الحلقة 8

2537 Words
بقلم/ندى محسن الحلقة الثامنه:- نهلة: هو اكيد متضايق مني.. انا مش عارفه بس ليه متكنش دي شفقه يا چوليا انا مستحيل مستحيل اسامحه چوليا: سفيان مش الشخص اللي بيكدب في مشاعره ودي ابدآ مش شفقه كارم: الله ايه القعدة الحلوة دي وانا مليش من الحب جانب نهلة ابتسمت ربع ابتسامه بعدم راحه چوليا عايزة تمشي بسبب عدم راحتها: هروح اشوف التليفون بتاعي وانتي يا نهلة اطلعي ارتاحي... اووووف مشيت ونهلة وقفت كارم سحبها: عايز اتكلم معاكي نهلة: نتكلم في ايه!! كارم: مش هينفع هنا يلا تعالي سحبها للحديقه وقعدها على المرجيحه وهي متوتره ومستغربة هو عايزها في اي؟ كارم: انتي مالك كدا مش هاكلك اهدي وهنا دخل عادل ومحي مع صالح وهنا وقفت بخوف عادل: الله هي معاك اهي اومال بتسألنا عليها ليه كارم بصدمه: دي اللي... يا نهااار اسود هي دي نهلة اللي... انتو مجانين وازاي سيبتوها عادل بصلها بغل وهي بعدت بخوف ودموع وكارم مسكها بسرعه بإحكام: على فين استني بس محي: كارم بيه سفيان بيه لو عرف ان حد اتعرضلها هنروح كلنا ف داهية دا كان عايز يموت عادل لولا مرتضى بيه اللي اقنعه انه مقصدش وبعدين اتجوزها دلوقتي كارم بعصبيه: دي ظهورها خطر على اللي بعمله... سكت وحراس سفيان بصو بإستغراب وهو اتن*د: اقصد على سفيان... عادل: سفيان بيه اتجوزها دلوقتي وبأمره هي فلتت نهلة بتحاول تبعد ايد كارم: ابعد عني اوعى ايدك دي ابعدها عني انا هقول لسفيان سيبني انت عايز اي صالح: يلا انتو امشو دلوقتي مشيو وصالح ابتسم وجه يقرب منها كارم شاورله بعينه يبعد وهو فضل مكانه كارم مسك وشها بعصبيه: انتي ايه اتجننتي بعد اللي حصلك بسببه وافقتي تتجوزيه وتعيشي معاه!. يا بت دا كان هيموتك وبعدين يا ترى هو ض*بك بس ولا نهلة بتعيط بخوف وزأته بعنف:اخرس انت بني ادم قذر انت ازاي تحط ايدك عليا اصلا ابعد عني خالص والا انا هصوت وهقول لسفيان صالح: اهدي بس متتحمقيش اوي كارم بسخريه: وتفتكري هيصدق حاجه عن كارم ابن عمه اللي من يومه سانده ووراه بصي بقى عشان نبقى حبايب يلزمني ورق ف خزنه سفيان بهدوأ انتي هتجيبهولي فاهمه فاهمه يا نهلة ودا اول اختبار ليكي يا عسل نهلة بدموع: لا مستحيل انا مستحيل اسرقه صالح لوى دراعها وهو وراها وبحده: انتي اياكي تفكري تعاندي تقولي حاضر وبس حاضر وبس فاهمه نهلة بتحاول تزأه بدموع: لا انا مش هسرق سفيان صالح ضحك: الله مالك مخلصاله اوي كدا دا حتى عيب ف حق نفسك انا سمعت ان ملامحك مكنتش باينة هي الخدوش دي بسببه بردو يا حلوة؟ كارم: سيبها يا زفت انت صالح لسه ماسك ايدها: يا كارم بيه دي ممكن تخربش كارم سحبها وبيمثل: يا صالح بس هي مطيعه وطول مهي مطيعه مش هنأذيها لكن لو فكرت تتمرد وقتها بقى يبقى في كلام تاني صالح حط ايده على شعرها وابتسم: تعرفي هبتدي احسد سفيان على الجمال دا نهلة زأته جامد وجريت بسرعه دخلت القصر بخوف وخبطت ف صهيب اللي استغرب من حالتها وحاول يهديها بس سابها لما لقاها منهاره وعنيها حمرا وشكلها مرهق وكلم سفيان اللي على طول جه خبط بس مفيش صوت جه يدخل لقى الباب مقفول سفيان خبط وصوته اتهز بخوف: نهلة انتي جوه نونو انتي كويسه نهلة فتحت بسرعه وابتسمت بتلقائيه سفيان ابتسم واقف بتردد عايز ياخدها في حضنه بس مش عايز يضايقها او يحسسها انه متجاهل مشاعرها نهلة شافت التردد ف عنيها ولفت عشان تدخل وقبل متتحرك كان حاضنها وهو واقف وراها وهي غضمت ودموعها انسابت وهي بتكتم صوت عياطها وهو لاحظ دا من حركه جسمها وهنا وقف قدامها بصدمه وهي بصتله وصوت عياطها ظهر وكأنه بيطعن ف قلبه سفيان بقلق: طب انا ضايقتك طيب؟... ضغطت عليكي زياده طيب انا اسف... نهلة انا اسف لو ضايقتك نهلة في ايه انتي مالك ايه اللي ضايقك نهلة بتعيط وهو قفل الباب وقعد وخدها على رجله ف حضنه وهو خايف عليها وحالتها اللي بتسوأ سفيان: طب ابعد طيب عيزاني ابعد عنك طيب انا مش غاصب عليكي لو عيزاني امشي واطلع برا قولي نهلة مسكت فيه سفيان طبطب عليها وقعد يهديها لحد مسكتت: اشش اهدي يا روحي بس قوليلي مالك ايه اللي حصل نهلة كانت نايمه على ص*ره سامعه نبض قلبه وشامه البيرفيم بتاعه المميز وهادية جدا سفيان باس راسها وهو دافن راسه ف شعرها اللي بيعشق ريحته ريحه الفراوله اللي دايمآ بتحطها نهلة: سفيان... سفيان بعشق: قلب سفيان نهلة: ليه مخليني هنا وعايز ايه مني سفيان رفع وشها خلاه مواجه لوشه: لسه يا نهلتي لسه بتسألي لسه مش عارفه ليه نهلة مركزه ف عينه وهي بتستنشق ريحة عطره اللي كافية تهدي اعصابها سفيان: بعشق نظرتك البريئه وبعشق كلامك حركاتك بعشق ضحكتك اللي بتخلي قلبي يرقص انا عمري محبيت ويوم محبيت وعشقت عشقتك انتي يا نهلة عشقتك انتي يا روحي من اول نظرة نهلة بدموع: انا تعبت يا فرعون انا مش قد دنيتك والله انا مش قدها حرام عليك انا مش حمل حاجة تاني مش حمل مشاكل انا خلاص تعبت سفيان بشك: نهلة!! في ايه حصل بعد ممشيت خلاكي كدا!! نهلة خافت تتكلم: وديني لأهلي يا فرعون وقتها انا ممكن اسامحك رجعني لحياتي وطلقني سفيان كلمة الطلاق خلته يفقد السيطره على اعصابه ومسك كتفها بعنف وهي صوتت بخوف: نهلة اخرسي انتي فاكرة اني ممكن اسيبك الموت عندي اهون من اني اسيبك انا قولتهالك قبل كدا قولتهالك يا نهلة نهلة بدموع وخوف: ايوا قولتها يا فرعون قولتها اني انا اسيرتك اني اسيرة ليك سابها وهي جت تقف سحبها ليه اكتر: نهلة اوعي تفكري تبعدي عن حضني فاهمه لو كنا بنتخانق لو ايه حصل اياكي تفكري تبعدي عن حضني نهلة زئته جامد وجريت على الحمام بترجع بألم وهي ماسكه بطنها سفيان مسك راسها بخوف: حبيبتي اهدي اتنفسي نهلة بصتله بدموع وهو بخوف: نهلة حبيبتي حاسه بأيه نهلة بدموع: بكرهك يا فرعون انا بكرهك سفيان بيحاول يتمالك نفسه شالها نيمها ف السرير وغطاها وهو بيضغط نفسه ونزل بعصبيه وقف تحت بيتنفس بغضب: هي بس تعبانه وجودها هنا ضاغطها لازم استحمل انا اذيتها وهي طبيعي هتتصرف كدا لازم اهدى اكون عاقل ربنا يصبرني... نسمه جت حضنته من ضهره وبدلع: الله هي معصباك اوي كدا لدرجه تكلم نفسك يا سوسو سفيان بعد ايدها بق*ف: نسمة الزمي حدودك انا سفيان ومتنسيش انتي مين فاهمه مش معنى اني احترمت رغبه كارم ف وجود صاحبه وبنته دماغك تروح لبعيد فاهمه انا مش عيل عشان تستغ*يني نسمة بحب ونظره اعجاب: انا معشقتكش من شويه بس هقولك انا عارفه كويس انا مين بس لو انت فاكر ان انا ممكن اسيب عشقي وحب طفولتي يضيع مني تبقى غلطان يا سفيان بيه سفيان لسه هيتكلم غسان قاطعه وهو جاي عليهم: الله تتحسد جاي بدري يعني سفيان بصله بحده خلاه يخرس وغسان اتوتر: انا... اقصد.... اول م...مره سفيان: بعد اذنكوا خرج بضيق ومرتضى كلمه وسفيان اخيرآ رد في المره العشرين: عايز ايه يا مرتضى انا مش فايقلك عايز ايه مرتضى: فينك يا سفيان من الصبح احنا في كارثه اوعى تيجي من غير حراسك. چوليا بتخبط على نهلة مبتردش وهي بتعيط ب**ت: اوووف... راحت فين... كانت مع كارم خبطت على كارم فتح وابتسم ابتسامه صفرا چوليا: نهلة فين انت كنت معاها صح! كارم: اكيد ف اوضتها(مثل البراءة) هي تصرفتها اصلا غريبه وخساره مش عارفين ليه!! چوليا مشيت وكارم ابتسم: اللي جاي بينا كتير يا... يا نهولة ههههه سفيان وصل قدام الشركه الدنيا مقلوبه العمال برا عاملين اضراب وهو مشي وسط الحراس اللي محاوطينه لحد دخل مرتضى بإنفعال: نهلة لازم تيجي لاااازم سفيان: انت اتجننت ولا ايه يا مرتضى ونهلة مالها مرتضى: حد حرض العمال على انك ضد الطبقه دي وانك اعتديت على بنت وقتلتها والبنت دي نهلة واهلها اختفوا واكيد قتلتهم سفيان الكلمة بيتزود عليها ميت كلمة والمهزلة دي لازم تقف والا اعمالنا هنا هتبوظ سفيان: بس انا معرفش حاجه عن اهلها مرتضى: سفيان الوضع بيتأزم... سفياااان نهلة لازم تيجي سفيان: على جثتي يا مرتضى مستحيل اجيبها وتظهر هنا لا مستحيل احطها في الموقف دا مرتضى غمض عينه بعصبيه: انت مقدر الموقف!! لأول مره ف تاريخ ارسلان سفيان بهدوأ ما قبل العاصفه: اعرفلي مين اللي ورا دا دي لعبه غدر وانا حافظ الجو دا كويس اووي مين اللي ورا كل دا كارم ضحك بصوت عالي: انا ومين غيري اناااا غسان: يخربيت دماغك يعني ض*بت عصفورين بحجر واحد بس البت دي شكلها هادي وعاقل بس فيها شقاوة كدا مش طبيعية كارم ضحك: دا انا هجننهالك بس عجبني اوي اللعب معاها مسالمة وجبانة غسان بضحك: الحمد لله انها مش زي فرعون والا كنا كاىم قاطعه: لا اطمن دي على نياتها اووي يبني صالح: حتت قشطه يا باشا كارم: بس ايه اللي خلى سفيان يتغير معاها فجأه كدا!! غسان: اوعى يكون حبها اوعى صالح: لا فرعون ميعرفش الحب كارم: ايوا مش ست اللي تخلي فرعون يسلم وبعدين كان قالي انتو ناسيين اني الأقرب ليه وهفضل طول عمري الأقرب كان بيتكلم كأنه بيقنع نفسه مش اللي حواليه؟ صالح: اممم... ياما نفسي اتكلم معاها مش هتتخيلو حسيت بأيه وانا ماسك ايدها رغم اني كنت بتألم على وجعها بس والله كان نفسي اخدها ف حضني انا مشوفتش براءه بالشكل دا صهيب كان على قرب منهم مستخبي وسمع غسان: اومال هي فين كارم: فوق مبتنزلش غير نادرآ صالح: متسيبني اطلع اشوفها لو عايزه حاجة كارم ضحك: ياض اتهد وبعدين خلي بالك سفيان مش هنا بس معاها چوليا ودي لدعتها والقبر رغم ان خاطر كان بيكلمني وبيحاول ي**رها بس دايما كان خايف من ردود فعلها وشكل خوفه حصل دا حاليا اسهمه اتض*بت وفي ازمه جامده غسان: احنا عايزين نشوف البسكوته من غير العقربه يا عم نهلة نازله بتتلفت بتدور على چوليا وهنا صهيب حط ايده على بؤها وبسرعها سحبها لفوق وهي بتحاول تبعده بخوف وبتض*ب ف ايده صهيب همس: متخافيش اهدي ادخلي اوضتك دلوقتي يا مدام نهلة عشان صحاب كارم تحت وسفيان بيه لو عرف هيضايق نهلة هديت وهو شال ايده: اهدي متخافيش انا دراع سفيان بيه اليمين وانا اللي بنظم الحراسة هنا ولو عوزتي اي حاجة ارجوكي الجأيلي قبل اي حد هو ميعرفش لحد دلوقتي نوايا صالح وغسان الأحسن تبقي بعيد عشان في الوقت دا لو حد حب يض*ب سفيان وي**ره مش هيبقى قدامهم غيرك نهلة: انا عايزه اروح لچوليا... ممكن صهيب: ممكن اتفضلي نهلة ابتسمت اخيرآ لقت حد محترم ووفي زي صهيب وهو فضل واقف لحد مراحت اخر الممر على اوضه چوليا خبطت ودخلت وهو ابتسم براحه وبص بقلق: ربنا يستر اتمنى يا سفيان تبقى بخير وهنا كلم كارمن يطمن عليها چوليا:يعني ايه يا چورچ بعني ايه بقولك ظروف چورچ:انسة چوليا انا بالكتير هديرها لأسبوع بس صعب افضل انا لازم اروح لباريس چوليا قفلت بضيق نهلة:چوليا مالك!! چوليا:لازم اسافر بعد اسبوع بالكتير يا نهلة لازم مكنتش ناويه اروح باريس دلوقتي بس لازم ارجع..! نهلة:ترجعي وتسيبيني يا چوليا وازاي هترجعي وخاطر هناك چوليا:مش لاقيه حل وسفيان معاه حق مش لازم خاطر يشوف استسلامي او ضعفي نهلة:انا عمري مكان ليا صحاب بس انتي صحبتي الوحيده مش عايزه ابقى من غيرك...چوليا وديني عند اهلي انا مش مأمنه على نفسي انا دايما خايفه وقلقانه يا چوليا كلهم هما كلهم مش كويسيين چوليا:سفيان مش هيوافق يا نهلة نهلة:مش عيزاه يعرف غير لما امشي چوليا:متخافيش انا معاكي دايما اتطمني انا هبقى معاكي هعمل اللي عيزاه والسفرية دي مش هتطول... سفيان دخل بليل الأوضه بغضب من مشاكل الشغل بتاعه ومش طايق نفسه لقى نهلة نايمه في السرير وغصب عنه ابتسم بحنان غير هدومه وقعد بضيق على السرير وهو بيفتكر كلام مرتضى عن ظهور نهلة قدام العمال وهو رافض الفكره تمامآ وهنا اتن*د بغضب ولاحظ انكماش نهلة وانها مغمضه عنيها جامد وابتسم اوي على برائتها وعرف انها مش نايمه قعد يتأملها وابتسم سحبها ف حضنه وهو بيهمس:ياما نفسي لو كنتي صاحيه وتبتسميلي وتضحكيلي ضحكتك اللي بتخلي قلبي يصفى حتى لو كانت مش ليا همومي كلها بتروح عارف اني قسيت عليكي واوي كمان بس وربنا غصب عني يا نهلة فكرة انك تبعدي عني بتقتلني انا خسرت كل اللي حواليا حتى كارمن بعدت عني معنديش استعداد اخسرك يا نهلة صعب عليا انك تقولي انك تسيبيني ولا انك عايزة تطلقي دا صعب عليا بجد.... نهلة برضو عاملة نفسها نايمه وبتسمعه وقلبها بينبض جامد وهو حس بكدا من حركه ص*رها اللي بتعلى وتهبط بسرعه سفيان بغيظ حب ينكوشها:فرصه بقى وهي نايمه اما اخد بوسه نهلة حست بقربه وبنفسه اللي بيض*ب وشها وهنا فتحت واتلاقت عيونهم عيون سفيان المليانه بالحب والحنان وعيون نهلة التايهه سفيان همس قدام شفايفها:بحبك يا نهلة نهلة بصتله بصدمه سفيان ابتسم:واللهي العظيم بحبك يا نهلتي نهلة بصت لعينه وكالعادة لمحت الصدق فيهم بس المره دي لمحت الحب سفيان ضمها ليه اكتر كانه عايز يخبيها بين ضلوعه هو فعلآ لو كان بأيده كان خباها وهي دفنت راسها ف ص*ره وهو ابتسم ودفن راسه ف شعرها وفرحته بتزيد قلبه بيرقص من الفرحه من قربها منه وانه استنتج انها نامت خلاص حضنه الم**ر بتاعها اللي بيخليها تغرق ف عالم تاني ودا خلاه مبسوط اكتر هي فضلت مستنياه معرفتش تنام غير في حضنه نسي كل همومه ف اللحظه دي بعد ماقنع نفسه انها مستنياه واستسلم للنوم صحيت ابتسمت بتردد على قربه منها ولأول مره تتكلم مع نفسها ازاي هو بريئ وهو نايم ملامحه هاديه ونفس الملامح اللي بتتحول ساعات للجمود والقسوه وازاي نظرته وعيونه الزرقا بتخلي قلبها ينبض وتتوتر وازاي مكنتش تتخيل انها تتجوز واحد وسيم وبعضلات والكل بيعمله حساب سفيان:يعني حسيتي انك محظوظه دلوقتي يا نونتي نهلة اتصدمت:انت ازاي...ازاي عرفت انا بفكر في ايه انت صاحي سفيان ضحك بنوم:اممم عرفت انتي بتفكري ف ايه عشان حبيبتي بتفكر بصوت عالي وبالنسبه لنومي لا انا لسه نايم اطمني مصحتش لما اصحى هقولك نهلة ات**فت اوي وحاولت تبعد سفيان: اوعي تبعدي عني وعن حضني اوعي نهلة:هروح اشوف چوليا سفيان:بردو لاا نهلة ابتسمت ب**وف سفيان حب يناغشها:انا جوزك وحبيبك يعني يرضيكي حد تاني يتغزل فيا يا نهلتي نهلة رفعت حاجبها بعدم فهم:مين اللي يتغزل فيك؟! سفيان:كتير بقاا يا نونو مش شايفه جوزك مز المزاميز بس متخافيش انا دخلتك قلبي وقفلته بالضبه والمفتاح يا روحي نهلة ضحكت على طريقته على الجانب دا من شخصيته اللي اول مره تشوفه سفيان قرب باس خدها:بعشق غمازاتك نهلة:عمي عا** دايمآ يقولي خدك مخروم!!! سفيان ضحك اوي على برائتها:لا لا مش مخروم دا عسل تعالي بقاا ادوق العسل نهلة بتحذير:سفيااان سفيان ضحك بغيظ:خلاص وعلى ايه مصدقنا السياده العليا ترضى كفايه الضحكه نهلة ابتسمت وهي متردده ما بين نبقى وتمشي...تبقى!! ازاي وصلت المرحله بيها تبقى ومع مين مع فرعون.!! وازاي هتتحول جهنم لجنه...النار لميه!!....الكره لحب!!.!! سفيان:هتبقى يا نهلة عشان انا وعدتك اني هعيش بس علشان احميكي واسعدك واه انا اللي هحول كل ذره كره ف قلبك لحب ومش حب عادي دا حب عاشق مجنون نهلة برقت:ازاي عرفت انا بفكر ف ايه.... سفيان ضحك اوي على طريقتها:عشان بتفكري بصوت عالي يا قلب سفيان وربنا انا مش ساحر نهلة بصتله وضحكت ب**وف وهو قرب منها وعنيها في عينه و هنا بعدت وشها بخوف من نظراته سفيان بعد وابتسم بحنان:متخافيش..انا اسف مش هقرب تاني..... نهلة بخوف بصت لأيده اللي محوطاها:ابعد عني سفيان سابها وهي قامت جريت على الحمام وهو لام نفسه على تسرعه نهلة خدت شاور دافي زي مهي متعوده دايمآ في الشتا اللي بيزيد كل يوم بروده وخرجت لقته بيحط البرفيم بتاعه سفيان ابتسم وحط الفوطه على شعرها:نشفيه كويس والا هتخدي برد نهلة:انت ازاي جهزت كدا سفيان:البنات بطول عموما ف كل حاجة وانا استعملت الحمام اللي ف الاوضه التانيه عشان مستعجل ها بقاا مش عايزه حاجة اجيبهالك معايا نهلة:هتغيب سفيان:مش هقدر اغيب هحاول اجي بسرعه ربنا يستر... نهلة:في حاجه... حاصله! سفيان:زي ايه نهلة:حاجةحاصله معاك!!! سفيان وقف قدامها وهو بينشف شعرها:واللهي لو هموم الدنيا كلها فوق دماغي بكلمه منك انا بصفى تصدقي بقاا نهلة ابتسمت وسندت راسها على ص*ره وهو ابتسم اوي وهي بعدت وبعد ممشي چوليا:يلا بينا بقاا نهلة:خلاص انتي عرفتي انهم ف الصعيد عند جدي هنسافر خلاص.. چوليا:عايزه تبقي! نهلة:عايزه اشوف اهلي چوليا:يلا انت هجيب شنطتي علشان مش هرجع على هنا وهسافر على طول بدل مربنا يبتليني بالبني ادم اللي دمه زي السم وكلماته اسم خرجت ونهلة بصت ف المرايه ولصوره سفيان اللي فوق السرير وكانت بالحجم الطبيعي وهي وقفت على السرير وحطت ايدها على ايده ب*عور غريب ومبهم.. كارم:سمعت انك ماشيه نهلة اتنطرت ونزلت من على السرير بفزع كارم بصلها وابتسم اوي:كل يوم بتحلوي اكتر يا نهولة مش ناويه تعقلي وتسلميني الحاجات اللي طلبتها منك ولا لازم كارم يتضايق منك نهلة.....
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD