الحلقة 9

2335 Words
بقلم/ندى محسن الحلقة التاسعه:- نهلة بتحاول تمثل القوة: لا... مش هجيب حاجه كارم: تؤتؤ هتزعليني منك نهلة: مستحيل اسرقه ومستحيل اعمل اي حاجة انت عايزها كارم: عايزك تفكري كويس عشان الوقعه معايا بموتك نهلة بدموع: مستحيل انفذ كارم بغل: صعبان عليكي اوي سفيان لولا مكانته وقوته كان زمانه اتكل وماات فاهمه نهلة: انت جبان متقدرش تواجهه انت عارف انه لو عرف مش هيرحمك يا كارم كارم: مش هيصدقك فاهمه نهلة: ملكش دعوة انا همشي وكفايه بقاا كارم سحبها وهو حاطت ايده على ضهرها وبغل: انا متماسك معاكي لأبعد حد فاهمه يا نهولة متخلينيش اتسبب ف موتك نهلة بتبعده بقرف كارم قربها اكتر بغل: خليكي حلوة مش هتخسري احسن متندمي يا نهلة عشان واحد زي سفيان چوليا دخلت فبصت بأستغراب نهلة زأته وحضنتها بدموع: چوليا الحقيني الحيوان دا عايزني اخدع سفيان واسرقه كارم بتوتر: انتي اتجننتي ولا ايه يا بت انتي چوليا بعصبيه: اخرس انت اتجننت ولا ايه دي لو جبت سيرتها على ل**نك القذر دا هيتقطع يا كارم واظن انت عارف مين چوليا من حظك نهلة ماشيه والا سفيان كان هيخليك تترحم على نفسك كارم: وعلى فين بقى ان شاءالله چوليا سحبتها وركبوا العربيه اللي طلبتها ومشيوا ونهلة دموعها مجفتش مش عارفه من تهديد كارم ولا من احساس الفقد وانها سايبه وراها حاجه هتفتقدها.... سايبه فرعون!! مرتضى: نهلة لو مجتش بحذرك العمال على اخرهم واكتشفت ان ف اخر شهرين محدش قبض غير الضرايب الملعوب فيها دول حتى رافضين يسمعو نهلة لازم تيجي سفيان: انسى نهلة خااالص لو هتفكر ابعدها من تفكيرك فاهم مرتضى: دا بجد بقاا انا اول مره اشوفك كدا يظهر ان الموضوع مش فترة سفيان: اه بجد يا مرتضى نهلة عمرها مهتكون فتره خلاص دلوقتي هي مراتي واللي يجيب سيرتها ل**نه يتقطع انا هروح وهشوف حل وبعيد عن نهلة فاهم.!! صهيب دخل: سفيان بيه سفيان: خير يلا قول اي المصيبة الجديدة صهيب: مخزن الأقمشه اتحرق مرتضى: نعم ودا حصل ازاي ومين اتجرأ صهيب: عيل كدا هو اللي اتسبب في كدا حراسه هربوا ومسكناه مرتضى بعصبيه:وابن الكلب دا ازاي يقرب من حاجه تخص ارسلان وديه على المخزن وروقوه على الأخر مهي لما المشاكل لما بتيجي بتيجي ورا بعضها كارم:مشيت غسان:يعني ايه اتهببت وانت بتعمل ايه نسمة:احسن خليها تغور كارم:احسن ايه دي لازم تبقى معانا غسان: والعمل كارم: هعرف هي فين ووقتها هنتصرف سفيان:مين اللي بعتك انت شكلك صغير متعرفش مين هو فرعون فارس اتن*د بغل:لا عارف واحد معندوش رحمه وحقير وقذر ودا اقل حاجة اوصفك بيها سفيان ض*به ف بطنه جامد وفارس اتالم وهو بينزف ووشه غرقان دم مرتضى وقفه وض*به بالبو**:انطق بقاا والا هخلي اهلك يترحموا عليك فارس بالم وغل:مش هسيبك يا فرعون وهحرق قلبك سفيان:انا مش فاضيلك يا شاطر فاسر بإنفعال ودموع:وكنت فاضي لما قتلتها وخفيت جثتها كنت فاضي لما حرقت قلبنا عليها يا فرعووون سفيان بترقب:بتتكلم عن ايه فارس بدموع قهر في عينه:ضحاياك كتيير يا فرعون بس دي هتموت عشان مستها عشان حرقت قلبنا عليها مش هرجع غير لما اقتلك مش هرجع غير لما اخد بحق اختي بحق نهلة سفيان اتصدم وبص لمرتضى اللي كان صدمته زيه صهيب:نهلة هانم....اختك.؟؟ نهلة دخلت بيت الصعيد بتوتر:چوليا هما هنا...دا بيت جدي... چوليا:متخافيش كل حاجة هتبقى كويسة نهلة خبطت وهنا فتحت ريفال اللي اتصدمت لما شافتها ونهلة ضحكت بدموع وجريت حضنتها وهي بتضحك:حبيبتي ريفال وحشتيني يا روحي وحشتيني... ريفال انهارت ف العياط بفرح وهي بتطبطب عليها:حبيبتي انتي كويسه الحمد لله انك بخير ماما بابا عمو تعالوا نهلة هنا نهلة جت الكل جه ونهلة اول مشافت امها جريت في حضنها اترمت فيه وقعدت تعيط جامد بحرقه وامها عيطت بتحاول تهديها وابوها جه حضنها وهي اتعلقت فيه وهو ابتسم:حمدلله على السلامة حبيبتي الحمد لله انك بخير علاؤ عمها ابتسم وحضنها:حرام عليكي وقعتي قلبنا نور الدين جد نهلة واقف بشموخ بملامح خاليه من اي تعبير وچوليا دموعها نزلت عمرها محست الاحساس دا يمكن اتمنت لو اهلها كانوا كدا ناس بسيطه مش كل همهم الفلوس اتمنت لو تترمي ف اي حضن دافي منهم حضن الاهل... نهلة شافت عيون چوليا المدمعه وراحت حضنتها وهي لسه بتعيط چوليا حضنته وهمست:حبيبتي اهدي ريفال:شكرا يا انسه ليكي انتي اللي جبتيها نهلة ابتسمت وهي ماسكه ف چوليا ودخلت قدام جدها نور الدين:قولتلهم بنت فاطمه مستحيل تكون حصلها حاجة بس لينا كلام بعدين چوليا لاحظت رعشت نهلة اللي سيطرت على جسمها وعرفت انها بتخاف منه من نظرات عيونه عرفت انه قاسي وجامد سراج:الحمد لله انها بخير تعالي يا حبيبتي اطلعوا ارتاحوا ونتكلم بعدين سفيان:بعني ايه مش هنا عليا:سفيان بيه هي وچوليا هانم مش موجودين من كذا ساعه لما جيت انادلهم عشان الغدا فارس بدموع والم:يعني هتكون راحت فين مرتضى:اكيد مش هيغيبوا بعني هيكونو راحوا فين كارم:اقولكم انا مرتضى:وانت مال اهلك انت احنا مش ناقصينك كارم:راحت لأهلها وبعدين انا بتكلم مع سفيان مش معاك انت سفيان:اهلها وبص لفارس اللي غمض عينه براحه مرتضى:فارس اهلك دول فين فارس بصله ببرود سفيان:انطق فين هما فارس:بتحلم يا سفيان بتحلم سيبها ربنا نجاها الحمد لله انها بخير وانا مستحيل ارميها ف نارك سفيان بعصبيه:انطق انت عارف دي تبقى مين دي مراتي نهلة مراتي ولو فكرت انك تبعدها عني انا هقتلك حتى لو كنت اخوها فارس:مستحيل اسلمهالك مستحيل يا فرعون سفيان بحده:نهلة فين فارس بسخريه:انسى سفيان بصراخ:فارس انطق فارس قعد على الأرض بألم وهو بينزف ومتجاهل سفيان سفيان شده وض*به جامد وهو بينزف مرتضى بضيق:سفيان اهدى انت هتموته سفيان بعصبيه:فين هي انطق فارس رجع دم وكارم مبتسم بخبث مرتضى شد فارس من سفيان:اهدى عشان متندمش يا سفيان اهدي بقى فارس جه يخرج سفيان شده وض*ب رجله فوقع وقعد يض*ب فيه:انطق نهلة فين فارس مبقاش قادر يتنفس وغصب عنه مقدرش يتحمل وبضعف:الصعيد...بيت العمده نور الدين...بالله عليك متأذيهاش بالله عليك مرتضى شد سفيان:كفايه بقى سيبه سفيان اتنفس بعنف:صهيب خده على المستشفى اهتم بيه مرتضى:يخربيت جنانك يا اخي سفيان بصله ومشي مرتضى جري وراه:استنى يا عم المجنون انت استنى نور الدين: وبعد مخدوكي من القطر! نهلة باصه لچوليا نور الدين بعصبيه وقسوه: انطقي وبعدين نهلة بخوف: هربت وهما هما قالو اني مت نور الدين: وكنتي فين الوقت دا كله نهلة: في باريس نور الدين بحده : وايه الي وداكي هناك نهلة بصت لسراج وفاطمه: چوليا سعدتني چوليا: انا اخدتها لما بطلوا يدورو عليها جبتها نور الدين: خودهم يا سراج دلوقتي وانتي يا فاطمه يلاا معاهم ولما خرجوا من الصالون اللي نور الدين قاعد فيه سراج: متزعليش انتي عارفه انه شديد نهلة سحبت چوليا لبرا بدموع وخوف: انا مش عارفه هعمل ايه لو عرف اني انا وسفيان اتجوزنا انتي متخيلة اهلي ممكن يعملوا اي وهو اصلا مش سهل چوليا: نهلة حبيبتي انتي مش فرحانه نهلة: لا انا فرحانه جدا اني معاهم بس خايفه يا چوليا خايفه اوي لو عرف حاجه اني اتجوزت سفيان دا هيموتني دا علاء بصدمه من وراهم: جواز؟؟.انتي بتقولي اي نهلة وچوليا لفوا بصدمه علاء: يعني ايه يا نهلة الكلام دا نهلة: عمي... علاء بعصبيه: انطقي يا نهلة چوليا: استاذ علاء نهلة متجوزه علاء: ويا ترى بقاا مين يعرف انه اتجوزها چوليا: كل حاجة جت بسرعه وانا عندي ثقه فيه علاء: انتي عارفه لو ابويا عرف هيعمل ايه نهلة انتي ساعتها هتنتهي انك خبيتي وانا معاكي لأنه هيقول اني بساعدك على الغلط نهلة: انا مغلطتش بالله عليك متقولش لحد انا هخليه يبعد عني يطلقني چوليا: يا استاذ علاء لو سمحت مش دلوقتي... انت شوفته كان بيحقق معاها ازاي نهلة بصتله بترجي وهي منهارة علاء اتن*د بقله حيله وحضنها: خلاص يا حبيبتي اهدي بس ها خلاص يا نهولة انا مستعد اعدل اي حاجة عشانك انتي عارفه انا بحبك قد ايه ولا لا سفيان بعصبيه وتلقائيه: وحيات امك نهلة بعدت بصدمه وبصتله وخلاص هي متوقعه انه هينفجر فيها بس اتفاجأت لما عينه جت ف عينه ملامحه اتغيرت للهفه وحنان وجري حضنها واتن*د براحه اتنفس بعمق كأن روحه رجعتله سفيان بحنان: الحمد لله انك بخير واني شوفتك بخير... والله انا لو موتك على وقعت القلب دي هبقى عندي حق ينفع تعملي كدا علاء بعصبيه: هو دا الزفت اللي اتجوزك سفيان بصله بحده: يبقى مين دا وازاي يتكلم كدا متلم نفسك علاء لكم سفيان بعنف: انت لسه ليك عين مرتضى ض*ب علاؤ برجله في بطنه:انت اتجننت انت ازاي تتجرأ وتمد ايدك عليه چوليا:انت اتجننت يا بتاع انت دا عم نهلة سفيان غمض عينه بعصبيه:يلا معايا يا نهلة نهلة بعدت:لا مش هاجي انا هنا مع اهلي مش هاجي جدو ميعرفش حاجه بالله عليك يا سفيان طلقني وانسى كل حاجة لو عايزني احاول انسى نور الدين:مين دول نهلة اتنفضت بخوف نور الدين بصرامه:مين دول وايه اللي بيحصل هنا ردي.. نهلة بصت لسفيان واترجته بعينها ميتكلمش وهو فهم نور الدين سحب نهلة بعنف:متتكلمي سفيان:هو عيب الواحد عندكوا يجي يشوف مراته! نور الدين بعصبيه:مراتك مين اللي هنا يا بشمهندس سفيان:مش انا دا هو شاور على مرتضى اللي الكل بصله باستغراب مرتضى:هاا انا.. سفيان:چوليا تبقى مرات مرتضى وهي سابت البيت يرضيك كدا مراته تسيب البيت بدون اذنه وهو كان هيتجنن عليها نهلة بصاله وهو ابتسم علاء بصله بغيظ چوليا كانت متنحه لمرتضى وهو بصلها وغمز بأبتسامه نور الدين نوعآ ما هدي:اكيد يعني ميصحش يا بنتي بس بردو كتر خيرها مهي هي اللي جابت الهانم وطبيعي هيحصلها بلاوي من تحت راسها نهلة سكتت بحزن سفيان لاحظه واتحكم في اعصابه بمعجزه هو ميسمحش لأي حد يهين اللي ليه حتى لو كان مين... دخلوا وسفيان مشلش عينه من على نهلة وريفال جت سلمت عليهم مرتضى حاوط كتف چوليا:حبيبتي يا مراتي چوليا ابتسمت وهمستله:لو مشلتش ايدك قسمآ بربي ه**رهالك ومش هيهمني حد فهمت نظري؟ ولا اوريك عملي مرتضى بعد بذهول:يا ساتر يا رب نور الدين:ريفال خدي الاستاذ ومراته يرتاحوا وانتي يا ست نهلة خدي البشمهندس ف اوضه الضيوف اللي جمب اوضتك يرتاح لحد متحضرو الأكل وهنا زمانها جايه انجزي بسرعة وتعالي ريفال طلعت مع مرتضى وچوليا اللي هتفرقع من الغيظ وبتهمس:لما نشوف اخرتها وربنا لوريك يا فرعون..... ولما دخلوا مرتضى ضحك چوليا:الواضح انكم شويه مجانين بقاا وانت ايه بتعمل ايه هنا متغور في داهية ولا عاملي فيها المخلص صاحب صاحبه مرتضى:تؤتؤ حد يكلم جوزه كدا چوليا:يا برودك يا اخي يا برودك بجد مرتضى ببرود:تؤتؤ مرتضى كدا يزعل چوليا:غور في ستين داهيه كنت نقصاك انا ربنا ميبعتليش معايا غير واحد زيك زباله وبتاع حريم مرتضى بصلها ورفع حاجبه:حريم؟(انفجر في الضحك)معرفش حريم صراحة انا چوليا بغيظ:لا مهو انا مش هبقى مع واحد زيك وفي نفس المكان مرتضى بأستفزاز:لا متخافيش على نفسك مش هبصلك مبحبش المليانين چوليا بعصبيه:لم نفسك والله لولا نهلة كنت لميت البيت كله بيت ايه كنت لميت البلد كلها عليك مرتضى:دي اخلاق سيدة اعمال وتربيه فرنسيه بذمتك!دي محصلتش تربية شوارع چوليا بغيظ:حسابك معايا يا فرعون مرتضى بضحك:احمدي ربك دا انا قولت هيهدها فوق دماغكوا وربنا دا كان سايق سايق ايه دا كان طاير واول مشافها فرعون اتبخر وظهر العاشق سفيان..... نهلة:هتبقى هنا سفيان رفع وشها خلاها تبصله نهلة ارتجفت بقلق:انا كان وحشني اهلي مقصدتش سفيان حضنها:المهم اني شوفتك بخير مش عايز عينك ف الارض وانتي بتكلميني مهما حصل ولو غلطي ميت غلط انتي عينك دايما تبقى في عيني يا نهلة نهلة:انا كنت خايفه ابقى سفيان كارم مكنش هيسيبني... سفيان:كارم!!..ومالك ومال كارم نهلة بصتله بقلق وافتكرت كلام كارم وانه مش هيصدقها سفيان:نهلة!؟ نهلة:م...مفيش سفيان:لا في يا نهلة بقالك يومين مش مظبوطه مال كارم ومالك هو كان مضايق اني عارضته ف الجواز بس ايه المشكله!! نهلة الدموع اتجمعت ف عينها:سفيان هو كان عايزني اكذب عليك... سفيان حاوط كتفها بحنان :يا حبيبتي انا سامعك متخافيش واوعي تعيطي انا سامعك اتكلمي يا حبيبتي نهلة بدموع:هتسمعني و..ومش هتض*بني عشان قولتلك وهو ابن عمك سفيان:اض*بك.؟؟؟ هو قالك كدا حبيبتي انا مبصدقش غيرك يا روحي اتكلمي هو ليه قالك كدا نهلة اطمنت وهي باصه ف عينه وبدأت تحكيله كل حاجه واخر مره قبل متيجي ولما حط ايده على ضهرها وطريقته معاها وصالح اللي نظراته كلها بتخوفها سفيان النار بدات تاكل ف قلبه مكنش مصدوم اوي لأنه حاسس ان كارم شغله مش مظبوط بس انها توصل بيه يتعرض لنهلة دي حاجة مستحيل يعديهاله نهلة كانت باصه لسفيان بتشوف تعابيره اللي كلها غضب نظراته القاسيه خلتها تخاف ليكون مصدقهاش وقبل متبعد سحبها ف حضنه وحاول يهدى:قولتلك مهما يحصل متبعديش عن حضني حتى لو كنت بتخانق معاكي نهلة:انت مصدقني صح صح يا سفيان سفيان دفن راسه ف شعرها:مصدقك يا قلب سفيان مصدقك نهلة بدموع:خوفت اوي اقولك ومتصدقنيش خفت لتفتكر اني كذابه سفيان:اوعي تخافي يا نهلة من اي حاجة ها اي حاجة تحصل تقوليهالي فاهمه نهلة ابتسمت واخيرا انتبهت لوضعهم وبعدت بسرعه:يا خبر لو جدو جه لقاني لسه هنا مش هيسكت انا هنزل وانت ريح انا ممكن اجيبلك هدوم من عند بابا سفيان:اممم تمام بس نهلة نهلة:نعم سفيان:بلاش حد من الخدم يعمل الاكل ولا يجيب الهدوم انا عايز اشوفك انتي وبس نهلة غصب عنها ابتسمت وهو باس خدها نهلة بصتله بتردد سفيان:حبيبتي عايزه تقولي ايه يا روحي نهلة:سفيان سفيان:قلبه نهلة ضحكت على طريقته وهو ضحك:انا مش هقولك فرعون تاني سفيان ابتسم وحضنها:ودا يدل على ايه بقاا نهلة:اممم عشان انت مبتحبنيش اقولك فرعون سفيان:ودا يدل على ايه بقاا نهلة:بحترم طلبك سفيان ضحك وعاد السؤال للمرة التالتة:ودا دل على ايه بقاا نهلة:انك رخم سفيان ضحك اوي:حتى لو محبتنيش يا نهلتي هفضل احبك خلاص انتي وقعتي اسيرة ف قلب فرعون بجلاله قدره نهلة بصتله:مش اسيرة وانت مش فرعون وانا هنزل بقاا عشان جدو سفيان:نهلة نهلة:نعم سفيان ببسمه مناغشه:خلي بالك من نفسيتك نهلة ابتسمت ببشاشة:اكيد نزلت وهو حط ايده على قلبه واتنفس جامد بضحكه:وبعدهالك يا قلب فرعون نهلة نازله مبتسمه وهنا شاكر خبط فيها وبصلها اوي وهي رجعت خطوه وبتحفظ:اسفه مقصدتش شاكر:حمدلله على السلامه يا جميل نهلة:الله يسلمك نور الدين وقف وراهم:شاكر رجع يا نهلة ولسه في ايدك كل حاجة تتصلح نهلة بصدمه:يعني ايه.. يعني ايه الكلام دا... شاكر:يعني لسه عايزك ابن عمك واولى بيكي وهربتي قبل كدا بس مش هتهربي تاني لأن اهلك مش هيخرجوا من هنا وفارس مش هنا عشان يخلصك نهلة:جدو.... جدو بيقول ايه دا نور الدين:الصح يا نهلة الصح بعد مأهل البلد عرفو بكدا محدش هيهوب نحيتك وابن عمك عايزك وشاريكي نهلة بإنفعال:لا مستحيل انا مبحبوش دا واحد مريض دا واحد مش كويس نور الدين ض*بها بالألم:اخرسي كلامنا بليل مش دلوقتي في ضيوف ومش عايزين تعرينا اكتر من كدا نهلة حطت ايدها على خدها بألم وهي بتحاول تسيطر على دموعها نور الدين:يلا غوري ودي الصينيه للضيف امك جهزت كل حاجة وبسرعه تيجي عشان شاكر عايز يتكلم معاكي فاهمه نهلة نزلت وخدها احمر وابوها شافها ودور وشه بألم هو عارف ابوه وهي ابتسمت:هطلعلهم الاكل خدت الصنيتين وطلعت خبطت على سفيان وهو فتح وابتسم وهي دخلت حطت صينيه وجت خارجه سفيان شاف خدها وعلامات صوابع عليه سحبها بلهفه:ايه دا نهلة حطت الأكل على الترابيزه:سفيان حاسب الأكل سفيان حط ايده على خدها بحنان:ايه دا يا نهلة...ايه دا مين ض*بك كدا مين اتجرأ وعملها نهلة:متخافش انا كويسه... سفيان:نهلة احنا اتفقنا مش هتخبي حاجة نهلة:جدو اضايق مني وض*بي والله انا كويسه سفيان:ودا ليه ازاي يمد ايده عليكي نهلة هتتكلم وفجأه سفيان سمع صوت خلاه شدها ف حضنه وقعها على الارض وهنا البرواز ات**ر بسبب الرصاص اللي اتض*ب عليه وهي بصاله بصدمه......
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD