأ ابوى سافر علشان فاكر انها مش،فارقة معايا وقام وقف صفية .. علي فين يا سي فايز ؟ فايز .. رايح ل بنتى وخرج فايز وبعد عدة ساعات وصل فايز لفيلا المنشاوي كان الكل متجمع علي الغدا نور اول ماشافت فايز .. بابي وحشتني جدااا فايز حضنها .. وانا كمان وحشتينى ياقلبى عاملة ايه نور بسرعة البرق .. حكت ليه كل اللي حصل لدرجة إن في كلام بيقع منها ودا خلاهم كلهم يضحكو عليها نور بغضب .. انتو بتضحكو عليا طيب انا مخ**اكم وخرجت قام ليث وخرج وراها فايز .. كويس انك سمعت الكلام يا نفين ومب**ك علي جوازك نفين .. ميرسي الجد رؤوف .. يلا يا ولدى نروح نشوف الفيلا بتاعتك اللي اهنا ونجيبو فيها شغالين علشان فى اى وجت تكون جاهزة لينا وخرجو في الحديقة ليث .. متزعليش حالك انت كتى كيف الجمر وانت الكلام بيجع منيكى نور .. انا كنت فرحانه بابي جه علشانى يعنى بيحبنى مش هسافر مع مامى وهشوفك علي طول ليث .. ليه عايزة تشوفينى علي طول ؟ نور بدون تفكير .. بحبك ليث .. انت جولتى ايه ؟ نور .. بحبك فيها ايه مش انت صحابى ليث فهم أن قصدها حب برئ وليث طبعا مش عايز كده ???? ليث ..اه فهمت الجد رؤوف من وراهم .. يلا يا ليث علشان نمشو نور .. بسرعة كده الجد رؤوف .. معلش ورانا حاجات كتير سلام يا جلب جدك والكل خرج نور عاشت بسعادة كبيرة انها خلاص هتعيش علي طول هنا وليث معاها بعد اسبوعين كان فريد اتقبلت الاستقالة وتم تسوية المعاش ومراد جه مصر علشان يتجوز هو نفين ويسافر تانى بعد كتب الكتاب نفين .. نور خدى فارس وريه الجنينة نور .. اوك تعالى يا فارس استووووب فارس مراد ابن مراد جوز نفين اكبر من نور بسنتين يعنى هو حاليا في 3 اعدادى طويل ذو بشرة بيضاء عيون عسلى شعر اسود لكن قصير وناعم نور .. ايه رايك حلوة فارس .. اه حلوة نور .. انت زعلان من ايه ؟ فارس .. انت غريبة معقول مش زعلانة ان مامتك اتجوزت وهتسافر وتسيبك نور .. كنت زعلانة لكن ليث فهمنى ان دا حقها فارس .. ليث مين ؟! نور .. ليث دا ابن عمى وصاحبى الوحيد انت مش عندك صحاب فارس بحزن .. لا انا عايش فى مدرسة داخلية والنظام هناك انت صاحب نفسك نور فارس صعب عليها .. ،خلاص تبقا انت كمان صاحبى انا مش عندى اصحاب غير ليث دلوقت بقا( ليث وفارس ) فارس .. ياريت بس انت مش هتيجى معانا نور دى سهلة .. تيجى انت معانا فارس .. بعدم فهم ازاى نور .. هقولك حالا وشدت فارس ودخلت علي جوه طبعا بهيصة يا جدو يامامى الكل مخضوض .. فى اي ايه نور .. عايزة منكم طلب نفين .. حرام عليكى انا قولت فى مصيبة فريد .. خلاص يا نفين خير يا قلبي نور .. عايزة فارس يعيش معانا هنا مع جدو فريد الكل استغرب كلامها حتى فارس مراد .. بس ازاى فارس دراسته بره نور بمرح .. خلاص تبقا جوا هههههههه الكل ساكت فريد في نفسه .. فارس بدل ليث هو دا الحل ازاى تاه عنى نور مش هتبعد عن ليث إلا ب فارس فريد .. انا عن نفسي موافق نور .. بليز يا انكل مراد وافق انا معنديش اصحاب خالص وعايزة فارس صاحبى نفين كمان فكرت نفس تفكير ابوها .. انا عن نفسي موافقه هكون مطمنة جنبها فارس مراد .. بقله حيلة وانت يا فارس فارس .. انا طبعا موافق بعد اذنك طبعا مراد .. خلاص انا موافق طالما دا شئ يسعدك نور خبطت ايدها في ايد فارس .. هو دا يلا نخرج فريد و نفين مطمئنين ان فارس هيحل مكان الليث تفتكرو ممكن للفارس مهما كانت براعته ان ياخذ مكان الليث ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله عايزة اعرف رايكم ؟ ما مصير فارس والليث مع نور ؟ هل سيكون ل فارس يد فى جرح ليث علي يد نور ؟ هتوحشونى كتير ??? اشوفكم يوم الاحد❤ رواية مدللة **رت كبريائي تأليفي ميرا إسماعيل??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD