bc

الأسيرة (من نسل فرعون)... للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

book_age16+
132
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
comedy
serious
kicking
mystery
like
intro-logo
Blurb

كيف تميل الروح الى معذبها وكيف تقع الأسيرة بيد فرعون ولا ينتهي امرها هل تستطيع الأسيرة ان تروض فرعون!!! ام سينتهي بها الأمر كأسيرة لا يوجد خيار امامها سوا المعاناة ومحاولة الفرار من ذلك الفرعون!

وهل من الممكن ان يجتمع الأثنان سويآ سنرى...

للكاتبة/ندى محسن

White Rose.. ??

chap-preview
Free preview
الحلقة 1
نهله بنت عندها 20 سنه من عيله فقيره عندها اخ واخت اصغر منها حياتهم بسيطه هي طولها مناسب بيضه وجذابه شعرها بني طويل عينيها بني بتقلب عسلي عندها غمازتين بيحلوها اكتر لما بتضحك بتحب اوي الطبخ وفي كليه تجاره مثقفه وبتحب القراءه حلمها انها تعوض عيلتها عن حجات كتيره وضغوطات كتيره ف حياتهم بس زي محنا عارفين الحياه مليانه بالأختبارات......... :بقولك هنخلي المكان الحي كله هيتنسف يلا من غير نقاش سراج الدين ابو نهله:ازاي ونروح فين ومين امر بكدا :امر فرعون ولازم يتنفذ هيتبني بدل الق*ف دا فندق ارسلان الجديد سراج بعصبيه وانفعال:اتقوا ربنا بقى حتى البيت عايزين تاخدوه عشان التافهه بتاعكو دا يبني فندق ولا زفت الحراس ض*بوه :اتعلم بعد كدا ازاي تحترم نفسك لما تيجي تتكلم عن سفيان بيه يا حقير انت اتجننت انك تطاول على اسيادك (سفيان ارسلان) سفيان شاب عنده 25 سنه وسيم وجذاب عينه زرقه شعره بني فاتح بيحب شغله عايش ف قصر ارسلان وحيد معندوش غير ابن عمه اللي طمعان فيه وف كل املاكه وعمته اللي مسافره برا على طول.. اكبر رجل اعمال مجال شغله واسع جدا تقريبآ بيشتغل في كل حاجة ليه مكانه كبيره في المجتمع غامض بطريقه مخيفه محدش يتوقع ردت فعله الناس سموه فرعون بس محدش شافه دايمآ يسمعو عنه بس محدش يقدر يتحداه عوده نهلة صوتت وبتلقائيه وبدافع حبها خدت خشبه وض*بت الحارس اللي بيض*ب ابوها على دماغه والكل اتصدم وهي صوتت بدموع:ابعدو عنه وقولوا للحيوان اللي مشغلكو ان اي حد هيقرب منه اي حد هيقرب من عيلتي انا هنهيه فاهمين ومن بكرا انا هطلع على التليفزيون وهخلي الكل يعرف حقيقة القذر اللي مشغلكوا الحراس بصوا لبعض وقبل ميقربو منها الناس اتلمت وساعدت ابوها واختفت من قدامهم بسبب الزحمه روحو بس طبعا الحكايه منتهتش بالسرعه دي سراج:مش هنبقى هنا لا لا مستحيل انتي ازاي اتكلمتي معاهم كدا وتشتمي سفيان وتض*بي حارس من حراسه يا نهلة ينها اسود نهلة:بابا انا اسفه بس مقدرتش اشوفك بتتأذى فارس:معاها حق لو كنت موجود مكنش حد هيقدر يقرب منك (فارس) اخو نهله شاب متهور شويتين عنده 18 سنه فاشل دراسيآ واخد لون عين نهلة البني وشعره اسود وسيم عوده سراج:يلا حالآ اتأخرنا على القطر هنروح اسكندريه عندك عمتك ومن هناك نتصرف نهلة استسلمت لرغبته وريفال اختها حبت تغير المود وضحكت وهي حضناها:اختي جريئه اوي يوم متقف تقف ف وش فرعون الله اكبر على العقل (ريفال) اخت نهلة بنت عنيها رمادي شعرها اسود جميلةودمها خفيف بتحب نهلة ودايمآ بتسهر معاها ويفضلو بتكلمو وهي اللي دايمآ بتشجعها على كل حاجه وعندها 17 سنه عوده مشيوا رغم قلق نهلة بس كانت مبسوطه وقبل منهلة تطلع القطر سحبوها الحراس وهما محاوطينها نهلة بقلق:انتو بتعملو ايه اوعى يا سافل.. انتو اتجننتوا شكلكوا متعرفوش انا ممكن اعمل ايه :انتي مطلوبه بأمر سفيان بيه ارسلان نهلة بصتلهم وبصت لأهلها اللي الخوف ظهر عليهم وقبل مفارس يتكلم كانت فاطمه امه مسكاه بخوف ودموع نهلة حاولت تبعدهم قدام نظرات الكل اللي متعلقه عليها بخوف وشفقه بس محدش حتى حاول يتدخل الا باباها اللي هجم على الحراس بالض*ب بس قدام عددهم مقدرش والصويت ملى المكان لما حارس ض*به على دماغه ونهلة صرخت بصدمة وخوف:بااااباا انتو اتجننتوا ابعدو عنه عيطت:سيبوه اوعوا سحبوها ومشيوا ومش سامحين لحد يتدخل وهي مش عارفة ليه سفيان طلبها وغصب عنها الخوف بقى ياكل في قلبها..... بعد فتره نهلة ف شارع عام مش شايفه حاجه راسها بتنزف وهي بتمسح الدم قبل ميقرب من عينها بضعف بتترعش وهي شبه عريانه مش قادره تقف وهنا عربيه ماشيه جايه بأتجاهه وهنا صرخت الصرخه اللي هزت كيان الكتير واللي اعلنت عن بدايه جديده حياه مختلفه من نوع اخر.....حياه مختلفه مش سهل حد يتوقعها في روايه ♡الأسيرة♡ ♡الأسيرة♡ بقلم/ندى محسن الحلقه الاولى:- نهلة فاقت مش قادره تاخد نفسها بتترعش من التلج هدومها متقطعه وبتنزف عماله ترجع دم مسحت الدم اللي بيقرب من عينه وهي راسها بتلف بيها بصت لقت انها في طريق عام ف عز البرد حاولت تقف وهي بتنزف مقدرتش وراحت واقعه وهنا شافت عربيه جايه ناحيتها بسرعه صرخت: ااااه حااااااسسب هنا خاطر وقف بسرعه وهي غمضت عينها بتعب ودموعها نازله نزل وبص بصدمه على شكلها والدم اللي بيخرج من كل جسمها وبصوت مرعوش: اسف انا اسف مشوفتكيش بصتله بدموع وضعف: ساعدني... ارجوك ساعدني مش عيزاه يلاقيني نزلت جوليا من العربيه بصدمه وبسرعه وانفعال: خاطر بسرعه هاتها انت واقف ليه كدا لازم نوديها المستشفى خاطر بضيق: ونروح في داهية احنا بقاا چوليا بضيق وانفعال: لا لا نسيبها تموت انت بتقول ايه احنا لازم نساعدها وهنا قلعت البلطو بتاعها ولبسته لنهلة وشاورت لخاطر شالها وحطها في العربيه من ورا وچوليا قعدت معاها وهي ما**ه منديل بتمسح الدم وغصب عنها دموعها نزلت چوليا كل تصرفها بتلقائيه مع نهلة حستها كأنها تعرفها او يمكن حست ان اللي جاي بينهم كتير!!... چوليا: دي متلجه هنوصل امتى خاطر: شويه بس مش عارف فين الاقي مستشفى اوووففف انتي بتصدقي تق*فيني بأي حاجه مش كفايه رضيت اجيبك للحفله المفروض اقول ايه معلش اتأخرنا كنا بنلف عشان واحده منعرفهاش چوليا بصتله بضيق وسكتت وهنا نهلة فتحت كانت سامعه ودا خلى عندها خوف ترجع تاني او انهم يسيبوها وهنا مسكت ايد چوليا وهي بتترعش: ساعديني متمشيش متمشيش.... چوليا هزت راسها بإيجاب: هتبقي كويسه بس ارتاحي ارتاحي بس نهلة: عايزه ميه... ممكن چوليا بسرعه مدت ايدها جمب الكرسي الأمامي وجابت ازازه وسندت نهلة ونهلة شربتها كلها وچوليا بصتلها بحزن: حبيبتي انتي كنتي عطشانه اووي انتي كنتي فين ومين اللي عمل فيكي كدا خاطر: اهي مستشفى يلا چوليا جت تنزلها خاطر: قولتي مستشفى واهي مش عايز كلمه تانيه بقى لأني مش هسمعك نهلة بعدت عن چوليا بتوهان وهي بتترعش: ه... هي فين... المستشفى خاطر: اهي نهلة بصت للبلطو ولجوليا وچوليا شاورتلها بدماغها انها تخليه نهلة نزلت بضعف ومشيت كذا خطوه وخاطر مشي وقبل متدخل وقعت وهنا الممرضين جريو عليها ونقلوها.... سفيان:خاطر اهلآ..بس معادك حلو خاطر بتوتر من طريقه سفيان الغامضه واللي توتر اي حد حتى لو الكلام معاه طبيعي:معلش حصلت ظروف والله وچوليا هي سببها مرتضى بهزار:ايوا انا فاهم النظام دا وحبيبي الميكب مش عارف ايه والبينك احلا ولا الفسكوز وحاجه زي الفل سفيان رفع حاجبه:اممم على اساس انك بتستنى مراتك مثلآ مرتضى بضحك:دي يبني معندهاش وقت ليا هيبقى عندها وقت تيجي الحفله معايا يلا ربنا يسهلها چوليا كانت قاعده عند البار بتوهان بتفكر ف الغريبه اللي شافتها هي بتقرأ دايمآ عن تلاقي الأرواح بس اول مره تعرف انها توصل للدرجه دي ندمت انها سابتها حتى لو مكنتش تعرفها شعورها انها محتجالها قاتلها وقفت وراحت لعند خاطر سفيان بصلها بتقييم:مستعجله اوي يعني چوليا وجهت كلامها لخاطر:خاطر هتمشيني ولا امشي انا بقولك زهقت سفيان بغرور:هو في حد يزهق من حفله سفيان ارسلان چوليا اتجاهلت كلامه دايمآ هي مبتحبهوش ومن طريقه خاطر وكلامه عنه كرهته خاطر جوزها بس دايمآ بيحاول يوقع سفيان عشان بيغير منه في كل حاجه وهي مضايقه من كدا.. چوليا:نعم...هتيجي ولا ايه خاطر بأستسلام وضيق:خلاص يلا بعتذر جدا يا سفيان بيه سفيان:قريب اوي هشوفك لما تفتتح فندق باريس خاطر بخبث:دا شرف ليا خرجو وچوليا ركبت بضيق خاطر:ايه اللي هببتيه دا سفيان هو مش سهل ابدآ و چوليا بضيق وانفعال:سفيان سفيان انت ايه دا واحد كل تصرفاته مريبه بني ادم مريب بجد خاطر:وانتي مالك بيه اصلا چوليا:وديني على المستشفى خاطر:ايوا بقى قولي كدا هي كانت من بقيت اهلك انتي مالك في ايه مالك ومالها دي واحده الله اعلم بيها مشوفتيش كانت ازاي ليه نوقع نفسنا في مشاكل چوليا:خلاص هدخل انا خلاص وصلني وامشي انت ممكن خاطر مشي بضيق لحد موصلو وسألو وعرفو اوضتها الدكتور:وانتو تقربو ايه للمريضه خاطر:انا ابن خالتها ودي مراتي چوليا:احنا كنا بندور عليها بس بس هي مالها الدكتور اتن*د:هي كانت بتموت وانقذناها بأعجوبه هي دلوقتي نايمه بس هي مختفيه من كتير؟! چوليا:ليه وهي عندها ايه اصلا الدكتور:غير التعب الجسدي وجسمها المليان بالجروح تعبها النفسي اكبر راسها بتنزف ومفتوحه كذا فتحه انا قولتلها هعملها محضر وهي رفضت قبل متغيب احتراما ليها سكت بس لازم متسكتوش مين اللي ض*بها وعذبها بالشكل دا چوليا دموعها نازله وباصه على نهلة من ورا الأزاز بحزن وخاطر حاوط كتفها حس انه لازم يساعدها وبعد شويه على الحال دا فاقت نهلة وچوليا دخلتلها وخاطر راح يجيب الدكتور نهلة كانت فاتحه عينها وعنيها مركزه ف السقف كانت حاسه بتوهان وچوليا ساكته وبصالها والدكتور هنا دخل مع خاطر ووقف قدامها نهلة بصتله الدكتور وكان راجل نوعآ ما كبير بحنان: حمدلله على السلامة نهلة قعدت وهي بصاله الدكتور: انتي اسمك ايه نهلة بصوت مهزوز: ن.. نهلة الدكتور:نهلة ايه نهلة:مش عارفه الدكتور:طب ساكنه فين نهلة ساكته الدكتور:طب...انتي كنتي فين قبل متيجي هنا نهلة بشرود وهمس:عند فرعون هنا انفجرت في العياط والدكتور بص لچوليا ولخاطر:فقدان ذاكره مؤقت...خلى بالكو منها خرج وچوليا قربت بتردد ونهلة بصتلها وابتسمت نهلة بدموع:انتي رجعتي رجعتي تاني چوليا حضنتها:مكنش ينفع منرجعش نهلة حضنتها لا دي كانت بتستخبى فيها وجسمها بيتشنج وچوليا بحنان طبطبت عليها:حبيبتي انتي عندك فقدان ذاكره..حاولي تفتكري ايه اللي حصل معاكي مستحيل يا حبيبتي نسكت على اللي حصل بصت نهلة لخاطر بحزن خاطر:الله بقى قلبك ابيض انا بس كنت متضايق من چوليا واتصرفت بتهور نهلة برعشه وانهيار:انا مش فاقده الذاكره انا مش فاقداها انا مكنش ينفع اتكلم وبصت لخاطر وهي بتنهار خاطر:تحبي اخرج طيب تتكلمي براحتك نهلة هزت راسها بنفي وبدأت تحكي بسرعه وهي بتترعش ودموعها مغرقه وشها وعنيها حامره Flash back الحراس سحبوها من المحطه ربطوها ورموها في العربيه وبعدين راحو مخنزن تحت الأرض قرب القصر ورموها فيه نهلة بتتألم وبدموع: انتو مين يا زباله انتو انتو اتجننتو وهنا شدوها فتحو اوضه ضلمه مفيهاش اي مجال انك تشوف حاجه وزئوها وهي بدأت تخاف :يلا اهي حظها وقعت ف ايد فرعون في ايد اللي مبيرحمش نهلة مش شايفة حاجة وحست الباب بيترزع خطوات بطيئة بتقرب منها بقت تبعد سمعت صوت شبيه بالفحيح:انتي بقى اللي وقفتي قدام فرعون انتي بقى يا شطورة اللي كنتي عايزة تهدي كتير من اللي بنيته عشان بيت سخيف وقذر زي امثالك نهلة بعدت وهي بتتحدى خوفها:انا مش ندمانة عشان وقفت قدام واحد زيك انت بتاع اي عايز تهد بيوت الناس الغلابة عشان تبني فندقك مين ادالك الحق في قانون ومتفتكرش ان محدش هيقف قصاد واحد زيك سفيان ضحك بصوته كله:بجد؟بقى انتي وشوية الزبالة اللي حواليكي هتقفوا قدام سفيان ارسلان بجلالة قدره؟ نهلة بدموع بتبعد:اه انا هقف قدامك عشان عيلتي سفيان:طيب وريني بقى هتستحملي قد اي عشان عيلتك سحب شعرها وغطس راسها في برميل مليان بالمية القذرة المليانة بالشوائب بقت تحاول تبعد راسها وانهارت:سيبني.....سيبني....اااااه بقى يسخر منها ويضحك:متتخيليش متعتي وانا بعذب اي حد كدا ض*بت رجله وبتبعد سابها وقعت وهي بترجع وقفت كان سفيان ض*ب رجليها بعنف بحديدة وقعت وجي بتصرخ بالم ومسكت رجليها:اااااه انت اتجننت سفيان اتعصب مسك راسها وض*بها في الحيطة مرة والتانية والتالته وهي وقعت فاقدة للوعي بعد ايام من الت***ب فيها وض*بها باوحش واعنف الطرق امر حراسه يخلصوا منها عادل:كان خسارة فيكي البهدلة يا جميل حتت بسكوتة تتاكل تتبهدل بالشكل دا تؤ حرام قرب ايده منها وهي بتبعد وشها بخوف عادل:تصدقي سفيان معندوش عقل ازاي ميفكرش يتمتع بالجمال والحلاوة دي؟ نهلة دموعها نازلة بقت اضعف من انها تتكلم مبقتش قادرة تتحرك وعادل بيقرب منها:اي رايك يا قمر نقضي شوية وقت سوا شده صاحبه:يبني بقى انت شايفها عاملة ازاي دي خلاص بتطلع في الروح :يلا فرعون عامل حفله شيلوها من هنا امر نخلص منها هو مش طايق نفسه فيلا بسرعه شلوها على العربيه لحد الطريق العام ورموها ف البرد :خلاص ملوش داعي توسخو نفسكو مش شايفين دي بتجيب اخرها خلاص مش شايفين انا والله مستغرب ازاي بتتنفس اصلا يلا قبل مفرعون يقلب الدنيا back نهلة:ومشيو وسابوني وانتو ظهرتولي... خاطر بأبتسامه خبيثه:سفيان..احم بس عمري متوقعت انه يعمل حاجةزي كدا چوليا بدموع وغل:واكيد مش اول مره عذب كام شخص لمجرد انه اعترض على اللي بيعمله دا لازم يعفن في السجن..حبيبتي انتي لازم تاخدي حقك منه لازم تقدمي بلاغ نهلة بتترعش بدموع:لا لا بالله عليكوا لا مش عايزه اشوفه مش هيسكت مش هيسيبني اكيد عنده اللي يسانده هو هددني... خاطر بتفكير في كلامها:يعني مشوفتيهوش؟! نهلة:لا بس سمعت صوته مكنش في نور عشان كدا مقدرتش اشوف غير حراسه Flash back سفيان سحب شعرها وبلهجه قاسيه:انا تتحديني اد*كي تاني يوم هنا مرميه زي الكلبه واهلك يا عيني خلاص استلموا شهادت وفاتك بأزمه قلبيه نهلة بدموع وتعب:انت مستحيل تكون انسان انت شيطان انت شيطان حقير وحيوان سفيان ض*بها بالألم بغل و وبقى يض*بها بمنتهى الغل والوحشية back جوليا وقفت بدموع:خاطر خاطر احنا لازم نرفع قضيه نهلة بأنهيار:لا هيعرف اني عايشه وهياخدني انا بكرهه مش عايزه ياخدني تاني خاطر:هتتحدي مين يا چوليا دا فرعون دا يمحيكي ويمحيها بكلمه منه دا زباله انتو متعرفوش مدى خبثه چوليا:الحل انك تيجي معانا الفتره دي يا چوليا لحد ما الأمور تهدى وبعديها يا حبيبتي ربنا يسهلها كانت چوليا هتعترض بس استسلمت لأسرارهم وبما ان خاطر رجل اعمال ليه مكانة في وقت قليل كان مخلصلها الورق ومسفرها سفيان:افندم مرتضي:محسسني ليه بشحت منك بقولك زهقان ميلا مش هتسافر على باريس سفيان ببرود:مش فايق انا مخنوق مرتضى:ليه ان شاء الله انت تنكد على بلد ومحدش ينكد عليك سفيان:طب اخرس عشان ميتنكدش عليك مرتضى بضحك:خلاص بقى كفايه المدام ف البيت منكده بزياده انت بقى في ايه سفيان بشرود وهو بيفتكر نهلة وتعامله معاها:من يوم مقتلو البت دي وانا مش عارف مالي..مش طبيعي مرتضى اتن*د بضيق وبصله:انت مستني تبقى طبيعي ليه يا سفيان ليه عملت كدا من امتى ومع بنت.؟؟ تكون بالوحشيه دي وتقتلها انا صاحبك من كتير بس انت حالك بيسوء يا صاحبي وبعدين انت هتفضل ماشي ورا الشطان القذر دا سفيان غمض عينه بط:مكنتش هتعيش بعد اللي حصل قتلها رحمة ليها مش كدا مرتضى بعصبيه ونبره سخريه:عشان كدا رميتها للحراس يخلصو هما ليه جاي على نفسك اوي كدا سفيان بعصبيه:دي اتحدتني دا لأخر لحظه كانت بردو بتشتمني رغم خوفها عايزني كنت اسيبها وهنا جه الصوت اللي خلى على وشهم علامه الضيق:سفيان عمل الصح.....

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.2K
bc

ابنة العم

read
1K
bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.0K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

عشقت جواد ثائر

read
1K
bc

رواية نور الآسر بقلم نوران جمال

read
1K
bc

أصفاد الماضي

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook