bc

ع**ده قلبي الجزء الاول

book_age12+
66
FOLLOW
1K
READ
others
comedy
like
intro-logo
Blurb

هي فتاه ع**ده ولكن بسيطه بكل شئ

تقع بين يدي القاسي الذي لا يرحم ابدااا

فهل سوف تغير هذا القاسي ليصبح عاشقها

وتتحمل قسوته وهو يتقبل عنادها ويعشقها

ام للقدر رأي اخر ??

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
عند تفكيري بگ اغفو عن العالم لفتره وابتسم لرؤيتك في مخيلتي ...... في احد الاحياء متوسطه الحال تستيقظ جميله علي اثر اشعه الشمس المزعجه ولان جميلتنا مجنونه وبشده فهي لا تفوت لحظه من دون ان تمرح وتضحك بها استيقظت وهي تقول بغضب مصطنع :يعني لازم تصحيني دلوقتي يعني وتلزقي في وشي كدااا كان فاضل ثانيه وهيرقص معايا سلو زي الاميره سندريلاااا اااااااف لتهب واقفه وهي تتجه ناحيه الحمام لتتوضأ وتؤدي فرضها وبعد ذلك ترتدي بيجامه من اللون الكاشمير لتخرج من غرفتها علي صوت امها وهي تقول لاخوها بغضب شديد منه :تعالي يالا انت افطر قبل ما تنزل دا انا لو كنت مخلفه ح*****ت كان نفعوني عنكوااا . ليخرج لها محمود من الغرفه وهو يقول لها بتمثيل درامي :طلقني لو مش عاجبك طلقني #بصوت احمد حلمي ??# لتردف عليه الام قائله وهي توجه ناحيته سلاح ذو حادين #طبعااا عارفينه ابو ورده دااا.ايوه هو دااا??# لتخرج لهم روان قائله بمزاح :صباح الخير يا قوم صوتكوا جايب لاخر الشارع . لترد عليها الام بغضب منهما :شوفي اخوكي الزفت داا وخليه يطفي الارف اللي مشغله داا . لترد عليها روان قائله بمزاح وتمثيل :اي انت بتقولي اي بس يا ماما انت عاوزه حسن شاكوش ولا حمو بيكاا يزعلوا منك دا ارف داا لتتجه الي اخوها محمود لتغني معه قائله :ايوه يا دودو يا مدلعنا بهوايا انت قاعده معايا عنيكي ليا مرايا ياجمال مرايا العين . لتذهب الام الي المطبخ وهي يائسه من تغير اولادها المجانين كما تطلق عليهم وتكمل روان الاغنيه مع اخوها وهم يرقصون عليها بطريقه مضحكه للغايه وعند انتهاء الاغنيه ترد روان قائله :اه يا واد يا دودو تعبت خلاص بقااا كفايه . ليرد محمود قائلا وهو يمسكها من ثيابها ويرفع من علي الارض :اي يا بت انتي الدلع دااا دا انا لو عندي اربع سنين مش هتقوليلي كدااا . لتردف روان بمزاح وتمثيل درامي مضحك :انا اسف يا باشا اخر مره بس سيبني لحسن انا شايفه البحر من هنا . ليضحك عليها بشده ويتركها تتجه خارج الغرفه وهي تقول له :اه صحيح يا دودو انت نازل خلاص رايح الشغل ليلقي عليها وساده صغيره في غرفته قائلا بغضب :تاني دودو دي يا حيوانه #طب والله الدلع حلو ??#لتجري روان خارج الغرفه قبل ان تصل اليها. محمود اخو روان الكبير ،27 سنه مهندس معماري ولكنه مرح للغايه مثل اخته الام حنان وهي ام روان ومحمود قامت بتربيتهم بعد وفاه والدهم محمد الاسيوطي دكتور الجامعه . لنعود الي بطلتنا وهي تتحدث في الهاتف مع صديقتها المقربه بشده . :الو يا حيوانه لسه نايمه لغايه دلوقتي #ايوه دا حب مش شتيمه علي فكره ??# لترد عليها منه بنعاس شديد ومرح ايضاا :يا حبيبتي انت مش خلصتي الكليه خلاص صاحيه بدري ليه طيب روحي يلا روحي نامي وسبيني انام . لتردف روان بعدها قائله :مهو انا لو قاعدت اكتر من كداا في البيت مش هعرف اتحرك من الطخن جسمي بقااا شبه ويزو بتاعت مسرح مصر . لترد عليها منه بغضب :طب اعملك اي انا دلوقتي اجي اعملك نظام غذائي يعني . :لترد روان قائله :لا عاوزه اشتغل والنبي بدل ما انا قاعده كدااا شبه كيس الجوافه . لترد عليها منه بضحك :هي مين دي اللي تشتغل انت دا انت كنت شويه وتض*بي الدكاتره لما يزعقولك عشان بتتاخري عاوزه تروحي شغل وتصحي بدري ومواعيد بقااا وكداا دا انا مستحملاكي بالعافيه . لترد روان قائله بمزاح . :اسكتي مش انا اتغيرت اه والله من ساعه ما خلصت الجامعه وماما بتصحيني كل يوم عشان اساعدها ودلوقتي مبقاش في غير نظام مع ماما بابو ورده بتاعها . لترد عليها منه قائله :طيب روحي اشتغلي وسبيني انام والنبي . لترد روان بضحك :طيب خلاص صعبتي عليا روحي نامي .#حنينه اووي روان دي ??# لتردف بعد ذلك بصوت عالي تقول :ياااااااااامنه اصحي بقااا مش هتناااامي تاني #مش قولتلكوا ??# لترد منه بغضب وفزع :عااااااااااا اي دااا خلاص بقااا والله ما نايمه غورررررري . لترد روان ببرود شديد :ايوه شاطره يلا باي هكلمك تاني . لتقفل روان الخط وتبدأ في البحث عن عمل ....................................... وعلي جهه اخري في نفس الوقت ولكن في قصر فخم للغايه يستيقط بطلنا وهو سيف الهاشمي وكأنه بطل احد الافلام بوسامته الشديده علي رنين هاتفه من صديقه المزعج بشده وهو يقول له :يا برنس كل دااا نوم اصحي يا عم بقااا . ليردف سيف بغضب :عاوز اي ع الصبح كداا اكيد حصلت مصيبه . ليردف حسام بمرح :يا عم ربنا ما يجيب مصايب . ليرد سيف بضيق :انجز عاوز اي . ليرد حسام بخوف من صديقه فهو يظل سيف الهاشمي الذي يهابه الكل رغم انه شريكه في الشغل ايضاا ولكنه يخافه بشده :احم لا كنت بفكرك بس بصفقه العربيات اللي طلبناها من برااا هيجوا النهارده عشان نتفق. ليرد سيف بهدوء :طيب انا جاي . ويقفل الخط في وجهه مثل كل مره فهي عادته دائما ليردف حسام بمرح :يوووووه نفسي انا اقفل الخط في وشك في مره عشان تحس بيها يا رخم . ليستيقظ سيف ويدلف الي حمامه وبعد ذلك يرتدي بدله سوداء من الماركات العالميه ويخرج من غرفته الي غرفه الطعام ليتناول الافطار مع عائلته وهو يقول :صباح الخير ليردوا عليه بابتسامه :صباح النور ويجلس امام اخته وهو يوجهه نظره ناحيه اخته قائلا :ماخدتيش الحراس معاكي لي امبارح لتردف قائله بمرح :انت عارف بقااا اني مش بحب اخدهم معايا وبعدين كنت بشتري هدوم انا وصحبتي مش هروح بيهم يعني بحس اني نجيب سويرس شريكي انا اتفههه من كدااا والله . ليردف بهدوء شديد :معلش لازم يكونوا معاكي عشان انت عارفه ان لياا اعداء كتير . لتردف قائله :طيب مااشي المره الجايه هخدهم ليرد عليها قائلا :ايوه كل مره بسمع نفس الجمله ماشي يالااا سلام دلوقتي عشان ورايا شغل لتضحك الام علي اولادها وهي فخوره بابنها الذي جعل شركه والده فروع من الشركات باسم شركات الهاشمي التي تعتبر من اهم الشركات عالميااا ليذهب سيف الي شركته بسياره اخر موديل من سياراته العديده ويدلف الي الشركه وهو يري تهامس الموظفات علي وسامته الشديده وهو يزداد غرور وتكبر ليدلف الي مكتبه فيري من ينتظره ليردف بمرح شديد :كل دااا كنت هنام وانا مستنيك ليردف سيف بغضب من صديقه الذي لا ينتهي من مزاحه ابدااا :نعم ومستنيني لي انشاء الله ليردف حسام قائلا :لا ابداا بس كنت عاوزك تمضيلي علي كام حاجه كداا ليردف سيف بحسم :طب هاتهم يلا واطلع برااا ليتجه اليه حسام وينهي معه عمله بخوف شديد منه ويخرج من مكتبه ويتجه نحو مكتبه لاكمال عمله ويترك سيف يفكر في تلك الصفقه العالميه التي يريد كل من بالسوق الحصول عليها لانها تعتبر من اهم الصفقات عالميا ولكن من هم امام سيف الهاشمي بقوته وشجاعته لكي يستطيعوا الوقوف امامه ولكن ايضا يظل له اعداء يريدون منافسته بشده ليتذكر شئ مهم ويتصل بصديقه حسام وهو يقول له :نسيت افكرك بالاعلان اللي قولتلك عليه عشان السكرتيره الجديده عملت اي ليرد عليه حسام قائلا :خلاص يا عم عملت كل اللي انت عاوزه نزلت الاعلان وكتبت فيه كل اللي انت عاوزه ليرد عليه سيف قائلا :طيب تمام ويقفل الخط في وجهه مره اخري ليردف حسام بمرح طب تصدق اني مش هرد عليك تاني غير اما تحترمني انا اه تافهه بس مش اوووي كدااا #هما التافهين دايما بيحصل معاهم كداا اسئل مجرب ??# ................................ ونذهب الي بطله اخري في روايتنا وهي منه محمد صديقه روان المقربه وفي منزلها وهو منزل متوسط الحال تعيش مع والدها احمد الدسوقي وهو صديق محمد الاسيوطي والد روان رحمه الله حيث ان روان ومنه اصبحوا اصدقاء اثناء صداقه احمد ومحمد وعندما توفي احمد حزن محمد السوقي بشده علي صداقتهم التي دامت طويلا لتستيقط بطلتنا التي تعشق النوم والمغامره والذي يحبها والدها بشده وعندما توفت والدتها ايضاا تعلق بها اكتر لتستيقظ بعدما حدثت روان وايقظتها لتقول :منك لله ياروان دي صاحبه اي دي بس اللي ربنا بلاني بيها #كلهم كدااا والله بعاني انا كمان ??# لتدلف الي الحمام وتتوضأ وتصلي فرضها وتبدل ثيابها وتخرج من غرفتها لتجد والدها احمد الدسوقي يجلس امام التلفاز بعدما تقاعد من عمله للتحدث معه بمرح قائله :ازيك يا حجيج يا عسل انت ليرد عليها احمد بضحك وحب : يا بت انت حجيج اي وبعدين كل داا نوم . لترد عليه :ما انت عارف بنتك بقااا يا حج مصدقت خلصت الجامعه عشان انام براحتي الدكاتره كانوا ق*فينا والله ليرد عليها بمزاح هو ايضاا :اه ما انا عارف الق*ف داا ما اصلي كنت دكتور في الجامعه انا كمان وبق*فكوا كدااا ولا ناسيه لترد عليه باحراج شديد فقد نست ان امامها دكتور كان في الجامعه :احم اه صح طب معلش بقااا جت فيك المرادي ليرد عليها :قومي يا بت انتي من هنا روحي كملي نوم يلااا لترد عليه بضحك :طب بس بقااا عشان مصدقش وادخل اكمل نوم بجد انت عارفني في الحاجات دي مبهزرش ليرد عليها بغضب مصطنع :قومي يا بت من هنااا لترد عليه :ايه يا حجيج انت بطرقني ولا ايه حب جديد دااا ولا ايه لحسن انا بغير علي فكره ليرد عليها بضحك شديد علي كلام طفلته :حب جديد اي يا هبله انت مستحيل احب حد غير امك لترد عليه بتمثيل :اي بتخوني يا فوزي وبتقولها في وشي كداا انك بتحب حد غيري ااااااااه قلبي ليرد عليها بحب وضحك :يا هبله قومي ابت شوفي انت رايحه فين. وقبل ان ترد عليه رن هاتفها برقم صديقتها فردت وهي تقول :نعم عاوزه اي بعد اما عكننتي علياا وصحتيني من احلي نومه لترد عليها روان بضحك واستفزاز :احسن عشان متنميش كل دااا تاني يا **لانه وبعدين انت فين تعالي اقعدي معايا شويه بدل ما انا قاعده وشي في الحيطه كدااا وبكلمهااا لترد عليها منه :طيب هجيلك البس بس لتررد روان :طيب مستنياكي هعمل عصير وفشار لغايه اما تيجي لترد عليها منه بمرح وشهقه عاليه :اي لا فشار وعصير اي انا جعانه مفطرتش جهزيلي فطار لترد روان بمرح :لا انت كداا جايه علي طمع بس ماشي هخلي ماما بقاا تعمل اصل انا مش بعرف اعمل غير فشار بس بصراحه #والله حتي داا بيتحرق مني ??# لترد :طيب ماشي انا جايه اهووو سلام وتقفل الخط وتلتفت نحو والدها :اهوو هخلصك مني هروح عند روان شويه ليرد الاب بحنان :طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك لتبوسه من خده وتذهب الي غرفتها لترتدي فستان من اللون الرمادي وحجاب من اللون النبيتي ولكن غايه في البساطه والجمال في نفس الوقت ........................ وعلي الجهه الاخري يوجد روان ووالدتها وهي تقول لها :ماما منه جايه وجعانه جهزيلنا بقااا حاجه حلوه كدااا وانا هعمل فشار وعصير لترد عليها الام :انا هعمل اكل عشان منه بس لكن انتي اولعي لترد روان بمرح :بيس يا مان بيس لتجري من امام والدتها قبل ان يصل اليها الهدف #محمد صلاح في نفسهااا اووي??# وتسمع صوت جرس الباب لتذهب وتفتح الي صديقتها وهي تقول :اهلا كل دااا وجايه لترد عليها منه :مش كفايه اني صحيت وجيت اسااسا لترد روان بضحك :اه صحيح عندك حق ?? لتقول لها منه بجوع :انا جعانه اوووي هي طنط في المطبخ :اه جوه بتعملك الاكل دي بتعاملك احسن مني والله لترد منه بضحك :ايوه طبعااا مش بنت صاحبتها ولا ايه وعندما خرجت حنان من المطبخ ورأت منه حتي اخدتها في احضانها وهي تقول :عامله اي يا حبيبتي بتكلي كويس وباباكي عامل ايه لترد عليها منه بحب فهي تعتبرها مثل امها لانها تخاف عليها وتعتبرها مثل بنتها منذ وفاه والدتها لانهم كانوا اصدقاء مثلها هي وروان واكثر :الحمد لله يا طنط احنا كويسين والله ربنا يخليكي لينا لترد حنان :ويخليكي ليا يا حبيبتي يارررب واشوفك احلي عروسه في الدنيا لترد روان بحزن مصطنع ومرح :والله يا ست ماما دانتي مدعتيش ليا اني اكون عروسه لترد حنان بمرح وغيظ من ابنتها :عشان انت مش هتكوني عروسه يا حبيبتي هتبقي جاموسه منحوسه لكن عروسه مفتكرش خالص .. روان بحزن مصطنع :طيب يا ست ماما وريني بقااا مين هيغسلك المواعين النهارده لترد حنان بتلقائيه :دااا غصب عنك يا رورو مش بمزاجك يا حبيبتي ويلا خدي منه وادخلي جوه لترد عليها منه وهي تضحك بشده علي روان :طيب يا طنط احنا هندخل جوااا لغايه ما تخلصي لتاخد روان وتدخل بهااا الي غرفتها وهي تضحك بشده علي صديقتها المجنونه روان بغضب :بتضحكي علي اي يا رخمه انت منه :بضحك عليكي طبعاااا ??? وبعد قضاء يوم جميل معهم بجنانهم ومرحهم وجوهم الذي لا ينتهي من مشاجره روان وحنان #سبحان الله انا ومااما جدااا ??#تذهب منة الي بيتها وهي في طريقها الي المنزل وهي تمر من الطريق للجهه الاخري كي تدلف الي العماره التي تسكن بهااا حتي تاتي سياره غاليه الثمن من امامها في نفس الوقت ويحاول السائق التحكم بالسياره في اخر لحظه وعندما استوعبت منه ما حدث حتي انفجرت به قائله :مش تفتح يا اعمي انت اي ماشي تدوس في الخلق كدااا بطير بالعربيه دا انت سواق متخلف صحيح لينزل السائق من السياره وما هو غير حسام الذي سرح في جمال تلك الاميره التي تقف امامه بذلك الفستان والحجاب الذي جعلها غايه في الجمال وبعدما فاق من شروده واستوعب توبيخها له قائلا لها بغضب شديد هذه المره :انت هبله يا بت انتي انت اللي طلعتي قدامي وانا سايق وتصدقي يارتني ما وقفت العربيه كنت شيلتك عشان طوله ل**نك دي اللي عاوز قطعه منه بغضب شديد مما قاله هذا الشئ :تدوس مين ياااااالا طب كنت اعملها كدااا وانا بعد اما اموت اطلعلك في شكل شبح والله ما كنت رحمتك هاااا ليقول لها بغضب مصطنع لانه كان يريد ان يضحك علي ماقالته :طب يلا بقاا ابعدي عن العربيه يا حلوه عشان غاليه وهتتوسخ كداا ابعدددي منه بغضب مما قاله هذا المتعجرف في نظرهاااا :تتوسخ مني يااااالا طب والله ما انا سيباك هااا لتمسك بطوبه كانت ملقاه علي الارض وتلقي بهااا في زجاج السياره وتجري قبل ان يمسك بهاااا حتي دلفت الي العماره واخذت تضحك بشده عليه وعلي منظره الان وفي مكان الحادث وقف حسام مصدوم من فعلتها تلك وعندما استيقظ من صدمته لم يجدها امامه وكأنها شبح واختفي في ثواني واخد يتوعد لهااا بالكثير علي فعلتها واراد ان يخنقها بيديه الان علي فعلتها في سيارته #اي يا حوس فين هزارك مش واخدين عليك بتتعصب ??# فذهب الي منزله وكانت شقه غايه في الذوق والفخامه وكان يفكر طوال الليل في تلك الجميله المجنونه كما اطلق عليهاا

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook