bc

روايه رفقآ بعشقي ( الجزء الثاني من شريط لاصق ) يارا رشدي ...

book_age16+
67
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

المقدمه ...

هتف هادي بزعيق وهو يحطم كل شئ موجود امامه :

لالا بصي في حل احسن من الي انتي بتعمليه ده انا اطلقك وانتي تطيري علي ثائر وتجوزو وقصه الحب الاسطوريه بتاعتكم تكمل بقي بجواز وبيت ايه رايك يا دنيا ؟!

وعندما لما يتلقي منها اجابه صرخ بها :

انطقي مش ده الي في دماغك وعايزاه يحصل

اجابته هي باكيه :

انا مكنش قصدي والله يا هادي

هزها هو بعنف وهو يقول :

ولا انا كان قصدي احبك كل الحب ده وانتي قلبك مع ثائر لا وايه بتكلميه في نص الليل وبتقابلوا وكانه مفيش حمار انتي متجوزاه وشايله اسمه ...

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
هتف رامز وهو ينظر اليها بتفحص خير يا ست سعاد حسني هي الحاله وصلت لكده يا مراراي حاله ايه ولا عشان الفستان يعني افتكرتني مجنونه لا يا ستي خالص لابسه كده ليه خير ان شالله يعني جلست وهي تقول مفيش عادي انا عايزه اخرج اتف*ج علي اسكندريه ياريت والله كنت اقدر اخدك افسحك بس لاسف عندي امتحان بكره ولازم انام بدري ايه رايك تفسحها انت يا هادي رمقه هادي بنظرات ناريه فهو يعلم جيدآ ما يفكر بيه رامز هتف هادي عايزه تتفسحي فين يا دنيا لا خلاص مش ضروري انا تعبانه اصلا هنام وكمان بكره معادي عند الدكتور تصبحوا علي خير ليقول رامز استني بس يولع الامتحان علي كليه كلها تعالي نخرج مش معقول بالشياكه دي كلها تطلعي تنامي خمس ثواني هطلع اجهز ونخرج حركت راسها بنفي لا خلاص شكرا انا محتاجه انام معلش قالتها ورحلت ليقول هادي احرجتها كنت عايزك يا غ*ي تخرج انت معاها وتقربوا من يعض زفر هادي بضيق ولم ينطق بحرف واحد خلعت ذلك الفستان ثم ارتدت بيجامه النوم الخاصه بها تمددت علي الفراش ثم تمسكت بهاتفها وقامت بتشغيل الايات القرانيه وضعت الهاتف علي الوساده بجانبها اغمضت عينيها وهي تستمع الي صوت القاري هتفت قبل ان تذهب الي النوم يارب مش عايزه احلم بكوابيس تاني ولا اقوم من غير ما احس بنفسي واض*ب حد تاني بسكينه ونبي يارب احنا بقالنا كتير سايبين الفيلا ده اكيد ملعوب وحد عاملو فينا هكذا هتفت لطيفه وهي تقف امام الظابط قالت احدي الفتيات لا محصلش يا بيه احنا مع ست لطيفه من زمان اووي صرخت بيها لطيفه بانفعال انا معرفكيش ايه الي بتقوليه ده لتقول فتاه اخري انت هتعملي فيها ناسيه ولا ايه ده انتي عايشه علي عرقنا حتي انتي كدابه دي كدابه متصدقهاش اقسم بالله انا اول مره اشوفها هتف الظابط بزعيق جرا ايه يا روح امك منك ليها انا اعمي زي حضرتك ما شايف ومراتي شكلها استغلت ده ومشيت في البطال منك لله يا شيخه بهدلتيني وانا في حالتي قلبتي بيتي دعاره لا يمكن اخليكي لحظه واحده علي ذمتي انتي طالق يا لطيفه اتسعت عينيها بصدمه طلقها والقي التهمه باكملها عليها وفي نفس اللحظه هتفت الفيتات في نفس واحد لا لا صبري بيه كان هو الي ماسك الشغل كله بس لما حصلتله الحادثه وعينه راحت مبقاش يظهر كتير وست لطيفه هي الي بقت ماسكه كل حاجه تاكد صبري من عدم خروجه من ذلك المازق مهمها فعل ولطيفه لاول مره يظهر امامها صبري بتلك الحقاره خدهم يا عسكري كلهم علي الحجز وبكره يتعرضوا علي النيابه وفي صباح يوم جديد استقلت السياره بجانب هادي فاليوم معادها مع الطبيب النفسي كان من المفترض ان يصطحبها والدها ولكن مازال في القاهره ورامز غادر في الصباح قبل ان يستيقظ اي احد من المنزل وزينب تقوم برعايه عماد ولا يوجد احد غير هادي ابتسمت وهي تتذكر انها استيقظت دون ان تواجهها تلك الكوابيس والاهم من ذلك انها لم تقوم بطعن احد دون ان تشعر انا كلمت عمو في موضوع شغلك ووافق تحبي نروح الفندق بعد الدكتور اجابته هي ياريت لاني مش عايزه اقعد لوحدي ولا وقتي يبقي فاضي وعقلي يفكر انا محتاجه اوقف عقلي عن تفكير في اي حاجه الدكتور النفسي هيفرق معاكي كتير وهتحسي بتحسن كبير تن*دت وهي تقول ياريت انا مش عايزه اصحي في يوم القي نفسي ض*بت حد بالسكينه ان شالله خير شعر بالارتياح فهي اصبحت متزنه لاول مره يراها هكذا اصبحت مثل اي شخص عادي دلفت معه الشقه اضاء رامز الانوار وهو يقول تعالي يا زهوتي جلست علي الاريكه ب**ت تام ليقول رامز عجبتك الشقه اه جميله شعرت بندم لانها وافقته راي منذ ان وصلت الي الشقه وهي تشعر بالقلق جلس بجانبها رامز هاتفآ بابتسامه وهو يتمسك بيديها انا عرفت بنات كتير ومسبتش واحده ملعبتش بيها بس انتي لقيتك مختلفه عن اي واحده عرفتها مفيش واحده عرفتها كانت بت**ف زيك كده لما امسك ايديها ووشها يحمر انا مش عارف امته حبيتك بس حاسس باحساس مختلف وجديد من ناحيتك ثم تابع قترب منها وهو بضع قبله علي شفتيها برقه هاتقآ مشاعر مختلفه محستهاش مع اي حد ابتعدت وهي تقول بتوتر مش هنتف*ج علي باقي الشقه جذبها من يديها وهو يقول لا هنتف*ج يا روحي تعالي نبدا الاول بااوضه النوم نهضت معه ثم دلفت الي تلك الغرفه جلس هو علي الفراش قائلا بتحبيني يا زهوه جلست بجانبها وهي تجيبه بتنهيده طويله لسه بتسالني ازاح خصلات شعرها للخلف ثم مرر يديه علي شعرها من الخلف شعرت بالخجل فشعرها دومآ من الخلف معقد في بعضه ثم قالت بتبرير دايما بسرحه والله بس اول ما يشم الهواء بيتعقد كده ايتسم وهو يقول : انا بحبه كده ملكيش دعوه انتي ورويدآ رويدآ اقترب من شفتيها وقبلها قبله طويله لتغرق هي معه غير مباليه لاي شئ وكانها م**ره تمامآ اسقطها علي الفراش برفق ثم هتف بحبك يا زهوتي حاولت النهوض من الفراش وهي تقول انا لازم اروح دلوقتي اوقفها من النهوض هاتفآ متخافيش مني مش انتي واثقه فيا يبقي بلاش تخافي مرر انامله برقه علي وجهها وهو يكمل واثقه فيا صح اومات راسها بنعم وهي تقول ايوه واثقه والله بس انا لازم امشي لاني اتاخرت شعرت بيديه وهو يفك ازرار بلوزتها هتفت بنفي وهي تزيح يديه لا يا رامر بلاش كده متعملش فيا حاجه بلاش تأذيني سيبني اروح وضع سبابته على فمها هاتفآ شششششش انا عمري ما اقدر ائذيكي نطقها واغلق اضاءه الغرفه لتصبح الغرفه مظلمه. اخفت جسدها العاري بالغطاء لا تصدق ما فعلته كيف استسلمت له بتلك السهوله لم تحاول حتي مقاومته نظر الي رامز بعين دامعه وهي تقول ليه يا رامز ضيعتني ضيعتك ايه يا بنتي انا كده كده هخطبك بعد ما اخلص واتجوزك متخافيش قالها وهو بنهض من الفراش ويرتدي ملابسه هتفت هي بحزن علي حالها كنت اجلت الي حصل بينا ده لحد ما ابقي مراتك مش يبقي كده في الحرام ليه كده قالتها وانهارت باكيه زهوه انا مخدتش منك حاجه غصب عنك هتفت هي شوفت اهو جبت اللوم عليا انا في الاخر زفر بقوه ثم جلس بجانبها وهو يقول متقوليش كلام يعصبني قولتلك هخطبك واتجوزك الي حصل كان غصب عني وعنك واحد وواحده مع بعض في شقه مستنيه منهم ايه يعني انت ليه طلبت نتقابل في شقه شوفت وصلتنا لايه هتف هو بغضب : وانتي وافقتي ليه متحمنليش الذنب لوحدي وحيات عيالك كنت خايفه ارفض تسيبني وتبعد تن*د وهو يقول خلاص قفلي علي موضوع ده واصبري فتره كده اخلص ام كليه بتاعتي واتقدملك قومي يلا البسي هدومك خرج من الغرفه لتنهض هي من مكانها تبحث عن ثيابها اغمضت عينيها عندما رات تلك البقعه الحمراء علي الفراش وبكت فرطت في نفسها وخسرت اعز ما تملك وفي الخارج اخفي وجه بين يديه لم يكن يريد ان تتطور الامر هكذا ويتورط مع زهوه بهذا الشكل كان ينوي انهاء علاقته بها بداخل تلك الشقه وطردها ولكن كل شئ تغير ولا يدري كيف حتي هي لم تمناعه كانت مستسلمه تمامآ له وصل اليه صوت بكاءها رفع راسه ثم نظر لتلك الغرفه التي يخرج من ذلك الصوت بخنق هتفت بتوتر وهي تجلس امام طبيب المعالج انا مش فاكره ض*بته بسكينه ازاي حاولت كتير افتكر بس مش فاكره بتكرهي عماد عشان معاملته ليكي حركت راسها بنفي وهي تقول لا هو معاه حق واحده دخلت حياتهم جديد وامها تبقي الست الي سرقت باباهم زمان خايف علي مامته دون الطبيب بعض الملاحظات ثم قال نبدا الاول نتكلم عن جوز والدتك صبري ولا عن ثائر تحبي نتكلم عن مين انا اتكلمت وحكتلك كل حاجه ليه نتكلم عنهم تاني خليني اخف مش عايزه اصحي في يوم القي نفسي ض*بت حد تاني بسكينه هتف الطبيب دنيا العلاج مش هيجي من اول جلسه انتي محتاجه جلسات كتير خصوصآ ان حالتك النفسيه مش مستقره جوز والدتك واعتدائه عليكي وثائر الي سافر واحساسك وسط عيلتك جديده كل ده محتاج جلسات لحد ما تتعالجي لم يعجبها كلمات الطبيب هذا وقالت طب اكتبلي اي ادويه تخليني فايقه وحاسه بنفسي انتي مش محتاجه ادويه اشوفك الخميس جاي ان شالله نظر الي شاشه هاتفه باستغراب فرقم غير مسجل لديه قام بالرد هاتفآ الو لم يصل اليه اجابه ظل يردد حتي وجد المكالمه انتهت قام بالاتصال مره اخري ولكن لم يصل اليه رد علي الناحيه الاخري ضغطت علي راسها بقوه وهي تستمع الي صوت رنين الهاتف كانت سوف تجن وتسمع صوته وما يؤلم قلبها انه حاول ان يفقد حياته لاجلها ليتها تستيطع ان تنسي ما فعله بها انا مش هاجي لدكتور تاني تسائل باستغراب ليه هتفت بضيق واضح علي ملامحها حكتله كل حاجه عشان اخف من الي انا فيه ده فضل بسالني اسئله تانيه ويكرر نفس الاسئله واكتر من جلسه حتي دواء رفض بكتبلي انا هعرف اعالج نفسي اصلا طول ما انا مشغوله ومش قاعده لوحدي ببقي كويسه طيب علي اقل جربي كام جلسه وبعدين احكمي اجابته باعتراض لا مش عايزه اجرب انا هعرف اعالج نفسي هنروح الفندق عشان استلم شغلي لا خلينا نروح في مكان هادي لاني عايز اتكلم معاكي شويه نتكلم في ايه يعني ليقول هو اما نوصل هتعرفي احنا نروح مطعم نتغدا هناك وتتكلم سوا جلسوا سويآ في احدي الاماكن الراقيه هتفت دنيا عندما رحل النادل بعدما وضع الطعام علي المائده بقالنا ساعه قاعدين ومقولتش عايز تتكلم معايا في ايه بعث بطبق الطعام الموجود امامه بتوتر ثم قال انتي شاغله عقلي من قبل ما تظهري في حياتي ولما ظهرتي وشوفتك شغلتيني اكتر هتفت بتساؤل وهي تشعر بخفقان دقات قلبها بقوه ونفاذ الا**جين من حولها مش فاهمه اجابها هو بابتسامه وهو ينظر اليها انا حافظ ملامحك من قبل ما اشوفك شوفتها كتير ورسمتها كمان عارف هتقولي عليا بشتغلك او بكدب عليكي بس انا بقالي خمس سنين بشوفك في احلامي دنيا انا بحبك هتفت هي بخوف واضح لا تصدق ان والدها اخبر ابن اخيه عن سرها خمس سنين هو بابا حكالك ايه مقاليش جاجه والله انا بس قاطعته هي بانفعال ماهو مش معقول يعني تبدا تشوفني في احلامك من خمس سنين تحديدآ ده ايه الخيال الفظيع ده هو انت فاكرني مش في وعيي ؟!! انا فايقه دلوقتي وكويسه مش مجنونه قدامك يا هادي اهدي موضوع مش محتاج عصبيه انا معرفش تقصدي ايه الي عمو يحكيلي عنه بس فعلا هو مقاليش اي حاجه تخصك وعارف انك فايقه وكويسه عشان كده بقولك الكلام ده وهكرره تاني دنيا انا بحبك من قبل ما تظهري في حياتي وها هو يكرر تلك الكلمه مره اخري تجاهلتها للمره الاولي ولكن تلك المره لم تستطع تجاهلها وعندما لمح شرودها هتف انا عايز اخطبك من عمو موافقه نهضت هاتفه وهي تحرك يديها وذراعيها هاتفه بسخريه بشوفك في الاحلام وبرسمك وعايز اخطبك واكملت بجديه انت ع**ط ولا اهبل ولا ايه يعني استدارت لترحل اما هو كان يلحق بيها وهو يهتف : دنيا ولكنه تراجع عندما تذكر حساب ذلك الطعام اخرج النقود ووضعها علي المنضده وهو يقول الله يحرقك يا رامز فاق من شروده علي صوت دنيا وهي تقول عدي اكتر من مطعم وموقفناش انت بتدور علي مطعم معين ولا ايه اوقف سيارته واسند راسه للخلف وهو يقول بارتياح الحمدالله اننا مروحناش مطعم ده انا حصل في دماغي سنياريو ملهوش حل اقسم بالله ضيقت بين حاجببها هاتفه مش فاهمه اخوكي كان هيضعيني منه لله احنا نروح دلوقتي تستلمي شغلك وانسي قصه مطعم دي خالص ومازالت علامات الدهشه علي وجهها ولا تفهم اي شئ من كلماته كل ما خططت له انقلب فوق راسها ليتها لم توصل دنيا الي والدها لاول مره تفكر في دنيا خمسه اعوام زوجها يعتدي عليها وهي لم تشعر هي كرهت دنيا منذ ولادتها كرهتها بشده بسبب طلاق انور لها لمست راسها بيديها الفارغه من الشعر فكرت في البلاغ عن انور بما فعله بها هي وصبري ولكن تعلم جيدآ انه سوف يخرج منها هو قام بتجهيز كل شئ حتي تلك القضيه متاكده تمامآ انه هو التي خطط لها منذ ان عاد من تلك الشقه وهو يحبس نفسه في الغرفه تورط ورطه كبيره ولا يستطع الخروج منها فكر في الزواج منها ولكن تذكر استسلمها له وتجاوبها معه ايضآ هي لست بريئه كما كان يظن لست بريئه اطلاقآ كيف يثق بها زوجه له اغلق الهاتف حتي يتخلص من اتصالاتها ورسالها التي تتوسله بها ان لا يتركها ويتخلي عنها ابتسمت بسعاده وهي تبدا عملها تشعر بان كل شئ اصبح مختلفآ معها هادي اعطي لها حياه جديده بعملها هذا قامت بتشغيل جهاز الحاسوب الموجود امامها ونظرت الي شاشته مبسوط جداا انك هتشتغلي معانا قالها حاتم الذي يقف امامها رفعت عينيها عن شاشه الحاسوب وهي تهتف بخنق تصدق بالله انا مفيش حاجه معكننه عليا في شغل ده غير اني هشوف وشك ليه كده يا دنيا انا عملتلك ايه يا بنتي عشان الكره ده كله اجابته هي كنت هتجوزني غصب عني و**مت علي كده وعرفي كمان ده غير انك قاطعها حاتم وهو يقول كنت بلعب علي اونكل صبري يا بنتي والله ومطلوب يعني ابتسمت وهو يميل براسه ناحيتها قائلا اتقدم لاونكل انور واطلب ايدك اردفت وهي تبتعد عنه انا مش هتجوز حد لا انت ولا غيرك ولو فكرت تضايقني تاني انا هقول لهادي هادي الي انتي رايحه جايه معاه ما تيجي وتروحي معايا انا وتسيبك منه زفرت بضيق ولم تجيبه بعث حاتم في الاوراق التي امامها ثم تمسك بها وهو يقول اعملك بالورق ده مركب ولا قرطايس ونجيب لب نحطه فيهم وناكله كادت ان ترد عليه وتلعنه ولكن توقفت عن الكلام عندما لمحت هادي وهو يقترب منهما ها يا دنيا فهمتي الي قولتهولك ولا افهمك تاني قالها هادي الذي جاء توءآ هتفت هي بالايجاب لا فهمت انت واقف كده ليه يا حاتم هتف حاتم كنت بشوف دنيا محتاجه حاجه ولا ايه فكري في كلامي انا هستني ردك تفكر في ايه هتف حاتم وهو يرتب عليه موضوع بيني وبينها هروح انا بقي اشوف السياح اخبارهم ايه رحل حاتم بعد ان لوح لدنيا بيديه، هتف هادي بشراسه وهو ينظر الي دنيا ايه الموضوع الي بينك وبينه مفيش حاجه ولا مواضيع لم يصدق يشعر بوجود شئ بينهم هو يعلم صديقه جيدآ ليس سهلآ ولكن دنيا مر اكثر من يوم لم تختلف الاوضاع كثيرآ منذ ساعات جالسه علي الاريكه وتضع علي فخديها الايمن صحن التسالي تتناوله وهي تشاهد التلفاز بتركيز اووه م**رات ولب وفول سوادني قالها رامز وهو يجلس بجانبها ويسحب من صحنها .. هتفت هي بتحذير لو خلصوا انت هتقوم تجيب تاني انا مش هسيب الفيلم طيب يا اختي هبقي اقوم انا اجيب فيلم ايه ده علي كده زفرت بضيق من انزعاجه قائله ما تسمع وانت ساكت يا رامز متاكلش دماغي معاك ليقول رامز اتغيرتي يا دودو فين ايام زمان اما كنتي خايفه تتكلمي ياااه ما خلاص انت هتغني اسمع فيلم معايا وانت ساكت مش هعرف اتف*ج دماغي مشغوله وعندي مشكله كبيره نظرت اليه بتساؤل وهي تقول مشكله ايه تن*د قبل ان يقول لا مشاكل مش بتتحكي كده خالص امال بتتحكي ازاي تمسك بصحن التسالي الموجود علي فخديها وضعه بجانبها ثم اشار علي فخديه وهو يقول حطي راسك علي رجلي كده ونامي عشان اعرف احكيلك بتركيز ودقه ضحكت وهي تضع راسها كما طلب منها هاتفه اهو اخلص احكي عندي حنان فظيع يا دنيا ومش عارف اديه لمين نغزته بخفه في بطنه وهي تهتف انت بتهزر ما انتي مش فاهمه انا من زمان نفسي يكون عندي اخت صغيره تنام علي رجلي وانا العب في شعرها امنيه حياتي يا دودو والله تمنت بداخلها لو انها تربت مع ابيها كان سوف بتغير العديد من الاشياء ثم تابع وهو يبعث بفروه راسها وهو يقول ايه اخبار شغلك مع هادي في فندق مبسوطه فيه اه جددا وهادي كل يوم بيفهمني حاجه جديده في شغل ومعايا دايمآ اممممممممممم حلو اوووي اوعي يكون هادي بيضايقك او بيرخم عليكي وخايفه تقولي حركت راسها بنفي وهي تقول لا ابدا ده طيب وغلبان في نفسه كده اقولك حاجه بيني وبينك قولي ابتسمت هاتفه هادي شبه ثائر بظبط نفس كلامه وكل حاجه في ثائر موجوده في هادي لسه بتفكري في ثائر اص*رت تنهيده طويله وهي تجيبه بحاول انساه **ت كلاهما شردت هي في ثائر اما رامز مسح علي شعرها برفق وعقله يفكر في زهوه ماذا يفعل معها بعد مرور القليل من الوقت نظرت الي شاشه التلفاز وهو تقول بضيق ضيعت عليا الفيلم اهو خلص وملحقتش اشوف اخره اعتدلت وهي تنظر اليه بغيظ واضح ليقول هو خدي بس كلي م**رات وروقي دمك كده اه خليها تاكل م**رات تلاقها اول تدوقها وتشوفها وماشالله قاعده مربعه ولا كانه بيت ابوكي قالها عماد الذي جلس امامهم توءآ لؤي رامز شفتيه باستنكار فعماد دومآ مص*ر للازعاج وتدمير اللحظات السعيده هتفت دنيا بثبات طب ما هو فعلا بيت ابويا يا عماد لا يا عسل بلاش تعيشي الدور اكتر من كده ابوك مش طايقك اصلا والسبب الي جابك تعيشه عشانه معانا امك الي جات هنا وخيرته يا اما ياخدك يا ترميكي في السجن وهو خاف علي نفسه وسمعته بابا لو كان عايزك كان دور عليكي من زمان اووي وكان هيوصلك بسهوله جدا بس مكنش عايزك عشان ميفكرش ماما بغلطه وانه اتجوز صاحبتها الانتيم والله دي حاجه بيني وبين بابا متدخلش انت فيها بقي اشغلك بالك بي اي حاجه غيري يا عماد اقولك اشغل بالك ازاي هتخلي مراتك تسامحك بعد ما فضحتها ليله فرحها شوف بس حل يخليها تقدر تبص في وشك زعق عماد بانفعال انتي مين قالك الحكايه دي اكيد الحيوان الي جمبك ليقول رامز انا مقولتش حاجه هي عرفت لوحدها انا مليش دعوه لا يا راجل نهضت وهي تقول انا عرفت لوحدي سمعتكم بتكلموا قبل كده رامز ملهوش دعوه مش متقبل وجودي انت حر براحتك بس ده بيتي زي ما هو بيتك وحاول تقبل وجودي لاني مش هطلع من البيت ده غير وانا ميته علي قبري كده ابتسم بسخريه هاتفآ ليه مش هيعدي عليكي جواز ولا انتي قطر الجواز فاتك خلاص حرك كتفيها قبل ان تردف لا ما هو انا مش ناويه اتجوز بصراحه استدارت ورحلت وهي تفكر في كلمات عماد لم تصدقه وتتركه يلعب بعقلها سوف تتاكد من والدها هي دنيا ليه مبتجيش شيفت بليل رفع عينيه عن الاوراق التي امامه وهو يقول هي طلبها كده ثم تابع بتساؤل معلق بالك معاها ليه يا حاتم نفسي اعرف بصراحه يا هادي انا بحبها اكمل عندما لمح نظرات الغضب في عين هادي مش زي ما انت فاهم انا اتقدمت زمان لاانطي لطيفه وجوزها بس هما رفضوا حددلي معاد مع اونكل انور عشان اجي اتقدملها مره تانيه واطلب ايديها من والدها دنيا مش هتوافق انت مش فاهم هي نفسيتها مش مستقره مينفعش دلوقتي نهائي تدخل في علاقه وارتباط ده غير انها متعلقه بثائر بطريقه جنونيه طلعها من دماغك يا حاتم متقلقش انا عارف كل حاجه عنها، ده انا كمان اعرف عنها حاجات انت متعرفهاش وصدقني انا بحبها بجد وعايزها ضغطت هادي علي القلم الذي في يديه بقوه وهو يقول خدت رايها هي طيب اه ومتاكد انها هتوافق عشان كده بقولك شوفلي معاد مع اونكل انور ليقول هادي بنفاذ صبر انا مليش دعوه مش هاخد مواعيد لحد وبعدين نصيحه مني بلاش تكلم عمو دلوقتي لانه مش هيوافق ليه يعني نظر الي الاوراق وهو يقول بعصبيه اهو كده وخلاص يا حاتم بقولك ايه الي انت عايزه اعمله براحتك تمتم حاتم وهو يري انفعال هادي وعصبيته ماله ده انت الي قولت لبت دي علي موضوع غرام صح زفر رامز بملل وهو يقول قولتلك مش انا الف مره انت ايه مبتفهمش ثم هتف بتحذير ملكش دعوه بدنيا كلامك سم الي بتبخه في وشها كل شويه تبطله انا مش هسمحلك تضايقها اكتر من كده قهق عماد بقوه ثم قال هتعملي ايه يعني يا حيلتها عشان ال**** الي فوق دي ليقول رامز بانفعال متغلطش فيها بشكل ده هي معملتلكش حاجه طب يلا اتكل علي الله شوف وراك ايه هتف رامز باقتضاب اساسا انا كنت قايم ابقي خلي بالك من دراعك التاني بس رحل رامز توقف امام غرفتها ثم طرق الباب برفق حتي اذنت له هي بدخول دلف الي غرفه وهو يقول انا قولت هاجي القيكي بتعيطي بقي ومنهاره وبت**ري كل حاجه في الاوضه بس شكلك بقيتي بارده اهو يلا ولا يهمك انا مجهز خطه انتقام منه ملهاش حق رفعت حاجبيها باستغراب هاتفه خطه ايه جلس بجانبها علي الفراش ثم اخرج هاتفه وهو يقول غرام غيرت رقمها اكيد عشان تخلص من اتصالات صاحبك الي تحت انا بقي كلمتها فيس وطلبت رقمها شوفي بقي هعمل ايه قام بالاتصال بغرام ودنيا تتابع ما يفعله ب**ت وعندما وصل اليه صوته هتف هو ازيك يا غرام بخير طمني عماد عامل ايه نطق رامز وهو ينظر الي دنيا انا مكلمك بخصوص عماد بس بلاش تضايقي نفسك هتفت هي بهلع وقلق عماد حصله حاجه لا زي القرد بصي عماد اتفق معايا اني انزل بوست اكتب فيه انه انتحر عشان انتي تشوفيه وقلبك يحن وهو ولا انتحر ولا بتاع ده بس دراعه اتفتح بالسكينه في خناقه كده ابتسمت بسخريه وهي تقول بتساؤل وانت متصل تقولي ليه يا رامز وتخرب الخطه العظيمه دي عشان مش عايزك ترجعيله غير لما يردلك اعتبارك قدام الكل وصل اليه صوتها وهي تقول انا عمري ما هرجع لاخوك اصلا مهمها عمل قالتها وانهت المكالمه القي رامز الهاتف هاتفآ بابتسامه شوفتي يا دودو ليه كده ما يمكن كانت ترجعله ليقول هو لا خليه متعذب كده عشان يعرف يتكلم ازاي بعد كده ثم اكمل وهو يقول نرجع بقي زي ما كنا قبل ما عماد يعكنن علينا نظرت له بعدم فهم لهتف هو يجذبها ويضع راسها علي فخديه مره اخري نامي كده والله انت دماغ مع نفسك قالتها وهي تبتسم ليقول هو قوليلي يا دودو لو ثائر قالك تعالي معايا شقتي هتروحي معاه ولا هترفضي رفعت راسها الي اعلي اليها وهي تنظر باستغراب هاتفه ايه سؤال الغريب ده جاوبي بس يعني لو قالك تعالي شقتي الي هنتجوز فيها عشان تشوفيها كنتي هتروحي اه كنت هروح عادي لم تعجبه اجابته هتف بضيق انتي بتستهبلي تروحي ازاي شقه مع واحد لوحدكم ! ثائر مش غريب هو الي مربيني يا رامز تن*د وهو يقول بس بردو متروحيش معاه شقه لوحدكم بلاش مياصه حرك راسها باستنكار هاتفه هو ثائر فين اصلا عشان اروح معاه ولا مروحش ده سافر خلاص ومش هيرجع تاني اصلا لف خصلات شعرها علي اصابعيه وهو يقول طب بصي يعني نفرض ونتخيل كده انه خيرك بين انه ميسافرش بس تعيشوا مع بعض زي المتجوزين وانتو مش متجوزين توافقي ابتعدت عنه وهي تقول بغضب في ايه يا رامز مش قصدي حاجه وحشه عليكي اقسم بالله انا بس عايزه اعرف تفكيرك كبنت هيبقي ايه هتوافقي ولا لا لا مش هوافق طبعا جــدعـــه ومازلت لا تفهم اي شئ من اسئلته الغريبه هذه ولما يسالها لها من الاساس هو انت ليه بتسالني الاسئله دي افهم يعني ليقول هو اهو اي مواضيع نرغي فيها وخلاص اضاء هاتفه باتصال من زهوه نظر الي شاشه هاتفه باقتضاب ثم اغلق الهاتف باكمله وهو يقول مش هنخلص انا عارف مين زهوه وليه مردتش عليها وقفلت الموبيل كده زفر رامز بضيق ثم هتف واحده ورطت نفسي معاها ورطه كبيره ومش عارف اخلص منها ازاي ورطه ايه احكيلي لا ده موضوع كده متشغليش بالك انتي

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ظلمات حصونه

read
6.4K
bc

الظل

read
7.2K
bc

تحت مسمى الحب "عشق الملوك"

read
1K
bc

ومضي العمر

read
1K
bc

روايه شريط لاصق .. يارا رشدي

read
1K
bc

حكايتنا

read
7.5K
bc

عذريتي مقابل برائتي

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook