الحلقة 2

1554 Words
الأسيرة♡ بقلم/ندى محسن♕Noody♕ الحلقه الثانيه:- كارم:سفيان عمل الصح مكنش ينفع يتغاضى عن البت دي مرتضى:صح؟!اي صح دا انه يدمر حياه بنت ويقتلها ولا كأنها بني ادمه يا كارم ايه الصح في كدا انه ياخدها من وسط اهلها ومش بس كدا دا حتى اهلها مكنش ليهم الحق يعرفو جثتها...خساره يا سفيان مشي ورزع الباب بعصبيه وسفيان نفخ بنفاذ صبر كارم:سيبك منه دا واحد مجنون سفيان بصله ومشي راح لمرتضى البيت ومراته فتحتله علا:سفيان بيه اتفضل سفيان:مرتضى فين مرتضى بسخريه جه من وراها:الله سفيان بيه بجلاله قدره هنا سفيان:امشي؟ مرتضى:لا يا عم اتفضل سفيان:متاخدش على كدا بس مرتضى ضحك بخفه ودخلو وعلا راحت تعملهم حاجه يشربوها سفيان:ايه بقى مش هتلبس عشان نسافر ولا اتكل انا واروح لوحدي مرتضى:الله دا الواحد يضايق منك بقى عشان تعمل اللي عايزو سفيان:مش مولد هو بس حسيت اني عايز اريح اعصابي من الشركه ومن كارم ومن كل حاجةومعرفش والله انا جيتلك ايه انت لوحدك بتتعب اعصابي مرتضى ضحك:قاعد على قلبك بردو علا جت:انت هتسافر؟! مرتضى اتن*د بنفاذ صبر:وانتي مالك علا بصتله بغيظ وبصت لسفيان انه يتدخل مرتضى:بقولك ايه ابعدي عن دماغي عشان انا مش ناقص ممكن سفيان:مرتضى اهدى على الأقل مش قدامي علا بعصبيه وانفعال على مرتضى:انت ايه يا مرتضى معندكش دم انت مبتحسش رميني ف البيت وعايش حياتك طب وافقت ليه تتجوزني من الأول مرتضى:هو انتي مبتصدقي تعيشي ف دور المظلومه علا:يا برودك يا اخي مرتضى بعصبيه:احترمي نفسك مش واحده زيك اللي تكلمني كدا فاهمه علا الدموع لمعت في عنيها وطلعت سفيان:اهدى بقى انت ايه اللي بتهببه دا والله انا مش عارف هي ليه وازاي عايشه معاك يا مرتضى مشيوا وراحو على الطياره الخاصه بسفيان خاطر:الو ايه وصلت باريس سفيان:وصلت للفندق انجز خاطر:واحنا هنيجي دلوقتي قفل معاه وغمض عينه بغل وبعدين بص لنهلة ولچوليا وجوليا فهمته خاطر:تحبي تفضلي هنا عشان ترتاحي يا نهلة نهلة بتلقائيه:لا..مش عايزه اكون لوحدي... چوليا:خلاص...تعالي معانا خاطر بص لجوليا وچوليا بغل بتتوعد لسفيان مرتضى:بس حلوة الحفله مليانه صواريخ يا جدع اموت انا ف كدا سفيان رفع حاجبه:ممكن اموتك انا عادي لو ملمتش نفسك مرتضى بصله بق*ف وسفيان بصله وبرق على طريقته ومرتضى ضحك اوي سفيان وهو بيكتم ضحكته:طفل ومعاق كمان مش هقف معاك انا دا انت عملي الأسود بيلف العصير الجارسون وقع العصاير عليه سفيان بعصبيه وبالفرنسيه:ماذا فعلت اجننت :اسف ياسيدي لم اقصد انا حقآ اسف فالتأتي معي سأتولى الأمر سفيان:واقعد ملط انا مرتضى بيضحك:شوف ربنا سفيان جز على سنانه بغيظ وراح مع الجارسون قعد ف اوضه للبس عمال النظافه في الفندق وهو متعصب وزهق وهنا لبس لبس عامل وهو باصص لنفسه بضيق:اقول ايه بس ف الق*ف دا مظنش ان في حاجةاسوأ من كدا حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا مرتضى الكلب انت...يعني لو حد شافني كدا سفيان ارسلان من اكبر الشخصيات لبس عامل نظافه خرج وهو ماشي بعصبيه وغل وبيقفل اخر زرار في الستره ومخدش باله من نهلة اللي طالعه من على السلم وخبط فيها ونهلة اختل توازنها وبتلقائيه مسكت فيه واختل توازنهم هما الاتنين ووقعو من على السلم وهي فوقه سفيان بألم:اااه لا في اسوأ....انتي مش تفتحي انتي كام كيلو بصلها وهي رفعت وشها وهو مكلبش فيها واتلاقت عيونهم كأن الزمن وقف عندهم عند اللحظه دي هي كانت مركزه ف عينه الزرقا العذبه ملامحه الجامده واللي فيها براءه مش سهل تتلاحظ وهو باصصلها ملامحها الهاديه عيونها اللي كأنها بتنحت ملامحه في دماغها واخيرآ هو قطع ال**ت دا بلهجته الفرنسيه الجيده:جميل اليس كذلك.. بصتله وبرقت كأنها لسه واخده بالها وقفت بسرعه وهو لسه ثابت وهي بصتله:انا اسفه انا حقيقي اسفه سفيان وقف وماسك دراعه بيحركه وكأنه اتلوى بصلها بتقييم:ايه دا انتي مصريه نهلة:اه...انت كويس هنا سفيان مسك ضهره بتلقائيه ومثل:ااه ضهري مظنش اني كويس نهلة بأسف:انا اسفه اكيد وراك شغل كتير بس...انا ممكن اخدك عند الدكتور لو تعرف مكانه انا هنا بدور على صحابي عشان افترقنا عند البوابه سفيان بص لراسها المربوطه من فوق بالشاش وايدها المربوطه:والله شكلك انتي اللي عايزه دكتور انتي داس عليكي قطر؟ بصت لأيدها وابتسمت بتكلف:والله معاك حق بعد اذنك.. مشيت وهو بص لهدومه بضيق ومشي خاطر:اختفيتي فين كنت بدور عليكي وچوليا هتتجنن نهلة:انا خبطت ف واحد ووقع من على السلم ممكن تشوفه هو شكله تعبانه خاطر:خلاص سيبيه يروح لدكتور ولا نهلة قطعته:لا هو شكله غلبان وهو عامل نظافه هنا خاطر:عامل نظافة هنا مش زي عامل نظافة عندنا نهلة كشرت:ممكن تشوفه خاطر بإستسلام:ممكن تعالي خدته وطلعو وشافته نازل وسفيان مثل انه بيتوجع وخاطر اتصدم وهو وراها نهلة:اهو هو شكله تعبان ودا بسببي خاطر:انزلي دلوقتي وانا هشوفه نزلت وسفيان انفجر ف الضحك خاطر:انت ايه اللي بتعمله دا وبعدين ايه اللي انت لابسه دا سفيان برسميه:ظروف وهي افتكرتني بشتغل هنا تبقى مين دي باين عليها بسيطة او غ*ية خاطر اتوتر وحاول يداري دا:تبقى قريبت چوليا... سفيان سرح وف سره:اول مره حد يتعامل معايا كبني ادم طبيعي بس حبيت اوي كدا لا اللبس دا ليه فوايد سفيان عدل ياقت الهدوم:ورايا مشوار طويل هنا بالنجاح يا خاطر مشي وخاطر اتنفس كأنه مكنش عارف يتنفس في وجوده اتكلم بغل وبضيق:صعب..صعب اقول لنهلة وهو لو عرف اللي خلاه حاول يقتلها...يبقى ممكن يقتلها!!للدرجة دي الأتنين عمرهم مشافوا بعض؟ مرتضى شاف نهلة وقرب وبالفرنسيه:اهلا يا جميله ما اسمكي نهلة:افندم! مرتضى بضحك:الله دا انا حظي حلو اوي بقولك متبقي شريكتي الليله دي زي منتي شايفه واقف لواحدي وبردو احنا في غربه دلوقتي اينعم الفقري فقري ويوم معا** واحدة في فرنسا تبقى مصرية بس انا راضي والله قاطعته:اسفه...مش عايزه مرتضى قرب مسك ايدها:الله متخليكي حلوه واوعدك مش هتندمي سفيان:افندم!. مرتضى لف شاف سفيان مقدرش يمنع نفسه وقعد يضحك سفيان كتم ضحكته بغيظ نهلة افتكرت انه بيتريق عليه وانفعلت وهي بتداري خوفها:مش معنى انك اتولدت غني وف بؤقك معلقه دهب تتسافل عليه بالطريقه دي على الأقل هو بيشوف شغله وجاي يشوف طلبك مرتضى بصلها بدهشه وشاور على سفيان:داا جاي يشوف طلبي انا.؟ سفيان سحبها بعيد عن مرتضى وبصلها بغموض:رفضتي تكوني شريكته!.دا غني نهلة بشرود:صحاب الطبقه دي اسوأ مما تتخيل سفيان:ترفضي الغني؟؟ نهلة بأبتسامه:لو ممكن هشاركك انت سفيان:سف*جي!. نهلة:بس بسيط انما التاني دا دا خبيث سفيان حس بحاجه بتجذبه ليها صوتها مألوف جدا ليه بس عقله مستحيل يصدق ان دي نفس البنت اي اللي هيجيبها هنا وهو خلاص امر بقتلها...:عايشه هنا!. نهلة:لا انا هنا من كام يوم بس انت اسمك ايه سفيان:سف..ساجي..ساجي نهلة:بعد اذنك هروح اشوف صحابي مشيت وهو حط ايده على قلبه بتلقائيه نبضه بيزيد احساس غريب اوي يمكن لأول مره يحسه ابتسم بتلقائيه:كان عندهم حق اللي قالوا اننا نحذر من سحر باريس....مش حلو لو عرفت اني سفيان ارسلان اللي من الطبقة الخبيثة اللي كانت لسة بتتكلم عنها خاطر:لازم تمشي من هنا بقولك هو اتكلم معاها فرعون هنا ومش هيسيبها يا چوليا چوليا شافت نهلة اللي واضح من ملامحها انها سمعتهم بتترعش ونفسها بتعافر عشان تاخده دموعها انسابت بتوهان ومحاوطه نفسها بتلقائيه چوليا جريت عليها:حبيبتي انتي كويسه نهلة بتوهان وتوتر:هنا..هو هنا...انا لازم امشي..لازم امشي...ابعد اهرب لو خدني هيموتني انتي عارفة هيموتني بأب*ع الطرق دا واحد حقير معندوش رحمة صحاب چوليا شدوها:يا چوچو وحشتينا خاطر:تعالي هوصلك نهلة:لا دا مشروعك خليك هعرف اوصل....عرفت الطريق... نزلت جري وسفيان وقف قدامها وهي حالتها بتسوأ سفيان:مالك وعلى فين كدا!! نهلة:لازم امشي تعبانه مش هقدر ابقى سفيان:اوصلك نهلة بتلقائيه:ممكن سفيان:اتفضلي معايا ركبوا عربيته ال Bmw وابتدو يمشو نهلة:عربيتك!! سفيان:ا..لا لا واحد زيي مستحيل يكون عنده عربيه كدا ....بس واحد اداني توصيله عشان ساعدته انتي بقى هتروحي فين.!! نهلة مش مقتنعة بس اقنعت نفسها ان دا لا يعنيها بشيئ:هروح مكان اسمه.... في بيت هناك سفيان وصلها:هو دا! نهلة وهي بتفحص المكان بنظرها:اه صح هو سفيان:هشوفك تاني نهلة بتوتر:ليه؟ سفيان:عادي.... خرجت وبسرعه دخلت على البيت قفلته سفيان:يا ترى تبقي مين وايه كمية الحزن والخوف اللي ف عنيكي دي واي كمية الأهتمام اللي مديهولك دا في اي اللي بيحصلك يا سفيان بس مغامرة حلوة مش كدا نهلة طلعت بأنهيار قعدت تعيط بحرقه:انا زهقت انا عايزه بابا وماما فارس وريفال انا عايزه اهلي عايزه اشوفهم...انا بكرهك يا سفيان بكرهك يا فرعون بكرهك بسببك اضطريت ابعد عن اهلي بسبب واحد تافهه قذر بليل دخلو چوليا وخاطر وچوليا جريت على فوق نادت على نهلة نهلة خرجت:رجعتو چوليا:حبيبتي قلقتيني عليكي نهلة:انا كويسه وساجي وصلني چوليا:ساجي!! نهلة:موظف الفندق خاطر اتن*د بضيق:ادخلي ارتاحي نهلة:عايزه ارجع انا عندي اخوات انا عايزه ارجع لأهلي خاطر بعصبيه:ولو رجعتي تفتكري هيسيبك لا طبعااانتي هتفضلي هنا. دخل اوضتها وخد اوراق كان مطلعهلها عشان السفر والباسبور اللي بأسم مختلف:هتفضلي هنا ومش عايز نقاش نهلة:خاطر انا عايزه عيلتي انا محتجاهم جنبي محتاجة اتطمن نفسيآ ووجودعم معايا بس هو اللي بيقدملي السكينة صدقني خاطر:بالنسبه لعيلتك انتي ميتة انسي بقاا يا نهلة خرج ودخل اوضته وچوليا بصاله بدهشه:هو اكيد متضايق او خايف عليكي متزعليش دخلت چوليا وراه ونهلة دخلت بحزن وضيق مرتضى:انت ايه حكايتك بقاا سفيان:عاجبني اووي اللعب معاها مرتضى بترقب:بتفكر ف ايه ونهايتها هتبقى عامله ازاي... سفيان بصله ومرتضى اتن*د بضيق:هي بسيطه وبريئه ابعد عنها في كتتيير يتمنوك بلاش تختار الشخص الغلط يا سفيان سفيان بغرور:معاش ولا كان اللي يقول لسفيان لا البت دي بكرا هتجيلي هي وف دماغها انها جايه لساجي مرتضى بصراخ وعصبيه:سفياان من امتى وانت بتفكر بالق*ف دا تغصب بنت و سفيان بتحذير:الزم حدودك فاهم متنساش انا مين مرتضى بسخريه:للأسف انت اللي ناسي انا اسف يا سفيان بيه اسف خرج مرتضى وسفيان اتنفس بعمق وضيق كلامه بيخرج ع** مهو عايز مبيحبش يبان ضعيف كلامه بي**نه هو بيحب مرتضى صاحبه وصديق طفولته بس جرحه بكلامه بشخصيته الجامده البارده انسان بارد حركاته بتكون دايما محسوبه كلامه بيفكر فيه بيدي الأولويه لنفسه بيعوض الحرمان اللي شافه التجاهل اللي كان دايما بيلقيه من اقرب حد ليه...القسوه اللي اتزرعت فيه دلوقتي بتكبر والنتيجه ظاهره بس امتى النار دي هتنتهي.... صحيت خرجت من الأوضه خبطت ف خاطر خاطر ابتسم:صباح الورد والياسمين صباح الحب على عيونك وغمازاتك يا قمر بصتله بأستغراب من طريقته الغريبه معاها وبتردد:صباح الخير...جوليا هي فين... خاطر قرب خطوه:ف شغلها ف الشركه وانا بس جيت عارفه ليه نهلة بعدت خطوه:ل..يه خاطر:عشانك يا نهلة نهلة بعدت وابتسمت بتصنع وقلق:ودا...ليه خاطر ابتسم وهو مركز ف ملامح وشها وارتباكها:......
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD