الثاني

2096 Words
رواية #عقد_زواج الجزء 61 أنيكا بتفتح عيونها وتلاقي شيفاي بيلمس خدها وبيقول لها اسرارك أنيكا فجاءة ترتعش وتحس بخوف شديد وكأنها بحلم وتغمض عيونها وتشوف خيالات من ذاكرتها وترتعش اكتر شيفاي يلاحظ ويحاول يكلمها بس هى كأنها بتحلم خايفة شيفاي خاف عليها وبدأ يكلمها شيفاي.أنيكا مالك قولي بترتعشي ليه كده أنيكا مش بترد بس خايفة ومش عارفة ليه بتقف فجأة وتفضل تبعد عن شيفاي وتحط ايدها على ودنها كأنها مش عايزة تسمع الذكريات اللى فى مخيلتها شيفاي يقرب يحاول يهديها بس هى فى دنيا تانية .موهيت هيجنن وهو يكلم نفسه فينك أنيكا يا إلهي كوني بخير أنيكا أنيكا تبدأ تغضب اكتر الأصوات بتزيد فى ودنها وتسمع الكلام وتهلوس أسرار أسرار أنيكا أسرار .أنيكا تصرخ ابعد عني كأنها سامعة حد بيكلم فى ودنها وده بيعصبها شيفاي يروح عندها بس كل شوية هى تبعد شيفاي بيحاول يهديها .أنيكا اهدي مالك بس قولي ايه اللى مخوفك كده أنيكا بتبكي جامد جدا وهى خايفة وشيفاي مش عارف ليه .خدها فى حضنه شيفاي.اهدي بس بس انا جمبك اهدي حبيبتي . شيفاي سمعته بيقول حبيبتي بدأت تهدي وتنظر لشيفاي بكل حب أنيكا .متسبنيش أرجوك مستبنيش شيفاي ياخدها فى حضنه جامد ويطبطب عليها ويمسح على شعرها بكل حنية وخوف . موهيت بدأ يترعب على أنيكا مش عارف يتصرف حتى تلفونها مقفول قرر يروح لشيفاي عشان يدور معاه لأنه خايف تكون طلعت بره القصر على حد فكره .انها عصبت علي شيفاي وخرجت وهو ما يعرفش أن الحقيقة مش بتكره شيفاي هى بتحبه ودي الحقيقة اللى هتصدم موهيت وتخليه يتحول لعدو لدود لشيفاي .ويحاول بكل الطرق ياخد أنيكا منه .موهيت يروح عند شيفاي ويخبط تاني والمرة دي ينده عليه .أنيكا تسمعه تصرخ بصوت عالي وموهيت يسمع ويفتكر أن شيفاي بياذي أنيكا وهى بيصرخ وتبكي من الخوف .موهيت بيخبط اكتر وخايف على أنيكا وشيفاي بيحاول يهدي أنيكا ونفس الوقت عايز يفتح لموهيت .ليوقف خوف أنيكا .موهيت بي**ر الباب ويدخل يلاقي أنيكا فى حضن شيفاي .موهيت ينصدم يفتكر انه بيحاول يقرب منها .أنيكا بتشوف موهيت بتبعظ عن شيفاي وتروح تقف بعيد موهيت يروح يحاول ياخد أنيكا بس شيفاي يبعده .ابعد عنها موهيت موهيت .انت عملت لها ايه شيفاي يا حقير شيفاي.ابعد موهيت أنيكا تعبانة مش اكتر موهيت .تعبانة هنا فى غرفتك فى غرفة الملابس شيفاي انت استغلتها قولي شيفاي .موهيت بقولك أنيكا منهارة افهم ‏ عقد_زواج الجزء 62 موهيت يروح عند شيفاي ويضربه ويحاول ياخد أنيكا بس شيفاي يبعده عنه موهيت مش ساكت وفاهم غلط ومصمم ياخد أنيكا .وانيكا بتبكي وخايفة من اللى بيحصل شايفة شيفاي وموهيت بيضربوا بعض تصرخ وتقولهم بس كفاية بس وتصرخ جامد كفاية ويجي كل اللى بالقصر .يروحوا على صريخ أنيكا .وهى منهارة بتبكي جامد وتصرخ ابعدوا عني ابعدوا موهيت بيحاول يقرب هو وشيفاي وهي مرعوبة منهم هما الاتنين موهيت ينظر لشيفاي كأنه خلاص كفاية موهيت .خلاص أنيكا خلاص احنا مش بنتخانق .صح شيفاي ويغمز له شيفاي .اه أنيكا احنا بس بنهزر وياخدوا ايدها وتطلع بره غرفة الملابس بعدها العيلة تدخل عند شيفاي وكلهم مش فاهمين شىء من اللى حصل أنيكا لسه خايفة وشيفاي وموهيت ماسكين ايدها .وروما تاخد بالها تروح لها روما .اختى انتي كويسة حصل ايه شيفاي .ولا شىء روما بس أنيكا افتكرت انا وموهيت بيتخانق فخافت مش اكتر موهيت.انتي عارفة أنيكا حساسة ازاي راجيني .وانتي كنتي هنا فى غرفة شيفاي بتعملي ايه أنيكا .شيفاي ينظر لها بغضب تيا .واضح جدا راجيني بس كنت استني شوية حبيبتي كلها بكرة .موهيت يعصب عليها جامد .احترم نفسك يا آنسة شيفاي .حتى لو أنيكا زوجتى المستقبلية وكلها بكرة .وعادي نكلم سوا موهيت ماسك أعصابه ومش قادر يكلم وتيا وراجيني معصبين جدا من رد فعل شيفاي عمره ما كلم كده ولا دافع عن حبيته راجيني حتى زمان وقت ماأهلها هانوها بسببه كلامه إثر فيها جدا . شيفاي .يالله أنيكا اخدك على غرفتك انتي تعبانة تعالي وهو بيحاول يمسك ايدها أنيكا تبعد ايدها وتحاول تمشي لوحدها وشيفاي يستغرب من تصرفها وهى ماشية وعين شيفاي عليها هو وموهيت تفقد الوعي وتيجي تقع يمسكها شيفاي وموهيت سوا .شيفاي يسحبها بحضنه ويشيلها لحد غرفتها وجانفي وروما قلقانين عليها ويطلبون من موهيت يروح معاهم يطمنوا على أنيكا .بس بيطلبوا فى الخفى لأن مش عايزين حد يعرف أن طبيب أنيكا .شيفاي خايف على أنيكا ويدخلها غرفتها وينزلها على سريرها .تيجي جانفي تطلب من موهيت يدخل شيفاي يشوفه يطلب منه يطلع بره الغرفة .موهيت يرفض ويروح لعند أنيكا شيفاي يحاول يبعده ويطلب منه يروح جانفي شيفاي أرجوك سيبه هو عارف بيعمل ايه .متخافش شيفاي .عمتي ازاي تقولي كده روما .مستر شيفاي لا تخاف موهيت بيكون طبيب أنيكا وهو يعرف حالتها شيفاي يستغرب وينظر لموهيت يلقيه بيكشف على أنيكا . ‏ عقد_زواج الجزء 63 موهيت بيكشف على أنيكا ويعطيها دوا مهدي وشيفاي مش فاهم حاجة وايه القصة .شيفاي عرف انه لو أنيكا عرفت انه موهيت طبيبها راح تنصدم لأنها من زمان صديقها فقط وهو قرب منها كصديق ولو عرفت ممكن تنهار .شيفاي احساس الغيرة بدا يقل بس لسه عنده احساس انه مش مرتاح له .اهتمامه مش اهتمام طبيب بمريضة .موهيت وشيفاي ينظروا لبعض موهيت .مستر شيفاي حالة أنيكا غير مستقرة .موهيت بيحاول يأجل العرس وعايز يعرف أنيكا حكت معاه ايه موهيا.مستر شيفاي ايه اللى حصل خلى أنيكا تنهار كده .يعني انا شفتك .ويسكت شيفاي .موهيت لا تفهم غلط كل الحكاية أنيكا كانت منهارة وانا كنت بحاول أهديها ومن حقي انا خطيبها وجوزها موهيت .لسه ما بقيت جوزها شيفاي ينظر له بتحدي .كلها بكرة لا تقلق جانفي فرحانة برد فعل شيفاي حاسة بالأمان على ابنتها مع شيفاي موهيت .متهيالي بعد اللى حصل ممكن أنيكا تغير رأيها ولا انت ايه رايك شيفاي يتذكر اللى حصل بينه وبينها ويغير الموضوع لأنه حس ان موهيت فضولي وعايز يعرف اللى حصل بينهم شيفاي.متهيالى لازم نسيب أنيكا ترتاح الكل يخرج من غرفة أنيكا .وشيفاي فى غرفته يفتكر أنيكا واللى حصل بينهم وهو يبتسم ويوعد انه مش هيسيبها مهما حصل .خايف عليها ويفكر ازاي يساعدها أنيكا بتحلم بخيالآت حد بيجري وراها وعايز يمسكها وهى مش قادرة تهرب منه .وخيال شخص بيقولها أسرار أنيكا قولي فجأة تصحى وتفتكر شىء من الماضى وتخاف أنيكا تقوم مفزوعة من النوم وكأنها بتدور على حضن يطمنها ومش لاقية لحد ما بتلمح خيال جي عندها تعمل نفسها نايمة والشخص بيقرب ناحية السرير .وتسمع صوت انه مهما حصل مش هسيبك أنيكا .تحس بايده بتملس على شعرها وفعلا أنيكا خوفها بيروح وتعدل نفسها فى النوم وتفتح عينها لحظة تلاقيه شيفاي بينظر لها ويبتسم تحس براحة غريبة وتغمض عيونها وتنام لأنها فعلا اطمنت .يطلع صباح يوم جديد وموهيت هيجنن موهيت يكلم نفسه .بما أن شيفاي متمسك بانيكا رغم اللى حصل يبقى الحل عند أنيكا لازم اقنعها أنيكا تصحى مش فاكرة اى شىء من اللى حصل غير بس لما موهيت وشيفاي تخانقوا ولما شيفاي راح لها الغرفة تدخل الحمام تلاحظ في علامة على رقبتها تستغرب وتحاول تفتكر بس مش قادرة تكلم نفسها .منين جت العلامة وتحتار الكل بيجهز العرس وشيفاي عايز يروح يشوف أنيكا ويطمن عليها جدته تمنعه لأنه العادات مايشوف العروس قبل المراسم موهيت يسمع وفرصة له يكلم أنيكا ويطلب يكلم معاها موهيت .صباح الخير على احلى اميرة أنيكا .صباح النور موهي موهيت .أنيكا قلت لك مش بحب الدلع ده أنيكا .ههههه خلاص لا تزعل .مش عارفة حاسة بتعب جامد وصوتي مبحوح موهيت مش عارفة وفي حاجة غريبة بص العلامة دي ?? موهيت يشوف العلامة مش فاهم من ايه أنيكا .تفتكر اني نمت زعلانة موهيت ممكن عشان كده .كان حد ضربني ويجي موهيت يلمس مكان العلامة يلاقي ايد شخص بتبعده شيفاي انسحب من ورا دادي وراح لانيكا استحالة ما يشوف أنيكا ويطمن عليها . شيفاي .موهيت لا ينفع تلمس زوجتي ويمسك كتف أنيكا .مش عارفة العلامة من ايه أنيكا ?? ويغمز لها وهى وموهيت مش فاهمين بس هو مبسوط لأن علامة حبه طبعت على رقبتها شيفاي يغير الموضوع مش عايز موهيت يعرف اللى بينهم .ها العروس جاهز الاحتفال قرب أنيكا تسكت مش عارفة ترد وتقول لنفسها خلاص لازم استسلم لقدري شكلي قدري معاك شيفاي اوم يجي ينده شيفاي عشان يجهز وهو ماشي يمسك ايد موهيت .يالله موهيت انت كمان أجهز ونخلي العروسة تجهز كمان .أنيكا تايهة وخايفة اول ما شيفاي يروح غرفته موهيت يعمل نفسه رايح غرفته يروح لانيكا ويكلم معاها .موهيت .شكلك مش مبسوط أنيكا من جوازك أنيكا .اه موهيت بس قدري كالعادة موهيت بس مش قدرك انك تضيع نفسك أنيكا تحكي له عن حوار الميراث ولازم تنفذه لأن هى وامها محتاجين نقود وده حقنا من سنين وغير كل ده دي وصية ابي لابد تنفيذها موهيت .اممم طب ايه رايك تاخدي الورث بس من غير ما تجوزي شيفاي .أنيكا تستغرب .ازاي ويحكي لها عن الخطة . ياترى ايه نية موهيت وانيكا هتجوز شيفاي و عقد_زواج الجزء 64 الكل بيجهز للاحتفال وتروح جانفي بساري لعند أنيكا ساري عرسها وبينكي تيجي معاها مجوهرات العروسة ويبدوا يجهزوا أنيكا ونفس الوقت شيفاي بيجهز ينزل شيفاي للحفل ويكون المحامي حاضر مع شخص من المحكمة عشان يوثق الزواج ومعاه شهود لحوار الورث أنيكا جهزت وطالعة فعلا ملكة .شيفاي نزل كلامير مع اوم وصديقه روردار الذى حضر متأخرا من اسانيا فشيفاي يعتبره أخاه الثاني .شيفاي مع اخوانه تحت وهو بكامل أناقته ينتظر أنيكا .تيا ملاها الحقد وراجيني حاسة بضياع خصوصا وهى شايفة شيفاي مبسوط تنظر لشيفاي بتأثر وتبارك له وهو يتمنى لها بزوج أفضل منه فجأة تظهر أنيكا أعلى السلم والكل ينظر لها نظرة إعجاب انها فعلا ملكة على عرشها العيلة كلها فرحانة بجوازهم وينظرون لها وهى تنزل مرتدية تلك الساري الأحمر الذي ينطق من جمالها فعلا الجد.ياقدير احمي أحفادي من عيون الحساد .بينكي تكون بجواره وتعمل حركة منع الحسد وترد على الجد احميهم يا قدير الجد مستغرب منها فإنها كانت تريد عروس غيرها لابنها لكنها تغيرت وسألها بينكي .عمي انظر انها ملكة متوجة وانظر لشيفاي مبسوط فمه جايب لآخر ودنه الاتنين يضحكوا عليه .ابني مبسوط يبقى انا مبسوطة وهى دي سعادتي شيفاي يذهب لانيكا وياخد ايدها بس قبلها جانفي تذهب تضع الشال على وجه أنيكا عندما تدخل الصحافة هى لا تريد أن أحد يصيب ابنتها بالعين وافقها شيفاي ويروحوا للكاهن ويبدوا الطقوس كلها فعلا وبعدها العيلة تبدأ مراسم ما بعد العرس وانيكا وشيفاي يدخلون للجد قبلها يمضون أوراق توثيق زواجهم مع المحامي موهيت بارد الأعصاب لا يبدي اى رد فعل مع استغراب جانفي منه فهو مهوس بانيكا كيف له أن يشاهدها يوم عرسها وتحس بخوف منه كأنه هدوء ما قبل العاصفة يخرجون من عند الجد والجدة كانت تبحث عنهم وتسألهم ماذا يحدث يعرفها شيفاي لأن أنيكا كانت بأمريكا طول عمرها لازم يوثق الجواز .هرب من سوالها خرجوا لكن أنيكا طلبت الذهاب للحمام شيفاي قال لها اذهبي .همست له أنيكا اترك يدي عندها سأذهب نظر شيفاي ليده فهو منذ الطقوس لم يترك يدها ?? أنيكا طول الوقت تتحاشى شيفاي وهو لاحظ وحاسس انها مش عايزة تكمل أنيكا للحمام .وهم ينتظرون أن تأتي شيفاي استغل الفرصة وذهب ينتظرها خارج الغرفة وعندما خرجت امسكها من ذراعها غفلة وهو يتغزل بها وبجمالها واقترب لكي يرفع عنها شال مسكت يده ومنعته أقترب منها ليقبلها ‏ رواية #عقد_زواج الجزء 65 أنيكا تهرب من شيفاي داخل الغرفة وتحاول بكل الطرق أن تهرب منه لكنه لا يريد تركها وفعلا امسكها شيفاي ومازال الشال مغطي وجها شيفاي امسك وجه أنيكا .لن انزع الشال فقط أريد قبلة شيفاي وهو قريب من أنيكا يمسك وجهها وهى مستسلمة فجاءة يبعد عنها يروح يعمل اتصال لخانا وانيكا مش فاهمة اللى حصل .بعدها يدخل عندها ويحاول يقرب تاني منها .اسف أنيكا كان لازم اعمل الاتصال ده انها مفاجأة يمسك ايدها وفجأة يشيل الشال ???? انها راجيني وليست أنيكا . شيفاي لما قرب منها عشان يبوسها قلبه حس انها مش حبيبته لما لمسها مكنش بيلمس حبيبته أنيكا .ليست هى شيفاي صرخ بعلوم صوته .انيكاااااااا أنيكا على الباب الخلفي للقصر تحاول تهرب بس خانا قفل كل الأبواب كما أمره شيفاي عندما اتصل به فجأة .موهيت مجهز سيارة لانيكا بالخارج حتى تهرب شيفاي زي المجنون كأنها طعنته فى قلبه لم يهمه اي شىء سوا انها اهانت حبه لها عندما صرخ لم يسمع صوته أحد فالموسيقى تعلو فى القصر ولا احد يسمع صراخه .ذهب عند راجيني وحكت له ما حدث أنيكا طلبت منها أن تكون بديلة لها وانها سوف تتم الزواج فقط لأجل الورث وأعطته أوراق الطلاق الذي مضى عليها دون أن يدري وقت مضى عقود الزواج . راجيني .انا وافقت عشان بحبك وعايزة اكون معاك حتى لو بدون زواج .شيفاي مش سامع شىء شيفاي شرار بتطلع من عيون ازاي انخدع ازاي كل ده كان تمثيل منها .لا أنيكا سترين من هو شيفاي سينج خانا يتصل به وأخبره انه لم تخرج من القصر شيفاي يذهب للخارج من الباب الخلفي يبحث عنها ولا ينطق فقط عيونه كلها شرار وقلبه كله حقد بعد اللى عملته وهى بتنط من فوق السور فجأة حد يمسكها تقوله موهيت تنظر خلفها تلاقيه شيفاي وكل غضب الدنيا في عيون يحملها على كتفه مثل الأطفال وياخذها للغرفة وراجيني لسه موجودة بطلب من راجيني تدخل تقلع الساري وتجيبه أنيكا فى حالة صدمة خطتها انكشفت واكيد لازم عقاب لأنها غلطت .شيفاي نظر لها وقطع أوراق الطلاق وقرب منها دون ان ينطق وهو يحاول أن يتماسك فجاءة رفع يده كان يريد ضربها لكنه لم يقدر خرجت راجيني معها الفستان .وطلب شيفاي أن تساعد أنيكا للبسه مرة أخرى أنيكا ترفض بشدة .شيفاي اخرج راجيني وطلب منها إلا تقول لأحد ما حدث وغلق الباب بالمفتاح عليه هو وانيكا راجيني خائفة أن يأذي أنيكا فرغم حقدها منها إلا أنها حاولت أن تجمع بينها وبين شيفاي .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD