الحلقة 6

2706 Words
♡الأسيرة♡ بقلم/ندى محسن الحلقة السادسه:- حراس سفيان راحوا وراها للمستشفى چوليا زعقت في الممرضين: انتو بتتف*جوا على ايه بسرعه شوفو مالها نقلوها لجوا وبدئو يفحصوها وچوليا ورحمه وسعاد برا على اعصابهم الدكتور اخيرآ خرجت من عندها چوليا: خير مالها الدكتورة: هي كويسه مفيهاش اي حاجة چوليا: بس ايه اللي خلاها يغم عليها الدكتورة: هي اكيد اتعرضت لأجهاد كمان هي جسمها ضعيف جدا لازم تاكل كويس وتمشي على الأدوية اللي كتبتهالها چوليا: حاضر... رحمه: الحمد لله انها جت على قد كدا يلا يا بنتي ناخدها ترتاح چوليا دخلتلها وحضنتها:قلقتيني عليكي نهلة ابتسمت وبصتلها:انتي تعرفي انا بحبك قد اي؟ چوليا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب نهلة:يمكن الحاجة الحلوة في كل اللي حصل معايا اني قابلتك يا چوليا بجد خرجوا وراحوا على البيت محي:ادينا عرفنا مكانهم بس مش البيت دا بيجيه سفيان بيه عادل:واي يعني يمكن صدفة البت دي انا عايزها وهخلص منها بإيدي كارم: يعني ايه الجنان دا سفيان: الزم حدودك يا ابن عمي مش انا اللي تكلمني كدا كارم اتراجع: سفيان بس.. سفيان: بقول اتجوزت يعني هتيجي مرات سفيان ارسلان على البيت كمان يومين ويمكن بكرا كارم: من غير فرح ولا معازيم ولا اي حاجة كدا اكبر رجل اعمال يتجوز كدا وهي قا**ه واهلها قبلوا ولا هي جايه من الشارع ولا واحدة من اياهم سفيان ض*به بالبو** ف وشه وبصراخ وتحذير: كااارم كارم وقع ف الأرض من قوه ض*بت سفيان سفيان: غور من وشي يا كارم شكلي فوتلك كتير بس اللي بتتكلم عليها دي تبقى مراتي يعني كرامتها من كرامتي كارم بغل: ماشي ماشي يا فرعون... مشي وسفيان اتن*د بضيق رحمة:يا بنتي كلي لقمة نهلة:صدقيني يا دادة مش عايزة مش هقدر چوليا:نهلة حرام عليكي بقى غلبتيهم معاكي مش لازم تتجاهلي صحتك كدا انتي تعبتي ولازم تاكلي كويس يا حبيبتي كمان تشان الدوا يلا نهلة اكلت غصب عنها مش حاسة بطعم الأكل رغم ان ريحته وشكله كان جميل والكل بياكل بإستمتاع دماغها مشتته اللي عملته صح ولا لا هي حاسة بمشاعر ناحية ساجي هو ساعدها يمكن حبت تردله اللي عمله بس دي مش طريقة تردله بيها اللي عمله اهلها لو عرفوا حاجة زي كدا اي هيبقى وضعهم هتواجه جدها ازاي ممكن يخلص عليها عمها اللي م**م يجوزها لأبنه واهلها اي اللي ممكن يحصل ممكن تعمل اي وممكن يعملو فيها اي ومش فيها هي وبس وفي ساجي الشخص اللي ساعدها والشخص الوحيد اللي انجذبتله بطريقة غريبة....كأنه موعد مدبر علا: هو انت خلاص مبقاش عندك دم مرتضى قاعد ببرود بيتف*ج على الماتش علا: مرتضى انا بكلمك مرتضى متجاهلها علا وقفت قدام التليفزيون: بقولك عايزه اتكلم معاك مرتضى: وانا مليش مزاج علا: مرتضى انا استحملتك كتير تقدر تقولي انت كل يوم سهر فين مرتضى: شغل علا: مرتضى انا مش غ*يه ولا عيله عشان اصدقك انا فاهمه كويس بتبقى فين فاهمه كل حاجة مرتضى ببرود: ولو انتي عارفه بتسألي ليه علا بعصبيه: يا شيخ ايه البرود اللي انت فيه دا انت ايه مبتحسش مرتضى ببرود مستفز: خلصتي كلامك؟ علا: مرتضى انت ليه معايا ليه مطلقتنيش لو انت مش عايزني مرتضى: عايزه تطلقي! اطلقك؟ علا سكتت وبصاله بضيق مرتضى: لما تعوزي تطلقي قولي هطلقك يا روحي علا بصتله بغل ودموع ف عينها وهو دخل الأوضه نام وهي قعدت بعصبيه وضيق: يا برود احساسك يا اخي يا برودك مرتضى دخل قفل الباب ومسك صورته معاه و**رها وهو بيفتكر Flash back مرتضى: سفيان قصدك ايه سفيان: متديش لحد امان زايد تعلقك بعلا زياده عن اللزوم هيتسبب بضياعك مرتضى رفع حاجبه: لولا اني عارفك كنت قولت انك شارب حاجة وربنا دي مراتي اتعلق بمين دي مراتي يا سفيان اينعم مش بينا قصة حب اللي هي بس بحترمها وبقدرها و سفيان اتن*د بنفاذ صبر: اسمع الكلام يا مرتضى متديهاش امان مرتضى: ودا ليه انا مش هسمحلك تشكك فيها وبعدين امان ايه هي ملهاش علاقه بقضيه الضرايب والتزوير دا سفيان انت عايز اي بالظبط سفيان بصله وسكت بغموض. مرتضى: متتكلم يا سفيان تقصد ايه وايه علاقه علا انت تعرف ايه سفيان: علا بتشتغل مع غسان صاحب بابا اللي كان مسك الشركه مؤقتآ من بعده لحد ممسكتها انا وهو اكتر واحد مستفاد من دا واللي ساعدته علا لما بعت ناس يراقبوه وقتها اتأكدت وكانت معاه علا وشوفتها معاه ف الصور مرتضى وقف بعصبيه: يعني ايه تقصد انها كانت بتخوني انا... انا اتخدعت بالطريقه بالطريقة دي....سفيان اكيد في غلط في لبس اكييد سفيان: هي اللي ساعدته بس عشان الفلوس مش اكتر يا مرتضى والصور قدامك انا مقدرتش اسكت مرتضى: عشان طمعها؟سفيان انت واثق من الصور دي؟لا ازاي يعنيي علا؟لا مستحيل... سفيان:مرتضى عارف انه صعب تقدر تاخد الصور وتتأكد اكيد انا مش هغفل عن حاجة زي دي مرتضى قعد بصدمه الصور فعلآ حقيقية! اتكلم تحت تأثير الغضب:هطلقها سفيان: اوعى تعمل اي حاجه دلوقتي لحد مناخد احتياطتنا وكأننا صدقنا انها حادثه back مرتضى غمض بضيق وهو كارهها وكاره البيت من ساعه معرف وهي مش عارفة سبب معاملته الجافه وانه بقى يسهر ويعرف غيرها لأول مرة في حياته يبقى على علاقة بستات ويوصلها كل حاجة علشان بس يوجعها سفيان لبس وحط البرفيم المميز بتاعه وبص لنفسه ف المرايا وابتسم:النهاردا هقنعك يا نهلة لازم تيجي معايا للقصر لازم تسامحيني نسمه دخلت الأوضه:الله انت خارج ولا ايه ومن غير متشوفني حتى لف ببرود وبصلها كانت لابسه بدي كط وشورت قصير ورافعه شعرها وهو رفع حاجبه نسمه قربت منه بأبتسامه وحاوطت رقبته :متعرش اني هنا ولا انت بتتجاهلني سفيان بعد ايدها وبرسميه:يا ريت تخبطي قبل متدخلي والأحسن الأوضه والجناح كله متقربيلوش ماشي بعد اذنك دا لو حابة تفضلي هي ابتسم بتهكم وخرج وهي بصت بصدمه واتغاظت من طريقته اللي بان عليه انها مفرقتش معاه نهلة في الأوضه مش عازه تخرج تاكل وچوليا عماله تقنعها بس مفيش فايده چوليا:حبيبتي دي ست كبيره وساجي مش معرف حد حاجه طبيعي هيسألوا عن عيلتك و نهلة ساكته مبتتكلمش لحد مسمعو دربكه تحت وجريوا وهنا شافوا الحراس ونهلة اتصدمت وجريت على الأوضه وعادل جري وراها وهي قفلت الباب چوليا بصدمة وعدم تصديق: لا لا مستحيل مستحيل تكون لعبه من فرعون مستحيل يكون كان...كان بي**عنا؟ نهلة بعدت عن الباب بخوف ومسكت الڤازا **رتها ومسكت حته منها :مستحيل ارجعله تاني الموت عندي اهون وف لحظات كان عادل **ر الباب بسبب جسمه ولياقته اللي كان من السهل استعمالها وسحبها وهي جرحته عند رقبته وهو صرخ بألم ولوى دراعها وهو شايف دمه بيسيل :اااه وربنا لتدفعي تمن دا انتي ايه بسبع ترواح نهلة بدموع وغل:ليك عين تحلف هو انت تعرف ربنا اصلآ چوليا الحقيني.. ابعد عني يا حيوان انت عادل خرج السلاح وضرابها على دماغها وهي اغم عليها شالها ونزل شاور لمحي اللي ساب چوليا وچوليا حاولت تحصلهم بس معرفتش وهي منهارة وهنا كان سفيان وصل وقفت قدامه بعياط وعصبيه :ودتها فين يا سفيان سفيان:اي هي مين دي چوليا بصراخ ودموع:حراسك خدو نهلة فين لو فاكر انك هتضحك عليا تبقى غلطان اناقادره اطربقها فوق دماغك يا سفيان سفيان بعصبيه:ايه حراسي انتي ازاي متكلمنيش لا مستحيل نهلة يحصلها حاجه چوليا:نهلة تعبانه انا جايه معاك وصلو عند الحراس چوليا:لا محدش منهم هما كانو اتنين ضخمين كدا سفيان اتن*د بعصبيه وقلق:منتي شايفه كلهم نفس الهيئه يعني البودي جرد كلهم كدا چوليا بدموع:يعني ايه يعني ضاعت هما اكيد هيقتلوها يا سفيان عادل نايمها ف الأرض ف المخزن اللي تحت قصر ارسلان محي:افهم جبتها هنا ليه انت عايز فرعون يعرف انها لسه عايشه هو امر بقتلها صهيب:هي مين دي اللي الباشا امر بقتلها؟؟؟ عادل:وادي دراعه اليمين شرف انت عايز ايه وانت مالك صهيب بص لنهلة اللي كانت راسها بتنزف وهي ابتدت تفوق بألم:س.. ساااجي... ساجي عادل كان بيعالج جرح رقبته ببرود ونظره متحركش من عليها محي سحب صهيب:يلا بينا احسن هو على اخره البت علمت عليه وهو حالف مهيسيبها عادل :صحيتي يا حلوة نهلة قعدت بفزع وخوف عادل:الله هو انتي لو كنتي بتخافي كنتي غلطي وعورتيني بالشكل دا نهلة بعدت وخدت خشبه بخوف وحاولت تتماسك:انا عايزة ارجع لأهلي انا معملتش حاجة انا.... عامدل ضحك:على اساس اني هتعاطف معاكي كدا نهلة:لو قربت انا هقتلك... صهيب اتصل على مرتضى مرتضى:اق*فني يا عم مش سهرتنا بليل صهيب:مين اللي امر سفيان بقتلها دي وحراسه جابوها للمخزن مرتضى اوعي فرعون يتهور تاني مرتضى:نهار اسود انت مجنون قتل ايه سفيان تاني مستحيل انت فين انا جايلك اديني العنون شكله اتجنن ولا خادها عادة سيادته صهيب:يبني ركز انا ف القصر لسه متحركتش وهما ف المخزن افهم مرتضى بغموض :لو حصلها حاجه فيها رقبتك على الله بس يكون اللي ف دماغي صح مرتضى خد عربيته وطار بيها على القصر عادل ابتسم اوي وبيقرب نهلة:هقتلك انا بحذرك عادل:والله ويا ترى ليه مقتلتيهوش ويا ترى اي اللي حصل بينكوا دا لو لمحك هيخلص عليكي نهلة بصتله بخوف ونظرات متوسلة:سيبني اخرج... سيبني اخرج والنبي... عادل مسك الخشبه وابتسم وسحبها منها وهي بصتله بغل وهو قرب منها وحاوطها :يا قلبي شكلي مش هجرأ اقتلك حتى دا انا مش قادر اصدق ان قدامي الجمال دا كله ملك ايدي نهلة جت تبعد سحبها فض*بته بالألم بغضب وق*ف:ابعد ايدك القذرة دي عنر يا قذر عادل بغل:واللهي لوريكي لوى دراعها وهنا صهيب ض*به بالخشبه على دماغه وهو مسك راسه بألم وتوازنه اختل نهلة بعدت عنه بدموع صهيب بقلق:انتي كويسه نهلة هزت راسها بإيجاب وهنا مرتضى دخل ونهلة اتصدمت مرتضى حط ايده على وشه بقلق وهو مغمض عينه مش متوقع اللي ممكن سفيان يعمله:يخربيت اهلكو انتو لو سفيان عرف هيقتلكم نهلة:انت كنت ف باريس مرتضى اتصل على سفيان سفيان رد وصوته كله قلق:نعم مرتضى انا مش فايقلك نهلة انا مش لقيها حد من الأغ*يه خادها ودلوقتي انا مرتضى قاطعه: سفيان نهلة معايا وكويسه تعالى على القصر سفيان بعصبيه:وايه اللي جابها معاك مرتضى:تعالى بس متتحمقش اوي تعالى نهلة سمعت اسم سفيان بعدت بقلق وخوف وقبل متطلع مرتضى وقف قدامها مرتضى:استني عايز اتكلم معاكي لازم اتكلم معاكي قبل ميجي نهلة بخوف ودموع:خرجني من هنا بالله عليك قبل ميجي دا هيموتني انا بكرهه بالله عليك انا هروح عند اهلي مش هبقى هنا مرتضى اتن*د وقعدها وبدأ يحكيلها:اسمعيني وهسيبك تختاري زي منتي عايزه حكالها ازاي كارم ايده في الغلط وعمى قلب سفيان وازاي هو ندم واخيرآ انه عمل ساجي بس عشان يبقى معاها ويساعدها وهنا هي اتصدمت ووقفت بأنهيار:يعني ايه هو لعب بيا عشان يجيبني هنا يعني سفيان هو ساجي وهنا افتكرت القصر وعربيته وطريقته وازاي الكل بيحترمه مرتضى:تعالي لازم نخرج من هنا وانت يا صهيب شوف للحيوان دا دكتور دا هيتنفخ خرجوا والصدمه مسيطره على نهلة حاسه الدنيا بتلف بيها وهنا سفيان وصل وشافها وجري خادها ف حضنه بخوف وقلق ولأول مره قعد يشكر ويحمد ربنا انها بخير نهلة بعدت بخوف وارتجاف:انت... فرعون... ازاي... ازاي چوليا غمضت عنيها بضيق هي عارفة انها مش هتبقى لحظة سعيدة لما تعرف سفيان:نهلة خليني افهمك خليني اشرحلك نهلة بعدت وهنا وقعت اغم عليها سفيان شالها وطلع :مرتضى انا مش جاي النهاردا ف الشركه متشغلش بالك جاب برفيم وخلاها تشمه وبدأت تفوق وقعدت بفزع سفيان:بس اهدي اهدي.. نهلة بصتله بأستحقار:فرعون.. انت.. فرعون سفيان:نهلة انا كنت هقولك نهلة بعدت عنه بعياط وخوف سفيان بحنان:واللهي العظيم انا مش هتسبب ليكي ف اي اذى نهلة بدموع وغل:انت زباله و***بتها بقذارة انت سافل وحيوان وعملت بس كدا عشان ترجعني انت عايز مني اي المرة دي عايز اي انت كنت بتموتني انت عايز ايييييه تاااااني سفيان بعصبيه:نهلة ... انا ساكت عشان حالتك الزمي حدودك نهلة بدموع:وانت ايه ملكش حدود يا اخي ملكش حدود سفيان:هتلاقي الهدوم اللي هتحتاجيها ف الدولاب البسي حاجه وانزلي عشان في حفله صغيره نهلة بدهشه:يا برودك انتي ايه انت ايه يعني ايه اللي بتقوله دا سفيان:يعني هتنزلي على انك مراتي واننا اتجوزنا في باريس نهلة بعصبيه ودموع:مش نازله وهمشي من هنا بعيد عن قذر زيك سحبها وبتحذير:البسي وجهزي نفسك ولا البسك انا نهلة زأته بخوف سيان:معاكي عشر دقايق ها تكوني جاهزه خرج وسند ضهره على الباب وابتسم واتن*د جاامد:انا اللي هرجعلك بالذوق او بالعافيه يا نهلة نهلة باصه ف المرايه بدموع:يعني ساجي هو فرعون ازاي انا كنت غ*يه كدا ازاااي... وانا شتمته!!.... شتمت فرعون... وهو سكت...... فرعون سكت... لا انا مستحيل ابقى هنا فات عشر دقايق وسفيان فتح وهي صرخت بفزع وهي ايدها ورا ضهرها:انت اتجننت سفيان:فات عشر دقايق نهلة بصت بتوتر:مش بالظبط هكون لبست اخرج برا سفيان ابتسم ووقف قدامها:ايه القمر دا حضنها وهي شهقت بفزع وبعد وايده جت على ضهرها بصلها بأستغراب وهي بعدته سفيان:انتي لابسه عريان ليه!! نهلة:هو انا... مش طايله السوسته انا عايزه چوليا سفيان ابتسم ووقف وراها وهي اتوترت وهو قفل السوسته وحضنها وهمس في ودنها:انا فرحان انك معايا مش عايز اشوف في عينك خوف يا نهلة نهلة غمضت عينها بتوتر وهو سرح شعرها وربطه وهي مستغربه وعمله بشكل حلو سفيان:مش عايزك ابدآ تفردي شعرك نهلة كانت ساكته بخوف وهنا الباب خبط وشافت چوليا وهنا زأت سفيان وجريت ف حضن چوليا بدموع:چوليا هو فرعون چوليا هو اللي جابني هنا الحقيني انا مش عارفة هو ممكن يعمل اي انا خايفة و چوليا مسحت دموعها:هو مش هيأذيكي دا كان هيتجنن عليكي وهو مش عارف يوصلك والحراس مكنش لقيهم ولا عارفهم لولا صاحبه نهلة: بكرهه يا چوليا وعمري مهسامحه هو اذاني وكان هيموتني من غير ميعرف انا حتى مين بالله عليكي مشيني من هنا انا عايزه بابا وماما عايزه عيلتي سفيان: نهلة انتي دلوقتي بقيتي مراتي مرات سفيان ارسلان نهلة: لا مش مراتك انت ك سكتت فجأه لما افتكرت الورقه اللي مضتها نهلة: يا حقير انت اللي عملت كل دا چوليا اتكت على ايد نهلة انها تسكت لان خلاص هي متوقعه انفجار سفيان بس اتفاجأت انه هادي سفيان: مستنيكم متتأخروش ها سامعه يا مراتي يا حلوة نهلة بصتله بضيق وهو نزل وهي قعدت بألم رجليها مبقتش قادره تتحملها مثلت القوه كتير چوليا بحنان: هو مش هيأذيكي بأي شكل يا نهلة متخافيش هو ندمان نهلة بدموع: وندمه دا هيفيدني بأيه انا مش متوقعة رد فعل عيلتي جدي دا....ممكن يعمل اي ممكن اي اللي يحصل چوليا مسحت دموعها: اللي اعرفه ان دا في قدرك وانه ربنا خلاكو تتجمعوا ومتنكريش انك حبتيه من غير متعرفي ان دا اللي اذاكي وكان هيموتك لمجرد انك وقفتي قصاده! نهلة بدموع: العلاقه اللي بدأت غلط عمرها متتحول لعلاقه ناجحه هو عديم المشاعر وعديم القلب مستحيل افضل هنا انا بكرهه چوليا: نهلة تفتكري لو كان حد غيره كنتي هتبقى بالهدوأ دا وانك تشتميه وهو ساكت لا طبعاا بس عشان دا قلبك مأمنله حتى لو قولتي بكرهه هو نفسه ساجي نهلة: هو خلاني بموت دمر حياتي والله اعلم عيلتي فين وعامله ايه سافروا ولا واي حصلهم لما وصلهم اني مت چوليا: هو مدمرش حياتك انا كنت اول واحده بكرهه سفيان بس انا دلوقتي اللي بقولك انه راجل واد المسئوليه فكري صح يا نهلة ويلا عشان تجهزي بالمناسبه تسريحت شعرك حلوه نهلة حطت ايدها برقه على شعرها وسرحت وچوليا حطتلها ميك اب بسيط زادها جمال ونزلت بتوتر تحت نظرات كل الموجودين وكان غسان ونسمه وكارم ومرتضى وصالح وعادل و محي بس واقفين عند الباب سفيان مد ايده لنهلة وهي بصتله وبصت لأيده وهو شاورلها على ايده فأنجچته بتوتر وخوف وسفيان ابتسم: احب اقدملكم مدام نهلة سفيان ارسلان عادل اتصدم وبص لمحي نسمه عضت شفايفها بغيظ وبصت لغسان اللي مركز اوي مع نهلة كارم حضن سفيان وهو راسم ابتسامه مزيفه يداري بيها غله: انا قولت سفيان انه استعجل اوي بس دلوقتي فهمت ليه مكنش يقدر يستنى على الجمال دا كله نهلة بتلقائيه اتعلقت اكتر ف ايد سفيان وهي مش مرتاحه من نظرات كارم وغسان نسمه قربت وهي لابسه فستان قصير بينك وضيق ووقفت قدام سفيان متجاهله نهلة: يلابقى نرقص سفيان: مبعرفش نسمه: سفيان يلا بقاا هعلمك سفيان: مراتي مش هسيبها لوحدها اعذريني نسمه عندت وسحبت سفيان: لا منا مش هسيبك نهلة جت تروح لچوليا بس كارم وقف قدامها كارم: على فين سفيان شويه وجاي انا ابن عمه وعلى بالي اوي نكون صحاب نهلة بعدت بعدم ارتياح: لا.. كارم بإستغراب: الله انتي خايفه ليه كدا.. لسمح الله هو انا هاكلك؟ لازم تفكري انا ه**بك دهب بس تعملي اللي اقولك عليه نهلة بتبعد وهي بتتلفت بخوف وسفيان لاحظ ودا وساب نسمه اللي سنانها طرقعت من كتر الغيظ وسفيان سحب نهلة ف حضنه بحمايه وهمسلها: اششش اهدي مالك يا خبر انتي بردانه ولا ايه انتي بتترعشي جامد اوي مالك في اي حد ضايقك نهلة فضلت متعلقه فيه شويه تحت انظار الكل وانظار مرتضى اللي حس بالراحه: الله طب منتو حلوين اوي اومال ايه نهلة بصت لمرتضى وبسرعه طلعت عند چوليا اللي كانت طلعت بعدم راحه چوليا: انتي طلعتي دلوقتي ليه نهلة بتوهان: تعبت عايزه اهلي العالم دا انا مش عيزاه انا مخنوقه اووي... دول نظراتهم حتى ابتسامتهم وكلامهم كله مرعب مش عارفة انا چوليا: لازم تتكلمي معاه وبهدوأ وبعد شويه دخل سفيان: تعالي نهلة بصت لچوليا: تعالي سفيان: بقولك انتي مقولتش چوليا عايزك انتي وبس چوليا طمنتها: روحي انا هفضل هنا..سفيان براحه عليها سفيان اتجاهل چوليا:انا قولت كلمه تعالي نهلة راحت وهو سحبها وهي قعدت على السرير بتوتر وخوف سفيان:افهم بقى تصرفك دا ليه وليه طلعتي!! نهلة:هما مش كويسين سفيان:مين بقى ان شاءالله نهلة:كارم ونسمه وغسان وعادل دا و.. سفيان مركز معاها:وانتي بقى مركزه معاهم نهلة:انا عايزه امشي انت عندك كل حاجة فبالله عليك سيبني ف حالي يا سفيان انا معنديش حاجة اخسرها سيبني ا**ب نفسي ارجوك سفيان حضنها وهي اتفاجأت وهو بردو اتفاجأ من تصرفه وابتسم: عايزك تنسي كل اللي فات ونبدأ صفحه جديده نهلة: بالله عليك سيبني امشي يا فرعون وخلي حراسك يبعدو عني بالله عليك سفيان ركز في عينها اوي ودا وترها وهي بتحاول تتجنب النظر لعينه.......
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD