البارت3

2056 Words
هيا البحيري سيده من اشهر سيدات المجتمع قدرت تحفر اسمها في عالم الازياء والموضه وعملت اسم ليها بمجهودها رغم صغر سنها بس اسمها بيتعملو الف حساب واتعرف عنها انها مش بتتهاون في الغلط واسمها سابقها في كل مكان هي بنت جميله جدا جمالها خاطف للانظر وتمتلك بشره بيضاء صافيه ووجه برئ جدا غير معبر عن شخصيتها الجاده لابعد الحدود وطبعها الحاد ꧁꧁꧂꧂ صباح يوم. جديد. مروان واقف يجهز هدومه اللي هينزل بيها وسمع خبط علي باب مروان.... ادخل مني...... صبح صبح ياعم الحج مروان..... اهلا مني..... اي بتجهز نفسك ياعسليه مروان..... عسليه... اه ياستي عايزه اي مني..... هوانت تجهز بتدري ولاانا بيتهيقلي مروان.....بت انتي امشي من قدامي مش فايقلك عندي معاد مهم وانا متوتر خلقه مني...... هاااااااا انت رايح تقابل موزه اخص عليك يامروان ياخساره تربيه فيك يامروان ياماااااااا مااااااا ياكريممممممه تعالي مروان.......بااااس اي دا يخربيتك اي الفضايح دي يخربيت جنانك مني.....رايح فين ها مين هي قول قول قول مروان.....يخربيت كدا بس مش معاد زفت دا شغل مني.....هههها عليا انا باردو شغل وبتتشيك كدا علي بابا باردو مروان خبطها علي دماغها..... علي اساس ان بروح المكتب كل يوم بالبيجامه مثلا وبعدين اخرسي مش عايز اسمع صوتك انا متوتر خلقه مني بعلامات استفهام..... في اي ياشق احكي وفضفض مروان ضحك..... تعرفي واحده اسمها هيا البحيري مني....اكيد هو في حد علي كوكب دا مايعرفهاش مروان حك راسه.....ايوه مين دي بقي مني.....دي بقي ياسيدي من اكبر م**مين الازياء في الوطن العربي وبت**م كاجول وسواريه وحاجه علم وتعتبر من اكبر البراندات مروان.....امممممم مني.....بس انت بتسال ليه عليها هي تخصص بنات بس مروان......لا دا شغل كلمت استاذ نبيل وطلبت محامي وانا رايح ليها بس مني برقت وفتحت فمها مروان... اي في اي مالك. مني وهي علي حالتها...انت عندك. معاك مع هيا البحيري ولاواحده تانيه مروان رفع حاحبه.....مش عارف بس انت متنحه ليه وبعدين اخرجي بقي عايز اجهز هتاخر مني..... استني استني بس خودني معاك عشان خاطري وانا مش هعمل صوت والله هبقي ذي الكرسي اللي قاعده عليه مش هتحرك مروان..... انتي هبله يابت مني..... انا بحبها اوي يامارو ونفسي اشوفها وحياتي وحياتي مروان. بصوت عالي..... بااااس واطلعي باره مني خرجت ومروان كمل لبسه ومستغرب اخته بس ضحك.علي جنانها وبعد.مده خرج كانو جهزو الفطار وقعد ياكل معاهم مني.....فكر بس قول المساعده بتاعتك انا في حقوق باردو مروان بيضحك.....انا غلطان انى سالت واحده هبله ذيك مني.....انا هبله شكرا ياا بيه وبعدين استني هنا هوانت مش تعرفها بجد مروان.....لا واما استاذ نبيل كلمني عليها امبارح حسيتها انها حد مهم اوي واني المفروض اكون عريفها ف اتتحرجت اساله هي مين دي مني......انت عايش معانا علي كوكب دا يابني مروان.....بس يازفته مني.....بجد اصل هي فعلا اشهر من النار علي علم مروان.....انا ماليش في التفهات دي انا قايم اي مش هتروحي الكليه مني بتزمر...... معنديش محاضرات مهمه مروان.... ماشي وقام باس دماغ ولدته ومشي وهو خارج قابل رنا خارجه عيونهم اتقابلت وصوت نبضاتهم عالي ذي طبول مروان بتوتر..... ااااعامله اي رنا.... الحمدلله مروان..... بقيتي احسن رنا لسه هترد خرجت مي مي...... اهلا بالمتر ونص عامله اي يامعلم مروان ضحك.....اهلا ياقرده مي بغضب......يادي النيله عليا كان يوم اسوح يوم ماسموني الاسم الزفت دا بس تعالي هنا اي شياكه ديي يامارو مروان بص لرنا.....شكلي حلو مي صفرت.....تجنن رنا وطت في الارض وبهمس....حلو اوي مروان ماسمعش ردها ووكمان هي وطت في الارض ف معرفش رايها اي ودا ضيقه مروان.....انتي رايحه فين كدا مي.....هنشتري حاجات سلام بقي عطلتنا نزلو كلهم وكل واحد راح طريقه مروان بعد.مده كان وصل شركه هيا وعجبه ت**يم الخارجي.للشركه ودخل وسال عن مكتب هيا مروان.....صباح الخير السكرتيره.....صباح النور مروان.....في معاد مع هياهانم السكرتيره.....اقولها مين مروان...... المحامي مروان من مكتب استاذ نبيل السكرتيره دخلت لهيا تبلغها بوجوده هيا بصت في ساعتها وكانت 11 بالدقيقه عجبها نوعا ما انضباته في المواعيد.....دخليه مروان دخل وقعد بثقه علي كرسي الموجه ليها مروان.....احمممم هيا بصتله بتقيم....اهلا مروان.....اهلا بحضرتك. هيا....استاذ نبيل فهمك طبيعه الشغل هنا هيكون اي مروان...مش بالظبط هواللي قاله ان في عقود.انتي محتاجه محامي يكون معاكي باستمرار فيه بس لكن طبيعه الشغل اي ف انا معرفش هيا....انت ماتعرفش انا بشتغل في اي مروان......لا هو انتي مشهوره اوي يعني ومعروف مجالك.للكل هيا اضيقت منه لان الموقف دا اول مره تتعرض ليه علي طول اسمها سابقها.....انت ماتعرفش مين هي هيا البحيري مروان.......لا معرفش واعتقد دا مش مهم لان دا مش شغلنا انا مطلوب مني حاجه محدده ودا اللي انا جاي عشانها اسمك.دا مايخصنيش في حاجه هيا عجبها جديته في تعامل واهتمامه بشغله رغم ضيقتها منه ومن تجاهله ليها فحبت تعلمه درس هيا.....تمام.....الورق دا انت مطلوب منك تقراه كويس جدا بالحرف عشان دايما بيقي في بنود مهمه وثغرات مممكن تخسرني ملايين لو انت ماركزتش فيها مروان اضايق.....ماتقلقيش انا فاهم شغلي كويس هيا.....اوكيه اوضه الاجتماعات هناك ادخل اقعد فيها واتا ساعه وجيالك عشان نتاقش في بنود. المهمه قبل الاجتماع مروان.... اوكي مروان دخل الاوضه اللي قالتله عليها وانهمك في قرايه الملف وابتدا يكتشف في ثغرات كتير والوقت عدي بيه من غير مايحس وهيا في مكتبها مستنياه يخرج الوقت عدي الساعه وهو لسه مخرجش ماملش ودا عصبها هيا بضيق......بقالو 3ساعات اي مازهقش بيعمل اي كل دا وقامت بضيق وداخلت الاوضه كان قاعد.ماسك الورق بيقراه بتركيز متنهاي لدرجه انه محسش بيها اما دخلت هيا خبطت علي تربيزه....انت اي مروان.بانتباه.....ايوه هيا...اي بتعمل اي كل دا مروان....بقراء الورق هيا......امممم وخلصت مروان....ايوه هيا......وبعدين مروان.......ال*قد في دروبات كتير هيا باستفسار..... اذاي مروان...... اولا هما كاتبين ان الماتريل هما اللي هيجبوها وسعرها مكتوب بالدولار مع ان المصنع اللي هما بيتعاملو معاه مصري ومش بيتعامل غير بالجنيه فرق العمله دي طبيعي هيكون م**ب ليهم اي خسار او خطاء في تصنيع هيكون عليكي انتي كامل وطبعا دا ماينفعش لازم يكون بنفس نسبه راس المال غير كمان ان هما المسؤلين عن توزيع بمعني اصح وخلاصه ال*قد. دا ان المطلوب منك ت**يم والباقي حريه ليهم هم انا معرفش انتيي نظام تعاملك اي مع العملاء بتوعك انا قولت اللي موجود في ال*قد بس هيا بدون ردود فعلا..... تمام مروان استغربها بس ماعلقش هيا مسكت موبايلها واتصلت بالسكرتيره تجيلها السكرتيره...... نعم يافندم هيا..... اتصلي فاروق جاويش وبلغيه ان المعاد اتلغي والمعاد الجديد. هحدده اما افضي عشان عندي مواعيد مهمه مفهوم السكرتيره بتعجب...... حاضر اي اوامر تانيه هيا..... لا مروان مش فاهم حاجه ومتابع في **ت هيا...... شغلك. هنا انتهي هتيجي بكرا في نفس مروان باصص ليها باستغراب عنده فضول يعرف هي بتخطط. لايه مروان..... تمام هيا...... علي فكره شغلك. معايا بحساب لواحده بعيد عن حسابي مع نبيل مروان هز راسه وسابها ومشي هيا تابعته وبقي عندها فضول تعرف عنه كل حاجه واتصلت بواحد. من اللي شغالين عندها هيا..... الو ياكرم. كرم.... الو ياهانم هيا قامت للشباك ووقفت عنده وبصت علي مروان..... في شاب خارج دلوقتي قدامك كرم..... مالو هيا..... عايزه اعرف كل حاجه عنه كرم.... نعم هو زعلك في حاجه ياهانم هيا..... كلامي يتنفذ وبس كرم.... حاضر ياهانم هيا قفلت وابتسمت...... اي حكايتك وبعد كدا.... انت بتلعب معايا انا انت اللي ابتديت و***بت معايا رنا قاعده في اوضتها سرحانه وجت مي بصوت عالي..... رااااااااانااااااااا رنا بخضه..... في اي اي مي غمزتلها..... اي اللي واخد. عقلك ياعمري رنا.... بس يارخمه مي.... قعد وربعت..... حكاوي اخر الليل مالك بقالك فتره مش طبيعيه وبعدين سمعت كلام كدا عن شخشيه جديده رنا..... شخشيه. انتي بتجيبي كلام. دا منين مي..... من دنيا مين وليد دا بقي رنا..... دا معيد عندنا في الجامعه مي...... شكله اي طبعه اي كل حاجه تعرفيها عنه واي اللي حصل وقتها رنا..... شكله هو طويل ووسيم وبس طبعه هادي اللي حصل وقتها هو طلب يكلمني بس انا جريت مي.....اهدي عليا بس طيب ورفضتي تكلميه ليه رنا.....انتي هبله اكلمه بتاع اي اصلا مي....هو المفروض المعيد بتاعك ف طبيعي منا بكلم مدرسين عندي انتي لي خدتيها بطريقه تانيه رنا اتوترت....عادي مر ضيقت عنيها وبصت ليها.....في اي معرفوش يابت اعترفي رنا..... مني دايما تقولي انه طول المحاضره عينه عليا وانا اصلا مش مقتنعه بدا وبقول عادي بس مش عارفه اول ماجيه يقف قصادي خوفت اوي وجريت مي..... طيب لي مش مقتنعه عادي طبيعي يعجب بيكي انتي مش شايفه نفسك. دانتي قمر رنا......هومن عالم تاني يامي اللي اعرفه عنه انه من عالم تاني خالص مي.....هو في حد.تاني انتي بتحبيه صح رنا اتوترت.....ها مي......ياتي خدودك بقيت حمرا خالص مين بقي رنا....بس بقي مفيش حد.عادي مي.....ميين يابتتتتت رنا....مي وبعدين بقي مي غمضت عين وفتحت عين....الوش دا مش غريب عليا رنا.....انا قايمه من قدامك خالص مي.... هسيبك بس مش كتير ماشي وهترجعي انتي تحكيلي وليد راجع من المكتب تعبان اوي وقعد علي اول كرسي قا**ه وغمض عينه في ارهاق وتفكيره جيه في رنا وافتكر ضحكتها وكلامها كانها فديو اودمه وفاق من زكرباته علي صوت حد. جنبه ....... ياوووووليو وليد..... يخربيت خضتني يابني اعقل بقي يخربيت دماغك ياكريم كريم......حبيبي ياويلو واحشني ياعم وليد.....جيت من المانيا امتي كريم.....من ساعه كدا وليد....امممم اتهبب بقي واهتم بمزاكرتك وكفايه سفر كريم..... حاضر بس قولي بقي كنت سرحان في اي ياش*ي وليد.....بس ياض هوانا صايع زيك كريم.....انااااا خالص دا انا غلبان وانت ظالمني وليد.....ياراجل كريم.....ماشي ياعم انا في الخدمه لو احتجت حاجه وليد....كريم بقولك اي كريم....خير وليد قام وقف وحط ايده علي دماغه....هو انا لو عايز واحده.تشتغل عندي اقولها اذاي كريم رفع حاجبه.....بوص ياشبح خلينا واضحين مع بعض وانا هظبطك لكن تلف عليا هزعلك وليد.....هي طالبه عندي وانا عايزها تشتغل سكرتيره عندي كريم.....وبعدين وليد.....اي كريم.....انت بتحبها صح وليد.....اه كريم....طيب ماتقولها ص**حه بيحبو هما الجو دا وليد..... جيت اكلمها سابتني وجريت كريم ضحك.... قول والله جريت بجد وليد..... يوه بقي اسكت وكفايه ضحك كريم......خلاص خلاص هقولك تعمل اي وليد...... قول كريم.....&&&&&& وليد..... تفتكر هتنجح كريم..... عيب عليك وليد..... ربنا يستر اليوم عدي علي كل وكل واحد. في مشغول في تفكيره وصباح يوم جديد رنا ومني راحو كليه ذي العاده ووليد دخل المدرج وقبل مايبتدي شرح قعد علي كرسي المخصص ليه وليد.....النهارده هيكون مختلف شويه لان موضوع المحاضره مختلف انتم بعد ماتتخرجو وتنزلو الحياه العمليه هتقابلو ناس كتير بمختلف الطباع اوقات هيجيلك مزنب هيطلب منك انك تدافع عنه ودا طبيعي اهم حاجه يكون عندك الادله الكافيه لدا انتم بقي مين شايف نفسه يوافق يكون في المكان دا مع ابداء الاسباب طبعا الطلاب كان في منها معارض وفي منها مؤيد ووليد عينه علي رنا وملاحظ ضيقتها ورفضها علي كلامه وليد..... شششش صوتكم علي انا هختار منكم يتكلمو وابتدا يختار طلابه ويناقشهم وعينه علي رنا وجيه الدور عليها وليد.... انتي تعالي رنا برقت.... ااانا وليد.... ايوه رنا قامت. وكانت متوتره اوي ووقفت جنب وليد وابتدا يتناقش معاها وكانت منفعله بي داخليا وبتحاول تتكلم براحه عن رايها وليد اعجب جدا بكلامها ورايها وليد بعد عن المايك..... انا عايزاتكلم معاكي في موضوع مهم ومن قبل ما تجري انا محتاج سكرتيرة تمسك شغلي وتكون فاهمه فيه وانا عجبني أسلوبك في الحوار وتملكك لنفسك ودا شئ اساسي في شغلنا وطلع الكارت بتاعه واداهلوها براحه غشان محدش يلاحظ..... دا كارت بتاعي ومستني مكلمتك نتفق علي كل حاجه وعنوان المكتب فيه رنا اخدت الكارت وجريت رجعت مكانها وبعد المحاضره خرجت بسرعه كان حد. بيجري وراها ومنتظرتش مني رنا رجعت البيت وكانت بتنهج وكان بباها قاعد بيشرب شاي محمد..... في اي يارنا مالك رنا قعدت وخدت نفس وحكت لبابها اللي حصل محمد..... وبعدين انتي رايك اي رنا..... مش عارفه محمد.....هوانا حرمك من حاجه يارنا رنا.....لا خالص بس انا هاخد خبره ودا مكتب كبير وليه اسمه يابابا وهايساعدني كتير رنا قعدت وخدت نفس وحكت لبابها اللي حصل محمد..... وبعدين انتي رايك اي رنا..... مش عارفه محمد.....هوانا حرمك من حاجه يارنا رنا.....لا خالص بس انا هاخد خبره ودا مكتب كبير وليه اسمه يابابا وهايساعدني كتير محمد.....ماشي يارنا المهم تخلي بالك من نفسك وانتي قولتي ليه اي رنا.....انا مش رديت عليه انتظرت راي حضرتك الاول محمد ابتسم....ماشي ياحبيبتي بس فكري كويس في الموضوع دا رنا.....حاضر الايام عدت ورنا متوتره مش عارفه تاخد قرار هيا عرفت كل تفاصيل حياه مروان وعجبها فكره انه مكافح وثقته في نفسه عجبتها اوي وكل يوم تبعت لي وتقعد. تتكلم معاه في اي حاجه مروان راح مكتب هيا لانه عرف ان فيه اجتماع واستعد. ليه وبعد. مده كل اتجمع هيا..... اهلا فاروق فاروق..... اهلا هيا هانم اي ياهانم بتتقلي علينا كدا هيا..... انا مش فاضيه مش اكتر وانا فضيت حددت المعاد فاروق.... ماشي ياهانم هيا اخدت ال*قود من مروان...... فاروق.....قرأتي ال*قود هيا.....طبعا بس وقفت عند نقطه انت المسؤل عن المتريال مش كدا فاروق.....ايوه هيا....والخساره عليا فاروق بقلق....اااه هيا....تمام انا.موافقه علي كل شروط اللي موجوده فيها فاروق بسعاده.....نمضي ال*قود هيا......نمضي مضو كلهم ال*قود ومروان متابع في **ت بس حاسس انها ناويه علي حاجه هيا..... انا حابه اشوف المتاريل اللي هيتم بيها الشغل فاروق..... افندم هيا.....التنفيذ هيتم من بكرا وانا لازم اشوف الخامات فاروق اتوتر ومش عارف يتكلم هيا مسكت موبايلو..... اتصل بحد. من المصنع يبعت عينه فاروق......دي اهانه انا ماسمح... هيا....تسمح ولاماتسمحش كلامي يتنفذ عشان انت اللي هتندم فاروق.....انتي بتهدديني هيا ببرود.....اه...ومسكت الورق....في حاله ان الخامات تكون غير مطابقه يلزم علي فرض شراء خامات اخري من نوع اللي تحدده.الم**مه فاروق......نعممممم هيا....انت متعصب ليه فاروق.....انتي بتقولي كلام غريب و دا مايصحش هيا.....صوتك مايعلاش هنا عشان انت اللي هتندم فاروق......انا مبهدتش ياهيا هانم هيا.....وانا مبهدتش انا بوضحلك وسمعو صوت خبط علي باب استوووب ونكمل بكرا؟؟؟ اي رأيككم في البارت وتتتوقعوواي اللي هيحصل في اللي جاي؟؟؟؟
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD