البارت2

2021 Words
رنا وقفت تنهج وصحابها معاها ضحي...... اي يابنتي انتي مركبه عجل في رجلك اي دا انا هموت مش قادره مني..... اهههه ياانا رنا واقفه تاهد نافسها بصعوبه بسبب انها بتنهج جامد ومتوتره جدااا وليد واقف متابعهم ببتسامه...... انتي مش معقوله يارنا اكيد مجنونه وركب عربيته وهو مبتسم عليها رنا مشيت مع صحابها وكان تفكيرها كله وليد دا عايزها في اي و تصرفها دا صح ولاغلط وفجاه خبطت في شخص رنا بترفع وشها باحراج كانت صدمتها مش متوقعه....... ممممروان اانت مني..... مروان انت جيت هنا ليه مروان مركز علي تعابير رنا ومستغرب هي متوتره اوي كدا ليه مروان..... كنت قريب منك ف قولت اعدي عليكم عشان اوصلكم مني..... اشطا مروان..... رنا انتي كويسه رنا نبضات قلبها بتذيد. وتوترها بيذيد اكتر مروان بقلق من تعابير وشها... في اي انتي كويسه رنا بتبصله بصدمه مش مصدقه انها سامعه بودنها انه بيكلمها وطريقته في كلام تدل علي توتره مني.....ماتقلقش هي كويسه بس دكتور وليد وقفها عشان يكلم معاها مروان بيحاول يتحكم في اعصابه...... وبعدين مني..... قالها تعالي وضحكت وغمزت لرنا.... تعالي تتكلم علي انفراد مروان.... نعممممم علي اي رنا بتوتر.... انا انا وبدون مقدمات اغمي عليها مروان برعب..... رنا مالك في اي انتي كويسه مالك طمنيني عليكي في اي وجري وقف تا**ي بسرعه ورجع ليها بقي واقف مش عارف يعمل اي يشلها ولايخلي صحابها يساعدوها مني..... مروان انت هتفضل متنح كدا في اي ساعدنا نشلها ااعمل حاجه مروان بتوتر قرب منهم وشال رنا وقلبه كان بيدق ذي الطبول اول مره في حياته يلمسها وتكون قرييه منه اوي كدا رغم قلقه عليها بس ساعدته انها قريبه من قلبه ماتتوصفش وهمس براحه في ودنها يمكن يقولك علي اللي انا مش قادر اقوله ضحي استئزنت ومشيت ومني ركبت وركب رنا جنبها وهو قاعد. جنب السواق وعينه عليها السواق بيبص لمروان ومني ومستغرب وجود رنا مروان.....اول مستشفي ياسطا معاك. السواق.....حاضر يابني مني.....هو احنا مش هنكلم عم محمد نعرفه مروان.....هتقلقي الراجل علي فاضي احنا هنوديها المستشفي نطمن عليها وبعد كده نروح بيها علي بيت وبعد.وقت قصير وصلو المستشفي ودخلوها اوضه الطوارئ وكشفو عليها مروان منتظر باره وقطع شروده صوت موبايله من صاحبه رامز .... اي يامروان انت فين كل دا مروان.... انا في مشوار مهم بس في اي رامز..... نبيل بيه قالب الدنيا انت عارف ان نهارده في اجتماع مروان بتوتر..... عارف بس انا في مشوار مهم مش هعرف اتحرك. دلوقتي قدامي ساعه علي اقل رامز...... يابني افهم في زفت اجتماع وانت عارف نبيل بيه لو الكل مش موجود هيزعلك مروان بحيره...... يارامز افهم بقي رنا تعبانه وانا معها في المستشفي رامز..... سلامتها بس لوفضلت جنبها ياصاخبي هتسيب شغلك خالص الاجتماع قدامه نص. ساعه تكون خلصت مروان... ماشي ماشي مروان قفل وهو في حيره لازم يمشي عشان الشغل وقلقان علي رنا مش عارف يعمل اي وقطع شروده صوت اخته. مني..... مروان. انت روحت فين مروان..... ها بتقولي حاجه مني..... اي كنت سرحان في اي مروان..... ولاحاجه المهم رنا عامله اي مني...... كويسه هو ضغطها وطي وجلها هبوط. وعلقو ليها محاليل وشويه وهتفوق مروان راح للدكتوره يطمن علي حاله رنا واخادها علي بيت مني بضيق..... انت مش صابر انها تكمل.المحلول ليه انت مش شايف انها تعبانه مروان.....يوووه اسكتي بقي تعرفي وبعد مده كانو وصلو البيت مروان...... اتصلي بمي قوليلها تنزل مني..... ليه مروان..... انجزي وكفايه رغي مني بضيق من اخوها اتصلت بمي ونزلت ليهم واستغربت وجود مروان مي..... في اي مروان..... رنا تعبانه حاولي براحه تخرجيها انتي ومني انتي عارفه احناوفي حاره. شعبيه وانا مش عايز حد. يكلم عليها مي.... اختي مالها في اي مروان..... اهدي. بقي مفيش حاجه هتف*جي الناس علينا انزلي يامني بيها مي ومني كانو ساندين رنا وهي ابتدت تفوق وخرجو من تا**ي وناس ابتدت تسال مالها مني..... مفيش. حاجه ياخالتي هي تعبت بس شويه واحنا في جامعه ومشيو بيها بسرعه للبيت رنا كانت دايخه وفي صداع جامد. جدا ومش متزنه وكانت هتقع منهم مروان بعصبيه.... وسعو يخربيت كدا مش عارفين تعملو حاجه خالص مروان شالها وطلع بيها ومي خبطت علي شقتهم فاطمه برعب..... بنتي مالها اي اللي حصل يامحمد الحقني محمد خرج يجري من الحمام علي صوت مراته وا تاصدم من انه مروان شايل رنا مروان..... ممكن تهدي ياخالتي هي كويسه بس انا عايز ادخلها ترتاح اتفضلي بس افتحيلي الباب مروان دخل الاوضه ونيم رنا وسابها وخرج بسرعه وقبل مايفتح الباب وقف علي صوت محمد محمد...... مروان اي اللي حصل مروان..... هي تعبت شويه وانا هبعت ليها البنت اللي بتشتغل في صيدليه تشوف الكانولن وتجبلها العلاج محمد......كتر خيرك يابني بس انت اذاي عرفت باللي حصلها اصلا مروان. بيبص في ساعته... هحكيلك بعدين بس انا عندي شغل ومتاخر عليه جدا انا اسف لحضرتك عن اذنك وسابه ومشي من غير ماينتظر رده فاطمه..... محمد انت واقف كدا ليه تعالي شوف بنتك محمد دخل يطمن علي رنا وبعد دقايق البنت وصلت ومعاها العلاج وظبطت الكانلون رنا ابتدت تفوق وبتصلهم وصداع بيزيد ومستغربه الاشكال اللي شايفها محمد.....عامله اي ياحبيبتي رنا بتعب.....الحمدلله فاطمه.....الف سلامه عليكي ياحبيبتي مي....دا دعايه بقي عشان تتريقي عليا رنا ابتسمت وسكتت مني.....اخرسي يازفته سلامتك يارنوشه رنا....الله يسلمك محمد....طيب يالا بقي ونسيبها ترتاح وانتي ياام رنا اعلميها لقمه تاكلها خرجو كلهم محمد.....هو اي اللي حصل يامني مني....مفيش حاجه احنا كنا واقفين وهي وقعت محمد......طيب ومروان وصل ليكم اذاي مني.....هو كان عنده مشوار قريب من الجامعه في جيه يروحني محمد هز دماغه وسكت مروان بعدمده وصل مكتبه وكان بينهج.كان حد.بيجري وراه رامز.....اي اهدي في اي مروان.....اعمل اي جاي بجري المهم الاجتماع ابتدا رامز.....لا لسه تعالي ندخل جواه مروان ورامز دخلو الاوضه المخصصه للاجتماعات وكان كل اللي شاغلين في المكتب موجودين وبعد مده وصل نبيل ومعاه شاب وكان نسخه منه في كل شئ نبيل.....طبعا كلكم مستغربين اي سبب الاجتماع دا وفي الحقيقه هو سببه اني كنت عايز اعرفكم حاجه مهمه جدا ان انا قررت اسلم المكتب دا لابني الوحيد.دكتور وليد نبيل الصواف نبيل.....وليد هو اللي هيكون المسؤل عن المكتب والقضايا كلها وانا باردو هكون موجود معاكو بس مش دايما جيه الوقت اللي ارتاح فيه بقي ودكتور هو اللي يتولي كل شئ وليد.....طبعا كل حاجه هتمشي كان استاذ نبيل موجود وطبعا وجوده جزء لايتجزء من المكان وهو استاذنا وقدوتنا كلنا واهم حاجه عندي ان نحقق العداله مهما كان مين الخ** وفضلو وقت يتكلمو مع بعض ونبيل عرف وليد علي الشباب اللي شغاله في المكتب كلهم وبعد مده خرج نبيل ووليد دخلو مكتبه نبيل..... مكتبك جاهز يامتر وريني انجازاتك بقي وليد..... ماتقلقش هذا الشبل من هذا الاسد نبيل ضحك...... ماشي ياشبل واي استشاره قانونيه تحتاجها ماتتردتش وهتلاقي كل القضايا اللي مطلوبه منك في مكتبك وليد..... علي طول كدا نبيل......مفيش وقت للدلع ياافندم وليد..... دلع اي بس انا بتكلم يعني نبيل..... وليد انت هنا قائد وانت اللي المثل الاعلي ليهم حياتك الشخصيه بمشاكلها تنساها مع دخولك للمكتب لان االغلط.هنا مش مسموح بيه وعواقبه هتكون اسمك واسمك. دا هو سبب نجاحك وانت لازم يكون هدفك الحقيقي هو انك تعمل اسم ليك بعيد. عن اسمي انا تماما اتمني يكون كلامي وصلك وتعمل بيه واتمني ليك توفيق وليد ابتسم...... وانا اتمني تكون جزء منك ومن نجاحك وان اسمي يهز اي محكمه ادخلها ذيك بالظبط انت مثلي الاعلي يابابا نبيل ضحك... واتمني تكون احسن مني كمان الوقت عدي وومروان بعد. ماخلص شغله رجع البيت كانت مني قاعده بتذاكر مروان..... اي الاخبار بتعملي اي مني..... بزاكر مروان..... ماما فين. مني بضيق.... في المطبخ مروان..... مالك. يابت في اي مني..... يعني انت مش عارف مروان بتعب.... مني انجزي انا تعبان مش قادر مني..... مالك في اي مروان..... ارهاق شغل مش اكتر المهم الجميل زعلان ليه كريمه..... حمدلله علي سلامتك ياحبيبي ثواني والاكل يكون جاهز. مروان لاحظ تغير معالم امه وانها مش طبيعيه مروان..... ماما انتي كويسه في اي كريمه.... مفيش ياحبيبي يالا يامني عشان نجهز الاكل مروان دخل اوضته غير هدومه ومستغرب حال امه وعايز يطمن علي رنا عنده فضول يعرف هي عامله اي نفسه يكون عنده الجراءه يسال عليها بس مش عارف وقف في البلكونه شويه يتتفس وبيعيد اللي حصل معاه وفضل وتقف شويه يتنفس محمد...... اذيك. يامروان مروان..... اذيك ياعمي محمد بيبصله من فوق لتحت ومروان اتحرج من نظراته ومبقاش عارف يتكلم محمد.... كنت بتعمل اي هناك واذاي تسمح لنفسك. تعمل كدا مروان وطي في الارض باحراج.... اسف بس صدقني الموضع غير مانت شايفه هالص انا بحافظ عليها محمد بتكتم.... بتحافظ عليها وانت رايحلها الجامعه يابيه بتعمل اي هناك هااا رد واذاي تدي لنفسك حق اصلا انك تلمسها تقدر تقولي الناس هتقول علينا اي في المنطقه وانت خارج من التا**ي مروان بسرعه..... لالالا صدقني انا ماسمحش لحد. يتكلم عليها كلمه واحده وحدودي انا عارفها كويس محمد.... امال اللي حصل دا يتسمي اي مروان.... انا كنت محمد..... مروان انا مش هحكم. عليك. مش تروح لاختك بس بنتي مروان قاطعه..... عم محمد انا فاهم في الاصول كويس وعندي اخت كمان واللي ماقبلوش علي اختي ماقبلوش علي حد محمد بصله بتقيم.... ماشي يامروان وسابه ودخل مني... مروان الاكل جهز مروان دخل وابتدا ياكل وكان سرحان في اللي جاي محمد. خرج من البلكونه دخل لبنته يطمن عليها كانت سرحانه محمد..... اي بقي رونتي سرحانه في اي رنا بتوتر.... لايابابا مفيش عادي محمدطبطب عليها...... عامله اي ياحبيبتي رنا..... الحمدلله محمد بصلها في عنيها ورنا بصت الناحيه تانيه محمد..... مخبيه عليا اي رنا بتوتر..... ها انا لا اي دا لا محمد. ضحك.... مخبيه اي رنافركت ايديها وحكتله اللي حصل من وليد. محمد...... وانتي جريتي اول ماكلم معاكي رنا.... ايوه محمد..... علي طول رنا..... اه محمد..... طيب ومروان رنا.بتوتر.... ها مالو مروان محمد..... شوفتيه فين. رنا...جيه الجامعه عشان يشوف اخته محمد.....وبعدين رنا.....بس محمد......انا واثق في بنتي انها عمرها ماتتخطي حدودها او تغلط مش كدا يارنا رنا.... ثقتك في محلها ياحبيبي وعمري ماهعمل حاجه تزعلك محمد. حضانها وباس دماغها...... ربنا يحفظك انتي واختك يابنتي ويبعد عنكم اي اذي يارب الايام.بتعدي ومفيشاي احداث جديده مروان قاعد.في البلكونه معاه كوبايه شاي منتظر خروج رنا عشان يشوفها وقطع خلوته دخول مني مني.....مسا مسا مروان ضحك...... خير مني...... حبيبي قلبي عامل اي مروان..... كويس عايزه اي مني..... احم احم مروان..... ادخلي في الموضوع على طول مني.....بصراحه بصراحه في بلوزه شوفتها هموت واجيبها يامروان مروان.....وبكام دي ياهانم مني.....150جنيه مروان طلع من جيبه فلوس وادها 200جنيه..... عشان تجيبي طرحه وتظبطي الطقم مني حضانته جامد.... حابيبي يااااحلي مارو في الدنياااا كريمه.....طيب يالا يابكاشه ادخلي شوفي مزكرتك مني......ماشي ياكرامله ودخلت اوضتها تزاكر وكريمه قعدت مع مروان واتكلمت معاه كريمه......اي الاخبار مروان.....تمام كريمه...... عينك بتقول كلام كتير مروان بص للسما وسكت كريمه..... روحت لحد. فين مروان..... روحت ليها بعيده بعد السما هفضل باصص ليها من بعيد بس لكن مقدرش اقرب منها كريمه...... ولي ماتقدرش تقرب يابيه ناقصك اي مروان..... ناقصني كتير يامي الجواز عايز فلوس وانا مش عارف اعمل اي الموضوع مش بالسهوله دي كريمه.....علي فكره محتاح تكون واثق من حبك ليها مش اكتر مروان بصلها بتعجب كريمه..... الواحداما يحب يامروان بيفحت في الصخر عشان يوصلها حبك ليها هيشجعك تكمل وكل ماتمل هتدفعك للي جاي خليك واثق في نفسك وفي حبك وحبيبتك تستاهل كل خير وقمر وانا بحبها مروان ابتسم بسعاده لان كلام امه حفزه.... بس انت عرفتي مين اللي قصدي كريمه همست في ودنه..... رنا حب طفولتك انا حفظاك اكتر من نفسك روح وكلم ابوها وادخل البيت ومااتخفش وربنا هيعينك ويقويك مروان اتوتر.... انت عرفتي اذاي كريمه ضحكت....في جمعيه مع ام وائل اللي في البيت اللي جمبينا كلمتها وهدخلك فيها وهتقبضها الاول عشان تجيب بيها الشبكه لرنا والشقه ربك هيسهلها بجمعيه تانيه وانا معاك ماتقلقش ربنا مش هيسبنا انوي انت بس مروان كانت ساعدته ماتتوصفش امه حلتله كل حاجه ورتبت لي كل شئ الايام ماشيه مفيش اي احداث مروان ماشي حياته ومش حابب ياخد خطوه غير اما يكون معاه فلوس نبيل متابع شغله وبيقرا ملف قضيه مهمه وقطع تركيزه. دخول السكرتير السكرتير..... نبيل بيه نبيله..... ايوه السكرتير بقلق.... هيا هانم البحيري في انتظار حضرتك نبيل بتعجب..... خليها تدخل نبيل استغرب زيارتها وانتظر دخولها بعد ثواني دخلت سيده في منتصف عقدها الثاني بخطوات ثابته وواثقه في نفسها وبهدوء تام قعدت علي كرسي هيا...... مساء الخير نبيل..... مساءالنور ياهيا هانم نورتي المكتب خير اي سر زياره المفجاءه دي هيا.....محتاجه واحد. من اللي بيشتغلو هنا يتابع ال*قود ومش عايزه غلطه فيها نبيل..... تمام هعين ليك. من اكفء الشباب اللي عندي هيا.... اوكي في انتظره بكرا ساعه 11في مكتبي نبيل...... تمام هيا.... كنت قولتلي ان في ورق عايز امضتي نبيل..... اه فعلا كنت هبعتهولك وفي كذا بند محتاجين نتكلم. فيه في ال*قد بتاعك الجديد هيا...... اي نبيل فضل يتكلم ويتناقشو في تفاصيل كتير وبعد مده هيا خرجت من المكتب ونبيل اتصل بمروان وجاله بعد دقايق مروان..... نعم يافندم نبيل..... اقعد يامروان مروان قعد. ومنتظره يتكلم ونبيل اتكلم عن مهمه مروان والمطلوب منه ينفذه مروان...... تمام يافندم نبيل...... معادك بكرا ساعه 11 ودا الكارت بتاعها في العنوان مروان..... تمام نبيل..... مروان انا رشحتك انت ليها لانك من اكفء المحامين عندي مروان ببتسامه...... وانشاء الله هكون عند حسن ظن حضرتك نبيل..... اتمني استووووووب: ♕♕♕ نكمل بكرا اي رايكم في البارت؟؟؟؟
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD