الفصل الثامن عشر
روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 9.
روح صحيت على ايد محطوطه على وشها وبتتحرك بعشوائيه وعلى عينيها وخدوها صحيت مخضوضه وفاتحه عيونها على الاخر من الصدمه طلع زين وكان قريب منها جامد وفي اللحظه دي دخل صقر .
صقر بغضب جحيمي...... ززززززززييينننن .
زين اتخض هو وروح .
صقر راح ض*به بالبو** ...... انت بتعمل اي .
زين ببرود وكذب.....
كنت بجومها عشان اسألها عليك بس يولد عمي ،ما في شي لكل ده .
صقر بغضب شديد...... ولو كنت تسأل اي حد ومتقربش منها ابدا .
زين بمكر وحزن مصطنع........ يولد عمي افهمني مكنش في حد بره احنا في الدور 25والسكرتيره مش بره ومكنتش عارف أن روووح نايمه فسألتها عليك .
صقر بغضب...... برده بيقول روووح ،اسمها مدام صقر .
زين بحزن مصطنع..... انا اسف يولد عمي ،وشكرا على ثقته فيا ،وكمان دي مرت اخوي اكيد زي خيتي وابتسم بخبث.
صقر بعدم راحه ...... خلاص حصل خير بس اخر مره اشوفك قريب منها .
زين بغضب ولكن مش مبين ...... الي تشوفه ي اخوي وخرج والقي نظره اخيره على روح الي هتموت من الخوف وبترتجف من الخوف .
صقر بغضب شديد.... في اي يروووح ،اكيد في حاجه ،ليه كل ما بتشوفي زين بخافي بالشكل ده قولي ،وانا والله هجبلك حقك قولي .
رووح بخوف شديد وكذب .... ممم ففففيببش حححاجه .
صقر بغضب شديد..... رووووح انا سبق وقولت ليكي مش تكذبي واني اكتر حاجه بكرهها الكذب .
روووح بكذب وخوف ..... مفيش حاجه بس شوفت الكابوس تاني ،واول ما شوف زين اتخضيت بس وكانت بتتكلم وهي بصه في كل الاتجاهات معادا عيون صقر .
صقر بحنان...... انا مش هضغط عليكي ،وهستناكي تيجي تقولي ليا لوحدك ،بس عايزك تعرفي ان انا معاكي وفي ضهرك يروحي .
روح راحت حضنت جامد وبكيت كتير ومن كتر البكا نامت .
صقر بغضب شديد...... اكيد في حاجه ،وزين الكلب عملها حاجه ،بس لو الي في بالي صح هيبقي اخر يوم في عمرك ي ******.
وشالها وخرج من المكتب ومن الشركه كلها واتجه للقصر
عند زين .
كان رجع القصر وكان خارج تاني ،بس مها نادت عليه .
مها بخبث وطيبه مزيفه ..... زين .
زين ..... نعم ي مها .
مها بغضب..... مش تقول مها اسمي ماهي .
زين بغضب وغرور ..... انتي بتندهي عليا عشان تقولي ليا كلامك الماسخ ده .
مها بغضب بس قالت بهدوء ..... لا يزين ،كنت عايزاك في حاجه مهمه ولمصلحتك .
زين بغرور ..... مظنش بخصوص اي .
مها بخبث ..... روووح .
زين بغضب وخوف بس مش مبين ..... روووح وهي تخصني لي .
مها شدت من أيده وقفلت الباب وقالت ...... انا عارفه كل حاجه وسمعتك وشوفتك وانت رايح الصبح لروح .
زين بغضب ..... اي الكلام الماسح عاد ده .
مها بخبث..... ولو قلت ليك أن انا معاك وهساعدك أن روح تكون ليك .
زين بخبث ...... وانتي هتستفادي اي عاد ،اكيد مها هانم مش هتعمل حاجه ببلاش .
مها بمكر وخبث .... احلي حاجه فيك انك ذكي جدا ، وكلامك صح مش هعمل حاجه ببلاش انت تاخد رووح ،وانا هاخد صقر باملاكه وهبقى مسيطره على كل حاجه .
زين بخبث وغرور .... عارف اني ذكي مش محتاج حد يعرفني عاد و موافج بس عندك خطه ولا افكر انا .
مها بخبث ...... عندي اسمع بقا *******.
زين بخبث وسعاده ....... يبنت العجارب ده انتي دماغك سم .
مها بغضب..... متشتمش بس ،وماما هي الي مساعداني .
زين بضحك..... مش قولت بنت عجارب .
مها بصت ليه بغضب .
زين بخبث...... بس هنفذ امته .
مها بشر...... أما اد*ك( اعطيك ) الاشاره .
زين بخبث ..... وانا موافج .
ومشا .
مها بشر..... ال ذكي ال ، مستحملاك بس عشان الخطه ولا عمري ما كنت افكر اتعامل معاك ده انت عمال زي التعبان وخرجت
عند رووح صحت لاقيت نفسها في الجناح وصقر مش لاقيت صقر .
قامت مخضوضه .... وقالت بصوت أقرب لل البكا.
صقر صقر ص.ق.ر
صقر خرج من الحمام بسرعه وقال بخوف عليها..... في اي .
روح حضنته بسرعه وقالت سبتني لي ومش تسبني متسبنيش تاني خالص .
صقر بحنان..... مسبتكيش ده انا بس كنت باخد شاور ، عايزاني اخدك معايا ولا اي مش عندي مانع وغمزلها .
روووح ب**وف شديد بعدت واكتشفت أنه خارج بفوطه على خصره بس ووشها احمر جامد.
رووح بخجل ..... اااا ننننت ازززاي تخرج كده وخبت عيونها .
صقر بضحك..... هو انا الي قعدت اقول وقلد صوتها .... صقر صقر متسبنيش ،انت سبتني لي حرام عليك مش تسبني تاني .
روووح بغضب طفولي..... انا مش بعمل كده .
صقر بمرح وضحك شديد ..... هههههه اومال مين انا وبيقرب منها وهي ترجع لورا .
صقر بمشا**ه ...... متجيبي فرولايه بقا .
رووح هتموت من ال**وف .... لا .
صقر قرب منها لحد ما روح بعدت لاخر السرير وخلاص مفيش مفر ولسا هيقرب الفون رن .
صقر بغضب شديد.... ييوه بقا هو في اي ،هما متفقين عليا ولا اي عايزه اخد فرولايه .
روووح ضحكت جامد .... ههههه مش قادره رد يصقر .
صقر بغضب زي الاطفال ..... مش رادد .
روح برجاء ..... رد عشان خاطري ممكن حاجه مهمه رد بليز .
صقر بمشا**ه .... هرد بس راجعلك تاني بس وانا قافل كل التليفونات .
راح رد ،وروح قعدت تضحك عليه .
صقر ببرود...... الو ، امته ،فين ،تمام انا جاي .
وراح لبس ولسا هيخرج ،روح جريت عليه وقالت .
رووح بخوف ..... انت رايح فين وسايبني .
صقر بحنان...... رايح اشوف مها ،تعبانه وراحت المستشفي .
روووح بخوف ..... طب استني اجي معاك والنبي .
صقر بحنان...... مش هينفع لازم اروح بسرعه وانتي هتاخدي وقت .
روووح برجاء وهتعيط ..... لالا والنبي والله هلبس بسرعه .
صقر بحنان..... خلاص بسرعه .
روح لبست فستان اسود وكوتش احمر وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت مع صقر.
تسريع الاحداث
وصلوا المستشفى وسألوا على الغرفه الي مها فيها .
دخلوا لاقوا مها ممدده على السرير بس مش نايمه .
روووح بطيبه .... الف سلامه عليكي يمها .
مها بخبث ..... وقالت الله سلمك يحبيبتي وبعدين
قالت بخبث وفرح .... صقر صقر انا مش مصدقه انا حامل يصقر انا حامل .
رووح اتصدت جامد وخلاص هتعيط ،عشان ممكن يطردوها ،عشان اصلا سبب جوازها من صقر هو الخلفه وخلاص مها حامل ،وهترجع للذل والخوف والقهر عند عفاف وفارس .
وصقر اتصدم جامد عشان كان نفسه يخلف من روووح وتبقي هي ام ولاده .
مها بخبث .... صقر صقر انت مش فرحان ولا اي .
صقر بهدوء .... لا طبعا فرحان .
والدكتور دخل وقال .... الف سلامه عليكي يمدام خلي بالك من نفسك والطفل عشان مش بيتغذى كويس .
مها بخبث..... حاضر يدكتور.
وخرجوا ووصلوا القصر .
مها بخبث وطيبه مزيفه.... صقر ارجوك خليك معايا ارجوك وعيطت ببكا مزيف .
صقر بص لروح الي حزينه جدا وكأنه ببقولها مش بايدي وراح مع مها
متوفر الان على حسابي الخاص اجزاء تظهر الاصدقاء فقط
رووح جريت على الجناح وقعدت تعيط جامد قاطعها صوت زين وهو بيقول .
روووح حبيبه جلبي متبكيش ،هو ميستاهلكيش ،انا مستعد أضحي باي حاجه بس تكوني ملكي .
رووح خافت منه وقالت بصوت عالي وبعض الشجاعه .
روووح بغضب ..... زين اخرج بره عيب كده اخرج بره والله هقول لصقر .
زين قرب منها وقال باستفزاز .
زين بخبث..... صقر زمانه شرب العصير وراح في عالم تاني ، اي رايك نعيد ذكرياتنا تاني .
رووح بدموع وخوف شديد
..... زين ابعد وقعدت تصرخ يصقر يصاااااااااقر .
زين بخبث....... مش هيسمعك عشان زمانه نام من المنوم .
روووح .... يعني اي .
زين بخبث..... يعني خلاص هخ*فك الوقتي .
قاطعهم صوت رجولي غاضب ..... لا مشربتش العصير .
Stop ?.
مش حبيت ازعلكم ونزلت البارت عشان بحبكم ?
اي رايكم في البارت.
قولولي توقعاتكم في الكومنتات
بارت طويل اهو عديه مني ليكو?❤️☄️.
عايزه بقا ريتش حلو.
♕
عبد الهادي الهنداوي
القصة كاملة
" هذا الرجل كان متزوجا من النساء اثنين الأولى اسمها زينب "الثانية اسمها جميلة "
ولكن كان يحب زوجته الثانية كثيرا
كلما مرت الايام كلما ذات عشقا لها
ولكن لم يبقي الحال كما هو عليه
ففي يوم من الايام كان عبد الهادي في العمل
وقد إتصل به أحد أقاربه كي يخبره أن زوجته
"جميلة" تحتضر ?
أهمل عبد الهادي العمل وذهب اليها مسرعا
فوجدها علي فراش الموت وقف أمامها مصدوما
وهي تلفظ أنفسها الأخيرة فقالت له أعدني
انك لا تجفيني بعد موتي
فرد عليها فقال هذا وعد عليا ..
فافاضت روحها الي الله
عبد الهادي حزن حزن شديد علي فراقها
فأخذ وعد علي نفسه ان يذهب كل صباح الي زيارتها
في قبرها كل يوم ..
وفي اليوم الثاني من دفنها ذهب بكرا مع طلوع الشمس
الي قبرها وكانت المدافن في منطقة زراعية
شبه خالية من السكان وكانت تبعد عن قرية عبد الهادي
مسيرة أربعة ساعات سير علي الأقدام
فلما وصل الي قبرها كانت الصدمة الشديدة علي قلبه??
إذ وجدها خارج قبرها والقبر منبوش عليها
وقف مذهول يتساءل فى نفسه من الذي فعل هذا ومن يجرئ على ان يفعل هذا.غضب غضبا شديدا وقد أعاد دفنها ثانية وتوجه الى قريته يحمل الخير الى اهله
وفي اليوم الثاني ذهب لزيارتها مجددا
فلما وصل الي قبرها وجده منبوش وجثة زوجته
مقطوعة الساق ? وقف وجه محمرا لا يعلم من فعل هذا
ثم اقسم علي نفسه ليقتص من من فعل هذا
ويشرب من دمه ويأكل من كبده
عزم ان يبيت علي المقابر الليل كله
فختار مكان متميز وكان المكان فوق شجرة عملاقة
بجوار قبر" جميلة" زوجته فحمل سلاحه
وكان عبارة عن بندقية ذات عيارين وحمل معه كشاف أيضأ
ثم صعد الي اعلي الشجرة مع بداية الليل
ظل منتظر وعيونه مثل البرق ينظر إلى جميع الاتجهات
ينتظر وهوا أحر من الجمر علي النار ينتظر
كي يعرف الشخص المجهول كي ينتقم منه أشد الانتقام
مرت الساعة تلو الساعة وعبد الهادي منتظر
حتي دقة الساعة الثانية بعد منتصف الليل
اذ يرى حينها.شئ غريب يقترب يا للهول ماهذا
ثم صعد الي اعلي الشجرة مع بداية الليل
ظل منتظر وعيونه مثل البرق ينظر إلى جميع الاتجهات
ينتظر وهوا احر من الجمر علي النار ينتظر
كي يعرف الشخص المجهول كي ينتقم منه أشد الانتقام
مرت الساعة تلو الساعة وعبد الهادي منتظر اذ كانت المفاجأه الكبري اذ.يري..زوجته الاولى متجه الى القبر فنظر عبد الهادى الى زوجته الاولى متعجب ماذا أتى بها فى مثل هذا الوقت المتأخر من الوقت
فوجدها متجها لقبر زوجته لتطمئن على انها غير موجودة فظهر زوجها وسألها ماذا أتى بك الى هنا فى مثل هذا الوقت أجابت عليه وهى فى رعشه وتوتر شديد لقد اشتقت اليها وجئت لزيارتها قال لها وهو ينظر باستغراب انتى تكذبين قالت نعم اكذب انا من فعل كل هذا بها انا الذى أخرجتها لتأكلها الثعالب والذئاب قال لها لماذا هل قصرت فى حقك يوما ً وماذا فعلت لك هذه البرئيه قالت رأيتك تحبها اكثر منى وتهملنى وحتى سمعت وعدك لها وهى على فراش الموت لقد كنت تحبها اكثر منى ولا تعدل بيننا ولقد امرك الله بالعدل وانت أهملتنى وقال لها زوجها عبد الهادى لقد عدلت بينكم وانتى من اوصلنى الى ذلك انا احبها اكثر منك بأهمالك لى فقال لها مثل ما فعلتى بها سأفعل بك وقتلها وترك الذئاب والثعالب تاكل من جسدها وتم القبض على عبد الهادى وتم إعدامه
♕
هناك حديث عن الزواج في الأسرة. أمامك تغييرات كبيرة وإيجابية ، خاصة المالية منها. في علاقتك العاطفية ، يكون الشخص الذي أمامك قلقًا ، وهناك شكوك ، لكن كلا الطرفين يفكر في بعضهما البعض ، وإذا كانت هناك مشكلة في هذه العلاقة ، فسيحلها شخص ويود شريكك الاتصا
رتووووووويت_للمزيد
♕
الفصل الاول -تؤام زوجتى
جاسر = ماما انتى بتقولى اى مستحيل طبعا اتجوز تؤام مراتى و كمان بعد موتها ب ٤ شهور
سميره (امه) = يابنى افهم جوز امها مش سيبها ف حالها من ساعة اما جوزها مات افهم بقى
جاسر= انا مقدر ده بس مستحيل اخون رقه
سميره= تخونها اى بس ماهى ماتت يابنى ببقى فين الخيانه
جاسر= مستحيل اتجوزها تيجى تعيش هنا ف بيتنا اهلا وسهلا مشلازم اتجوزها
سميره= ما انت عارف ان رقه و رقيه متدينين جدا اومال النقاب الل البسينه ده ليه افهم بقى جوز امها هيأزيها وهى ملهاش حد بعد جوزها و امه طردتها بعد موته من الشقه هتروح فين بس اكتب عليها بس و ريح قلبى
جاسر بغضب = وهى ازاى موافقه انها تجوز جوز اختها
سميره= مكنتش موافقه بس لما الاحوال ذادت عن حدها مع جوز امها و هما لوحدهم ف الشقه اضطرت توافق
قاطعهم رنة هاتف سميره
سميره = ايوة يا رقيه.. اااى يالهوى يالهوى طب اهدى احنا مسافه السكه و جايين حاولى تقفلى باب الاوضه
جاسر بخوف= فى اى مالها رقيه
سميره بهلع= بسرعه يا جاسر لازم نروحلها بسرعه جوز امها جاى شارب و بيحاول يعتد** عليها اجرى بسرعه
جرى جاسر بسرعه و راح على بيت رقيه و جوز امها
???????
رقيه ف الاوضه بتحاول تقاومه و تقفل الباب
رقيه ببكاء = يارب يارب اللهم استرنى فوق الارض و يوم العرض يارب اللهم استرنى يارب يارب
شوقى برغبه = اوعى بقى و زق الباب
رقيه وهى بترجع لورا و خايفه عماله تدور على نقبها لكنها مش لقياه مسكها شوقى من ايديها
رقيه بخوف= الله يسترك سبنى ف حالى الله يخليك
شوقى بشهوه مريضه = اهدى بس ده انا هبسطك و الله وبعدين انتى مدايقه ليه ماانتى كده كده مدايقه عادى بقى
رقيه ببكاء= عادى اى ده زنا زنا و بالله سبنى ف حالى
شوقى ف محاوله تقبيلها= اهدى بس و سبيلى نفسك
رقيه ببكاء و شرسه= قولتلك اابعد و زقته و جت تجرى مسكها تانى لكن رقيه بتقاومه على اد ما تقدر و مرا واحده الباب الشقه ات**ر و دخل جاسر
جاسر بغضب بعد ما شاف شوقى بيحاول يعتد*** عليها قام مسكه و ض*به جامد و جرى عليها هو و امه
جاسر بصدمه= مش معقول.. اانتى.. انتى شابها اوى كده ازاى
رقيه ببكاء = بالله متبصش عليا ماما ونبى هتيلى النقاب
جاسر بعد وشه= متقلقيش انتى كلها يوم و تبقى مراتى ف عادى
رقيه بضعف= لحد ما ابقى
سميره = يلا يا جاسر خدها معانا مينفعش تفضل هنا يلا
حاولت رقيه القيام بضعف
جاسر راح عشان يشيلها = لا لا متشلنيش انا همشي عشان خطرى
جاسر بستغراب= ما انا كده كده هبقى جوزك عادى
رقيه = لما تبقى لسه
و روحو البيت و كانت الصدمه
???????
للمتابعه أترك تعليق
♕
الفصل الثاني
روايه اتجوزك انتي اتجننتي
مسكنى من دراعى و فتح باب الشقه و رمانى برا وقفل الباب
كنت لسا مصدومه ومش مصدقه
بعدها ب كام دقيقه فتح الباب تانى وكنت لسا واقفه مكانى ومفوقتش من الصدمه . رمى هدومى وحاجتى عليا
= مش عايز اشوف وشك تانى . انتى طالق بالتلاته
كلامه كأنه رصاص
كان هيقفل الباب بس حطيت رجلى عند الباب واتكلمت بعياط
- اسمعنى بس واهم منى كل حاجه . ارجوك متعملش كدا
= ابعدى رجلك عايز اقفل الباب . بقولك امشى مش عايز اشوف وشك تانى . خلى عندك كرامه وامشى بدل م اعملك فضيحه
اخدت هدومى ومشيت رحت عند بيت اهلى . معرفش هو قالهم حاجه ولا لا بس دا كان المكان الوحيد الى اقدر اروحه ف نص الليل
اول لما فتحولى الباب كنت بعيط
مسألونيش عن اى حاجه . اكيد لسا مقالهمش حاجه واكيد فاكرين انها مشكله بسيطه زى اى مشكله بتحصل ف اى بيت
اليوم الى بعدو صحيت وانا مخضوضه . بابا كب كوبايه الميه الساقعه على وشى عشان اصحى
- فيه اى يا بابا اى حصل . ليه بتصحينى كدا
◇ هى دى اخره تربيتى !!!! ترتبطى بواحد من ورانا و فالاخر تتحوز اخوه وبعدها متتجوزيه كل يوم تجيبى رجاله عالبيت . طب كنتى احترمى جوزك حتى !!!
بدأت اعيط من قسوه كلامه و الظلم الى انا فيه
-بابا انت بتقول اى . الى قالك دا كله كداب . انا فعلا ارتبطت من وراكم وبعدها والله ندمت و رجعت ل ربنا تانى . كل واحد بيغلط يا بابا بس اقسم بالله يا بابا من بعد م تبت وانا متقيه ربنا . ازاى يقولولك ان بنتك بتدخل بيتها رجاله غريبه وانت تصدقهم يا بابا ازاى وانت عارفنى كويس !!
◇ اخرسى مسمعش صوتك
شدنى من شعرى و جاب الحزام و بدأ يض*ب فيا . دى اول مره بابا يض*بنى ف حياته . ماما كانت بتحاول تدافع عنى
♡ سيبها هتودى نفسك ف داهيه
فقدت الوعى ومحستش بنفسى غير وانا فالمستشفى
- انا فين
بعدها بدأت افتكر
-يا دكتور طمنى على الطفل ارجوك . هو كويس صح
¥ اهدى بس يا مدام الطفل كويس . مع انه معجزه انه يعيش بعد كل الى حصلك دا . هو اى الى حصل . حد ض*بك ؟؟لو حصل كدا قوليلى واصلا الشرطه برا مستنيه عشان بلغناهم ان احتمال تكونى اتعرضتى للعنف
فالوقت دا بابا وماما دخلو والظاهر انهم كانو سامعين كلامنا
◇ لا اطمن يا دكتور هى بس وقعت من على السلم
¥ تمام انا بس كنت حابب اتأكد
الدكتور خرج وسابونا وحدنا
◇ انا هحجزلك معاد بكرا مع دكتور عشان تجهضى الطفل دا يا خاينه . الله اعلم مين ابوه
-لا يا بابا لا الا ابنى ارجوك سبهولى . والله دا ابن مصطفى يا بابا
◇ طبعا هصدقك اومال اى
ومسكنى من شعرى جامد
◇ بقولك اى . الى بقوله هو الى هيحصل . مصطفى كلمنا وقال انه مش هيكتب الطفل ب اسمه و دا حقه اكيد . اظن اننا مش هنخليكى تجيبلينا فضايح اكتر من كدا و تجيبى الطفل دا عالدنيا من غير اب
- معقول مصطفى يقول كدا . طب فيه تحليل DNA يقدر يعمله لما اولد و وقتها هيتأكد انه ابنه . ارجوك يا بابا انا بترجاك تسبلى ابنى
وقتها دخلت دكتوره
£ يا مدام هو حضرتك عارفه انك حامل ف توأم ؟ ولد و بنت . المفروض تهتمى بنفسك اكتر من كدا عشان ميحصلهمش حاجه
-توأم ؟؟!
£ ايوه وياريت تاخدى بالك اكتر من كدا
مشيت وقفلت الباب وراها
- بابا انت كدا هتكون السبب ف قتل روحين ملهمش ذنب . انا هعمل اى حاجه تقولى عليها بس بليز متقتلش عيالى
◇ رفقا بس ب حالتك هغير حجز الدكتور للاسبوع الجاى وخلينى بس اسمع كلمه اعتراض
خرجت من المستشفى ورجعت البيت . كل يوم اهانات ليا . بطلت آكل او اعمل اى حاجه . الابتسامه فارقت وشى بعد م كنت معروفه ب ابتسامتى الدايمه
* بعد ٥ ايام *
فجأه دخل بابا عليا الاوضه
◇ بقولك اى . لو عايزه عيالك ميموتوش يبقا تتجوزى عماد بعد شهور العده . هو راضى يكتب العيال ب اسمه
-عماد !! عماد يا بابا الى معروف فالشارع كله انه سكران و بيشرب م**رات و معذب اهل بيته ض*ب وشتايم . اذا كان اهل بيته متقاش فيهم ربنا يبقى هيتقى ربنا فيا انا ؟؟!
◇ انا قولت الى عندى . يا اما ترضى تتجوزيه يا اما هاخدك للدكتور يجهض الى ف بطنك واصلا تعالى هنا . انتى خاينه و بتاعت رجاله وهو بيشرب و بيسكر . تستاهلو بعض وكويس اصلا ان لقيتى حد يرضى يتجوزك بعد الفضيحه دى
وقفل الباب جامد و خرج
فضلت اعيط جامد و صليت ودعيت ربنا
*باليوم الى بعده*
◇ ها اتخذتى قرارك ولا لا
بعياط -ايوه يا بابا موافقه اتجوزه
◇ تمام انا هروح ابلغه
شهور العده عدو بسرعه اووى و طبعا معملناش فرح ولا اى حاجه اصل بابا شاف انى مستاهلش فرح
كنت حامل فالشهر التامن
اول يومين بس كان كويس معايا
بعدها كل يوم بقا يببات برا و يسكر و يشرب مع اصحابه ويرجعلى بالليل ويتعصب عليا ويض*بنى
كأنه بيستمتع بض*بى كل يوم وشايفها متعه ليه . كنت بس خايفه على الطفلين الى ف بطنى . قررت اتجنبه خالص و بقيت اقعد ف اوضه وحدى يدوب اطلع منها اشرب و اكل وادخل تانى
*يوم ولادتى *
الساعه ٥ الفجر
-الحقنى يا عماد انا بموووت . شكلى بولد يعماد الحقنييي
☆ فيه اى ي وليه صوتك جايب اخر الدنيا . وبعدين متولدى اعملك اى يعنى
- بقووولك بولد اتصل بالاسعاف بسرعه
☆الستات بيولدو ف بيوتهم عادى عايزه ليه الاسعاف دلوقتى و لا انتى عايزه تخلينى اصرف فلوس وخلاص
- يعماد اخلص مش قادره استحمممل بسرعه ارجوك
☆ وانا بقولك مفيش مستشفيات ولا زفت
وقتها مسكت موبايلى واتصلت ب اميره . تقريبا كل الاخبار بينا اتقطعت من سعت م اتجوزت مصطفى
- الو يا اميره ارجوكى الحقينى انا بولد و مش راضى يودينى المستشفى
$ اى ؟؟؟! ازاى دا . طب هاتى مصطفى اكلمه
- لا مش مصطفى . تعالى بسرعه اتصرفى وتعالى خدينى مش راضى يخلينى اتصل بالاسعاف ارجوكى تعالى
$طب ابعتيلى اللوكيشن ف رساله وانا جايالك
١٠ دقايق وكانت اميره عندى ومعاها اخوها
اخوها مسك عماد عشان مكنش راضى يخلينى اخرج من الشقه واميره خدتنى المستشفى
£ مبرووك جبتى ولد وبنت زى القمر
$ الله يا ندى دول زى القمر . الولد شبه مصطفى اوووى بس تعالى هنا احكيلى ازاى اتطلقتى من مصطفى واتجوزتى الراجل الواطى دا
- تسلمى يا اميره بجد على المساعده . انا هحكيلك كل حاجه بس لما افوق شويه
$تمام استريحى شويه وانا هستناكى برا انا والاطفال الحلوين دول
وقتها محدش زارنى خالص . حتى عماد مجاش و لا ماما وبابا
محدش كان جمبى ف اكتر وقت كنت محتاجاهم فيه
قعدت اعيط وانا بفتكر كل حاجه . اد اى كانت حياتى سعيده و اتبدلت ف يوم واحد وبقت جحيم . مش عارفه هعمل اى فالمستقبل و لا مش عارفه هقدر اكمل حياتى فالجحيم دا ازاى
عدى خمس سنين من العذاب و الذل . خمس سنين مشفتش يوم فيهم كويس . خمس سنين وانا بستحمل كل انواع الذل والاهانه عشان ولادى . مصطفى مفكرش يجى ويشوفهم و لا حتى يعمل تحليل ال DNA كأنه متأكد ١٠٠ فالميه انى خونته وانهم مش عياله
كان كل الى مصبرنى على كل حاجه هما ولادى
☆ قومى يا وليه حضريلى الغدا انا جعان
- مفيش حاجه فالتلاجه . انزل هات خضار اعملك بيهم الغدا
مسكنى من شعرى
☆ مش انا لسا مد*كى ٢٠٠ جنيه من شهر ؟؟ عملتى بيهم اى يا مفتريه . طبعا ،مش انتى الى بتتعبى وتجيبى الفلوس
-ارجوك سبنى العيال واقفين بيبصو عليا
☆ميبصو وانا مالى . انا هاجى بعد ساعتين و الاقيكى عملالى لحمه و رز وملوخيه و اكل يفتح النفس
-لحمه ازاى وانا مش معايا اجيب خيار حتى . يا راجل اتقى الله دا انا من سعت متجوزتك وانا مشترتش اى لبس لنفسى . حتى عيالى بجبلهم لبس من جمعيه خيريه . حس على دمك بقا . خليتنى اتحوج للناس بعد م كنت عايشه طول حياتى ملكه
☆ وحد ض*بك على ايدك عشان تتجوزينى ؟؟ انتى الى خنتى جوزك و كنتى قاعده ف بيت ابوكى وكان هيجهض العيال وانا انقذتهم . المفروض تعيشى طول عمرك تحت رجلى بعد الى عملته معاكى
وبدأ يض*بنى جامد قدام مالك و فريده
مالك وفريده بدأو يعيطو
□ يا بابا سيب ماما . اوعدك مش هناكل النهارده اى حاجه ولا حتى هنشغل نور اوضتنا بس ارجوك سيبها يا بابا
-حرام عليك خوفت العيال سيبنى بقا
سابنى وطلع برا
☆معاكى ساعتين اجى الاقيكى محضره الاكل الى قولت عليه
وقفل الباب وراه
وقتها العيال جريو عليا وحضنونى وهما بيعيطو
□ يا ماما انتى كويسه ؟! حصلتك حاجه يا مامتى
-اهدى يا فريده مفيش حاجه
■ يا ماما اوعدك لما اكبر مش هخليه يض*بك تانى . انا بحبك اوى يا ماما
-وانا بحبك يا مالك
-بس متعيطوش . بصو بقا انا النهارده هاخدكم عند خالتكم اميره و تلعبو مع حور
□ بجد يا ماما . احنا بقالنا كتير مخرجناش ولا شفنا حور
-ايوه بجد يا قلب ماما . تعالى بقا نخرج
اخدتهم عند اميره الى بقت الوحيده الى جمبى ومسابتنيش يوم . كل لما بتزنق ف حاجه بروحلها وهى دايما تساعدنى
-اميره كنت عايزه منك ٢٠٠ جنيه . بصى خدى الخاتم دا . دى اخر حاجه معايا . كنت هبيعيه عند محلات الدهب بس ممكن يفتكرونى سرقاه من شكل لبسى الى اتبهدل واتقطع و كمان عماد قالى قدامك ساعتين بس و مش هلحق ابيعه فالساعتين دول ف خديه كأنك اشتريتيه وعايزه بس ٢٠٠ جنيه
$ لا يبنتى اى الى بتقوليه دا . خلى خاتمك معاكى و اهى ال ٢٠٠ جنيه . عيب تقولى كدا دا احنا اخوات و بعدين كفايه عليا انى اشوف مالك وفريده القمرات
- تسلمى بحد عمرى مهنسى وقفتك جمبى . انا مضطره امشى دلوقتى . هسيب العيال معاكى النهارده عشان الحق اجيب الطلبات و احضر الاكل
$ينورونى
اشتريت الطلبات وحضرت الاكل
☆ اى الريحه الجميله دى بس . شفتى ازاى كان معاكى فلوس من ال ٢٠٠ وكنتى عايزه تخليهم لنفسك . اهو حضرتى اكل زى الفل منغير م اد*كى فلوس
عدى ٥ سنين تانيين عالحال دا . طاقتى خلصت و ملامحى بقت حزينه دايما وعجزت وانا لسا فأول التلاتينيات
قررت بعدها انزل اشتغل بم ان العيال كبرو وبقول يقدرو يقعدو وحدهم .بس اول حاجه قررت اعملها انى اتطلق من عماد . رفعت عليه قضيه طلاق وفعلا اتطلقت
بدأت حياتنا تبقا احسن فأحسن . اجرت شقه و بقيت بشتغل اغلب اليوم عشان اجيب لعيالى الى نفسهم فيه . بقا كل تفكيرى انى اسعدهم
كام شهر كانو كافيين ان حياتى تتغير ١٨٠ درجه للاحسن . مبقناش محتاجين حد و بقيت اجبلهم هدوم جديده و***ب كتير
فيوم واحنا قاعدين فجأه رن الجرس و مالك وفريده فتحو
■يا ماما فيه واحد غريب بيقول انه عايزك
رحت اشوف مين عالباب
- مصطفى ؟!؟!!
للمتابعه أترك تعليق
♕
القصة حقيقية
??? القصة كاملة ???
عاوزه احكيلكم حكايتى ..انا مجوزه و جوزى قالى في يوم انا هجوز ..طبيعى زى اى ست رد فعلها هتتعصب وتعمل مشاكل وتقولى مش مخلياك عاوز حاجه
انا بقى معملتش كده زعلت بس قولت لنفسى مهما تعملى مشاكل وتسمعى بيكى الناس وهو طالما ناوى يتجوز يبقى هيتجوز سواء قدامك او وراكى
فضلت شهر بكلم فى نفسى وزعلانه واتخنق واعيط بس ..مش قدامه ..ينزل شغله اشغل قرأن واشتغل فى البيت وانا بعيط? واشتغل لحد ما اتعب
اغسل وشى واعقد مع نفسى وكنت احس براحه رهييبه
قبل ما كان يرجع من الشغل كنت اقوم اخد دش واتشطف وكنت احط مكياچى والبرفيوم بتاعى واللينسز وده اللى متعوده عليه
كان مستغرب? من تصرفاتى انى لسه زى ما أنا متهزتش والا حكايه جوازه بواحده تانيه اثرت فيا ....وانعنك
قولتله ان ربنا عالم بنار قلبى ?
المهم فضلت ماسكه نفسى ومثلت انى قويه ومفيش مشكله طالما مش هتأثر بحقى ..كنت مخلفه منه ولد شهاب و شهاب فعلا نور وجمال وحلاوه وطعامه ...
اتجوز وعمل فرح لأنها بنت بنوت واحلى فرح اظن هتقولو ايه المسلسل العربى ده ...
اجوزها وعاشت فى الشقه اللى فوقى وانا فى الدور اللى تحت منها
هى عروسه فى اول جوازها هو فضل معاها شهر ونزلى بعد الشهر ده بيوم دخل لاقانى نايمه وهو بيصحينى قمت من النوم مفزوعه واتخضيت وقالى متخافيش مخضوضه ليه دا انا جوزك
قولتله بكل برود وايه اللى نزلك من عند عروستك
قالى ليه هو هفضل لها لوحدها قولتله لا بس دى عروسه اطلع لعروستك ويوم عن يوم بقيت اقوله اطلعلها دى عروسه وفضلت كده لمده شهرين لحد ما جالى فى يوم وقالى انتى ايه حكايتك كل ما اجيلك تقولى اطلع ?انتى مالك بقى انتى مراتى وليكى حق فيا وانا ليا حق فيكى قولتله وانا متنازله عنه لعروستك اطلعلها
لقيته ض*بنى بالقلم على خدى من قوه القلم الحلق طار من ودنى وبقيت منهاره انت لتض*بنى ليه كده ايه حصل مش كنت عاوز زوجه تانيه ولما اجوزت نازلى ليه انا مش عوزاك
زعلنا مع بعض وقالى بس بحبك اوى ومقدرش استغنى عنك وصف
الزوجه الجديده حبت تبين انها اشطر منى فى كل حاجه
اثبتت انها مدبره وشاطره وانها مش بتصرف كتير وانها جميله وبس على كده من النقطه دى اتحول جوزى تحول كامل
ادانى فى شهر ٢٠٠جنيه مصروف وهى اخدت نفس المصروف يوم عشرين فى الشهر طلبت فلوس منه تانى قالى ايه ده ازاى كده دى التانيه لسه معاها فلوسها
قولتله انا التزماتى اكبر ولد ودراسه ومصاريف وغيره
قالى لا دبرى فلوس زيها خليكى اقتصاديه قولتله حاضر
بقيت اقلل من الاكل الكتير ومصاريفى الشخصيه واوفرها للولد ...
جه يوم البيت وقالى عاوز اتغدى قولت حاضر
جهزت الغدا وهو عباره عن بيض وحته جبنه نستون ورغفين فينو
قالى ايه ده قولتله رغيف ليا وليك ورغيف للولد لما يجى ياكل
قام يشتم وينفخ. وانتى مسرفه ومره زباله يلعن ابو اليوم اللى شوفتك فيه ..
سكت ومردتش وقولتله انا بوفر زى ما طلبت ازاى بتوفرى وبتاكلينى جبنه ورغيف فينو
امال التانيه بتجيب منين دى اشطر منك دى ودى ودى ....الخ
هى اهلها كانو اسبوعيا يزروها بشئ وشويات وكانت بتطبخ ومكنتش بتشترى حاجه
لحد ما فى يوم طلبنى ورفضت من زعلى منه وقهرتى على حالى وانتو **تات عارفين يعنى ايه ان ست تتقارن بست تانيه شعور ملوش وصف ..ابنى شهاب تعب فى يوم ونزلت عليه سخونيه وتعب ودرجه حرارته ٤١ ابنى كان بيرتجف من السخونيه بيتنفض على السرير بتاعه وبيرتعش شيلته وجريت بيه على مستشفى خاص
هو فضل يزعقلى ?وهى واقفه جمبه ليه مستشفى خاص ما الحكوميه موجوده والا هى فنتظيه وخلاص
قولتله مش عاوزك منك فلوس هبيع دهبى عشان ابنى وفعلا بعت دهبى وابنى اتعالج
بعدها بشهر ردت عليه السخونيه تانى ونفس الحاله وجريت بيه على المستشفى ..نفس المستشفى بس ابنى كان حالته مزريه يخوف ...اتصلت بوالده وقولتله تعالى على المستشفى الفلانيه
سمع اسم المستشفى وفضل يزعق ويصرخ ?وهو احنا مورناش غير المستشفى الزفت الخاص دى
ونا بكلمه فى التلفون لقيت ممرضه بتقولى تعالى يمدام كلمى الدكتور فورا
جريت وروحت لقيت ابنى بيتنفس بصعوبه اوى وفجاءه الروح طلعت بعد كل المحاولات اللى عملوها الدكاتره مات ابنى ?
فضلت اضحك اضحك اضحك بطريقه هيستريه واقوله شهاب يموت لاء طبعا ..شهاب حبيب ماما يموت لا طبعا
الدكتور قالى اتصلى بأهلك عشان يساعدوكى فى الاجراءات اللى هتعمليها عشان تاخدى الجثه
سمعت كلمه الجثه وفصلت اصوت والطم? واصوت واعض فى الارض? ..واتصلو بوالده وقالوله تعالى ابنك اتوفى وزوجتك تعبانه ...لقيته جاى ويقولى ابنى مات ازاى قولتله مات شهاب شهاب مات خلاص مش هيزعلك المستشفى الخاص المستشفي الخاص مش حتزعلك وبقيت أصرخ واعيط جامد? مش مصدقه موت ابني
ولما فوقت من الابتلاء ده طلبت الطلاق واطلقت منه وطليقى جاله مرض منعه من انه يخلف تانى
وانا اجوزت تانى عشان كنت عاوزه شهاب تانى وخلفت شهاب ومروان وبكده ابنى ما ماتش ..ربنا يتولى طليقى برحمته?
طوالله حعلق ٥ملصقات مليش دعوة إنتي حلفتي?
عشاق القصص الكاملة ليك
اذا عجبتك القصه فضلا وليس امرا اضغط لايك و ? ملصقات
♕♡♡