الفصل الثالث

1445 Words
بسم الله الرحمن الرحيم '' " احببت شرطية " ( الفصل الثالث ) بعد ماخرجت " يسر " من شركة " حسام " طلعت ع طول ع الشقة الى هتقعد فيها لحين انتهاء مهمتها دخلت الشقة وكانت تعبانة جدا ومرهقة رغم ان اليوم كان سهل جدا بنسبالها وانها ف العادى بتقابل اكتر من كدة فيومها ومبتحسش بتعب كدة دخلت غيرت هدومها وقعدت تفكر اية هيحصل بكرة ف الشركة وازاى هتبداء تتعامل مع " حسام " دة وتقدر تستغل انوثتها كاست وتعرف منو كل المعلومات الى محتاجها عشان يقدرو يقبضو علية وعلى العصابة الى معاه غلبها النوم فنامت من غير ماتحس وتانى يوم الصبح صحيت ع رنة المنبهه ففصلتو وقامت اخدت الفوطة بتاعتها ودخلت غسلت وشها وطلعت لبست وفطرت ونزلت راحة الشركة تبداء اول يوم شغل او بمعنى اصح اول يوم ف مهمتها كاضابط شرطة دخلت الشركة والعيون كلها عليها كاعادتها ماشية بكل غرور وثقة بس المرادى زوت عليها حتت انوثة ناعمة وهادية اول ماوصلت دخلتها مديرة العلاقات العامة وعرفتها انها هتكون سكرتيرة حسام وان مكتبها هيكون بطبع داخل الجناح الى فية مكتب حسام عرفتها طبيعة الشغل وسابتها قعدت يسر على مكتبها بعد ماسبتها ومشيت وبعدها بنص ساعة حسام وصل اول مادخل وشافتو قامت وقفت كانوع يعنى من انها تديلو برستيجو وكدة وهو ابتسم وشاورلها تقعد ودخل مكتبة وشوية وطلبها تدخله خبطت يسر ع الباب ودخلت بهدوء المكتب واردفت بنعومة جديدة عليها خالص وصوت رقيق نعم يافندم حضرتك تأمر بحاجة نظر لها حسام بخبث واردف بتلاعب من جهة عاوز فانا بصراحة عاوز .. وقرب منها شوية فهى فهمت انو مش هيجبها لبر وبعدت عنو تلقائى فبتسم هو بخبث واردف بنبرة مازحة احبك ياتقيل انت نطقت يسر بصرامة ونظرات غضب حضرتك بعتلى لية يافندم؟! اردف هو بجدية بعد صدها له احم الملف دة ياانسة عاوزك تدرسى الصفقة اللى فية كويس وتتصلى بالعملاء تبلغيهم بشروطنا وتحددى معاد معاهم لو وافقو ع الشروط اللى فية يسر بجدية تمام يافندم اى اوامر تانية حسام بلامبلاة وكأنها ولا حاجة بنسبالة بس من جواه بيقول مش انا الى اتعامل بشكل دة من وحدة دول بس يتمنو نظرة منى فاق من شرودة واردف لاء اتفضلى ع مكتبك والى قولت علية يتنفذ بالحرف خرجت يسر مسرعه الى مكتبها بينما هو ظل يفكر بها وانو ازاى هيجيب رجلها خصوصا وان واضح عليها مش زى البنات ال اشتغلو معاه قبل كدة ! * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * يسر فسرها وهى خارجة جتك نيلة عليك وع جمال امك بقا الواد الموز دة يطلع رايس عصابة لا وكمان بتاع ستات صحيح الحلو مايكملش هههههه ثم فاقت من شرودها واردفت اية يايسر الى بتقولية دة انت اتجنيتى ولا اية فوقى لروحك ياحضرت الظابط . * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ها يا خضر يسر بلغتك بأى اخبار عن الراجل وابنة ؟؟ لحد دلوقتي لسة سيادتك العميد حمدى طيب اى اخبار تعرفها تبلغنى بيها على طول انت عارف العملية دى مهمة قد اية ولازم ننهيها ف اقرب وقت تمام سعدتك وخلى عينك ع يسر وتابعها اول بأول خضر حاضر يابشا اى اوامر تانية العميد حمدى لا اتفضل انت ع مكتبك . * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ايوة يا بابا متقلقش العملية دى هتم ع خير ان شاء الله انت مش عارف ابنك ولا اية لطفى المنشواوى عارف عارف بس اهم حاجة مش عاوز ولا غلطة الناس بتوعنا ف سيناء مبيهزروش ولو اتاخرنا عليهم هيقلبو علينا وهنروح كلنا هداهية حسام بطمئنان متشغلش بالك انت بس يا بابا وقولى هترجع امتى من باريس لطفى المنشاوى اسبوع كدة واجى حسام تمام ترجعلنا بسلامة * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ف تلك الحظة كانت يسر وافقة خلف الباب وقد سمعت معظم كلام حسام بس مقدرتش تعرف العملية ال بيتكلمو عنها دى هتروح لمين وامتى وقررت تتصل بالملازم خضر وتقولة ع كل الى سمعتو بالحرف * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * بعد يوم عمل شاق ع يسر رجعت شقتها غيرت هدومها واتوضت وصلت واتصلت ع خضر عشان تبلغو بلى حصل معاها ف الشركة انهاردة والى سمعتة من حسام الو ايوة يا خضر انا قدرت اعرف حاجة عن العملية ال بيرتبولها هى ف سيناء وتقريبا هيبعتو اسلحة لناس هناك بس مقدرتش اعرف مين الناس دى ولا فين وامتى المكان بظبط خضر تمام اوووى دة كدة ممتاز عاوزك بس تركزى شوية وتحاولى تجمعى اى معلومات عن المكان والتسليم و اى معلومة توصليلها مهما ان كانت صغيرة وبسيطة وملهاش لزمة تبلغينى بيها فورا ولازم لازم اقابلك ف اقرب وقت يايسر عشان افهمك هنعمل اية بظبط ومين هيكون معنا ف الفرقة يسر بجدية تمام هرتب امورى واقولك ع المعاد سلام قفلت يسر مع خضر وراحت ف سابع نومة * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ها يايسورتى عاملة اية الحمدلله ياست سارة انت الى عامله اية ها خربتى القسم ولا لسة سارة بمزاح اسكوووتى مش بقا يجيلى محاضر وبدات اشتغل يسر بستغراب لا والله دة بجد وهما بيوافقو يخلوكى تتعاملى مع الناس كدة عادى ردت سارة بزهول لي ياختى مش ظابط زيك ولا اية هو حتى انتى يايسر وخدانى ونزلة الارض كدة يسر بضحك متزعليش ياسرسورتى ياقمر بهزر معاكى سارة المهم قوليلى اخبار العملية اية والواد حسام دة طلع مز كدة زى بتوع العصابات القمر الى بشوفهم ف الروايات ولا طلع زى الواقع الاليم وواخد بشلتين ف وشه يسر بضحك يخربيت ام الرويات الى كلت عقلك دى بس تصدقى هو فعلا طلع مز زى بتوع الرويات وحاجة نضيفة وكلاس كدة سارة بمرح اوووووعا بقا دة شكلو هو الى هيوقع يسرى الغيطى مش هى الى هتوقعو يسر بتوتر : _ اتو**ى يااخرة صبرى مش يسر الغيطى الى حتت مجرم ماتقدر علية بعون الله مش هياخدو ف ايدى غلوة هووابوة يلا يابت اقفلى سبينى انام عشان هصحى بدرى ماشى ياختى يلا تصبحى على خير * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * . تفتكرو اية هيحصل ف الايام اللي جاية واية هتكون حكاية يسر مع حسام ؟
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD