رواية #عقد_زواج
الجزء 66 و67و68
راجيني تسمع صوت ت**ير جوه الغرفة وتحاول تخبط عليهم ومفيش فايدة تخاف فعلا لأنها بقى مفيش صوت تسمع صوت شيفاي من ورا الباب راجيني روحي ولا تقولي لحد والا انتي عارفة غضبي .شيفاي يروح يمسك أيد أنيكا بكل عنف ويرميها على السرير ونفس حركة الفيديو .يرفع رجله ويكلمها بتهديد
لا عاش ولا كان إنه يهين شيفاي سينج اوبروي .لكن انتي طعنتيه فى ضهره
أنيكا مصدومة ومش عارفة تتكلم لأنها عارفة فعلا انها غلطت ولازم تصبر على غضبه شيفاي لسه بيهددها هتنزلي معايا ونكمل مراسم العرس زي ما دادي عايزة وغصب عنك أنيكا وجوزانا تم ومش ست شهور لا أنيكا العمر كله لحد ما يجي لي مزاجي وازهق منك وقتها ممكن اسيبك
هتعيشي معايا على مزاجي انا وبس وكل احترام الزوجة مش ليكي أنيكا هيبقى لراجيني .لأنها وقفت جمبي انتي مجرد زوجة على عقد زواج لكن هى لا هتبقى زوجتي اللى تنال احترامي فاهمة أنيكا
قومي البسي ولا تحبي البسه لك .أنيكا ترفض وفعلا شيفاي يحاول يقرب منها بس هى تقف وتصده .وترد عليه جوازنا من الاول عقد مش اكتر ايه اللى زعلك اجوزنا وأطلقنا خلاص ايه المشكلة .
شيفاي . لا لا مش على كيفك انا اللى اقول انا واحدة تجي بسكينة باردة وتطعني فى ضهري بالشكل ده وعايزة تهربي مع عشقيك بيلعبوا عليا .أنيكا مش فاهمة بيكلم عن مين وتقوله اخرس يمسك وشها بعنف .انتي اللى تخرسي عشيقك موهيت اللى رتبتوا سوا ازاي تخليني أقع في شباكك عرفتي تلعببها صح بيكلم وهو بينظر لعيونها وشايفها
شيفاي .عرفتي تلعبي بيا بعيونك وتشدني ليكي باسهل الطرق امي قالت لي مرة خاف من النساء لكن انا مافهمت .لكن حاليا فهمت .الغدر دايما منهم ويمكن تكوني انتي اللى صورتي الفيديو عند المسبح ويمكن تكون انتي سبب الحريق ويمكن ما تكوني اصلا تعبانة وتمثلي التعب علينا عشان توصلي لمرادك .أنيكا سامعة كل كلامها مش قادرة تدافع عن نفسها سبته يطلع وجعه لأنها فعلا حست انها غلطت .بس لما قال تعبها وبتمثل
أنيكا صرخت .كفاية شيفاي كفاية عارفة اني غلطت وعارفه انه من الاول انا رافضة الجواز وعاندت عشان أرضي امي ووصية أبي ووعدي لجدي كنت مجبورة كلام أنيكا بيهز شيفاي لأنه حس بإهانة أكبر مجبتش سيرة حبهم لبعض واعترافهم حس بوجع رهيب .بعدها طلب منها تلبس الساري وهو مستني واياكي تعاندي لاني قطعت ورقة الطلاق وكده مفيش ورث وهترجعي انتي وامك زي ما جيتوا يعني انتي حاليا مراتي
رواية #عقد_زواج الجزء 67
أنيكا مصدومة من كلامه عنده حق فى كل كلمة قالها .لكنها لا تريد لبس الساري وتقول له لن ارتديه .شيفاي يعصب اكتر
ويحاول فعلا يلبسها الساري واول ما ايده تلمسها تحس بخوف رهيب ويدق الباب من جانفي .ابنتي انتي بخير يالله كلنا مستنين نكمل بقية الطقوس هههه شيفاي ليس وقته أخرجوا وبعدها كملوا رومانسية دادي لن ترحمكم.
شيفاي .سامعة امك فرحانة عشان ابنتها مفروض انها ليلتها ومتعرفش انها كانت هتهرب وتسيبها ومش امك وبس لا وروما كمان .ميعرفوش أن أنيكا الحبوبة الطيبة اتخلت عنهم لا لا أنيكا معقولة .لو عرفوا ياترى هيعملوا ايه اممم معنديش مشكلة مفيش داعى تنزلي انا هنزل اعرفهم انك هربتي ومش عايزاهم فى حياتك .
أنيكا .انت ايه بتعقابني على شىء انت كمان مش عايزاه لا انت عايز ولا انا .
شيفاي بغضب منها وقلبه م**ور .ادخلي البسي والا هنزل لهم واقول عملتي ايه
أنيكا تدخل تلبس الساري وتطلع وقبل ما ينزلوا يقولها استني يروح لعندها يحط لها العقد على رقبتها دموع أنيكا على خدها حسة بخنقة رهيبة كأنها بتموت بالبطيء
شيفاي يجيب الشال يحطوا على رأسها
وينظر لها يلاقي دموع مالية عينيها قلبه
وجعه لكن لم يستسلم لازم يعقابها على عملتها .نزلوا للحفل وكلهم مبسوطين
وبدأت الطقوس التانية عادات ليهم ما بعد العرس بعض الناس لسه موجودة وايضا الصحافة وشيفاي مبتسم ومعه أنيكا زي اللعبة في ايده .وقت ما يروح ماسك ايدها .انصرفوا الحضور وبقى فقط العيلة شيفاي وانيكا راحوا خدوا بركات العيلة
بعدها دادي طلبت من أنيكا تشيل الشال من على رأسها .موهيت واقف مبتسم فى الخفى فاهم انه شيفاي انخدع لكن موهيت وجد راجيني واقفة بجانبه فجاءة موهيت انصدم ونظر اتجاه أنيكا منتظر تشيل الشال .أنيكا شالت الشال مع نظرة شيفاي لموهيت نظرة تحدي وانتصار وخبث.موهيت انصدم ومش مصدق أنيكا
أنيكا هى اللى حكت مع راجيني موهيت فقط أخبرها تعمل ايه .راجيني متعرفش انها خطة من موهيت مبنش فى الصورة لأنه كان لماأنيكا تختفي هيروح عندها ويهربوا سوا بس كان لازم يبن ده قدام الكل عشان يثقوا فيه .شيفاي يروح عند موهيت .هرد لك دكتور بس عيب تاخد حاجة من حد بالطريقة دي
موهيت متوتر .مش فاهم تقصدي ايه
شيفاي يبتسم بخبث .لا ابدا .شيفاي يروح عند راجيني يمسك ايدها ويقف جمب أنيكا والكل مستغرب من تصرفه .حتى أنيكا خافت من رد فعله .أنيكا فى دنيا تانية
رواية #عقد_زواج الجزء 68
شيفاي واقف مع راجيني جمب أنيكا .جدي جدتي لازم تعرفوا شىء انا نفذت وصية ابي ولن اعارض الجدة مش فاهمة .تقصد ايه ووصية ايه وشيفاي يحكي لها والجدة مصدومة وتنظر لانيكا بكل شفقة هى عرفت ليه أنيكا حزينة كده لما رفعت الشال .شيفاي يتاسف للجدة لأنه لم يخبرها ويكمل كلامه .فى نفس الوقت موهيت عينه مش رايحة عن أنيكا مصدوم .انها راحت لغيره ومش مصدق
شيفاي .جدي انا نفذت الوصية وانت بقيت مبسوط .مفروض تتمني لي السعادة كلها ست شهور والعقد يخلص بعدها انا وراجيني راح نتجوز .الكل مصدوم??
جانفي مش مصدقة شيفاي .بتقول ايه شيفاي
وتنظر لانيكا تلاقيها فى دنيا تانية مش مركزة معاهم .الجد والجدة مش مصدقين
ابني بتقول ايه أنيكا مراتك .
شيفاي .فقط لمدة معينة ست شهور فقط مجرد عقد زواج ويهمس لانيكا وممكن اكتر صفقة لا أكثر ولا أقل
انا بعدها هعيش حياتي مع الانسانة اللى انا عايزاها ومن اللحظة دي لازم تعرفوا أن راجيني هى زوجتي اللى راح تاخدي احترامي فقط ولا احد اخر وينظر لانيكا
جانفي .ليه شيفاي ليه تجرح انيكا كده وتروح عندها أنيكا تكلمي قولي حاجة
أنيكا ساكتة مفيش عندها اى رد
شيفاي .طبعا ملهاش عين تتكلم بعد اللى عملته ويحكي اللى حصل الجميع مصدوم أنيكا لم تصدق أنه خلف وعده وحكى اللى حصل نظرت له نظرة عتاب وصدمة أنيكا أصبحت فعلا بلا حراك ..شيفاي زود اكتر
شيفاي.لا مش هممها غير نفسها وبس هربت ومفكرتش فيكي عمتى ولا انتي روما تخيلي فكرت بس فى نفسها ومش بس كده موهيت ساعدها تخيلوا وكان هيقول طبيب بس روما لحقته.أرجوك لا تقول كفاية .شيفاي يكمل كلامه أنيكا سينج اوبروي فقط على الورق ليس إلا زوجة مع إيقاف التنفيذ .راجيني هى زوجتي الرسمية وانا لا أخذ رأي أحد انا فقط انفذ .جانفي تذهب لانيكا ليه بنتي انتي وعدتني شايفة نتيجة أخطاءك شايفة وصلتي بينا لفين لاهانة مش قادرة ارد عليها .اعمل معاكي ايه قوللي وترفع ايدها وتضربها كف جامد لدرجة أنها وقعت .كل انصدم وشيفاي جري عليها وموهيت .شيفاي شال ايده بغضب وانيكا واقعة على الأرض م**ورة مستعدة لأى رد فعل واى عقاب .شيفاي يحاول يوقفها
عمتي ليه عملتي كده قوللي وتحاول تضربها تاني يمسك ايدها موهيت ويهز رأسه بلا .جانفي تسحب يدها منه .انت السبب موهيت انت السبب انا متأكده
قولي أنيكا ليه قوللي وجانفي منهارة
أنيكا .انتي السبب ماما انتي السبب لانكي انجبتي فتاة مثلي لو منك كنت تخلصت
بريكاب
عدى اكتر من اسبوع وانيكا لا تقابل أحد فقط الأكل يذهب إليها وهى حتى لا تأكل كثيرا يتابعها موهيت من بعيد .الكل يتقابل على مائدة الطعام يوميا إلا هى وموهيت الذي لا يريد أن يرى موهيت
شيفاي معظم الوقت يكلم جده ولكن جده لا يعطيه اى اهتمام .حتى الجدة عندما تراه مع راجيني تغضب وتقول دائما ليس هناك فتاة ترتبط برجل متزوج .أما أنيكا فلا أحد يعلم ماذا يحدث معها فالكل تركها لتهدي إلا موهيت يراقبها هى وامها وروما من بعيد خوفا أن تفعل شىء في نفسها فموهيت يضع لها الأدوية فى العصير حتى تهدي ولا تفكر فى اى شىء سلبي
أصبحت أنيكا هادئة لأبعد الحدود لم يراها
أحد كل تلك الفترة .صباح هذا اليوم سمعوا صوت وهم يجلسون على الفطار وهو صوت داكش وهو داخل القصر ومعه
تيا الذين أتوا لكي يبدوا مشروع الشركة
الجديد مفروض أنيكا ماسكه
داكش .صباح الخير جميعا
اوم .صباح الخير داكش
تيا .هالو شيفاي .هالو راجيني مبروك فرحت لكم كتير .بجد شيفاي
اوم .مبروك على ايه تيا
تيا .اممم علاقة شيفاي وراجيني .زواجهم القريب .فقط هم ست اشهر
الكل ضايق منها ومن كلامها شيفاي نظر لها بلا مبالة .شيفاي اخد باله وسألها
شيفاي .أنتي عرفتي منين تيا
تيا بتوتر.مممم شيفاي معروفة أن جوازك
ده قصيرة لا أكثر وراجيني هنا كمان
داكش .بس أنيكا فينها بيسال عنها على دخول موهيت .وطبعا داكش ليس مرتاح
له .لكن وجده حزين فاستغرب
داكش .تمام فينها أنيكا لازم نروح الشركة جهزت لها كل طلباتها من مصممين وموديل .وعمال من امبارح واحنا بنجهز انا وتيا
شيفاي .تمام يالله أنيكا خلاص مش هتمسك الشركة
الجد .ومين قرر كده ده مشروعها وحلمها
شيفاي .انا قررت كده .انا جوزها وانا اللي اقول تعمل ايه ومتعملش ايه .كلهم استغربوا
الجدة .على اساس انك مش معترف بيها كزوجة
الجد .ليس لك حق التحكم فى حياتها زي ما انت عايش حياتك ويشاور على راجيني .هى كمان من حقها .هو مش مجرد عقد زواج ??
شيفاي لا يعرف أن يرد .لكنها لا تخرج من غرفتها ازاي هتشتغل
موهيت .أنيكا الشغل ممكن يخرجها من اللى هى فيه .ده لو احنا عايزين نساعدها .بس واضح انك مش عايز تساعدها
شيفاي يتذكر (فلاش باك)
قلبه كالعادة لم يطاوع عقله .أخذه إلى غرفتها لمراقبتها حتى من بعيد .وجدها شاردة فى دنيا تانية كوردة تذبل فليست هى أنيكا البنت المشرقة .لقد جرحتها بكلامي .هل تعديت الحدود معها .عندما رآها دموعه خانته ونزلت لا يعرف لماذا .تحركت فجاءة من مكانها .اختفى حتى لا تراه .رجع تاني .مع قدوم الخادمة ومعها جانفي بصينية الأكل .التي كالعادة ترجع فقط تشرب العصير الذي يحتوي على دواء لكي تبقى هادئة تتحدث معها جانفي ولا جدوى فهى لا تسمعها فلا أحد يعلم هل هذا غضب ام هدوء .تخرج جانفي كالعادة حزينة على ابنتها فهى فعلا السبب فيما حدث لها .ينظر لها شيفاي يجدها تأخذ جرعة من بخاخ التنفس .وعندما تأخذه تبكي فحالها يقول انتي فعلا مشفق عليك أنيكا فأنت لا تنفعي أن تكوني زوجة أو حبيبة فأنتي مريضة لا تصلحي لأحد .سمعها شيفاي وتقابلت عيونهم من بعد فترة كل منه ينظر للآخر وعيونهم مليئة بالدموع .بعدت أنيكا نظرها فجأة عنه .وشيفاي مازال ينظر لها وهو بحدث نفسه ماذا فعلت شيفاي .لقد أصبحت بلا روح انها تذبل ماذا فعلت )
رجوع من فلاش باك
داكش.شيفاي .شيفاي
شيفاي .ها معاك داكش .انا اللى همسك المشروع وكمان راجيني معايا هى ليها خبرة فى التصميم شوي
روما تنفعل لأول مرة .مستر شيفاي هذا مشروع اختى ولولاها ما كان موجود لو تريد مشروع لراجيني .فاصنع لها غيره وتنظر لراجيني بكره .التى فرحت باهتمام شيفاي
اوم .ايوه شيفاي ده يعتبر حلم أنيكا وانا مع موهيت
شيفاي .ازاي وهى مش عايزة تخرج من غرفتها هتبدا ازاي وتكمل .داكش بس انا هنا بناء على اتصال منها
الكل مستغرب وشيفاي.اتصال من مين داكش
داكش .من أنيكا نفسها كلمتني وجهزت لها كل شىء
شيفاي .ههههه معقولة مش مصدق
يأتي صوت من بعيد .لا صدق مستر شيفاي
يا تري صوت مين .وانيكا ازاي هتخرج من تلك الحالة ؟!
#nona