الحلقة 7

2368 Words
بقلم/ندى محسن الحلقة السابعه:- نهلة بتبعد سفيان مسكها:متخافيش اهدي نهلة زأته:اهدي اهدي اهدي انت شايفني مجنونة؟ سفيان:لا يختي مش مجنونة شايفك خايفة نهلة:شايفة شيطان ازاي مخافش سفيان اتعصب وقرب في لحظة كان محاوطها:انتي متعرفيش الشيطان دا ممكن يعمل اي فبلاش تخرجيه نهلة زأته مسك ايدها الأتنين بأيد وعجز حركتها سفيان:تحبي تشوفي الشيطان دا ممكن يعمل اي؟ نهلة الدموع اتجمعت في عينها وارتجفت بخوف:ابعد...عني.....ارجوك ا..بع.د... سفيان سابها وقعد جنبها:مش هسيبك مش سايبك يا نهلة نهلة:انت عايزني خدامة عندك انت..مش كدا سفيان:تؤتؤ مين قال كدا انتي بقيتي مراتي فكرك اسيبك خلاص انتي خلاص اسيرة ليا مش هقدر ابعد عنك نهلة بوجع:اسيرة!!.... مجرد اسيرة عندك سفيان حضنها:يعني خلاص مش هسيبك نهلة انتي خلاص يا حبيبتي مراتي متفكريش ف اي حاجه تاني بعد كدا هاا نهلة بعدت عنه:مبكرهش ف حياتي قدك يا فرعون مبكرهش قدك... سفيان بعصبيه:انا سفيان سفيان اللي غصب عنك هتعشقيه يا نهلة فاهمه... نهلة بعدت عنه اكتر:انا بكرهك بكره الضلمه اللي حكمت عليا اعيش فيها لما بعدتني عن عيلتي يا حيوان يا سافل سفيان صرخ فيها وهي اتنفضت لورا بخوف وهزها بعنف:انا ساكت ساكت نهلة انا مش هسمحلك بعد كدا انا مش عايز ءأذيكي فهمتي ولا افهمك بطريقتي نهلة:وطريقتك دي اي اللي هتكمل تدميري بيها عشان كدا لما عرفت اني عايشة قررت تجيبني هنا سفيان غمض عينه بضيق وغضب هي بتسأل وتجاوب على نفسها وبتتهمه وهو بس ساكت... نهلة:حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا سفيااان انا هفضل اكرهك لأخر نفس فيا سفيان بيحاول يتمالك اعصابه :اطلعي على السرير نهلة زأته بخوف:لا... هطلع برا واياك تقرب مني والا سفيان بتحدي:والا! نهلة:هصوت سفيان قرب :ولو قربت اكتر نهلة بعدت :ه... هنادي چوليا سفيان حاوطها:ولو اكتر بقااا نهلة بصتله بعيونها المتلئلئة بسبب الدموع والغضب بينبعث منها:ه... هقتلك.. هموتك يا فرعون سفيان بحنان:واهون عليكي وانا ساجي حبيب قلبك بردو نهلة باصة في عينه بتوهان دموعها اتجمدت حست قلبها بينبض جامد وهو لاحظ اضطراب انفسها وضحك:الله مهو قلبك حنين اهو اومال كره ايه وموت ايه وقلبتيلي المنتقمة نهلة بعدت:بحذرك هبلغ البوليس سفيان ضحك:والبوليس هيعملي ايه انتي متعرفيش مكانة جوزك ولا ايه يا نهولة وبعدين هتقوليلهم ايه مش عايزه اعيش مع جوزي طب وايه السبب؟ نهلة قعدت بتوهان حست كل السكك مقفلة ف وشها بصت لسفيان وهو قعد على الأرض قدامها وهي اترعشت بخوف مش متوقعه ردت فعله سفيان ابتسم وسحب رابطه شعرها وخلاه ينساب على ضهرها وكتفها وابتسم وهو بيلعب بيه وبيطبطب عليها بحنيه:اوعدك يا نونو كل حاجه هتتحل نهلة شافت الصدق ف عينه... عينه اللي ملمحتش فيها اي كدب او خيانه وكانت مستغربه ازاي دا هو فرعون اللي بيقتل بدم بارد!!! سفيان باس خدها وهي اتنفضت وهو اتخض ووقف:يخربيت جنانك هههه وربنا خضتيني نهلة جت تخرج سحبها وملامحه اتحولت لضيق سفيان:على فين يا نهلة انا مبهزرش معاكي نهلة:انت عايز ايه سيبني انت سفيان:هتنزلي ب*عرك دا وكارم تحت هو وغسان اي مش تفكرري نهلة:انا مش محجبه سفيان بغيره:شعرك الجميل دا يتلم يا نهلة نهلة:انت اللي فردته سفيان:علشان هو من حقي انا نهلة:انت ملكش دعوة بيا وحق اي اللي بتتكلم عنه سفيان سحبها بعنف:مليش دعوة!!! الجمله دي لو قولتيها تاني ابقى شوفي ايه اللي هيحصل بقاا وابقى اطلعي عشان اولع ف البيت النهاردة نهلة بصتله بخوف وهو سابها وخرج ونادى لصهيب صهيب:افندم سفيان بيه سفيان:خلى عاليا تحضر الأكل وتطلعه لنهلة هانم فاهم عاليا اللي تطلعه ومش عايز اشوف خيال حد قدام اوضتها صهيب:امرك مشي وسفيان دخل المكتب بيخلص شغل للشركه ومحسش بالوقت لحد الفجر وطلع مش قادر دخل لقى نهلة قاعده ف الأرض محاوطه نفسها بأنكماش والأكل زي مهو وهو اتن*د بضيق وعرف انها مش مطمنه سفيان:نهلة انتي مكلتيش ليه نهلة وهي دافنه راسها بين رجليها وبصوت مخنوق بسبب الدموع:بطني وجعاني خرجني من هنا سفيان:عشان مكلتيش والباب كان مفتوح مخرجتيش ليه!! نهلة ببراءة:عشان انت خوف*ني وقولت هتولع ف البيت سفيان ابتسم على برائتها ومشى ايده على شعرها وهي زأت ايده بعصبيه:ابعد عني سفيان اتن*د وغمض عينه بضيق وشالها حطها على السرير ونام وهي ف حضنه نهلة بتحاول تبعده بخوف:سيبني انت ابعد عني سيبني مذ هسمحلك يا سفيااان سفيان:نهلة انا تعبان نامي بقاا نهلة بتحاول تتهرب:انا جعااانه طيب سيبني جعااانة سفيان:ايه نهلة:جعانه عايزه اكل هموت من الجوع سفيان كتم ضحكته:الله منا سايب الأكل اومال ايه بقاا نهلة وقفت بسرعه:هاكل اهو جريت على الكنبه وهو ضحك على طريقتها وهي قعدت تاكل كانت جعانه فعلاً وهو مراقبها بأبتسامه وقام غير ولبس بجامه مريحه وهي خلصت وقامت:اوديهم فين سفيان:سيبيهم بكرا الخدم ياخدوهم نهلة سابتهم وبأستغراب:ايه دا انت كنت لابس بدله! سفيان ضحك:غيرت منا مش ساحر نهلة:طب انا هروح لچوليا... سفيان:تعالى نهلة:انا... بس... سفيان :متخافيش تعالي نهلة قربت من السرير وهو ابتسم وسحبها ف حضنه وهي اتخضت:سفيان... سفيان حضنها بحمايه:اهدى متخافيش يا نهلة متخافيش انا جوزك وبعدين طول منتي في حضني متقوليش سفيان بصوتك الدافي مضمنش اي اللي هيحصل نهلة بدموع:ابعد عني....مش عايزة تقرب حتى سفيان بترجي:نهلة اللي حصل خلاص يا حبيبتي انتهى متخليهوش يأثر عليكي انت الحمد لله بخير وانا... سكت حس انه بيعك او معندوش حاجة يقولها هو غلطان هو فعلآ غلط... نهلة:عايزه اهلي عايزه امشي من هنا يا فرعون وسيبني في حالي سفيان حضنها بأمان:خلاص انتي دلوقتي ملك فرعون اللي تعوزيه يتنفذ نهلة:طب سيبني سفيان:نهلتي اي حاجه ف الدنيا الا اني ابعد وانك تبعدي عن حضني متتخيليش انا عايزك تنامي في حضني من قد اي من اول مشوفتك تقريبآ اتن*دت بقلق وضيق وغمضت استسلمت للنوم اللي كانت محرومة منه وهو باس خدها ونام دافن راسه في شعرها وهي في حضنه ولما صحيت ابتسم لأنها كانت مكلبشه فيه وهي بتلقائيه اول معنيها جت ف عينه ابتسمت وهو ابتسم:قمر حتى اول مبتصحي من النوم نهلة ابتسمت وهي سرحانه ف عينه سفيان بمناغشة:الله اول مره اعرف اني حلو اوي كدا مدام **وله ناويه تفضل كدا مش هتقوم وهنا انتبهت انها في حضنه وقفت بسرعه على السرير وهو ضحك وقام دخل الحمام نهلة بصت ف المرايه:اااه دا بجد محرج.... بجد محرج انا كنت حضناه وو فهم ايه.... فهم اني عايزه ابقى كدا سفيان خرج وحضنها وهي لفت بفزع ولما شافته اتن*دت وهو حضنها بحنان:محدش يقدر يحط ايده عليكي اللي عينه تيجي عليكي بس يبقى اعلن موته على ايدي يا قلبي نهلة:انا مش عارفه المفروض اعمل اي سفيان:المفروض تفضلي معايا وجنبي واوعي تسيبيني نهلة:فرعون البدايه غلط سفيان :ياما بدايات حلوه باظت يا نهلة... البدايه من هنا لما مبقاش ف نظرك فرعون نهلة بصتله وسرحت ف زرقان عينه اللي بتحسسها بالأمان چوليا خبطت ونهلة بعدت وسفيان فتح وابتسم :نهلة فين هي كويسه نهلة:انا كويسه يا چولي چوليا حضنتها:انتي بخير يا نهلة انتي كويسه؟؟ نهلة:والله انا زي الفل مرتضى دخل الأوضه:متجمعين عند النبي ان شاء الله سفيان زأه لبرا:انت مجنون ياض داخل بيت ابوك مش في ناس مش تكح ولا تتهبب مرتضى ضحك:والله وبقى لبيتك حرمه يا جدع نسمه من وراهم:من يومه وليه بس هو اللي مش واخد باله مرتضى:الله هو القمر بيطلع بالنهار كدا متيجي معانا نسمة ضحكت بدلع سفيان:متلم نفسك يا مرتضى انت ايه مجنون يلا على المكتب وانتي قولي لحد يجبله زفت يشربه نسمه ابتسمت بدلع ومشيت ومرتضى ضحك:اموت انا چوليا :يعني ايه مش عارفه هو لو عايز يموتك ولا يأذيكي مش هيقرب بحجه حمايتك حبيبتي سفيان مش ضعيف ابدآ انتي لسه صغيرة ومعندكيش خبرة كبيره بس والله انا بقولك انه يستاهل.. يستاهل فرصه يصحح اخطائه فيها سفيان شكله حبك بجد والله نهلة بصدمه مع ابتسامه:انا حبني انا چوليا بضحك:الله اكبر الحلوة واقعه اووي يا جدعان سفيان:حطيه وشكرآ مرتضى غمزلها :بذمتك يا سيفو الأيد دي تجيب شاي دي تجيب عسل مربى سكر نسمه ضحكت بدلع وهي باصه لسفيان وسفيان بصله بصه كتمته وخرجت ونظرتها كلها خبث مرتضى:متظبطني معاها سفيان بحده:اخرس احسنلك مرتضى:انا غلطان اني جيت اشوفك وربنا لمشي خرج وشاف نسمه واقفه وابتسم مرتضى:القمر لواحده ليه نسمه:يرضيك عمايل سفيان دي ولا كأني عدوته دا حتى اتجوز من غير ميقولي مرتضى حاوطها:وانتي ايه اللي يزعلك اوعي تكوني واقعه فيه نسمه بعدت ايد مرتضى:عندك شك! مرتضى:يعني بتحبيه نسمة :شكلك انت اللي وقعت مرتضى بضحكه:عندك شك نسمة:بس متعرفش انا حبي لعنة واحسنلك تبعد احسن متموت مرتضى:وايه يعني مكلنا هنموت يا قمر نسمة:يعني ايه مش هتزعل مني مرتضى:تؤتؤ نسمة:انت اللي قولت هنا حضنته وصوتت بأنهيار وهو مصدوم وهنا سفيان خرج جري وكارم نزل وچوليا ونهلة على السلم مصدومين مرتضى بصدمه:يا بنت المجانين نسمة حضنت سفيان وهنا نهلة نزلت بعدم فهم سفيان بعصبيه:انت اتجننت ولا ايه يا مرتضى كارم ابتسم بخبث وعينه على نهلة وهمس جنب ودنها:بيموت فيها معلش هما عشرة بردو مرتضى:دي كدابه هي اللي حضنتني و صوتت مش عارف هي ازاي سفيان:مرتضى اخرج وانتي يا نسمة اطلعي دلوقتي وهنا سفيان لمح نهلة اللي دموعها مغرقه وشها وبسرعه جريت على فوق وهو بسرعه جري وراها ومسكها نهلة:اوعى سيب ايدي مرتضى جه يمشي چوليا:كلكم كدا!! بتتهوسو على البنات اللي بيتجاهلوكوا و الحلوين المايصين مرتضى لف ببطئ وبصلها بأستغراب:چوليا!! چوليا:اممم فاكرني مرتضى:مرات خاطر چوليا بشرود:كنت مرتضى:طلقك!؟ رغبة مين انتي ولا هو چوليا:انا عشان خاين وزبالة زيك بالظبط كدا انت متجوز بردو مش كدا مرتضى:انتي خدتي عني فكرة وحشه اوي چوليا:فكري دايمآ صح وعشان كدا سبته مرتضى:اخيرآ فتحتي چوليا:معاك حق كنت عاميه مرتضى:المهم دلوقتي چوليا جت طالعه عنيها غصب عنها دمعت بقهر مرتضى :على فكرآ مش صاحبي چوليا:مش هتفرق العينه واحده.....صاحبك او مش صاحبك مش هتفرق مرتضى ابتسم وهو بيهمس:اول متجوزها وشوفتها كنت هموت واخليها تشوف حقيقته وفعلآ كل حاجة بوقتها كل مادا وبتحلوي زيادة يا چوليا نهلة بتعيط سفيان حضنها:حبيبتي مالك بس حبيبتي اهدي نهلة:انتو كلكم زباله سفيان قعدها على رجله في حضنه بهدوء نهلة:ابعد عني انا مش طيقاك سفيان:نهلة حياتي اهدي في بس سوأ فهم ها نونو ردي عليا بص عليها لقاها مغمضه براحه ونايمه خلاص بقى حضنه المكان الوحيد اللي بتحس فيه بالراحه! سفيان ضحك:انتي لحقتي والله انا مفاهمك يا نهلة نهلة وهي ف حضنه:متمشيش انا تعبانه سفيان:مالك بس ايه اللي تعبك يا قلبي نهلة:بطني بتوجعني لما بتضايق انا سفيان باسها وهي فتحت بصدمه وبرقت وهو ضحك وهي وقفت قعدت تض*ب فيه :يخربيت جنانك اهدي الله وتقولي تعبانه منتي قرده اهو ولا استحليتي الحضن نهلة خلاص بطلي بقى بيصد لكماتها وهي بتض*به اقوى نهلة كتمت ضحكتها ولفت وهو حضنها وهو وراها بتكتم ضحكتها سفيان:مش هتاكلي بقى نهلة:لا مليش نفس سفيان:لازم تاكلي يمكن بطنك تستحي وتبطل توجعك نهلة ابتسمت سفيان ابتسم وهو باصصلها ف المرايه نهلة:روح كل سفيان:من غيرك ابدآ حبيبتي انا خلاص هخليهم يطلعوا الأكل هنا نهلة:سفيان لا انا اتخنقت من القاعده هنا سفيان:امر اميرتي يا روحي نهلة ابتسمت وهو رفع حاجبه:مش يلا تغيري ولا ايه نهلة حبت تغيظه:وماله كدا وحش كدا مهو حلو ولطيف سفيان ابتسم بغيظ وطى سند راسه على كتفها:تعرفي لو اتكررت تاني مهما كان اللي حصل وطلعتي بالبيچامه دي وشعرك الحلو دا هعمل فيكي ايه يا نهلة نهلة بعدت بخوف ليمد ايده عليها:انا نزلت على الصويت سفيان ابتسم وحب يهزر:هاخد بوسه وقتها واهو عقابك وانا بقى بتلكك نهلة ابتسمت بخجل سفيان باس خدها وهي بعدت بفزع وهو بصلها بغيظ:يلا يا نهلة ربنا يهد*كي نهلة:انت انزل وانا هغير سفيان:عارفه يا نهلة ايه اللي مصبرني عليكي!!!! نهلة:ايه! سفيان وهو بيكتم ضحكته بغيظ:منا مش عارف منا اهو بسألك نهلة بشرود:يمكن حاسس بالذنب... انك بعدتني عن حياتي بعدتني عن اهلي عارف انا عايزه اشوفهم عايزه اشوفهم بس خايفه اوي هقولهم ايه مثلآ...انت عارف انت عملت فيا اي انت كنت بتض*بني وكاني قتلالك قتيل انت ض*بت فيا بشكل بشكل مكتفتش بمرة كنت كل كام ساعة تدخلي وانا مش شايفه حاجة وانت مش شايف انت مكنتش شايف منظري كان دمي بيسيل وانت بتدخل عشان تزود الجروب وكانك لقيت حاجة تطلع اي طاقتك فيها دماغي كنت بتخبطها دايمآ وانت بتض*بني برجلك استعيدت ذكريات الأيام اللي كانت معاه بعدت بخوف سفيان شاف دموع وقهر ف عنيها وهي دخلت الحمام لقى ان مفيش حاجة ممكن تتقال خرج بيفكر يعمل ايه يسعدها يعمل ايه عشان يشوفها بتضحك ضحكتها اللي بتخلي قلبه يرقص وهو قرر يروح على الشركه چوليا وقفت قدامه:على فكرآ صحبك دا وقح وقليل الأدب لولا انه بيتك كنت رميته بحاجه في وشه يقولي جوزك بص برا عشان مش مهتميه بنفسك وتخينه عشان كدا خانك ودا كله عشان نزلت اشرب وشوفته قاعد واستفزني سفيان بضيق:وانتي بقى مضايقه عشان الحيوان دا خانك چوليا بإنفعال:ميولع يا سفيان انا تخينه هو اعمى دا ولا ايه!! ميعرفش مين چوليا!! سفيان رفع حاجبه:نعم!! چوليا بعصبيه:متركز معايا يا سفيان بقولك صاحبك مرضوى دا قليل الذوق سفيان ضحك غصب عنه:وربنا مرضوى لو سمعك هيتجلط اسمه مرتضى چوليا بضيق:وات ايڤر يعني انت سبت قله الذوق ومسكت ف الأسم سفيان:وانتي سيبتي الخيانه يا چوليا ومسكتي ف شكلك چوليا:بتتريق.!!! سفيان:لا لا انا!...عيب عليكي اتفضلي وانا ههزأه حاضر چوليا:دلوقتي يا سفيان والا انا هاخد نهلة وامشي فاهم سفيان بيكتم ضحكته واتصل على مرتضى اللي كان بيضحك وفتح المكبر چوليا اتغاظت لما سمعت ضحكته سفيان:قولي انت هببت ايه مرتضى ضحك:هي قالتلك!! سفيان بيعيد كلام چوليا:انت قولتلها ايه يا قليل الأدب يا بجح مرتضى:يبني وربنا انا كنت بنصحها يعني الباشا اللي متجوزاه كان بيتهبل علي اي واحده الا هي وانت عارف ان انا بيرفكت بكل حاجه سفيان بص لچوليا اللي غصب عنها دموعها نزلت واتضايق:طب اخرس بقى يخربيت كلامك قفل ف وشه ومرتضى استغرب وضحك چوليا بدموع:يعني كان العيب فيا انا!!..بس دا انا كنت ليه كل حاجة...مراته وبنته واخته وامه دا انا حتى قبلت اكون سكيرتيرته...سفيان انا محتاجه مساعدتك حقيقي... سفيان:وانا معاكي چوليا:عايزه اصفي شركتي اللي ف باريس واسهم خاطر تض*ب سفيان بسخريه:دا حصل فعلآ لما فكر بس ف مراتي..بس شركتك من مجهودك على علمي وشركة ناجحه لازم تكملي هو زي الكلب ميستهلكيش چوليا:مش عايزة اشوفه تاني يا سفيان... سفيان:طبيعي بس خاطر هيتقهر بس لما يشوفك ناجحه چوليا ابتسمت:والله مش مصدقه ان فرعون يقول كدا وانا اتكلم معاه واحكيلوا اللي جوايا سفيان ابتسم:والله انا نفسي مش مصدق اني بقول كدا چوليا:بركاتك يا ست نهلة سفيان ضحك:انتي بتقولي فيها خلي بالك منها بقى علشان انا رايح على الشركه چوليا:اكيد هي هتحبك يا سفيان بس هي مسأله وقت سفيان:نهلة خلاص يا چوليا بقت عشقي چوليا ابتسمت وسفيان مشي نهلة نزلت بتتلفت:هو مشي چوليا ابتسمت:مشي وهيرجع بسرعه نهلة:انتي كويسه چوليا:حبيبتي انا كويسه متقلقيش.. مرتضى:اوووف يعني قعدت تعيط...انا عايز اشوفها سفيان:يبني اقعد بقاا اهدى انت متجوز ودي مش من الأشكال المق*فة اللي تعرفها وبيقبلوا يبيعوا نفسهم عشان الفلوس واعتق انك متجوز مرتضى:انا مكرهتش ف حياتي قدها خلاص يا سفيان انا قريب هطلقها سفيان:على اساس انك مش كل يوم مع واحده شكل مرتضى:خلاص بدل مبقى مع واحده خدني عندك الليله دي بقاا سفيان:افهم بس انا خلفتك ونسيتك غور يا مرتضى على شغلك مرتضى:يا عم والله حرام عليك هتسيب ضميري يأرنبني كدا عشان چوليا سفيان بنفاذ صبر:مرتضى چوليا مش من اللي تعرفهم افهم فأبعد عنها احسنلك كفايه نسمه ولأخر مرة بقولك اهو مرتضى:نسمه دي اللي فيها شقاوه مع حلاوه بس ورحمه امي منا سايبها على اللي عملته النهاردا وبعدين دي بس تبقى مرات خاطر والله مفكرت فيها اصلا سفيان:اصلك متعرفش اللي حصل وازاي انفصلوا مرتضى:منت كنت رميني وغرقان ف العسل مع ست الحسن والجمال نهولة سفيان:طب اتكل من هنا احسن متخرج على نقاله مرتضى ضحك:خلاص يا عم انا اسف عبو اللي يزعلك صهيب اتصل وهنا سفيان قام بسرعه:نهلة مالها اتكلم صهيب:مش عارف انا شوفتها بتعيط وخايفه وبتجري حاولت امنعها بس هي كانت منهارة سفيان:انا جاي حالا مرتضى:سفيان مالها نهلة!!
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD